Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibi47 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 444

Persze, hogy érezhető a méret, mert a CX-3 a 2-es mazda alvázára épül jelenleg.  ;-)   Amit néztél 3-as, abban digit klíma volt? Mert volt régen valami írás, hogy az alap manuálissal indul...

Előzmény: KiszelyTamas (443)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.03.01 0 0 443

Sziasztok,

 

Megnéztem ma szalonban az új mazda 3 st. Meggyőző volt. Egymás mellett volt a cx3 al beültem mindkettőbe. A méret érezhető. Valószinű a Mazda 3 at veszem Májusban. 7.05 röl indul de eleve Revolution szintű felszereléssel. Igy nézve a cx3 is revolution felszereléssel már 6.8 körül mozog. Szuper mostani mezőnyben szerintem a legjobb.

Scarface83 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 442

Szia, most mennyin áll a megtett összes kilóméter? Nekem is az első olajcsere után kezdett feltűnni az olaj fogyása. Egy 300-400km-es autópályás menet után is simán esik a szint 1-2mm-t nálam.

 

Előzmény: Tusi__ (441)
Tusi__ Creative Commons License 2019.02.28 0 0 441

Ami nekem nem tetszik, hogy 18270km ig semmi olajfogyasztasom nem volt a gyari töltettel, de amiota cserelték, kb 2mm-t ment lejebb a szint. Rgo valami szar olajat tehettek bele. Legközelebb en viszem az olajat es nem 0w-20at , hanem az 5w-30at, annak kisebb a parolgasa is.

Előzmény: Törölt nick (439)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.02.28 0 0 440

Szia.

 

Be tudod nekem linkelni a régebben irt pozitiv negativ tapasztalaid? Esetleg emailbe elkuldeni.  kiszelytamas@freemail.hu

Köszönöm

Előzmény: Törölt nick (436)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 439

Szia! Talán nem is az a baj, hogy leírja a gépkönyvi adatokat(olajra), szerintem az a nagyobb baj, hogy a márkaszervízek az új, bejáratós motorokba nem a 0W-20-as olajat töltik be cserénél, hanem a sűrűbb, 5W-30-ast! Ezért mondtam már többször, vigyünk mi 0W-20 API SN olajat az esedékes cserére és évente cseréljünk a garanciális idő után is! Később, 30-40 ekm után áttérhetünk az 5W-30 olajra akkor, ha megnő az olajfogyasztás. Anno, a 15-20 évvel ezelőtti szívómotoroknál azt tapasztaltam, hogy ha a bejáratós időszak (8-12 ekm) alatt nem "erőltettem" a motort és a megfelelő olajat kapta, soha nem volt nagy olajfogyasztásom.

Előzmény: Scarface83 (437)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.27 0 0 438

A Distr. Válasza korrekt, megfelel a géphez adott felhasználói kézikönyv adatainak. Ez van.

Előzmény: Scarface83 (437)
Scarface83 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 437

Sziasztok,

 

A CX-3 olajfogyasztásával kapcsolatban írtam a Disztribútornak, aki a következőket írta.

 

Tisztelt X Y!

 

Megkaptuk levelét melyet az autójánál tapasztalt olajfogyasztással kapcsolatban küldött cégünknek.

 

Engedje meg, hogy pár mondatban tájékoztassuk a SKYACTIV-G benzinmotor sajátosságairól és a gyakorlati tapasztalatokról.

A SKYACTIV-G benzinmotor fejlesztése során megfogalmazott cél volt a motor belső súrlódásának csökkentése.

Ezért ezeket a motorokat már egy speciális motorolajjal töltik fel ami képes biztosítani az alacsony belső súrlódást. Ez az olaj az un. Supra 0W20, a korábban használt motorolajaknál jóval "vékonyabb" vagyis kisebb a viszkozitása, jóval folyékonyabb mint a korábban elterjedt 15W vagy 10W motorolajak.

 

Általános motorjellemző az, hogy minél alacsonyabb a motorolaj viszkozitása, annál magasabb a motor normál olajfogyasztása is. A motorolaj fogyasztás motor típustól függetlenül egy teljesen normális jelenség, ami a motor használati körülményeinek függvénye is.

