Én is arra lennék kíváncsi, hogy a szívószelep hogy néz ki mondjuk 150.000km után.
A közvetlen befecskendezéses benzinmotorknál felmerülő lehetséges problémaként a szívószelepre történő lerakódásokat említik a cikkek (pl. ez is), azon meg gondolom nem segít, ha jobban hajtod, hiszen az nem ég ki. Sőt, elvileg éppen a magasabb üzemi hőmérséklet okozza a szelepre ráégéses problémát.
Tudom, a Kia GDI motoroknál viszont téma volt a dugattyúra ráégés is már több fórumon is.
(Volt 2 konkrét eset is videózva valahol de most hirtelen csak EZT találom erről a dugattyús témáról.)
Mikor gyertyát cseréltem nekem még csak régi lidis endoszkópom volt amiből nem tudtam kinyerni a képet. Csak úgy, hogy lefotóztam a kijelzőjét. De jó mocskos a dugó teteje. Most vettem 1500ért kínából a mobil usbjébe dugható. Azzal a zsiguli dugókat néztem végig, azok tisztábbnak tűnnek sokkal a szuzkóénál.
De nem egy volt a kamera.
Légszűrő torkán lenyomva mit látsz? Turbólapátot?
Szívósort én sem bontanám meg.
Mikor Novoth elkezdte a benzin tesztjét, az első videó alá beírtam, hogy ne kínlódjon, semmit nem fog látni tisztulni. Azelőtt cseréltem gyertyát, hogy nekifogott.
Második videóban be is olvasta amit írtam. Amikor megmutatta a motort :-)
Mikor kiveszem az 50 üzemórás dugót a 2 üteműből akkor az majdnem olyan tiszta mint újkorában. Hol jó ez a sok ráerőszakolt marhaság?
Van rendes endoszkóp kamerám és mindenképpen szándékomban áll leküldeni a gyertyanyíláson. Meg valahogy belenéznék a szívótorokba bár nem akarom ehhez nagyon megbontani. Megnézem, hogy a légszűrrő torkán le tudom-e dugni.
Fogyasztáshoz: Rétság-Vác között használom, nyáron 6 télen 6,5 nyugodt tempóban. Ha felmegyek az M2-re megy lejjebb. Én úgy vettem észre ,hogy a domborzat megtudja dobni a fogyit. 1.4T automata, hybrid nélkül.
Én használom rendesen a kocsit, nincs koxosodás mert kiégetem sokszor.
Sokoat megyek pályán is mindig 150-160 között óra szerint. Móvár-Győr között van egy közel 30 km-es szakasz trafi nélkül, ott néha elengedem, hogy szaladhasson egy kicsit a ménes ha nincs forgalom és olykor simán átlépjük a 200-at 10-20 km-en keresztül.
És meglepő, hogy ez nem emeli drasztikusan a fogyasztást. 8.5 fölé nemigen szokott felmenni mikor tankoláskor utánaszámolok.
Rajka-Vác szakaszt havi 2x megteszem. Ha nem durvulok és betartom a 140-150-es tempót akkor kijövök 8 literes fogyasztásból.
Jó mert alig pörög 3500-at és 140-nel mész, és ott érzi magát a legjobban.
Az a helyzet amit Vizo ír. A nickem mellett veterán minősítés látható, ami nem jogosít fel arra, hogy egy ilyen tahó bunkó legyek, hanem alapból olyan vagyok. A veterán logó csak annyit tesz hozzá, hogy nem egy meg nem kettő olaj benzin meg fogyasztás vitát túléltem már itt meg más fórumokon.
Amit írtam, hogyha legalább 1 utadról feltennél egy videót akárhová, mégha gázállás meg műszerfal nélkül akkor azt nézve megállapítanám magamban, hogy na én annak az autónak a füstjét biztos nem szívnám, meg engem az nem előzött volna meg és máris lenne egy kép, hogy miért annyi a fogyasztás amennyi.
Engem zavar mindig a dugattyútető kokszosodás, teszek érte is meg ellene is. 53ra meg 94re van állítva a tempomat, nem megyek gyorsabban a határoknál. De azt úgy digitálisan szoktam elérni, lassítani megpróbálok gurulva akár kilométereket is.
