Az utolsó bekezdés a válasz az utolsó elöttire. Itt nem Grál-lovagok esti borozása zajlik. Nagypolitika a legdurvább eszközökkel. Propaganda szinten is. Vica-versa.
Ki hinne egy olyan adatsornak amin évekig ülhettek (vagy "dolgozhattak) a felek.
1. kérdés nyilván a civil radarokra vonatkozik, a katonai radarokat nem kell lejelenteni az EUROCONTROL-nak :) Tehát a kérdés az, elképzelhető-e, hogy a polgári légiforgalomnak nem volt elsődleges radarja a zónában? (nem egész Ukrajnában, hanem ami láthatta is az MH-17-est)
2. Készséggel elhiszem, ha van hozzá némi forrás, hogy a térségben lévő katonai radarok, mint például a Kupol, képes erre. A katonai radarok adatainak kiadása emellett erősen kérdéses, kíváncsi vagyok, volt-e ilyenre precedens repülőgépszerencsétlenség vizsgálatkor. Törvényes-alkotmányos, technikai-formátumbéli, eljárási problémák...
3. Több kérdés is volt :)
4. Mismásolást látok mindkét részről. Évek teltek el, és most vizsgálhatóak ténylegesen az orosz nyers adatok is (és azokat is manipulálhatták ennyi idő alatt).
Azt a kérdést én is helyénvalónak tartom, hogy miért nem kéri ki a DSB/JIT/holland kormány az összes létező adatot, és miért mondják, hogy nincs rá szükség.
Egyébként érdekes kérdést vet fel, hogy a mai világban milyen adatokban lehet megbízni, hiszen a megfelelő formátum birtokában bármely adatsor manipulálható-újragyártható. Sajnos semelyik érintett fél sem biztosította azonnal, a megfelelő formában a kért adatokat. (az oroszok ugye először azt is mondták, hogy nincs is meg/nem kötelező archiválniuk, majd meglettek, de más formátumban, majd átkonvertálták - mire fel az időhúzás itt is...)
1-2, Erre kategorikus nem a válasz. Volt egy sor civil radar aminek látnia kellett. A katonaiaknak meg biztosan. Nálunk orosz mintára a digitalizációig a tervtábla fotós módszer működött a hangrögzítésessel, egészen biztos, hogy ez volt az Ukránoknál is, amíg a digitális rögzítésre át nem álltak. Tehát minimum a hanganyagoknak és a tervtábla fotóknak meg kéne lennie, - amiből a szituáció könnyen rekonstruálható - de pláne a digitálisan rögzített adatsoroknak. tucatnyi Ukrán radar volt megfelelő pozícióban. Egészen biztos hogy van valamilyen radar adatsoruk az eseményről, csak valamiért nem szeretnék ha bárki megismerné azt.
4, Egyértelműen látszania kéne, de ez sem perdöntő, mert akár manipulálhatták is. Viszont az Ukrán titkolózás, és a radar adatok kiadásának megtagadása meg arra mutat hogy helyes lehet. De ettől még nem perdöntő, viszont alapos gyanúra okot ad az Ukrán mismásolás kapcsán.
Már elindult Dél-Amerikából egy "Seabed Constructor" nevű kutatóhajó Dél-Afrika felé és onnan kiindulva fogja végezni a sikerdíjas magán-keresést az MH370 után. Szorít az idő, mert alig 90 napot kaptak a helyszínen és olyan 6/9 tagú ROV falka a fő szondájuk, ami csak viszonylag jó időjárásban tudja tartani a köteléket. (Déli féltekén akkor van nyár, amikor nálunk tél!)
a felsorolt szempontok élesen rávilágítanak ukrajna szekunder felelősségére a kérdésben -- tehát hogy a posztkomcsi utódállam technikai karbantartási üzemeltetési színvonalán nincsenek meg azok az adataik, amelyek segíthetnének a vizsgálatban.
az orosz elsődleges radarok adatai évekkel az eset után nem hordoznak semmilyen információt. lehetnek valódi adatok és lehetnek szintetikus adatok.
Átmentett kérdések a másik topikból, akinek esetleg van kedve ezekről beszélni.