 

A Mazda előírásai szerint 0,7 liter / 1000 km olajfogyasztás estén kell a motort megbontani, de 0,5 l/1000 km fogyasztásnál ezt már a márkaszervizek már meg szokták tenni.

 

Az Ön levelében említett olajfogyasztás ettől az értéktől még szerencsére messze van és tapasztalataink szerint ez nem is fog számottevően emelkedni. Ezt az olajfogyasztást a motor normál olajfogyasztásának kell tekinteni és ez nem utal motorikus problémára.

 

Ez a motor típus a korábbi Mazda motorokhoz képest a fenti okok miatt általában magasabb olajfogyasztási értékeket mutat tökéletes műszaki állapotban is.

 

Jóváhagyott motorolaj még a típushoz az un. Ultra 5W30 is, ezt az olajat használva valószínűleg az olajfogyasztási értékek is kedvezőbbek lesznek. Reméljük, hogy ettől eltekintve elégedettek az autóval.

 

Üdvözlettel,

Mazda Motor Hungary

Vevőszolgálat

 

Érdekelne, hogy ti elfogadhatónak tartjátok ezt a választ?

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.27 0 1 436

Legyünk "realisták"; az autó (személyautó) személyes tárgy, esztétikai-érzelmi - kényelmi kérdések éppúgy szerepet játszanak megvétele/használata kapcsán, mint a műszaki kérdések, ha nem jobban. A VW-k, (én hármat nyúztam el eddig és megfogadtam nem lesz több, pedig "szerelmes" voltam a Bogárba meg a Golfokba)) nem vitatható, nagyon sokáig a minőség/üzembiztonság felső szintjét képviselték, elérhető áron. Aztán, úgy kb. 15-20 éve elkezdődött egy nagyon kemény, kíméletlen harc, tegyük hozzá egy hazug, álságos harc a "környezetvédelem" álarca mögött és azt felhasználva a kocsik motorjainak továbbfejlesztése során; kisebb CO2 kibocsátás legyen, ez jobb hatásfokot jelent, mert ha nincs CO2, akkor nincs teljesítmény sem, a kisebb korom és nitrogénoxidok, kénoxidok-és dioxidok kibocsátás csökkentésére, lásd katalizátorok beépítése, nyolc szelepes/tizenhat szelepes, turbófeltöltő, kilépő oxigén tartalom alapján történő visszacsatolás a vezérlésbe stb., stb. Ezek növelték a gyártási költséget azaz a kocsi árát, ezért mit tettek? A többlet ráfordítást egyéb alkatrészeken kezdték megspórolni - olajnyomás visszacsapó szelep kihagyása, láncfeszítő műanyag betétesre cserélése, lánc-szélesség csökkentése(!!!), műanyag vezérmű szíjak használata, vékonyabb karosszéria lemez, műanyag lökhárítók, műanyag motorvédő burkolatok, vezérlő szoftver manipulációk a kibocsátás méréskor, és így tovább, a lista messze nem teljes. Ezekben a VW élenjárt.  Sajnos.  A Mazda még úgy-ahogy, tartja magát, de a hidegindításkor történő 1500 f/p-re történő túlpörgetés a katalizátor melegítés érdekében már jelzi, hogy előbb utóbb be fog állni a "sorba". Nem beszélve a műanyagok ezekben történő túlhasználatáról is., Nekem a CX-3-as két éve megy, korábban leírtam pozitív és negatív(ez is van bőven)  tapasztalataimat .  Nos csak ennyit akartam mondani most.

Előzmény: Tusi__ (435)
Tusi__ Creative Commons License 2019.02.27 0 0 435

A ceges autoink VW- konszernesek voltak, Golf, A3-4, Skoda... Csak a baj volt velük, pedig 3 evnel fiatalabbak voltak.

Kollegam kocsijaban, most csereltek lancot, 5 eves Skoda Fabia, 1.2 Tfsi. Masik kollegam 5 eves Golfjaban Turbo csere.

Nekem 2 BMW-m volt, fiatalok es allandoan lerohadtak ezert azert. Nem köszi, semmi nemet auto.

