Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Perec1981 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 1282

Sziasztok! 

Megérkezett az 5008,1 év várakozás után.. Sajnos nem minden lesz benne, pedig ezért rendeltünk direkt Allure-t. Nincsenek radarok, nincs adaptív tempomat és autó távfény. Ez az amit eddig tudunk róla, nem sokáig nézegettük. A szalonban azt mondja az eladó, hogy tud bele első hátsó radart, de csak hangjelzés lesz, pedig én imádom hogy grafikusan is jelzi egyből. A kérdés hogy utólag bele lehet szerelni jól működő gyári dolgokat? 

Úgy döntöttünk átvesszük, mert három gyerekkel nem egyszerű, kell a nagy autó. Aztmondták hogy még október végéig van árgarancia utána nincs.

Viszont ha bárkit érdekel, van egy hároméves 3008.

Tepi Peti Creative Commons License 2022.09.23 0 0 1281

Ugye most viccelsz? Mit gondoltál, 40 évig lesz jó benne? 

Ha lerakod a könyvespolcra az elemet, akkor is kimerül pár év alatt.

Előzmény: blackbile (1276)
pözsó74 Creative Commons License 2022.09.22 0 0 1280

Köszi, de az csak a kulccsal történő nyitásra vonatkozó beállítás.

Előzmény: takacs.richard (1279)
takacs.richard Creative Commons License 2022.09.20 0 0 1279

Be lehet állítani, hogy nyitáskor csak a vezetőoldali ajtó nyíljon vagy a többi is ha jól emlékszem.
Nézd meg a menüben a biztonság alatt.

pözsó74 Creative Commons License 2022.09.20 0 0 1278

Kicsit a témához is kapcsolódik: 2019-es 3008-as.

A hátsó ajtó kb. 2 hónapja nem nyílik a kulcsnélküli nyitás módszerével.

Gondoltam, hogy az elem merül a távirányítóban, de a csere sem oldotta meg a problémát.

Csak úgy nyitható a hátsó ajtó, hogy a kulccsal kinyitom az egész autót, majd kézzel felnyitom a hátsó ajtót (nem motoros verzió)

 

Valaki tapasztalt hasonlót? Esetleg megoldás? 

laca151 Creative Commons License 2022.09.16 0 0 1277

Annyi idő alatt simán lemerül önkisüléssel is.

Nekem a céges autómban nincs kulcsnélküli nyitás, két évet bírt az elem. Azt nem is tudom, hogy 3V-os vagy 12V-os van benne, szervizben időszakos olajcserénél kértem annak is a cseréjét.

Kapu távirányítóban az első elem újonnan 1 hónapot bírt ki, aztán cserélni kellett, a következő már 2 évet kibírt.

Előzmény: blackbile (1276)
blackbile Creative Commons License 2022.09.16 0 0 1276

3 év 1 hónap alatt lemerült a távírányítóm - egy vacak CR2032-es gombelem van benne... szinte sosem nyomkodtam a gombját.

laca151 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 1275

"Ugyan én nem vezettem benzinest, de a műszaki adatok alapján nem venném"

 

Gyári adatok alapján az 1.2 benzinesek 1-2 másodpercet vernek gyorsulásban az 1.5 dízelekre, és a kézi váltós jobban gyorsul mindegyikből, mint az automata. Egyedül a 180 lovas dízel veri a benzinest, az meg már nincs is benne a konfigurátorban (mondanám, hogy az már nem rendelhető, de jelenleg az autó sem, már vagy 3 hónapja).

Előzmény: blackbile (1272)
gsmotoros Creative Commons License 2022.08.22 0 0 1274

Köszönöm a választ! Amúgy ugyanezzel a motorral egy 308 kombit is nézünk most. Nem volt gond a menetteljesítményével több emberrel sem, valóban segíthet neki az automata a folyamatos optimális fordulat tartományban tartással. De tényleg "minden is" benne van ebben a motorban, ha megindul a lejtőn a világ minden pénzét is bekérheti egy ilyen konstrukció sajnos szerintem....

Előzmény: blackbile (1272)
mastadoc1 Creative Commons License 2022.08.14 0 0 1273

Szia! Feltételezem automata váltónál ez nem érvényes, mivel elvileg ott a megfelelő fordulaton tartja a motort az autó. (Azért a közel 30%-al több lóerő, illetve 13%-al nagyobb nyomaték is sokat számít) Nekem még ugyan nem jött meg az autó, de egy 170LE-s, közel 400Nm-es (diesel) autóbol ülök át, nem számítok csodára. Azzal már kiéltem magam, most eljött a nyugis vezetés, alacsony fogyasztás ideje. :)

Előzmény: blackbile (1272)
blackbile Creative Commons License 2022.08.13 0 0 1272

Én egy 163LE-s (PSA motoros ;-) 340Nm) Ford SMAX-ról váltottam 1,5 BlueHDI 130LE-s dízelre, ég és föld a különbség motorerő szempontjából!!! És nem is a 33LE hiányzik (300Nm) csak önmagában, hanem a jelleggörbe alakja hazugság: egyetlen fordulaton ennyi, míg az SMAX-nál hosszan tudott ilyen teljesítményt a fordulatszám függvényében... mindenhol 1 sebességfokozattal kell visszább kapcsolnom, mint az SMAX idején!