Máshogy használjuk a kocsikat. Pályán pld nem nagyon tudok menni mert felém nincs. 15km van eddig ingyenes volt idéntől fizetős, de arra a 15kmre meg nem vettem meg a megyematricát. Mire felmegyek meg lejövök időben többre jön ki a kerülő. Csak ott legalább kicsit ki lehetett porolni a lelkét a gépnek.
Nem írtam én rossz dolgokat neked, csak én szeretek mögé látni a dolgoknak. Tehát a fogyasztási adatodat miniszoknyának néztem :-D
Nekem is olyan 1 literrel többet harap a tortából. Az én lábam meg a másik liter máris ott vagyok mint kgaborro. De ezekszerint neki 2liter a lábának űrtartalma mert övé 2WD kocsi. Matematikailag levezettem, hibátlan? :-D
Az én véleményem az, hogy nem a fedcomp hanem a benzinkút bax át. Ha a fedcomp nem tudná mennyi benzint spriccel a motorba, az elég nagy baj lenne. Olyan mintha a gps nem tudná merre jársz.
A kijelző meglepően pontos tud lenni. A tapasztalat az, hogy a sok hirtelen gáz nem barátja, ott viszi el a fogyit, ezt nem tudja lekövetni a rendszer. Ez igaz scrossra is és a korábbi sx4-re is. A városi közlekedés mindig picivel több nálam is (2-3 tized amúgy, nem vészesen), a vidék viszont meglepően pontos tud lenni.
De én nem nyúlok hirtelen gázra, papásan megyek jellemzően, sőt városban is sok a tempomatos menet. Viszont ha valaki "sportosra" veszi ott nagyobb difik jöhetnek ki.
Szerintem jelentősen befolyásolja a vezetési stílus. Amikor néztem az átlagfogyasztást több ezer km és több tankolás alapján számoltam. Ebből nekem az jött ki, hogy elég pontos a kijelzőn látott adat. Nagyjából 40-50% autópálya 130-al, a többi város, falu és országút hegyvidéken.
(Én szeretek a megengedett és lehetséges max. körül menni amennyire lehet tartósan. A pirostól pirosig nagy gáz/nagy fék nem az én világom.)
"A kevés hibaforrás egyike a klímakompresszor, az utastéri fűtőventilátor és a külsőhőmérséklet-érzékelő. A vékony fényezés könnyen sérül, a korróziógátlás tisztességes."
Ez csak azért érdekes mert itt nem nagyon hallottam ilyen panaszt, viszont múltkor használt S-Crossokat nézegetve láttam egy kb. 8-10éves, 80-100.000 km körüli példányt, ahol szerepelt a hirdetésben, hogy felújított klíma (de lehet, hogy klímakompresszor is írva volt). Csodálkoztam is rajta, hogy ilyen kevés futás mellett fel kellet újítani.
Szóval tudunk itt erről?
- Külső hőmérséklet érzékelőt már olvastam párat itt és/vagy Vitara fórumon, mondjuk ez nem annyira tragédia.
- Utastéri ventilátorról talán nem olvastam konkrétan, de olyat igen, hogy páran égett/büdös szagra panaszkodnak, ha megy hűtés/fűtés klíma. Ez esetleg lehet döglődő utastéri ventilátor?
2. LED-es lámpa/menetfény.
Ez csak amolyan harmadkézből származó pletyka (rokonom hallotta valami márkaszervizes emberkétől), hogy bizony előfordulnak LED-es világítás problémák a Suzukikon.
Akinek még gariban jön elő szerencséje van, akinek nem, lehet zsebbe nyúlni. Nem javítják, csak csere megy. (Egy főfényszóró esetén 200-300.000 Ft is lehet/db.)
Az sajnos nem volt világos, hogy melyik modell melyik lámpájáról van szó (menetfény, főfény) és hogy mi a bajuk.
Nyugalom, nincs olyan nagy baj Gyöszörrel mint most gondolod csak még nem melegedtetek össze. Adj neki minuszt, azt szereti, sőt kimondottan gyűjti. :-)
Néha kicsit nyers tud lenni, a szarkazmusát, esetleges poénjait érteni kell, nem megsértődni rajta, csak Te még nem ismered a stílusát.
Egyébként gyanítom azért reagált így, mert fogyasztás kényes téma, nyilván nem is először kerül szóba, de még sosem vezetett békés egyetértéshez. (De szerintem egyik autós topikban sem.)
Inkább vita van belőle, ami csak sokára ül el nagy nehezen.
