Jó azt mindenki tudja hogy egy szivó benzines motor a maga 95LE-jével nem egy erőművész.Tisztában voltam vele,mégsem vágytam másra mert cserébe viszont egy megbízható motor.Nekem az előző Fiat-jaim bizonyítottak,kivéve a régi 1,7es Diesel Tipót.Na az nálam szívás kategória volt,másfél év után ment a háztól....
Érdekes ez az olajfogyasztás.20400km rel vettem a Tipot és pontosan 1000km-t mentem vele azóta.A nívó ugyanúgy a felső szinten van.Az előző autóban (Grande)ugyanez a motor volt azon már érezhető volt a fogyás ezer km után.(15ezrenként 1l belement)
Megmondom őszintén, hogy elég nyersen kezeled ezt a dolgot. Nekem semmi gondom sincs a fogyasztásméréssel. Szerintem jól teszi a dolgát, de lehet nálad valóban nem stimmel valami. De azt tudd, hogy hogy a tipo 200 kg-val nehezebb, mint a punto, és előbbi mozgatásához több nafta kell így. Viszont amikor meg gurulsz az autóval és nem nyomod a gázt, akkor nem fogyaszt semmit az autó. Tehát ha a fogyasztási görbét kivetíted 100km-re egy diagramba, akkor a tiponál a szélesebb a görbe, mint a Puntonál. A tömegplusz miatt. Minél több távon méred a fogyasztást, annál jobban kisimúl ez a görbe. Ahogy írtad a 30e -es fogyasztás meg 6.2/100km . Gondolom ez a trip B mutatja. Tehát nincs gond semmi szerintem.
Ha én lenullázom bármelyik trip értéket, akkor nekem sokáig nagyon szélsőséges adatokat mutat(2.0- 14 L/100km). De érthető, mert kevés hozzá a megtett táv. Ahogy teszem a km-eket, úgy kezd egyre jobban egymáshoz közeledni a két szélső érték.
Telefon tükrözés: Android 10-től vagy iphone8-tól. Asszem, de utóbbiban nem vagyok biztos.
Egy jó tanács: Ha nem értesz az autók műszaki dolgaihoz, akkor egy picit nézz jobban utána a dolgoknak, mert akkor jobban megérted, hogyan is működnek valójában azok. És talán kevésbé fognak tudni átlökni a márkaszervízekben is.
Hidd el, én már elég jól utána jártam ezeknek a dolgoknak, amikről Te most írogatsz. Hát a márkaszervízek többségénél hátat fordítanak ezek hallatán, Nem is nagyon értenek ők se hozzá, nem magas profitos feladat ez nekik. Elég gyér a MAGYAR szervíz háttér, mármint korrektségben............. sajnos.
Ez egy funkció (telefontükrözés) amiért fizettem. Benne van a kocsi árában. Nem utólag akarok semmit berhelni, ez alap funkció, így hirdetik a kocsit.
Nem gondolnám, hogy irreális lenne egy olyan listát elvárni a gyártótól: melyikkel megy, melyikkel nem. És ezt még frissítsék is!
Vagy fordítva: én megmondom milyen teló van: ők meg megmondják hogyan lehet használni.
Ez nem szívesség, ez a dolguk.
A fogyasztásom jó. Ha végig pályán megyek (135, tempomat), akkor is 7 körül, kicsit alatta van.
A 30.000-es fogyasztásom 6,2 körüli. De idegbajba kerget, hogy nekem kell számolgatnom, mire elég még vagy mire nem.
A régit megtartottuk - Punto - ugyan az a használati mód, a motor is azonos lényegében, ugyan az a láb, szóval semmi nem indokolja, hogy ott működik rendesen - itt meg nem.
Szarul van felprogramozva. Megesik. Frissítsék. Ne ködösítsenek.
A telefon tükrözés egy cseppet összetettebb dolog. Kell hozzá rootolt android 10 telo minimum, meg az autó agyában engedélyeztetni kell a funkciót proxy rendezéssel, ami azért tegyük hozzá nem egy egyszerű és rizikós feladat. A márkaszervízek se nagyon mélyednek ebbe bele.
Az autópályás fogyasztás meg azért "kergül meg" mert 130-nál már elég sokat fogyaszt a tipo 1.4 . és ahhoz kalkulál a fedélzeti comp.
Akárcsak a telefon tükrözés. Vagy megy a telóddal, vagy nem. Nincs egy lista, hogy ezekkel ok. Ami kering a neten 1000 éves, mai telók nincsenek is rajta.
Beállítások - mértékegységek, egyéni - átállítani l/100 km.
De a fogyasztási komputere valóban szar. A Punto-é ezerszer jobb volt, pontosabb.
Megtankolok, kiír pl. 800 km-t. Megyek a pályán 50 km-t (130) - hátralévő: 600 km...
A másik vége még rosszabb. Elindulok Pestről a pályán Debrecenbe: van még 300 km szerinte. Félútnál sárga, majd 20 km múlva töröl - azonnal tankolj, mert ki tudja mennyi van benne?
Szerencsére jól fogyaszt.
Az első szerviznél széttárták a kezüket - ez ilyen... (szar)
Az a számítás nagyjából pontosnak hangzik, ha feltételezzük, hogy nem l/100km a kijelzett érték mértékegysége, hanem km/l, ami más európai országokban az alapértelmezett számítási egység, és a menüben átváltható rá a megjelenítés. Biztosan jól látod?
Ilyet nem csak tipoval (vagy fiatokkal, ha úgy tetszik) lehet előadni, hanem szerintem a többséggel. Pár kivétel lehet szerintem ahol 20 ezer vagy hosszabb ciklus van és tényleg nem kell ránézni közben. (Most ezt a hetente dolgot engedjük el, az már egy okozat szvsz.)
És most itt lehet F-betűzni, meg csak a japán: szülőknek amit vettünk mitsubishi abban ~40 ezernél gariban cseréltek motort.
Azért arra kíváncsi volnék, hogy volt az elmúlt néhány év alatt a Tipo esetében olaj elfogyás miatt motor beállás, és garis csere..... ha valaki tud ilyenről, akkor ne tartsa magába. Mert szerintem senki sem köteles bújni a motortérben a nívópálcát minden héten.
ELMÉLETI KÉRDÉS: A gyár úgy tervezi ezt az izé olajmókát, hogy az autó elektronikai rendszere jelzi a műszerfalon az olajutántöltést? Mert szerintem nem ez életszerű. Akár havonta is kiírhatja, hogy "OIL PRESSURE LOW" ???????????????