1. Elképzelhető-e, hogy Ukrajnának a katasztrófa napján nem voltak elsődleges radaradataik? Bár Ukrajna nem jelezte az EUROCONTROL-nak, holland parlamenti meghallgatáson felmerül az információ a nagykövettől, hogy a fő radarállomások nem működtek.
"We have a problem with air navigation in Artyomovsk because it has been taken out of action," the acting head of UkSATSE said."
EUROCONTROL zei: Oekraïne heeft ons niks gemeld. Maar de ambassadeur zegt dat Artemivsk en Donetsk kapot waren, Dnipropetrovsk lag te ver en Tsjoegoejev was in onderhoud. Ja, dat zijn dus vier radarstations. En hoe zit het met de Oekraïense militaire radar? Google Translation : Eurocontrol said Ukraine has notified us nothing. But the ambassador said Artemivsk and Donetsk were broken, Dnipropetrovsk was too far and Tsjoegoejev was in maintenance. Yes, thats four radar stations. http://degrijzeduif.blogspot.de/2016/02/tk-debat-radargegevens-mh17.html
2. Ha civil elsődleges radarok nem is, katonai radarok nyilván voltak a térségben. Kérdés, hogy a katonai radarok vajon archiválnak-e nyers adatokat, s ha igen, az ICAO kikérheti ezeket is? (Oroszország sem a katonai radarok adatait adta át, hanem először egy videóanyagot a légiirányító képernyőjéről, majd egy civil elsődleges radar saját adatformátumát, amivel a hollandok jó ideig nem tudtak mit kezdeni, ez év nyarán sikerült ASTERIX-re konvertálni.
3. Az EUROCONTROL szabványai szerint fő érkeztető és indító repülőtér egyik követelménye az elsődleges radar megléte. Ez mennyire igaz és mennyire tartható be, mennyire ellenőrizhető? Ha a fenti információk igazak, az ukrán légiirányításban már július 17 előtt zavarok léptek fel. Nekem úgy tűnik az ukránok megpróbálták kettéosztani a légteret, 10000 méter felettre száműzték a polgári légiforgalmat, alatta meg úgy gondolták, harcolgatnak. Az EUROCONTROL-nak milyen jogosítványai vannak, ha vannak egyáltalán? (Hiszen az ukrán légtér teljes lezárásába sem szólhattak bele.)
Coverage
4.2.1. In accordance with the ECAC Implementation Objective 1, the radar coverage required to support both terminal and en-route air traffic services shall be:
5.3.1.2 Essential data are: ˇaircraft horizontal position and history; ˇaircraft identification or Mode A code; ˇaircraft vertical position. NOTE - Essential data for major terminal areas may not necessarily require the availability of Primary Surveillance Radar (PSR) data.
4. Az orosz radaradatok sem a kezdeti videón, sem a most megkapott ASTERIX formátumban nem tartalmaznak olyan objektumot, ami egy Buk rakéta lehetne. Bár a Buk RCS-e elég kicsi, de nyilván egy kellően izmos radar, ha jó szögből kapja el, detektálja. Egy régi talán kínai B747 szétesésekor az ottani elsődleges radar egészen kicsi törmelékeket is elkapott. Mekkora az esélye, hogy egy Buk nyomainak meg kéne lennie legalább egy elsődleges nyers adatsoron? Azért írom, hogy nyers, mivel gondolom a kezelőknek szánt adatok már valamennyire előszűrtek.
Érdekes, hogy a hollandok még ez év februárjában sem birkóztak meg az orosz radaradatokkal. Bár nem tudom, azóta történt-e valami.
Dutch investigators are still trying to unravel radar data sourced from Russia as part of the inquiry into the destruction of Malaysia Airlines flight MH17.
The Dutch national prosecutors office says many uncertainties remain in the radar images supplied by Russian authorities to the criminal probe into the loss of the Boeing 777, shot down over Ukraine in July 2014.
Persze. Mert az bekapcsolta az utánégetőt és elhagyta a Földet. Azóta már a Jupiteren túl megy kifelé a Naprendszerünkből. Fedélzetén az emberiség túlélőivel új kolóniát alapítanak az Alfa Centauri világában.
Csodák csodája az argentín tengó szónikus eseményének helyét három nap alatt beazonosították, az MH370-esét meg három éve sem, pedig igen nagyot kellett csobbannia. Itt valami nem kerek.
> A cégnek elég nagy kockázat, a maláj kormány csak akkor fizet, ha megtalálják a gépet.