És akkor jön valaki aki ismét előveszi a témát és kezdődik megint elölről.
Persze nem a Te hibád csak próbálom magyarázni mi történik.
Na meg enyhíteni a feszültséget, hátha nem mérgesedik el a helyzet...
(A fogyasztással az a baj, hogy teljesen különböző módon közlekedünk, más utakon járunk, de még az időjárás is befolyásolja. Önmagához tudja mérni az ember, egész jó kis statisztika kerekedik belőle hosszú távon, de máséval hasonlítgatni nehéz. Nyilván a nagy szélsőségeknek oka van, azt lehet esetleg találgatni. Az átlag meg nagy esetszám mellett kirajzolódhat pl. a spritmonitor oldal adataiból is.)
20 ker - Izsák, pálya 130-140, közút 90, 6.7 átlag.
20 ker - Fehérvár pálya nélkül oda-vissza 5.5
2019 4wd mt kocsival. De volt példa 5.0-5.2 fogyira is nyáron.
Pesten belül meg a norma a 7.5-8.5, attól függ hogy tél vagy nyár, 2-3km-es utak jellemzően dugó nélkül (egész pontosan 20 ker és 9 széle között, Soroksári Taglóig pl), amikor 10 kerbe jártam melózni volt ott 11.5-es fogyi is időnként :D
Nagyon jól tud enni ez a kocsi, de körülményfüggő és ezt a körülményt sem lehet 2x megismételni ugyanott se, nemhogy az ország különböző részein.
Szerintem reális az 5,3l/100km. Nálam vegyes használattal (2018-as évjárat) 5,6l/100km a fogyasztás téli gumival, ugyanez nyári gumival 5,4l. A más gyártmányú "munkás" autóm tavaly egy durvább mintázatú 4 évszakos gumit kapott, ezzel kb. 1 l-el fogyaszt többet ugyanolyan használat mellett.
Egyébként régebben is voltak itt eszmecserék a fogyasztásról, van akinek ez fontos van akit nem érdekel.
Szerintem normálisan feltettem egy kérdés egy akadozó fórumon.
Légy oly kedves, írd ki nagybetűkkel miről nem szólhat egy fórum.
Gondolom te határozod meg a tartalmat mi szerepelhet. (valószínű a tiéd a fórum és csak arról szólhat amit engedsz)
Ha ez nem így töténik akkor belemászol az új emberbe okosnak tűnő tényfeltáró valahol olvasott szenzorokkal stb.- vel.
A járműveink alkalmasak arra, hogy az első indítás óta tárolják az adatokat ennek köszönhetően a hülye tulaj bele tud nézni a hideg, meleg motor rövid és hosszú utat futott teljes átlagának.
Az a gönc számítógép oszt szoroz jobban, mint én, vagy te. Fogadjuk el hogy nálunk okosabb emberek tervezték. Nos ezek alapján, ha én ennek megfelelően elfogadom az értékeket ne legyek lealázva.
Mivel tudsz többet, mint a tervezőmérnökök? Holnaptól ki kell őket rúgni és átveheted a helyüket.
Kb annyira vagyok sértő, mint te.
Szegény én csak érdeklődtem, de ennek ez az eredménye. inkább ne is válaszoltál volna.
Ma megjött az új, elsőre csatlakozott, egyelőre müxik. Időközben megjött a visszatérítés is. Az eredeti ár 24,99 € volt, visszautalás 22,16 €, kuponban kaptam2,83 €-t.
Amúgy úgy tűnik mindenki a fogyasztási adatokról csacsog itt a fórumon?
De tőlem mehet, de ha csinálunk valamit csináljuk JÓL!
Fel kell tölteni youtube ra egy dashcam felvételt az útról amin a jobb alsó uszkve 1/5ödébe egy másik dashcam felvételét rátenni ami csak a műszerfalt veszi. A bal oldalra pedig kérjük a gázpedál szenzor mindenkori állását egy zöld csíkon jelezni. Valahogy úgy mint a formula1 közvetítésben. Kúttól kútig minden centiméter út rajta lesz, parkolás nem kell.
És akkor elétartod vmelyik kamerának a friss meleg blokkot amit kaptál tankolás után.
Nem kiszárad (pont a klíma fúj száraz levegőt), hanem felnelegszenek a csövek, így nem csapódik ki/le a pára leállítás után, és így nem telepszik még a (penész) gomba.