Sokan vezetnek adatbázisokat az egyes ex. volánok kocsiparkjáról, de a változások minden topikban külön kerülnek beírásra. A könnyebb tájékozódás és keresés érdekében ide lehet beírni azokat, rendszám, dátum, és az illetékes közlekedési központ megjelölésével.
Persze ha valóban ki akarnák javítani a hibákat, akkor nagyjából újra kéne írni az egészet. Oldalakat tudnék írni arról, milyen hibáktól, kényelmetlenségektől hemzseg, kezdve attól, hogy hiányos/hibás lekérdezéseket kezel felhasználói szintig kivitt hibaként, ami csak azután nem jelentkezik, hogy a felhasználót rákényszerítette, hogy manuálisan kivegye a problémás részt a lekérdezésből, egészen addig, hogy több helyen is jól megsejthető, hogy még a régi lekérdező ezeréves kódjából is tákoltak át csomó mindent ebbe, ami úgy sikerült, ahogy.
Sok olyan rendszám van, ami nem kérdezhető le jelenleg, és ameddig ezt a hibát nem javítják ki, addig az okmányiroda tud róluk adatot szolgáltatni, ami illetékköteles.
Mikortól jönne be a JSZP-nél ez a fizetős rendszer (újra)?
Jelenleg is lekérdezhető a volán járműveinek egy része. Legalábbis pár Ikarust pötyögtem be, azokat mind lehozta. Az újabb kocsikra viszont valóban nem talált adatot. A random lekérdezhetőséget bevallom én nem értem. Kérelemre kivont kocsik nagy részt képes lekérdezni, viszont ott is van, amit nem hajlandó. Olyan rendszámot is találtam utóbbi időben, amit nyáron még lekérdezett, októberben már nem .. aztán idén megint képes volt, igaz már csak bizonyos opciók kiválasztásával.
Ezt azért tartom borzasztóan meglepőnek, mert az elmúlt két nap során nagyjából 15 autóbuszhoz tartozó rendszámot próbáltam lekérdezni, ami az esetek többségében elsőre sikerült. Személyautó és utánfutó rendszámra is rákerestem, és teljesen random módon voltak azok is elérhetőek. Egy másik ügyfélkapuról is megpróbáltam, és ott is ugyanaz a rendszám megtalálható volt, másra pedig hibát hozott, függetlenül attól, hogy milyen járműről beszélünk. Amit nem sikerült elsőre lekérdezni, azt egy későbbi próbálkozásnál végül sikerült elhozni.
Azért az alapján amit más kapott válasznak ez nem teljesen fedi a valóságot, ugyanis utóbbi csak ideiglenes megoldás ameddig nem javítanak egy hibát a rendszerükben.
Talán ez a legalkalmasabb topik erre az infóra: szóval hónapok óta panaszkodik mindenki a JSZP működésére,de a helyreállításáért/infóért egy szalmaszálat sem tett senki keresztbe eddig.Én viszont megkérdeztem,hogy mi a helyzet vele.Szóval elvették a gyerekek játszóterét,mivel megszűntették a buszok ingyenes lekérdezhetőségét. Vagyis 1250HUF/rendszámért lehet ezt a jövőben megtenni.
Köszönöm. A tarjáni athéni Volvókkal tisztában voltam, de a pécsiekkel nem.
OFF:
Abban tudnátok segíteni, hogy Pécs esetében a Tüke Busznál hány kocsiban nincs akkor klíma és mely az a kevés, amiben valójában ott van? Csak egy darabszám érdekelne nyilván, rendszámok sem kellenének.
Ezeken látszik hogy (ventilátoros) kondenzátor egység nincs a tetőn, tehát ezek nem klímák, csak a légtechnikának valamilyen doboza. Vélhetően itt lakik a befúvó ventilátor.
Az a pécsi klímás arány tuti nem jó.A holland szóló Volvokban talán 2-ben van csak klíma,míg a csuklósok közül is csak párban(asszem a csak a kék ülésesekben van).
Tegnap este hárman is felhívtatok az 5362-es hozzászólásom miatt.
Köszönöm.
Erre nem számítottam.
