Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ViZo72 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 19009

Na meg is van, itt foglalkoztak konkrét motorokon (KIA) bemutatva a dugattyút kokszosodását.

 

Itt még csak a találgatás ment mi okozhatja.

https://www.youtube.com/watch?v=e7CHYnxPHDM

 

Aztán talán itt fejtették meg az okot:

https://www.youtube.com/watch?v=1nd2AP2WxdY

 

Műszaki érdeklődésűeknek érdekes lehet, bár ezek szerencsére nem Suzuki motorok.  

 

Előzmény: ViZo72 (19008)
ViZo72 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 19008

Én is arra lennék kíváncsi, hogy a szívószelep hogy néz ki mondjuk 150.000km után.

 

A közvetlen befecskendezéses benzinmotorknál felmerülő lehetséges problémaként a szívószelepre történő  lerakódásokat említik a cikkek (pl. ez is), azon meg gondolom nem segít, ha jobban hajtod, hiszen az nem ég ki. Sőt, elvileg éppen a magasabb üzemi hőmérséklet okozza a szelepre ráégéses problémát.

 

Tudom, a Kia GDI motoroknál viszont téma volt a dugattyúra ráégés is már több fórumon is.

(Volt 2 konkrét eset is videózva valahol de most hirtelen csak EZT találom erről a dugattyús témáról.)

 

 

 

 

Előzmény: kgaboroo (19006)
Gyöször Creative Commons License 2024.03.28 0 0 19007

Mikor gyertyát cseréltem nekem még csak régi lidis endoszkópom volt amiből nem tudtam kinyerni a képet. Csak úgy, hogy lefotóztam a kijelzőjét. De jó mocskos a dugó teteje. Most vettem 1500ért kínából a mobil usbjébe dugható. Azzal a zsiguli dugókat néztem végig, azok tisztábbnak tűnnek sokkal a szuzkóénál.

 

De nem egy volt a kamera.

 

Légszűrő torkán lenyomva mit látsz? Turbólapátot?

Szívósort én sem bontanám meg.

Mikor Novoth elkezdte a benzin tesztjét, az első videó alá beírtam, hogy ne kínlódjon, semmit nem fog látni tisztulni. Azelőtt cseréltem gyertyát, hogy nekifogott.

Második videóban be is olvasta amit írtam. Amikor megmutatta a motort :-)

Mikor kiveszem az 50 üzemórás dugót a 2 üteműből akkor az majdnem olyan tiszta mint újkorában. Hol jó ez a sok ráerőszakolt marhaság?

Előzmény: kgaboroo (19006)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.28 0 0 19006

Van rendes endoszkóp kamerám és mindenképpen szándékomban áll leküldeni a gyertyanyíláson. Meg valahogy belenéznék a szívótorokba bár nem akarom ehhez nagyon megbontani. Megnézem, hogy a légszűrrő torkán le tudom-e dugni.

Előzmény: Gyöször (19004)
Dosan Creative Commons License 2024.03.28 0 0 19005

Sziasztok!

Fogyasztáshoz: Rétság-Vác között használom, nyáron 6 télen 6,5 nyugodt tempóban. Ha felmegyek az M2-re megy lejjebb. Én úgy vettem észre ,hogy a domborzat megtudja dobni a fogyit. 1.4T automata, hybrid nélkül.

Gyöször Creative Commons License 2024.03.28 0 0 19004

Nincs egy kínai endoszkóp kamerád mobil alá? Köv gyertya cserekor nem fotóznál rá a dugó tetőre csak kíváncsiságból?

Előzmény: kgaboroo (19003)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.28 -1 0 19003

Én használom rendesen a kocsit, nincs koxosodás mert kiégetem sokszor.

Sokoat megyek pályán is mindig 150-160 között óra szerint. Móvár-Győr között van egy közel 30 km-es szakasz trafi nélkül, ott néha elengedem, hogy szaladhasson egy kicsit a ménes ha nincs forgalom és olykor simán átlépjük a 200-at 10-20 km-en keresztül.

És meglepő, hogy ez nem emeli drasztikusan a fogyasztást. 8.5 fölé nemigen szokott felmenni mikor tankoláskor utánaszámolok.

Rajka-Vác szakaszt havi 2x megteszem. Ha nem durvulok és betartom a 140-150-es tempót akkor kijövök 8 literes fogyasztásból.

Jó mert alig pörög 3500-at és 140-nel mész, és ott érzi magát a legjobban.

Előzmény: Gyöször (19002)
Gyöször Creative Commons License 2024.03.28 -1 2 19002

Az a helyzet amit Vizo ír. A nickem mellett veterán minősítés látható, ami nem jogosít fel arra, hogy egy ilyen tahó bunkó legyek, hanem alapból olyan vagyok. A veterán logó csak annyit tesz hozzá, hogy nem egy meg nem kettő olaj benzin meg fogyasztás vitát túléltem már itt meg más fórumokon.