Nyilvánvalóan nem lesz semmiféle valódi keresés. Akkor hajóznak ki újra, amikor X.Y.Z. titkosszolgálat egy kockás cetlin a zsebükbe dugja a tuti koordinátákat, ahol aztán nagy csinnadratta mellett "megtalálják" a roncsot, a sikerdíjon meg osztoznak. Ahogy az AF447 esetében történt.
Az, hogy a kezdettől ismert koordinátákat mikor adják oda hajósoknak nyilván az ügy hátterétől függ. Mondjuk, ha az MH370 művelet eredeti célja gépeltérítés lett volna és az utasokat az átültethető szerveikért akarták levágni - amint azt egy kínai emigráns mágnás állítja - akkor bizonyára kivárják, amíg a tengerbiológia eltünteti az utolsó emberi maradványokat is.
Lehet, hogy a roncsmezőt deklasszifikálni (kifosztani kell) valami titkos műszaki ok miatt és jelenleg is dolgoznak rajta, így a megtalálás nem megengedhető addig, amíg az utolsó hárombetűs ügynökségi mini tengó és ROV is el nem kotródik a tetthelyről.
Ha viszont nem volt konspiráció, csak ZAS kapitány zakkant meg, akkor sürgős lenne a fekete dobozok kihalászása, hátha lementhetőek még adatok / audió róla és esetleg rajta lesz, amint a másodpilóta koponyájával a kezében Hamletnek képzelve magát monologizál.
Egy USA-ba menekült kínai mágnás a pekingi kommunista pártelit és különösen Jiang Mianheng Zemin szervátültetéseit szolgáló ember-levágásokkal hozza kapcsolatba az MH370 járat eltüntetését. Elég részletes cikk:
> Koszi! Habar ennyi ido utan van ra esely, hogy valami hasznalhato nyom marad meg?
Tegnap óta arra jutottam, hogy a roncskutatók ajánlata mégsem lehet korrekt. Óriási területről van szó az MH370 esetén, ezért tuti tipp, "füles" nélkül senki sem vállalná be a saját kontóra elkezdett és ki tudja meddig tartó, esetleg eredménytelenül végződő, dollár százmilliós költségű keresést.
Lehetséges, hogy a roncsot már kifosztották és az ajánlkozó kutató valójában csak jól fekszik katonai / titkosszolgálati vonalon és fülest kapott, hogy pontosan hol keressék az MH370-est, mert már meg szabad találni.
(Az AF447-es roncsát sem engedték addig nyilvánosan megtalálni, amíg az Airbus a nyertes A330-assal ki nem lépett az USAF légi utántöltő gép tenderéből.)
A Maszat mikoműholdba terven felül beépítettek egy digi kamerát, asszem 10Mpx-est - de csak jóval a felbocsátás után hozták ezt nyilvánosságra, pár sablonos fotóval együtt.
Talán arra számítottak, hogy a románok, szlovákok, szerbek megvétóznák a "pannon Keyhole-11" felbocsátását az EASA-nál, ha kiderül?
Újabb méretes repülőgép maradványt találtak a tengerparton Dél-Afrikában, vélhetően az MH370 belépőéléből.
[ Amúgy szerintem a felhagyott tengermélyi kereséssel a legnagyobb probléma az, ha esetleg volt az ügyben főgonosz - aki mondjuk hipnotikus és pszichoaktív szeres behatással zombit / mandzsúriai jelöltet csinált az egyik pilótából, valószínűleg Z.A.S.-ból és "biorobotként" használta őt a végzetes repüléshez. A főgonosz lehet, hogy nem is maga cselekedett, hanem helyi bűntárs segítségével dolgozott, pl. feleség vagy szerető volt az ügynöknője. A főgonosz lehet akár személy vagy egy "önjáróvá vált" szervezet.