A mondandóm lényege, hogy ha van lehetőség, próbálj ki egyet egy emelkedőn 3-4 személlyel! Ugyan én nem vezettem benzinest, de a műszaki adatok alapján nem venném.

Előzmény: gsmotoros (1269)
gsmotoros Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1271

Óha, ez igen kemény. Mondjuk ez 2017 április utáni. De a városi használat nagyon nem fekszik ennek az autónak akkor... Olajdegradáció amit említ.

 

Banyek, még változó szelepvezérlése is van, azért szeretnek bonyolítani akkor.

Előzmény: korzo (1270)
korzo Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1270
Előzmény: gsmotoros (1262)
gsmotoros Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1269

Köszönöm szépen a választ!

 

Ez jól hangzik, hogy akkor azért egész kiforrott ez a motorkonstrukció és nem kell annyira félni tőle. Ma már szívók alig vannak amúgy is sajnos.. szóval a turbót nem nagyon lehet kikerülni, max a többi rész relatívabb egyszerűségében lehet reménykedni. 

 

Mondjuk a 8 sebességes automata az már nem nagyon lehet egyszerű :D

 

 

Ajjaj, igen ez a 200k km valóban érdekes. Utána azért akkor jobb ha van 1.5 millió készenlétben gondolom a random hibára, ami bármikor beköszönhet valamelyik/több drága részegységnél... nyakig van persze elektronikával is.

 

Meggondolandó, meglátjuk milyen ár tud kialakulni ezzel az autóval kapcsolatban.

Előzmény: -Yasin- (1267)
gsmotoros Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1268

Köszönöm szépen a választ!

 

Akkor megszerzem az alvázszámot és írok majd egy mailt a profilodnál jelzettre ha megengeded. Azért hajt a kíváncsiság, hgoy mégis mekkora bukó köszönhet be egy ilyen kocsinál random és azt ez befolyásolhatja valamennyire.

Előzmény: FeZ_ (1266)
-Yasin- Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1267

Mennyire vállalható a PT 130, 3hebgeres, 1.2 benzines turbós, EAT8 automatával?

 

Én ezt a motort használom, kb 1 éve, igaz kézi váltóval. Annyi hátrányát érzek, hogy 1-ben és 2-ben picit más a hangja (nem rosszabb, csak más) illetve finoman kell a kuplunggal bánni. Viszont 3-tól már semmiben sem más, mint egy 4 hengeres, a hangját sem hallani.

Az automata még ezt a kis kellemetlenséget is kisimítaná, a teljesítménye pedig bőven (!) elegendő, akár 7 felnőttel is szépen gyorsul 130-nál is.

 

 

Nem kell félni tőle? Kicsit maxra tolt 1.2 motor, turbo, ez már önmagában sem a maxi élettartam felteszem...

 

Ez a motor turbóval 110-130-155 lőerős kivitelben van, sok-sok éve, Peugeot-Citroen-Opel-stb (Stellantis csoport), rengeteget gyártanak belőle (nem véletlenül). Szerintem nem kell jobban tartani tőle, mint egy "szögegyszerűnek tartott" hasonló teljesítményű szívó motortól, a turbó csak egy alkatrész a sok közül, ha tönkremegy, csere. Ezer más dolog van benne, ami elromolhat.

 

Viszont a 200e km fölött kezdhetnek jönni a gondok, amik igazából nem is hibák, hanem a tervezett elhasználódás következményei. A gyárnak nem érdeke, hogy a garancia után még sok-sok évig gond nélkül lehessen hajtani ezeket az autókat, mert akkor ki venne újat?

 

Összefoglalva, a PT 130 motortól nem kell jobban félni, mint bármelyik -viszonylag- új motortól, de ezeket már kb 200-250e km-re tervezik, utána kell költeni rájuk.

Előzmény: gsmotoros (1262)
FeZ_ Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1266

Ha írsz egy alvázszámot, akkor talán meg tudom mondani.

 

Előzmény: gsmotoros (1265)
gsmotoros Creative Commons License 2022.08.08 0 0 1265

Sziasztok!

