Ezt a kék energia áramlásjelzőt eleinte én is figyeltem, hogy mikor dolgozik a motor+villany, de én nem tapasztaltam olyat hogy ne segítene be a motornak amikor kell. Egy ideje viszont nem figyelem, mert nem erre van állítva folyamatosan az LCD képernyő. Lehet hogy a hideg idő miatt másképpen működik ez a dolog. Minden esetre visszaállítom és megfigyelem hogy hasonlót tapasztalok-e mint Te.
"Elérkeztünk a legkényesebb kérdéshez. Mi szükség a hibridségre és az összkerékhajtásra? A Swiftbe az úgynevezett AllGrip Auto megoldás került, ami azt jelenti, hogy nem egy állandó összkerékhajtású rendszerről van szó. Ez egy viszkókuplungos rendszer, amely automatikusan osztja meg a nyomatékot a hátsó kerekekkel, akkor amikor érzékeli, hogy az első kerekek nem tapadnak az úton. Bár 2,5 centivel nagyobb a hasmagassága, mint a fronthajtású változatoknak, ettől nem válik még csak telekjáróvá sem, mert a lökhárító alatti koptató például parkoláskor már a magasabb járdaszegélyeknél is leér. Így tehát inkább a csúszós útfelületeken, télen és hegyvidéken nyújt nagyobb biztonságot ez a megoldás.
Egy pici többletköltséget is jelent az összkerékhajtás, amikor eléri az autó a 150 000 kilométeres futásteljesítményt. Ekkor kell cserélni az olajat az osztóműben és a differenciálműben
A hibrid rendszer a fogyasztáscsökkentésben hivatott segíteni. A Swiftben egy kicsi villanymotor és lítium-ion akkumulátor segíti a benzinmotor dolgát például elinduláskor és gyorsításkor. Kis fordulaton (kb. 2000-től) is megfelelően húz tehát, de érezhetően városi használatra optimalizálták, mert 50 kilométer/óráig élvezhettem ennek a megoldásnak az előnyeit, utána viszont kifogy a szuflából. Papíron is néhány tizeddel lassabban éri el a 100 km/h-ás tempót, mint a szimpla 1,2 literes, fronthajtásos változat, emellett majdnem 100 kilogrammal nehezebb, ám így sem növekedett egy tonna fölé a tömege. Végső soron kicsit a fogyasztása is nagyobb (6,4 liter), így igazából csak egy technikai erődemonstrációként tekintek a hibrid, összkerékhajtású Swiftre. Igen, ilyet is tud a Suzuki, ha akar, de a sima 1,2 Dualjet modell annyira eltalált járgány, hogy annál több nem kell." /Autonavigator.hu/
Nincs benne olyan kapvsoló, mint az S Crossban és a Vitarában.
amikor kigyorsításkor villog a kék energia áramlásjelző azt jelenti h motor+villany, van olyan nap amikor semmit nem használ az akkuból nem villan fel a kék nyíl, és mullon van az akku egy vonal se megy le belőle
Szia! Nekem is 2021-es Swift GLX-em van. Mit értesz azon hogy a hibrid rendszer nem "dolgozik"? A rendszer akkor "dolgozik" amikor visszatölt, jelzőlámpánál - mikor az zöldre vált és benyomod a kuplungot - indítja a motort, és gyorsításoknál kis mértékben besegít. Szerintem ha ezeket mind tapasztalod, akkor a rendszer hibátlanul "dolgozik".
A 4 kerék meghajtású swiftnél van az az eszköz, amivel lehet állítani, hogy sport mód, hó, illetve lockolható?
Az s-cross-nál láttam a bemutatókon. De arról azt olvastam, hogy 8 liter körül eszik. A swift ennek alig több, mint a felét, de nekem ide a hegyre kellene a 4 kerék.
2021-es Hybrid Swift. Mostanában (2 hete) észrevettem, hogy a hibrid rendszer nem "dolgozik" visszatölteni visszatölt, de kivenni nem vesz, elmegyek 60 km-t és akkor sem. Volt hogy megálltam, restart, majd ok. de lehet nincs összefüggés...
2017 májusi a swift, téli-nyári kerekekben még hibátlanul működik mind. Mindkét kulcsban viszont szinte egyszerre merült le az elem, de az filléres volt cserélni.
Igen köszi, tudok erről nekem nem remeg a kuplung. De majd figyelem.
Kicsit csalódtam a márkában ez az első új autóm és Suzukim se volt előtte. Az hogy 2,5 évesen 28e km-el így nyikorog és szét kell szedni az azért igen durva.