Mivel nyilvánosságra is tartozik pár gondolat az ügyben:
Ezeket a módszereket anno Borsi prof tanította nekünk a főiskolán 197x-ben, szóval régen.
Úgy mondta: készíts magadnak ökölszámokat.
Sűrűn elő fog fordulni, hogy főnököd azonnal (pront) kér egy választ, vagy értekezleten - sokak előtt - odafordul hozzád és felkészülés nélkül, mindenki előtt meg kell nyilvánulnod szakmai kérdésekben.
Nem nyöghetsz ott, nem ódázhatod el azzal, hogy majd utána nézel.
Legyen kész válaszod amit tudsz és szakmai.
Az ilyen saját fióknak készített segéd számok sohasem pontosa.
Ez fontos.
benne van a nevükben, hogy ezek csak SEGÉD számok.
1./Először is azt, hogy a két véglettel nem foglalkozunk csak akkor ha pont arra kérdeznek rá.
2./ Másodszor, hogy Magyarországon a 2020-as években ha egy város vezetője vagy, a polgármester pont tőled kérdez ez ügyben tévedsz ha azt mondod :
....Kb. minden ezer városlakóra kell 0,6-0,8 autóbusz, akkor jó a közösségi közlekedés alapja.
Nem a szolgáltatás jó, az más kérdés, hanem az alap.
3./ Azonos lélekszámú települések között is lehet száz százalékos az eltérés ha a domborzati viszonyok az egyéni kerékpáros közlekedést elősegítik, vagy gátolják.
4./ Mennél egységesebb a helyi állomány összetétele annál kevesebb jármű is elegendő a megrendeli igényeinek kielégítésére.
5./...............................
s így tovább.
Például az időszak faktor = Ez a mostani 0,6-0,8 jó színvonalú alap biztosítás a 2020-as évekre igaz.
Kb. 1985-1995 között ez kevés lett volna és lehet, hogy 2035-2045 között pedig már sok lesz.
Szolnokon sajnos a kettő O530G-t elfelejtettem a kifejtésben begépelni. (#5628), 53 buszuk van, de apró eredményeltérés lenne csak.
Tervem az, hogy fél évenként (vagy évenként) egy ilyen táblázatot feltöltök ide + a kifejtését részletesen. Ez alatt az idő alatt még nem történik túl sok minden, de annyi épp, hogy azt a pár frissítést szemügyre vegyük, ezáltal pedig mindenkinek könnyebb lenne nyomon követni az épp aktuális állapotot az adott állományokban. Az Excel táblázatomat folyamatosan frissítem.
Megyei Jogú Városainkban 1000 lakosra az alábbi autóbusz db számok jutnak :
Város neve autóbuszok száma lélekszám ezerben busz/1000 lakos
1./ Pécs 157 141 1,11
2./ Miskolc 160 145 1,1
3./ Veszprém 47 52 0,82
4./ Salgótarján 25 31 0,8
5./ Debrecen 155 201 0,77
6./ Szolnok 51 67 0,76
7./ Győr 94 129 0,73
8./ Székesfehérvár 69 96 0,72
9./ Nyíregyháza 82 116 0,7
10./ Kaposvár 42 60 0,7
11./ Eger 35 50 0,7
12./ Kecskemét 73 110 0,69
13./ Tatabánya 42 66 0,63
14./ Szeged 101 162 0,62
15./ Nagykanizsa 21 43 0,49
16./ Dunaújváros 20 42 0,48
17./ Zalaegerszeg 27 55 0,49
18./ Szombathely 33 78 0,42
19./ Sopron 25 63 0,4
20./ Szekszárd 12 30 0,4
21./ Békéscsaba 21 55 0,38
22./ Hódmezővh. 13 41 0,32
23./ Esztergom 6 28 0, 21
24./ Baja 6 32 0,18
Az extrém eseteket , pl. Vásárhehy vagy Egom nem figyelembe véve, körülbelül 0,7 autóbusz jut 1000 lakosra.
Ahol ennél nagyobb szám jött ki annak magyarázata az, hogy év végén annyi busz volt állományban, de abból értelem szerűen nem annyi volt a napi kiadás.