Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 2017.01.01 0 0 132

a HungaroControl távirányítású központja

 

Éljen a szakszerű tájékoztatás...

Előzmény: Pomber Béla (129)
elemes Creative Commons License 2017.01.01 0 0 131

...pár éve a Koszovó fölötti magaslégtéri forgalmat is a Hungarocontrol irányítja, innen, a magyarországi munkahelyekről.

Előzmény: Pomber Béla (129)
elemes Creative Commons License 2017.01.01 0 0 130

legfeljebb ha olyan helyzet adódik, hogy a toronyból, látás alapján kéne irányítani az érkező-induló forgalmat.

Előzmény: Pomber Béla (129)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.01.01 0 0 129
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.11.20 0 0 126

Köszönöm, hasznos volt

Előzmény: XANTIi (125)
XANTIi Creative Commons License 2016.11.19 0 0 125

Nem. Csak ahhoz nagy felbontású és nagy monitorral rendelkező cucc kell. Nincs hova tenni. Meg aztán ha azt vizslatja árgus szemekkel, mikor jelenik meg egy kis légypiszok, az orra elé nem tud nézni.

Szigorú szabályai vannak a látva repülésnek. Meg a légtérrendnek. Nem lehet a semmiből előtűnő gép ha mindenki betartja a játékszabályokat. Szigorúan!

Ha ültél már pilóta fülkében, főképp kisgépek nagyon nehezen vehetők észre már 2 km-ről is a nagyon kicsi sziluett miatt. Földháttérben pláne.

Ezért fontos a folyamatos rádiózás, a transzponder és a magasságok precíz tartása.

Előzmény: Ec pec kimehecc a (124)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.11.18 0 0 124

Egy laikus kérdés:

 

Repülő szerencsétlenségeknél/összeütközéseknél sokszor hivatkoznak látási holttérre,

pl. a nemrégi gödöllői esetnél.

Nem esik szó a holttér kamerával figyeléséről.

Az egyszerűbb drónokon is van már kamera.

Nehéz megoldani?

 

etomcat Creative Commons License 2016.10.27 -2 0 123

Szerintem az is bele játszhatott, hogy ha nem biztosak benne, hogy tovább tudnak menni, akkor Bp-en rengeteg szálloda van, ahol jobb minőségben és talán a piaci verseny miatt olcsóbban is tudják dekkoltatni a jónépet. Ráadásul Ferihegy közel van a fővároshoz.

Előzmény: XANTIi (122)
XANTIi Creative Commons License 2016.10.27 0 0 122

Esetleg a keró ára, a szerviz lehetősége az adott géphez. A légitársaság képviselete melyik országban elérhető közvetlenül.

Előzmény: sualsidal (121)
sualsidal Creative Commons License 2016.10.24 0 0 121

Mindkettő átrepülő gép volt Szerbia fölött, 11-12ezer méter utazómagasságon, és ezeket a gépeket nem lehet a hátukra fordítani és stukázni velül 500 m-ig 150-200 utassal a fedélzeten. Mivel Belgrád már nagyon az orruk előtt volt, így szerintem választhattak a hosszas körözéssel süllyedés és esetleges további üzemanyag-kifogyasztás, és a Budapest felé süllyedés és útközbeni kifogyasztás között. Talán az is belejátszott a döntésbe, hogy Bp.-en működnek a nyugati egészségbiztosítók, akikkel a légitársaság és a nyugati állampolgárok kapcsolatban állhatnak (Belgrádban ebben nem vagyok biztos), és ha mindenképpen 20-30 perc mire utazómagasságból le tudnak süllyedni és kifogyasztás után leszállni, talán ez is belejátszhatott a kapitányok döntésébe. De részemről ez csak hangos gondolkozás, egy gyakorló kapitány ezt biztos jobban tudja....

 

 

 

 

Előzmény: Ec pec kimehecc a (120)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.10.24 0 0 120

Kérdés:

 

Ma két kényszerleszállás is volt.

http://hvg.hu/tudomany/20161024_kenyszerlaszallas_budapesten_ferihegy_lhbp_easyjet_u22133_sun_express_xg4733

Novi Sadtól visszafordultak a gépek Budapestre.

Miért?

Belgrád nem jó?

Bandipilot Creative Commons License 2016.10.08 0 0 119

A fly-by-wire rendszernek ehhez semmi koze, ne keverjuk a szezont a fazonnal. A pilotak kvalifikaciojarol volt szo amit az olvtars felhozott, nem a gepek felszereltsegerol. Mellesleg megjegyzem, hogy nem mindegyik "nagygep" fly-by-wire (Lasd B737).