 

Előzmény: Vén Halász (431)
shabba81 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 434

Ez annyira egyén függő szerintem. Nálunk is több VW volt a családban meg a cégnél is, tavaly elkezdtük lecserélgetni őket. A CX-3 volt az első Mazda amit vásároltunk és amennyire elégedettek vagyunk vele, valószínűleg nem az utolsó. VW túlárazott lett szerintem, és a megbízhatósága és hagyott kívánni valót maga után. 

KiszelyTamas Creative Commons License 2019.02.25 0 0 433

Audi egy igen jo kocsi újonnan ha vennék S3 lenne 5 ajtos. Viszontaz  nem fér bele a keretbe. Mindenképpen uj garos kocsit veszek ez az alaptézis. VW nem rossz de ezekhez az uj motorok ami a mazdába is van technikailag gyengébb . VW nekem kinézetre nem jön be van akinek nagyon tetszik design nekem fontos. Kinek mi fontos nekem a Mazda 3 2019 es meggyőző és tetszik. Ettől függetlenül a VW jo . Az Audi nálam egyik top autó de az felejtős árban.

Előzmény: Vén Halász (431)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.02.25 0 0 432

Igen mindkettő japán de nem mindegy hol rakják össze. Toyota , Honda sok török vagy opel lengyel akár. A mazda 3 japánból jön kicsit várós is. A most érkező új corolla nem öreges ugy mint a CHR se szerintem. De mindent összegezve a Mazda 3 eddig a favorit. Ez teljesen uj 7. generacios új padlóra épül. Kereskedésben mondták árakat. 7,05M rol indul . Eltörölték az első két felszereltséget. Revolution rol indul és R plusz7,45 ért. Alapba benne van minden szinte. Corolla is teljesen  új lett tele érdekességekkel zajcsökkentés terén is. De a mazda 3 jobb. Elvileg 2 héten belül mindkettő itt lesz már Antwerpenbe dekkolnak a szalon szerint. Cx 3 rol letettem. Nem azért mert rossz lenne . De az uj mazda 3 generácios váltás uj technikákkal. Még mindig tetszik a CX3 is de majd a puding próbája az evés. A szalonba az eladó azt mondta várjam meg a mazda 3 at jobb ha látom aztán döntsek. Erősen sugallta , hogy az lesz. Kiprobáltam jelentkezek.

Előzmény: Vén Halász (430)
Vén Halász Creative Commons License 2019.02.25 0 0 431

"VW nem jöhet szóba". erre reagálnék, miért talán rossz tapasztalataid vannak a márkával ?  Én pl. Japánt nem vennék, nekünk a családban  mindenkinek Audi A6 és Vw autója vagy a konszernhez tartozója van, volt és lesz  a legnagyobb megelégedésünkre.

De nem akarom a topikot offoli. Jó éjszakát mindenkinek.

Vén Halász Creative Commons License 2019.02.25 0 0 430

Mindkét Japán jó autó, de nekem a mazda 3 jobban tetszik, szebb, sportosabb, a Corolla inkább a kényelmes idősebbek autója szerintem. de tudom ez szubjektív. 1-2 éves újszerű használtakat egész jó áron lehet már venni, akár milliós árelőnnyel., A 2000-es szívó benzines bizonyára hosszú élettartamú, de ezzel úgy vagyok, hogy sohasem használunk egy autót az élettartama végéig, sokkal előbb cserélünk, így számomra ennek nincs túlzott jelentősége.. 150.000-200.000 km.-t  a legtöbb motor elmegy, addig lecseréljük. 

Előzmény: KiszelyTamas (429)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.02.25 0 0 429

Szia, 

 

VW nem jöhet szóba. Mazda 3 lesz vagy Toyoat Corolla kipróbálást várom. Front elemeket léfóliáztatóm víztiszta fóliával. Mazda 3 a befutó eddig. Német/ francia kocsit nem veszek túl sok összefonódás van. Néztem Opel crossland x et. De francia motor van benne. Abbol is gyenge . benzines érdekel mindenképpen. Mazdát japánban gyártják ami szerintem pozitivum. A Mazda 3 uj motorja a lágyhibrid rendszerrel igen jónak tünik. Kinézetre is.