Az hogy nincs fém az autóban az egy dolog de hogy a fényezést (kértem rá +metálfényt) egy bokor alapozoig karcolja az se semmi.
Pedig nem Mercedesből ültem át hanem egy ócska skoda fabiaI-ből. több fém van egy 2002es skodában mint egy 2019es Balenoben. Silány kis autó ez.
Mindegy. A németek meg motort nem tudnak csinálni. Ennek a motorja kétszer olyan jól megy és feleennyit eszik mint a Skoda.
//Ha a Te autód is (vélhetőleg mint nagyon sok Swift) kuplungremegéssel indul,// akkor ha már úgy is garis szerviz és a kuplungnál járnak, akkor próbálj odahatni a szervizvezetőnél, hogy a kuplung szerkezetet is vizsgálják meg és esetleg cseréljék az újabb típusra, mert a régebbi hajlamos a remegésre. Főleg hideg motornál alacsonyabb fordulaton történő elindulásnál szokott rángatózni-remegni. Esetleg olvass vissza a fórumon erről.
Tudja valaki mikor kell swiften gyertyát, szíjakat cserélni? 2014-es autó.
Márkaszervizbe hordtam. Eddig semmi ilyet nem cseréltek rajta. 110.000km van az autóban. Megharagudtam rájuk, mert a vas elnyalta a hátsó féktárcsát. Miért nem cserélték előző szervizkor? Amikor megszólalt 3 hétre adtak időpontot, addig a tárcsa is kuka lett. Félek ledöglik valahol és az többszörös költség lesz. Kezelési útmutatója elkallódott. Neten nem találok.
Köszi az infót. Erre az ebay-es cuccra azt írja ki, miután beírtam a pontos típust hogy nem alkalmas rá.
Valószínű az lesz hogy elmegyek személyesen az üzletbe, Pestre a Nagykőrösi útra, és fizikailag megnézem hogy néz ki ez az univerzális sárfogó. Egyébként ki vagyok akadva azon hogy egy 5 és fél millás autóhoz nem képesek egy ilyen filléres kiegészítőt gyárilag árusítani. Nagyobb szükség volna rá mint pl. kulcstartó, visszapillant tükör matrica, küszöb díszléc, vagy hasonló fa...ságok.
Egy éve, amikor megvettük a Swiftet, én is kacérkodtam a gondolattal, hogy előre veszek sárfogókat, mert ez előző Swiften is volt. Akkor még ráadásul lehetett kapni gyárit is, igaz, horror áron. Aztán levették a palettáról és elengedtem az ügyet.
Az a "prémium" és "univerzális" megoldás elég necces. Az, hogy Neked kell alakítani, fúrni, faragni, sokat sejtet. A legnagyobb probléma szerintem, hogy alul a küszöbnél nem tudod rögzíteni, így nem fekszik fel rendesen.
Ebay-en nézegettem, ez elvileg a 2017. utáni modellekhez jó, de ez sem gyári, főleg nem ennyiért (és gumi), de legalább adnak hozzá csavarokat:
Én elhiszem, hogy Te elhiszed amit írsz...de ez nem jó iránymutató.
A befújt wd40 ködöt alkot a kuplungházban, egyrész azért mert permetet fújsz be, másrészt azért mert a benti szélvihar is tovább kavarja és csúszi fog a kuplung tőle.
Ha szakembernek érszed magadat akkor tudhatnád, hogy ferrodolt nem kenünk.
A tengelyek mellett kiszivárgó olaj többnyire a kuplungház falán lefolyik és kicsöpög. Bizonyára húztál már szét blokkot és váltót, ahol láthattál fekete lecsurgást a váltóház falán. Igen, az olaj ott megfogja a kuplung porát.
Ez még nem nagy hiba, kétnapos autónál is előfordul míg a szimering éle hozzá nem áll a tengelyhez. 100%-os tömítettséget az összejáratás után fog elérni.
De nem akarok itt a lelkedbe gázolni, csak arra kérlek, hogy száraztapadásra tervezett alkatrészeket ne olajozz.
Rossz tanács...mert ha valaki megfogadja abból még baleset is lehet.
Ha garanciális az autód, akkor persze vidd szervizbe. Az ő dolguk, javítsák meg. Az autó megvásárlásakor kifizetted azt is, agyaljanak rajta ők. De ha zsebbenyúlos a sztori, akkor komolyabb megbontás előtt érdemes kísérletezni vele. A tapasztalt kollégám "Kgaboroo" óvatos figyelmeztetésére hallgatva, nem Wd40-et fújsz bele, akkor féktisztítót, vagy vizet is spriccelhetsz be a kuplung harangba a teszteléshez. Ha megváltozik a sípolás hangja, akkor már jó az irány, ha nem akkor keresgélés tovább......
