Megérkezett az 5008,1 év várakozás után.. Sajnos nem minden lesz benne, pedig ezért rendeltünk direkt Allure-t. Nincsenek radarok, nincs adaptív tempomat és autó távfény. Ez az amit eddig tudunk róla, nem sokáig nézegettük. A szalonban azt mondja az eladó, hogy tud bele első hátsó radart, de csak hangjelzés lesz, pedig én imádom hogy grafikusan is jelzi egyből. A kérdés hogy utólag bele lehet szerelni jól működő gyári dolgokat?
Úgy döntöttünk átvesszük, mert három gyerekkel nem egyszerű, kell a nagy autó. Aztmondták hogy még október végéig van árgarancia utána nincs.
Viszont ha bárkit érdekel, van egy hároméves 3008.
Nekem a céges autómban nincs kulcsnélküli nyitás, két évet bírt az elem. Azt nem is tudom, hogy 3V-os vagy 12V-os van benne, szervizben időszakos olajcserénél kértem annak is a cseréjét.
Kapu távirányítóban az első elem újonnan 1 hónapot bírt ki, aztán cserélni kellett, a következő már 2 évet kibírt.
"Ugyan én nem vezettem benzinest, de a műszaki adatok alapján nem venném"
Gyári adatok alapján az 1.2 benzinesek 1-2 másodpercet vernek gyorsulásban az 1.5 dízelekre, és a kézi váltós jobban gyorsul mindegyikből, mint az automata. Egyedül a 180 lovas dízel veri a benzinest, az meg már nincs is benne a konfigurátorban (mondanám, hogy az már nem rendelhető, de jelenleg az autó sem, már vagy 3 hónapja).
Köszönöm a választ! Amúgy ugyanezzel a motorral egy 308 kombit is nézünk most. Nem volt gond a menetteljesítményével több emberrel sem, valóban segíthet neki az automata a folyamatos optimális fordulat tartományban tartással. De tényleg "minden is" benne van ebben a motorban, ha megindul a lejtőn a világ minden pénzét is bekérheti egy ilyen konstrukció sajnos szerintem....
Szia! Feltételezem automata váltónál ez nem érvényes, mivel elvileg ott a megfelelő fordulaton tartja a motort az autó. (Azért a közel 30%-al több lóerő, illetve 13%-al nagyobb nyomaték is sokat számít) Nekem még ugyan nem jött meg az autó, de egy 170LE-s, közel 400Nm-es (diesel) autóbol ülök át, nem számítok csodára. Azzal már kiéltem magam, most eljött a nyugis vezetés, alacsony fogyasztás ideje. :)
Én egy 163LE-s (PSA motoros ;-) 340Nm) Ford SMAX-ról váltottam 1,5 BlueHDI 130LE-s dízelre, ég és föld a különbség motorerő szempontjából!!! És nem is a 33LE hiányzik (300Nm) csak önmagában, hanem a jelleggörbe alakja hazugság: egyetlen fordulaton ennyi, míg az SMAX-nál hosszan tudott ilyen teljesítményt a fordulatszám függvényében... mindenhol 1 sebességfokozattal kell visszább kapcsolnom, mint az SMAX idején!
A mondandóm lényege, hogy ha van lehetőség, próbálj ki egyet egy emelkedőn 3-4 személlyel! Ugyan én nem vezettem benzinest, de a műszaki adatok alapján nem venném.
Ez jól hangzik, hogy akkor azért egész kiforrott ez a motorkonstrukció és nem kell annyira félni tőle. Ma már szívók alig vannak amúgy is sajnos.. szóval a turbót nem nagyon lehet kikerülni, max a többi rész relatívabb egyszerűségében lehet reménykedni.
Mondjuk a 8 sebességes automata az már nem nagyon lehet egyszerű :D
Ajjaj, igen ez a 200k km valóban érdekes. Utána azért akkor jobb ha van 1.5 millió készenlétben gondolom a random hibára, ami bármikor beköszönhet valamelyik/több drága részegységnél... nyakig van persze elektronikával is.
Meggondolandó, meglátjuk milyen ár tud kialakulni ezzel az autóval kapcsolatban.
Akkor megszerzem az alvázszámot és írok majd egy mailt a profilodnál jelzettre ha megengeded. Azért hajt a kíváncsiság, hgoy mégis mekkora bukó köszönhet be egy ilyen kocsinál random és azt ez befolyásolhatja valamennyire.