 

Lehet tévhitben éltem, a 2017-es 3008 SUV PT, benzines, 2.1 3-hengeresben van részecskeszűrő és kettőstömegű lendkerék? Ha EAT8 8-sebességes automatával jön...

laca151 Creative Commons License 2022.08.07 0 0 1264

Egyes teherautó szervizekben lehet tankolni, és általában kedvezőbb áron, mint benzinkúton, pont annyit, amennyi kell bele.

Előzmény: blackbile (1263)
blackbile Creative Commons License 2022.08.07 0 0 1263

Adblue kellett a gépbe:

helyi kutakat körbetelefonáltam: ÖMV 14000,- MOL/SHELL 20000,- 10l

 

Sürgősen kell, neten ahol találtam, csak a központban lett volna messze tőlünk... 

 

Auchan webáruház: 5200,- körül 5 liter - jó lesz, veszek kettőt.

Elmentem, a polcon összesen 3db 5 literes palack volt, a többit már rég megvették, huhh sikerül venni... lehajoltam az alsó polcra ránézni... mi volt ott? EGY darab 10literes kanna 8200,-ért!!! ;-)

gsmotoros Creative Commons License 2022.08.06 0 0 1262

Sziasztok!

 

Mennyire vállalható a PT 130, 3hebgeres, 1.2 benzines turbós, EAT8 automatával? Milyen bukókra számíthat az ember, van-e különleges buktatója szerintetek?

 

200k km, 4 évest tudnék venni talán, de nem tudom mennyire vállalható egy ilyen konstrukció.

 

Nem kell félni tőle? Kicsit maxra tolt 1.2 motor, turbo, ez már önmagában sem a maxi élettartam felteszem... 

 

Itt is van tán olyan, hogy sűrített olajcsere kéne a gyárihoz képest a hosszű életért vagy mondjuk mindenképp nézni kell, hogy x kilométernél cseréltek-e váltóolajat?

-Yasin- Creative Commons License 2022.08.03 0 0 1261

3 éves köt. szerviz Vác, csak olaj és olajszűrő csere: 52000,-

 

 

Gyakorlatilag nekem is ennyi volt az 1 éves (53e Debrecen), csak egy vásárláskor kapott doksi alapján pollenszűrőt is évente kell cserélni, az dobta meg 17e-rel. Ezek szerint ez nem volt mindig így...

Előzmény: blackbile (1260)
blackbile Creative Commons License 2022.08.01 0 0 1260

3 éves köt. szerviz Vác, csak olaj és olajszűrő csere: 52000,-

2 órát vártam, már fél órája kész volt a kocsi, még én éreztem kellemetlenül, hogy rákérdeztem a fickóra, hogy ugyan ha kész van elvihetném az autót, mert dolgoznom kell mennem... ez nagy fekete pont Vácnak!

maryschka1 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 1259

Sziasztok! Szeretném megkérdezni, peugeot 5008 1.6hdi 16V (9hz)-hez nincs-e véletlenül valakinel teljes kapcsolási rajza amit át tudna küldeni?

Ha igen, sokat segítene vele! 

imrus00 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 1258

Köszönöm, megpróbálom.

 

Előzmény: FeZ_ (1257)
FeZ_ Creative Commons License 2022.07.04 0 0 1257

Megkérdezheted Arnóton a Halászékat ! (Google)  Nem tudom, hogy még nyomják-e az ipart, mert vagy 8 éve nem találkoztam velük, de ők régi Citroën/Peugeot szerelők. 

 

 

Előzmény: imrus00 (1255)
imrus00 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 1256

Üdv Mindenkinek!

Sajnos sikerült belemennem egy olyan vásárlásba, ami előtt talán jobb lett volna ha körülnézek a neten. Szóval sikerült, de mivel a környékemen nem vagy nagyon húzós áron foglalkozna a CD-tár aktiválásásval, így úgy döntöttem eladom. Amennyiben valakit érdekel vagy esetlegesen tudna nekem segíteni aktiválásban, kérem jelezze. Köszönöm.

https://www.facebook.com/marketplace/item/425557779449654

imrus00 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 1255

Köszönöm a válaszod. Ha Miskolc környékén tudsz vagy tudna valaki olyan szerelőt, aki ezt meg tudja nekem csinálni és nem horror áron, nagyon megköszönném!!

 

Előzmény: FeZ_ (1254)
FeZ_ Creative Commons License 2022.06.16 0 0 1254

Akkor ne menj szakszervizbe (bár szerintem másik szakszerviz nem feltétlenül áll így a dologhoz) !

Értelmesebb diaggal lehet aktiválni, de sokaknak van gyári szintű daigja is.

 

Előzmény: imrus00 (1253)
imrus00 Creative Commons License 2022.06.16 0 0 1253

Köszönöm szépen, ezeket olvastam én is. Nekem inkább aza gondom, hogy a szervíz így áll hozzá, mintha valami égbekiáltó dolgot kértem volna!

Előzmény: blackbile (1252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!