Ne vedd tiszteletlenségnek, de szakember létedre, amit írtál az nettó baromság. Ez a szakirodalomban talán így van. De én nem elméletből, hanem tapasztalatból írtam. A gépjármű technika nem egy "egzakt" tudomány, amit csak és kizárólag könyv szerint lehet és kell értelmezni.
A Suzuki Jimny-m kinyomócsapágyát éveken át tartottam életben ezzel a módszerrel. Sajnos a patakátkelésnél a (szerinted zárt) csapágyba rendszeresen beszivárgott a víz és ugyanígy csikorgott. Ahol a víz bejut, ott a WD 40 is. Nos ennyit a zárt csapágyról. A suzukinál sajnos nem mérgezik túl a csapágyakat zsírral. Persze az is igaz, hogy a jól beállított kuplungnál nyugalmi állapotban nem szabadna hozzáérnie a kinyomócsapágynak a tengelykapcsoló nyomó-rugó lapjához, ami forgásra készteti, de ettől most tekintsünk el.
Gondolom elolvastad amit írtam, de nem helyesen értelmezted. Azért kell járó motornál befújnia WD40-et a kinyomó csapágyra és nem a kuplungra, hogyha véletlenül mégis jutna a kuplung szerkezetre, azt a forgó szerkezet azonnal leszórja magáról és nem jut el a kuplungtárcsáig. Egyébként pld. a szivárgó főtengely, vagy nyelestengelynél kiszökő olaj, ami ugye durvább kenőképességű mint a WD40, az sem tesz jelentős kárt a kuplungban. A kuplungszerkezet 5-8 ezer fordulatnál leszór magáról mindent, ez nem egy féktárcsa......
Ja és kérlek ne másokat fikázz, inkább segíteni próbálj!!! Itt és a Vitara fórumon az embereknek segítség és iránymutatás kell, nem bajuszakasztgatás és farokméregetés. Többségében nem fognak az autó alá bújni és szerelgetni a parkolóban, de legalább elképzelésük lesz, hogy milyen úton és hogyan tovább.
"Nem mi mondjuk meg mit csináljanak, mi csak ajtókat nyitogatunk nekik és Ők döntik el melyiken lépnek be".
köszi a tipped, bár így lenne de lehet hogy ez nem kinyomocsapágy gond. benyomott /kinyomott kuplunggal is csinálja a motor fordulatszámmal emelkedik a nyikorgás. gondolod hogy az? ami mellette szól hogy a hang az akksi oldalon szól a vízpumpa meg a generátor a túloldalon van, nem?
hol keressem azt a wd40 fujó pontot? jobboldalt az akksi mögött? a szervizben persze nem csinálta. egy hónapra van időpont..
Üdv! Tipikus kuplung kinyomó csapágy hang. Zsírhiányos. Tesztelheted, ha ilyenkor benyomod-nyomkodod a kuplung pedált, akkor változik, vagy megszűnik a hang.
Ideiglenesen, akár hosszabb ideig is javít a helyzeten, ha a kuplungharang alsó kondenz kivezető furatán járó motornál befújsz felfelé WD 40 spray-t. Ne félj tőle, a kuplung nem fog megcsúszni, semminek sem árt. A forgó kuplung és szerkezet egyből leszórja magáról. Viszont rögtön megszűnik a csikorgás. Így sokáig megmenthető a kinyomó csapágy, akár a kuplung cseréig is.
Nem swift de majdnem, egy 2019es Baleno K12CN motorral 28e km
Hiba: hideginditáskor erős nyikorgó hang a motorból, az akksi felőli oldalon. Nem ékszíjhang, valami csapágyhangnak tűnik. Bemelegedésre gyengül de nem múlik el. egy YT videót is csináltam róla
Én mindig az autó saját záró gombjával zárom le az autóm, majd felhúzott kilincsel becsukom az ajtót. Ezzel megnehezítem a tolvajok dolgát (akkor lopják le a jelet a távirányítóról, amikor beriasztod az autót), és spórolok az elemmel. Egy dologra kell vigyázni, nehogy a kulcsot így bezárjam az kocsiba :-)
Úgy néz ki, hogy mégsem a központi egység a hibás. Első ötletre cseréltem CR1620-as elemeket, de halott volt minden. Egy elektronikai alkatrész szaküzletben vettem, ahol már korábban is, akkor is volt gond az új elemmel más eszközben. Más üzletben, más márkájú új elemre cseréltem, hibátlanul működik. Tehát 4.5 évesek voltak a régi elemek, másnál is előjöhet ilyen "hiba". A működő elem VARTA típusu.