 

CsePeti, a multkor repultem egy sraccal aki eltekerte a frekit, eszembe jutott a 10 evvel ezelotti eset...

 

:D

 

 

 

 

Előzmény: etomcat (115)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.10.08 0 0 118

Ha a Fly By Wire-re gondolsz, az miben is akadályoz meg bárkit is??? Az csak a vezérlés fizikai, technikai megvalósítása, nem a hidraulikának tolja a nyomást a pilóta hanem egy potméternek és az villanydróton piszkálja a hidraulikát.

 

Ha a fejlettebb (mai, elektronikus) vezérlőrendszerekre gondolsz, ahol a pilóta már csak azt közli a rendszerrel a botkormányát tekergetve, hogy 5 fok jobbra dől és a csűrőlapokat a rendszer számolja ki hozzá, adott esetben nem is azokkal fordul hanem kidugja helyette a fél futóművet, mivel a pilótának az átviteli függvényhez már köze sincs, nos az messze több mint a FBW.

Előzmény: etomcat (115)
CsePeti Creative Commons License 2016.10.08 0 0 117

Szeva, nem surun sajna.

Viszont az uj ceg reven egyre surubben fordulok meg egy bizonyos 16R final-en... Mindig eszembe jut az az eltekert freki... jo sztori, de baszki mar tobb mint 10 eves!!!

Előzmény: Bandipilot (96)
CsePeti Creative Commons License 2016.10.07 0 0 116

Lasd Trog-Air hozzaszolasat lent...

Nekem alapveto elvem, hogy nem letezik olyan, hogy 'hulye kerdes'. Megfelelo empatiaval minden kerdesre lehet a kerdezo szintjenek megfelelo valaszt adni, igy remelhetoleg a nyakas delikvens valamivel tobb informacioval hajtja alomra fejet, mint amennyivel aznap felebredt. 

 

Mindezen elv 'kijelento modban vegrehajtott allitasokra' - nem vonatkozik. 

 

Javaslom: ha ugy erzed, olyanok akik ezt a szakmat eletformakent uzik tudnak szamodra is erdekes, bennfentes informaciokkal szolgalni - tegyel kerdojeleket a mondataid vegere.

 

Csovi

Előzmény: etomcat (115)
etomcat Creative Commons License 2016.10.07 -1 0 115

> Halkan szeretnem megjegyezni, hogy amikor repulojegyet veszel barmelyik legitarsasagnal, ott sem tajekoztatnak arrol, hogy a jaratok jelentos resze egyben "line training", azaz oktato jarat is egyben. Ezeken a gepeken legalabb 2 pilota az eloirt minimum szemelyzet, ennek megfeleloen egy oktato jaraton van egy oktato kapitany, es van egy "tanulo vezeto" a gepen. <

 

A nagy gépeken azért van a fülkében egy harmadik személy is, bizonyos F.B.W. Ő okosabb és gyorsabb reflexű az emberi személyeknél, vigyáz a tanuló vezetőre és az oktató kapitányra is és a kezükre ver, ha újság-főcímet akarnak csinálni magukból. Ráadásul F.B.W. szerény is, nem panaszkodik, amikor a ludakat leverő, folyóra szálló hollywood-i műremek stáblistájáról lefelejtik a nevét. Bizonyára ezért feledkezünk el gyakran róla.

Előzmény: Bandipilot (95)
Trog_Air Creative Commons License 2016.10.02 0 0 114

Nagyon egyszeru: ha hulyeseget irsz le/kerdezel, akkor arra a legnagyobb joindulattal sem tudunk ertelmes valaszt adni. :)

Előzmény: Knerten (109)
Trog_Air Creative Commons License 2016.10.02 0 0 113

"A svájci szembedurrantáson kívül nem nagyon volt efféle ütközéses baleset, s ott is kemény légiirányító hibahalmaz volt az ok."

 

Magyarorszagon valoban nem. Az, hogy Europaban sem... nos arra nem mernek merget venni.

 

"A különbséget ott látom, hogy az utasszállításban sokkal jobban betartják/betartatják a protokollokat, amik amúgy léteznek a kisgépes repkedésben is és ez okozza a fajlagosan jobb eredményt." - tudod, valamivel egyszerubb is, ha hozzaveszed, hogy Magyarorszagon van osszesen 16 darab AOC (ebbol szemelyszallitast vegez 3). AOP meg volt augusztus 25-ig 41 darab. Azert a 16 AOC-s ceget valamivel egyszerubb ellenoriznie egy hatosagnak, mint a tobbi 41-et... de mint irtam, a problema valoszinuleg nem itt volt.