Én ezt a motort használom, kb 1 éve, igaz kézi váltóval. Annyi hátrányát érzek, hogy 1-ben és 2-ben picit más a hangja (nem rosszabb, csak más) illetve finoman kell a kuplunggal bánni. Viszont 3-tól már semmiben sem más, mint egy 4 hengeres, a hangját sem hallani.
Az automata még ezt a kis kellemetlenséget is kisimítaná, a teljesítménye pedig bőven (!) elegendő, akár 7 felnőttel is szépen gyorsul 130-nál is.
Nem kell félni tőle? Kicsit maxra tolt 1.2 motor, turbo, ez már önmagában sem a maxi élettartam felteszem...
Ez a motor turbóval 110-130-155 lőerős kivitelben van, sok-sok éve, Peugeot-Citroen-Opel-stb (Stellantis csoport), rengeteget gyártanak belőle (nem véletlenül). Szerintem nem kell jobban tartani tőle, mint egy "szögegyszerűnek tartott" hasonló teljesítményű szívó motortól, a turbó csak egy alkatrész a sok közül, ha tönkremegy, csere. Ezer más dolog van benne, ami elromolhat.
Viszont a 200e km fölött kezdhetnek jönni a gondok, amik igazából nem is hibák, hanem a tervezett elhasználódás következményei. A gyárnak nem érdeke, hogy a garancia után még sok-sok évig gond nélkül lehessen hajtani ezeket az autókat, mert akkor ki venne újat?
Összefoglalva, a PT 130 motortól nem kell jobban félni, mint bármelyik -viszonylag- új motortól, de ezeket már kb 200-250e km-re tervezik, utána kell költeni rájuk.
Lehet tévhitben éltem, a 2017-es 3008 SUV PT, benzines, 2.1 3-hengeresben van részecskeszűrő és kettőstömegű lendkerék? Ha EAT8 8-sebességes automatával jön...
helyi kutakat körbetelefonáltam: ÖMV 14000,- MOL/SHELL 20000,- 10l
Sürgősen kell, neten ahol találtam, csak a központban lett volna messze tőlünk...
Auchan webáruház: 5200,- körül 5 liter - jó lesz, veszek kettőt.
Elmentem, a polcon összesen 3db 5 literes palack volt, a többit már rég megvették, huhh sikerül venni... lehajoltam az alsó polcra ránézni... mi volt ott? EGY darab 10literes kanna 8200,-ért!!! ;-)
Mennyire vállalható a PT 130, 3hebgeres, 1.2 benzines turbós, EAT8 automatával? Milyen bukókra számíthat az ember, van-e különleges buktatója szerintetek?
200k km, 4 évest tudnék venni talán, de nem tudom mennyire vállalható egy ilyen konstrukció.
Nem kell félni tőle? Kicsit maxra tolt 1.2 motor, turbo, ez már önmagában sem a maxi élettartam felteszem...
Itt is van tán olyan, hogy sűrített olajcsere kéne a gyárihoz képest a hosszű életért vagy mondjuk mindenképp nézni kell, hogy x kilométernél cseréltek-e váltóolajat?
3 éves köt. szerviz Vác, csak olaj és olajszűrő csere: 52000,-
Gyakorlatilag nekem is ennyi volt az 1 éves (53e Debrecen), csak egy vásárláskor kapott doksi alapján pollenszűrőt is évente kell cserélni, az dobta meg 17e-rel. Ezek szerint ez nem volt mindig így...
3 éves köt. szerviz Vác, csak olaj és olajszűrő csere: 52000,-
2 órát vártam, már fél órája kész volt a kocsi, még én éreztem kellemetlenül, hogy rákérdeztem a fickóra, hogy ugyan ha kész van elvihetném az autót, mert dolgoznom kell mennem... ez nagy fekete pont Vácnak!
Megkérdezheted Arnóton a Halászékat ! (Google) Nem tudom, hogy még nyomják-e az ipart, mert vagy 8 éve nem találkoztam velük, de ők régi Citroën/Peugeot szerelők.
Sajnos sikerült belemennem egy olyan vásárlásba, ami előtt talán jobb lett volna ha körülnézek a neten. Szóval sikerült, de mivel a környékemen nem vagy nagyon húzós áron foglalkozna a CD-tár aktiválásásval, így úgy döntöttem eladom. Amennyiben valakit érdekel vagy esetlegesen tudna nekem segíteni aktiválásban, kérem jelezze. Köszönöm.
Köszönöm a válaszod. Ha Miskolc környékén tudsz vagy tudna valaki olyan szerelőt, aki ezt meg tudja nekem csinálni és nem horror áron, nagyon megköszönném!!