 

Amit írtam, hogyha legalább 1 utadról feltennél egy videót akárhová, mégha gázállás meg műszerfal nélkül akkor azt nézve megállapítanám magamban, hogy na én annak az autónak a füstjét biztos nem szívnám, meg engem az nem előzött volna meg és máris lenne egy kép, hogy miért annyi a fogyasztás amennyi.

 

Engem zavar mindig a dugattyútető kokszosodás, teszek érte is meg ellene is.  53ra meg 94re van állítva a tempomat, nem megyek gyorsabban a határoknál. De azt úgy digitálisan szoktam elérni, lassítani megpróbálok gurulva akár kilométereket is.

 

Máshogy használjuk a kocsikat. Pályán pld nem nagyon tudok menni mert felém nincs. 15km van eddig ingyenes volt idéntől fizetős, de arra a 15kmre meg nem vettem meg a megyematricát. Mire felmegyek meg lejövök időben többre jön ki a kerülő. Csak ott legalább kicsit ki lehetett porolni a lelkét a gépnek.

 

Nem írtam én rossz dolgokat neked, csak én szeretek mögé látni a dolgoknak. Tehát a fogyasztási adatodat miniszoknyának néztem :-D

Előzmény: s cross tulaj (18984)
Gyöször Creative Commons License 2024.03.28 0 0 19001

Nekem is olyan 1 literrel többet harap a tortából. Az én lábam meg a másik liter máris ott vagyok mint kgaborro. De ezekszerint neki 2liter a lábának űrtartalma mert övé 2WD kocsi. Matematikailag levezettem, hibátlan? :-D

Előzmény: TommyY2 (18993)
Gyöször Creative Commons License 2024.03.28 0 1 19000

Az én véleményem az, hogy nem a fedcomp hanem a benzinkút bax át. Ha a fedcomp nem tudná mennyi benzint spriccel a motorba, az elég nagy baj lenne. Olyan mintha a gps nem tudná merre jársz.

Előzmény: Hobbit_G (18998)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18999

Igen...ez a reális az Scrossnál. Szerencsére elég hosszú a 6. fokozat így alacsony fordulatszámon lehet tartani a 130-at.

Nálam az utolsó 50 ezer km átlaga 7.2 liter. Ez nagyjából igaz ha utánaszámolok tankoláskor. Olyan 7.4 a valódi fogyasztás.

Előzmény: doki64 (18991)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18998

A kijelző meglepően pontos tud lenni. A tapasztalat az, hogy a sok hirtelen gáz nem barátja, ott viszi el a fogyit, ezt nem tudja lekövetni a rendszer. Ez igaz scrossra is és a korábbi sx4-re is. A városi közlekedés mindig picivel több nálam is (2-3 tized amúgy, nem vészesen), a vidék viszont meglepően pontos tud lenni.

De én nem nyúlok hirtelen gázra, papásan megyek jellemzően, sőt városban is sok a tempomatos menet. Viszont ha valaki "sportosra" veszi ott nagyobb difik jöhetnek ki.

Előzmény: 1Bence (18997)
1Bence Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18997

Szerintem jelentősen befolyásolja a vezetési stílus. Amikor néztem az átlagfogyasztást több ezer km és több tankolás alapján számoltam. Ebből nekem az jött ki, hogy elég pontos a kijelzőn látott adat. Nagyjából 40-50% autópálya 130-al, a többi város, falu és országút hegyvidéken.

(Én szeretek a megengedett és lehetséges max. körül menni amennyire lehet tartósan. A pirostól pirosig nagy gáz/nagy fék nem az én világom.)

ViZo72 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18996

Bedobok még 2 témát, hogy legyen más is a fogyasztás mellett.

 

1. Klíma

Egyrészt múltkor olvastam ebben a cikkben, hogy a klímakompresszor lehet egy hibaforrás idővel S-Crossoknál.

https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2024/02/11/hasznalt-auto-3-millio-forintbol-3-millios-hasznalt-auto-ford-grand-c-max-skoda-yeti-suzuki-sx4-s-cross/

 

"A kevés hibaforrás egyike a klímakompresszor, az utastéri fűtőventilátor és a külsőhőmérséklet-érzékelő. A vékony fényezés könnyen sérül, a korróziógátlás tisztességes."

Ez csak azért érdekes mert itt nem nagyon hallottam ilyen panaszt, viszont múltkor használt S-Crossokat nézegetve láttam egy kb. 8-10éves, 80-100.000 km körüli példányt, ahol szerepelt a hirdetésben, hogy felújított klíma (de lehet, hogy klímakompresszor is írva volt). Csodálkoztam is rajta, hogy ilyen kevés futás mellett fel kellet újítani. 