Előzmény: Pomber Béla (97)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.10.02 0 0 112

:-)

Előzmény: Bandipilot (111)
Bandipilot Creative Commons License 2016.10.02 0 0 111

Remelem erezheto volt az ironia abban amikor az "atverest" irtam... ;)

Előzmény: Pomber Béla (97)
XANTIi Creative Commons License 2016.10.02 0 0 110

Egyenes válasz: Megint hazudsz és általánosítasz, mikor az egész kisgépes utasrepülést veszed a szádra!

Előzmény: Knerten (109)
Knerten Creative Commons License 2016.10.02 0 0 109

Hozzátenném, hat napja azért jöttem ide, mert meggyőződésem volt, hogy a reptéren, az ATC-nál és a gépeken minden szabályosan történt, és csakis valami kivédhetetlen vis maior lehetett ilyen baleset oka. Ismerek jó pár embert, aki repül, és tudom, hogy milyen hozáállással repülnek (persze ők utasokat nem visznek, hanem saját költségen repülnek). Tudom, hogy náluk tényleg "safety first" a jeszó. Ezért nem hittem az újságoknak és az internetes kommentelőknek, akik keveset tudnak és gyorsan ítélnek. Próbáltam kipuhatolni szakmai, hozzáértő véleményeket. Majd amikor pedig megértettem, hogy milyen, számomra elfogadhatalannak tűnő üzleti modell alapján működik az egész kisgépes utasrepültetés, és erre rá merészeltem kérdezni, akkor egyenes válaszok helyett paragrafusokat és a legfelháborítóbb hangnemű kioktatást kaptam válaszul. Megjegyzem, választ azóta sem kaptam.

Előzmény: viricsi (108)
viricsi Creative Commons License 2016.10.02 0 0 108

Látod, ez a baj, pont erről írtam: "...a jogos felvetéseimre..." már vindikáltad is magadnak a saját igazságod jogát.

Előzmény: Knerten (106)
XANTIi Creative Commons License 2016.10.02 0 0 107

Ég veled!

Előzmény: Knerten (106)
Knerten Creative Commons License 2016.10.02 0 0 106

Hat nappal ezelőtt nem gondoltam, hogy jogos felvetéseimre ilyen lekezelő, nagyképű, pökhendi válaszokat kapok. Sok mindent megtudtam erről a világról és a benne tevékenykedő emberekről, amit nem akartam tudni. Köszönöm, köszönöm, köszönöm.

Előzmény: viricsi (105)
viricsi Creative Commons License 2016.10.02 0 0 105

Hat nappal ezelőtt ezekkel a szavakkal köszöntél be a Repülőszerencsétlenség topikba: "... Bocsánat, én is teljesen laikusan érdeklődöm..."
Ehhez képest igen nagyra nőtt a mellényed és már mindent tudsz, mindenkit kioktatsz. Gyorsan tanulsz, gratulálok, másoknak a fél életük repülőtapasztalata sem volt elegendő ahhoz, hogy ilyen következtetéseket vonjanak le. De te megtetted, megvilágosítottad az itteni homályos elméket. Köszönjük, köszönjük köszönjük!

Előzmény: Knerten (103)
Knerten Creative Commons License 2016.10.02 0 0 104

Nos igen, a "repülés a legbiztonságosabb közlekedési forma" közhelyet érdemes lebontani, hogy ebben mekkora része van a légitársaságoknak, és mekkora a kisgépes repülésnek...

Előzmény: Pomber Béla (101)
Knerten Creative Commons License 2016.10.02 0 0 103

Kedves XANTI, viricsi, TrogAir, Leszállópálya és a többiek!

 

Nos, ez is egy válasz a felvetéseimre, kétségtelen.

 

Azt kívánom, hadd lehessen végre elhelyezni a virágot ne csak az áldozatok, hanem a ennek a fajta "repülős kultúrának" a sírján is. Nem lesz nagy kár érte...

Előzmény: Leszállópálya (93)
XANTIi Creative Commons License 2016.10.02 0 0 102

Elárulom: minimum 110 000 le-felszállás. Egyetlen áldozat is sok.

Anno a MÉM RNA-nál is volt minden évben kollégánk akit temettünk. DE olyan munkánál, ami eleve tízezerszer veszélyesebb volt mint egy légi autóbuszon utazni.

Előzmény: Pomber Béla (101)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.10.02 0 0 101

Ne viccelj... az idén 5 gépet vágtak földhöz, egy rakás halott van. A normál légiforgalomban egyet sem.

Előzmény: XANTIi (100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!