Előzmény: Vén Halász (425)
shabba81 Creative Commons License 2019.02.23 0 0 428

Pontosan!

Előzmény: bohrer (427)
bohrer Creative Commons License 2019.02.22 0 0 427

Amíg adott pénzért van  nagyon korszerű 2000ccm japán szívó motor , sosem vennék VW 1,2 TSI turbós  motoros kocsit.

KissAti64 Creative Commons License 2019.02.22 0 0 426

Szia!

Ha még meditálsz a kérdésen lehet érdemes várni , ugyanis a CX-3-at ősztől a 3-as alvázára fogják szerelni.

Ez bizonyos méretbeli növekedéseket tesz majd lehetővé (no és ahogy valaki megjegyezte valószínű árváltozást is okoz).

 

Előzmény: KiszelyTamas (424)
Vén Halász Creative Commons License 2019.02.22 0 0 425

A CX-3 egy kicsi városi SUV, a mazda-2 alapjaira épül csak magasabb, kicsi a csomagtartója. Egyébként nagyon tetszetős jármű. Amikor megjelent egyből beleszerettem, de már nem kéne. A  Mazda-3 egy kényelmesebb középkategóriás autó, szerintem ez csendesebb, de nem végeztem méréseket.  Csak japán jöhet szóba ?  Egy VW nem lenne jobb ? Tudom itt Mazda fanok vannak többségben, elnézést. 

 

Előzmény: KiszelyTamas (424)
KiszelyTamas Creative Commons License 2019.02.21 0 0 424

Sziasztok ,

 

Mazda CX-3 nagyon tetszik. Most dilemmában vagyok a párommal aCX-3 vagy az uj Mazda 3 legyen. Még szóba jött az új Corolla is . A Mazda 3 és a Corolla még most lesz a szalonban jövő hónaptól megvárom aztán döntünk. Érdekelne a benzines CX-3 mennyire hangos autópálya tempónál és mennyit pörög fordulatra. Most már leszűrtem hogy a Piros színben nem a legjobb választás venni hiába az a legszebb szín . Lehet fehér lesz szürkét nem szeretnék. Mennyire hangos a mazda CX-3?

ierdos Creative Commons License 2019.02.20 0 0 423

Szívesen!

Előzmény: Scarface83 (420)
bohrer Creative Commons License 2019.02.20 0 0 422

Ez egy hasznos hozzászólás a waxokat említve ! Érdekes hogy a Mazdának a legjobban a Soul Red szín állt, ez volt a legdrágább  szín, és ez a legsérülékenyebb. Jómagam is ezt szerettem volna, végül úgy hozta az élet hogy egy Mitsu. Lancer lett Orient Red színben szintén rettentő sérülékeny volt. Majd fél évre lecseréltem egy Mitsu. ASX-re titánium szürke, ami korántsem olyan sérülékeny.

Előzmény: HagaNRG (421)
HagaNRG Creative Commons License 2019.02.20 0 0 421

Szia!

 

Van tapasztalatom ezzel a Sonax Brillant Wax-szal, nem rossz termék ár/érték arányban, de ez sem csoda. Eleve abból kell kiindulni, hogy bár egyáltalán nem a gagyi, noname kategória képviselője a Sonax semmilyen terméke, sőt. (tehát nem a tescocban elterjedt Dr. Marcus, Astonish Car Care, stb. termékek közül kerül ki, amik kb. a samponos víz-pacsuli kategóriában futnak). Csak nem is valódi wax.

Ez egy krémszerű, erősen folyékony állagú szintetikus termék. Ettől még védi a fényezést, de nem lesz soha egyenértékű a tudása egy valódi wax-szal.

A valódi carnauba waxokból ezer és egy féle van a piacon, jellemzően olyan márkák termékei ezek, amikről a magyar, Tescos-Auchanos átlag sosem hallott. Ezek aztán pár ezer forinttól a több tízezres nagyságrendig terjedhetnek.

 

Ajánlom mindenki figyelmébe a következő webshopot:

https://www.cleanyourcar.co.uk/exterior/paint-protection/car-wax-carnauba

 

A nevesebb, komoly, több hónapos védelmet nyújtó, mégis a megfizethető kategóriába tartozó márkák pl. a Dodo Juice, a Swiss Wax, Collinite, Zymol, Poorboys és Chemical Guys.