Szóval tudunk itt erről?

- Külső hőmérséklet érzékelőt már olvastam párat itt és/vagy Vitara fórumon, mondjuk ez nem annyira tragédia.

- Utastéri ventilátorról talán nem olvastam konkrétan, de olyat igen, hogy páran égett/büdös szagra panaszkodnak, ha megy hűtés/fűtés klíma. Ez esetleg lehet döglődő utastéri ventilátor?

 

2. LED-es lámpa/menetfény.

Ez csak amolyan harmadkézből származó pletyka (rokonom hallotta valami márkaszervizes emberkétől), hogy bizony előfordulnak LED-es világítás problémák a Suzukikon.

Akinek még gariban jön elő szerencséje van, akinek nem, lehet zsebbe nyúlni. Nem javítják, csak csere megy. (Egy főfényszóró esetén 200-300.000 Ft is lehet/db.) 

Az sajnos nem volt világos, hogy melyik modell melyik lámpájáról van szó (menetfény, főfény) és hogy mi a bajuk.  

 

ViZo72 Creative Commons License 2024.03.27 0 2 18995

Nyugalom, nincs olyan nagy baj Gyöszörrel mint most gondolod csak még nem melegedtetek össze. Adj neki minuszt, azt szereti, sőt kimondottan gyűjti.  :-) 

Néha kicsit nyers tud lenni, a szarkazmusát, esetleges poénjait érteni kell, nem megsértődni rajta, csak Te még nem ismered a stílusát.

 

Egyébként gyanítom azért reagált így, mert  fogyasztás kényes téma, nyilván nem is először kerül szóba, de még sosem vezetett békés egyetértéshez. (De szerintem egyik autós topikban sem.)

Inkább vita van belőle, ami csak sokára ül el nagy nehezen. 

 

És akkor jön valaki aki ismét előveszi a témát és kezdődik megint elölről.

 

Persze nem a Te hibád csak próbálom magyarázni mi történik.

Na meg enyhíteni a feszültséget, hátha nem mérgesedik el a helyzet...

 

(A fogyasztással az a baj, hogy teljesen különböző módon közlekedünk, más utakon járunk, de még az időjárás is befolyásolja. Önmagához tudja mérni az ember, egész jó kis statisztika kerekedik belőle hosszú távon, de máséval hasonlítgatni nehéz. Nyilván a nagy szélsőségeknek oka van, azt lehet esetleg találgatni. Az átlag meg nagy esetszám mellett kirajzolódhat pl. a spritmonitor oldal adataiból is.)

Előzmény: s cross tulaj (18984)
sbalu1 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18994

Ez szép!

 

Előzmény: kgaboroo (18989)
TommyY2 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18993

Érdekes amit írsz. 

 

Nekem is ugyan ilyen autóm van (2019-es, 4WD), de pont 1 literrel eszik többet, hasonló körülmények közt.

 

Majd Gyöször megmondja a tutit (neki is ilyen van).

 

TommyY

Előzmény: Hobbit_G (18992)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18992

20 ker - Izsák, pálya 130-140, közút 90, 6.7 átlag.

20 ker - Fehérvár pálya nélkül oda-vissza 5.5

 

2019 4wd mt kocsival. De volt példa 5.0-5.2 fogyira is nyáron.

 

Pesten belül meg a norma a 7.5-8.5, attól függ hogy tél vagy nyár, 2-3km-es utak jellemzően dugó nélkül (egész pontosan 20 ker és 9 széle között, Soroksári Taglóig pl), amikor 10 kerbe jártam melózni volt ott 11.5-es fogyi is időnként :D

 

 

Nagyon jól tud enni ez a kocsi, de körülményfüggő és ezt a körülményt sem lehet 2x megismételni ugyanott se, nemhogy az ország különböző részein.

Előzmény: doki64 (18991)
doki64 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18991

1.4T M6 pálya GPS 130 tempomat átlag 7l/100km ez van.

 

Előzmény: kgaboroo (18986)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18990

Azért ugrál a pillanatnyi fogyasztás mert erős szembeszél volt és az löködte a kocsit.

Előzmény: kgaboroo (18989)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18989

Van egy 2015-ös Swiftem. A tempomatot 90-re állítva ennyi a fogyasztás ha sikerül 100 km-t egyfolytában ugyanezzel a sebességgel megtenni.

 

https://youtu.be/EV2OYdokn2A?si=KDu7xBRhhNxyXHX_ 

 

És ugyanez a Swift 120-as tempomattal.

 

https://youtu.be/0O96WNx-CLw?si=hNYQtVODMpea_p4m

Előzmény: sbalu1 (18988)
sbalu1 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18988

Részeredmény, de jólesik látni, nem volt olyan autóm, amelyik hasonló alacsonymfogyasztást produkált volna, hasonló körülmények mellett.