Ez esetben a történtek bármikor újra megismétlődhetnek, különösen mivel a keresés felhagyása sérti a "főgonosz" önérzetét - azt mutatja, hogy ő, az ismeretlenségében is "zseniális" bűnöző már nem fontos a világnak, nem emlegetik a nagy tettét és nem félnek többé tőle. Emiatt ismét le kell csapnia, hogy az egóját dicsőítse. Ideje pedig nem sok van, mert pár év múlva minden nagyobb utasgépen lesz folyamatos műholdas követés. Jelenleg talán azt nézi, melyik vulkán fortyogó krátere elég nagy ahhoz, hogy nyom nélkül beolvasszon egy jet utasgépet? ]
Az lehetséges, hogy az MH370 lezuhanását jó helyen keresték a kutatóhajók a 7. ívben, de a roncs nincs ott - mert a gép egy úszó jéghegyre zuhant, ami aztán még több száz km-t sodródott, mielőtt elolvadt? Akkor a maradványok nagyja az óceáni fenékre süllyedt egy véletlenszerű helyen, a kisebb része pedig, a könnyűek végül partra vetődtek.
Persze a véletlenszerű jéghegybe menésnek az esélye 1-a-Titanic-hoz, még ha járnak is arra az Antarktiszról levált jéghegyek. A fenti ötletből tehát az következne, hogy a gépet az utolsó pillanatig aktívan vezette valaki (feltehetően Z.A.S.) és ezzel a kamikaze trükkel gyakorlatilag lehetetlenné tette a főtömeg megtalálását.
Egy kicsit leegyszerűsítetted a dolgot, úgy beszélsz mintha eddig bárki is megdönthetetlen bizonyítékkal szolgált volna az MA340/Tu-154 légvédelmi rakétával történt lelövéséről, legalábbis én eddig nem hallottam ilyenről. Ezzel ellentétben viszont lelőhette a gépet bármely a körzetben operáló légierő is gépágyúval vagy légiharc-rakétával, sokkal több esélye lett volna a sikerre egy profi vadászpilótának radarvezérlésű rávezetési támogatással mint egy csónakból/hajóról éjszaka kézi légvédelmi rakétával próbálkozó sebtében/alig kiképzett milicistának. Akkoriban pedig azon a környéken sajnos ugyanolyan bőven volt az akcióra alkalmas légierő mint gerilla-csoport, és volt több állam is amelynek érdekében állhatott a gép lelövése. Elég bő a választék, ott van mindjárt a szíriai és az izraeli légierő, esetleg Egyiptom, a Szovjetúnió, Törökország vagy Irak is besegíthetett valamelyik nyílt vagy burkolt szövetségesének, NATO-légitámaszpontok voltak Cipruson és folyamatosan a Földközin hajókázott a 6. USA-flotta min. egy-két repülőgép-hordozóval, esetleg a franciák is egy hordozóval. (Biztos hogy az az érdek csak akkor valós érdek ha sikerül nekik az ismeretlenség homályában maradni, ha kiderült volna/kiderülne a tettes kiléte az esetleg hatalmas diplomáciai botrányt okozhatna, ezért is nem erőltette/ti senki a korrekt kivizsgálást.)
Nemrég feloldották egy 1966-os, igencsak különös amerikai katonai légi baleset anyagait, még az Aranysas is foglalkozott vele (idén novemberben?) Kérdés az, megvizsgálták-e, hogy asz eset milyen tanulságokkal szolgálhat az MH370 felkutatása számára.
**************
Detailed analysis of a long distance U-2 spyplane "ghost flight" incident may contribute to search for MH-370.
On July 28, 1966, a U-2 "Dragon Lady" piloted by USAF Captain Robert Hickman departed from Barksdale, USA on a routine mission: to remotely observe Cuban air defenses via side-looking photo cameras, without violating hostile airspace. Unusally, the spyplane failed to communicate with home base or manouver as planned and flew straight across the communist island.
The wreckage, with the pilot's remains still inside, was located at a distance of more than 3000 kilometers, near Oruro in Bolivia. Investigators determined the pilot died due to hypoxia caused by an oxygen supply problem and the plane continued flying on autopilot in a straight line, until total fuel exhaustion.
The story is told by "Newlin, John, The case of the runaway U-2, Air & Space, April / May 2016, pp. 16-17" and the relevant military records could possibly be obtained by a FOIA request.
At that time (1966) there weren't many man-made satellites and the level of radar coverage in Central-South America was probably on-par or even below what's currently available in the equatorial / southern Indian Ocean range. Thus the historic detective work, e.g. calculating the un-powered final glide or spiral of the highly "soar-plane" like U2 aircraft and matching that with the actual crash site, could offer some hindsight for the fruitless MH370 search?