Az a tapasztalatom, hogy a legtöbb autós egyszerűen nem tesz különbséget a polír és a wax között sem, márpedig a polír az egy csiszoló anyagot tartalmazó paszta, karceltávolításra szolgáló termék. A wax pedig semmiféle "sérülést" nem szabad, hogy okozzon a karosszérián, kizárólagosan védelmi szerepet tölt be. 

Bárkinek ajánlom a fenti termékek valamelyikének a beszerzését, különös tekintettel a sample kitekre is, amik már tényleg pár ezer forintért elérhetőek és bár piciki kis tégely waxot tartalmaznak, ezzel a legtöbb esetben két autót is le lehet fedni.

Jómagam egy akkora doboz waxból, mint egy átlag Globus májkrémes konzerv, évek óta nem fogyott ki az anyag. Egy ilyen Dodo Juice sample, 30ml-es kiszerelés csupán 6 GBP, de ebből is 2-3 kezelést kaphat egy autó, vagyis 3-4 havonta alkalmazva szinte egy évre elegendő.

https://www.cleanyourcar.co.uk/dodo-juice-blue-velvet-30ml

 

Ha viszont valaki abban bízik, hogy egy bármilyen wax meg fogja akadályozni, hogy a Mazdák Soul Red extravékony és extrasérülékeny fényezése ne legyen tele kőfelverődésekkel akár pár ezer km alatt, azt el kell, hogy keserítsem- "Az ellen nem véd". 

A wax konzerválja a karosszériát, könnyebbé teszi a későbbi mosásokat, hisz megakadályozza, hogy a kosz és a sár erősen tapadjon a fényezésre, de kőfelverődések ellen nem fog védeni. Ja és nem utolsó sorban, amiért mindenki imádja őket, hogy még fényesebb, még csillogóbb lesz a fényezés, még mélyebb a szín, egyszűval még gyönyörűbb az autó. (de előrebocsájtom, hogy egy-egy ilyen wax a felvitel és a rászáradás után bizony komoly munkával távolítható csak el- szóval vigyázni, melyiket is választjuk). 

 

https://www.youtube.com/watch?v=wpGNBsuu4os

 

Előzmény: bohrer (409)
Scarface83 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 420

Köszönöm az segítséget!

Előzmény: ierdos (415)
Tibi47 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 419

Így van! :-)

Előzmény: ierdos (418)
ierdos Creative Commons License 2019.02.19 0 0 418

Tökéletes megoldás nincs.  Azt gondolom, hogy az autó egy használati tárgy, amit nem lehet burokban tartani. Mindenki eldöntheti, hogy akar-e áldozni egy kis extra védelemért, amelynek a hasznossága meglehetősen bizonytalan:-). 

Előzmény: Tibi47 (417)
Tibi47 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 417

Na ja. Mondjuk azt nem tudom, hogy mit bírnak ezek a fóliák és főleg, hogy mennyi az élettartamuk.... (Most olvasom, hogy a "kiváló minőségű" fóliák gyártói 5-7 év élettartamon garantálnak neki...) 

Előzmény: ierdos (416)
ierdos Creative Commons License 2019.02.18 0 0 416

Azt megfontolandónak tartom, ha a két kritikus elem kijön 50 ezer + áfából. A korábbi autóim nagyon sok apró sérülést szereztek autópályán és a fényezés se olcsóbb (utoljára egy Renault kombi hátsóajtó borítását kaptuk 140-es tempónál a motorháztetőre és az ellen a fólia se védett volna:-)).   

Előzmény: Tibi47 (414)
ierdos Creative Commons License 2019.02.18 0 0 415

Szép estét! Sajna ahol találtam a kártyát (https://www.befr.ebay.be/usr/navexpert-1de), most nem árul Mazdához valót. Egyébként ma frissítettem a kártyát a Mazda Toolbox-al, mert kijött a legújabb térkép. Innen számítva 3 évig ingyenes a frissítés. 

Előzmény: Scarface83 (406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!