Előzmény: sbalu1 (18987)
sbalu1 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 18987

Nekem, nem először, 4,8 l/100 jött ki, 200 kilométeres úton, 2020-as gyártású S-crossommal, normál úton.

kgaboroo Creative Commons License 2024.03.26 -3 0 18986

Olyan 1.4T Scross még nem jött le a szalagról amelyik normál használatnál 5 liter felett eszik kicsivel.

Ismétlem...normál használatnál. Nem 80-as tempónál tojással a lábad alatt.

Teletanktól teletankig mérjük a fogyasztást...részeredményekre nem vagyunk kíváncsiak.

Mindenki tud 5 literes képet fotózni.

1Bence Creative Commons License 2024.03.26 0 0 18985

Szerintem reális az 5,3l/100km.  Nálam vegyes használattal (2018-as évjárat) 5,6l/100km a fogyasztás téli gumival, ugyanez nyári gumival 5,4l. A más gyártmányú "munkás" autóm tavaly egy durvább mintázatú 4 évszakos gumit kapott, ezzel kb. 1 l-el fogyaszt többet ugyanolyan használat mellett. 

Egyébként régebben is voltak itt eszmecserék a fogyasztásról, van akinek ez fontos van akit nem érdekel. 

Előzmény: s cross tulaj (18984)
s cross tulaj Creative Commons License 2024.03.26 0 1 18984

De soknak tűnik.... :-(

  Leginkább a hsz-ed.

Szerintem normálisan feltettem egy kérdés egy akadozó fórumon.

 Légy oly kedves, írd ki nagybetűkkel  miről nem szólhat egy fórum.

Gondolom te határozod meg a tartalmat mi szerepelhet. (valószínű a tiéd a fórum és csak arról szólhat amit engedsz)

Ha ez nem így töténik akkor belemászol az új emberbe okosnak tűnő tényfeltáró valahol olvasott szenzorokkal stb.- vel.

  A járműveink alkalmasak arra, hogy az első indítás óta tárolják az adatokat ennek köszönhetően a hülye tulaj bele tud nézni a hideg, meleg motor rövid és hosszú utat futott teljes átlagának.

  Az a gönc számítógép oszt szoroz jobban, mint én, vagy te. Fogadjuk el hogy nálunk okosabb emberek tervezték. Nos ezek alapján, ha én ennek megfelelően elfogadom az értékeket ne legyek lealázva.

  Mivel tudsz többet, mint a tervezőmérnökök? Holnaptól ki kell őket rúgni és átveheted a helyüket.

Kb annyira vagyok sértő, mint te.

  Szegény én csak érdeklődtem, de ennek ez az eredménye. inkább ne is válaszoltál volna.

Bocs, ha bántó voltam.

 

 

 

Előzmény: Gyöször (18981)
FOMA Creative Commons License 2024.03.26 0 0 18983

Ma megjött az új, elsőre csatlakozott, egyelőre müxik. Időközben megjött a visszatérítés is. Az eredeti ár 24,99 € volt, visszautalás 22,16 €, kuponban kaptam 2,83 €-t.

Előzmény: Gyöször (18972)
nagypapi Creative Commons License 2024.03.26 0 0 18982

Esetleg megnézni a spritmonitoron, hogy ott mennyit írnak...

Előzmény: Gyöször (18981)
Gyöször Creative Commons License 2024.03.26 -2 0 18981

Amúgy úgy tűnik mindenki a fogyasztási adatokról csacsog itt a fórumon?

 

De tőlem mehet, de ha csinálunk valamit csináljuk JÓL!

 

Fel kell tölteni youtube ra egy dashcam felvételt az útról amin a jobb alsó uszkve 1/5ödébe egy másik dashcam felvételét rátenni ami csak a műszerfalt veszi. A bal oldalra pedig kérjük a gázpedál szenzor mindenkori állását egy zöld csíkon jelezni. Valahogy úgy mint a formula1 közvetítésben. Kúttól kútig minden centiméter út rajta lesz, parkolás nem kell.

 

És akkor elétartod vmelyik kamerának a friss meleg blokkot amit kaptál tankolás után.

 

Egyébként nem tűnik kicsit soknak az öt.három?

Előzmény: s cross tulaj (18979)
MZ/Y Creative Commons License 2024.03.26 0 0 18980

Nem kiszárad (pont a klíma fúj száraz levegőt), hanem felnelegszenek a csövek, így nem csapódik ki/le a pára leállítás után, és így nem telepszik még a (penész) gomba.

 

Hogy automata állásban miért jobb, az rejtély. :)

Előzmény: DKori86 (18957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!