Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_ZE Creative Commons License 2020.07.05 0 1 118

Ha van, akkor 30-45 napot érdemes számolni, mert tényleg messziről jön. A felszerelés elöl sima ügy: A burkolatot rögzítő műanyag "izéknek" a közepében lévő tüskét kell kihúzni, akkor az egész rögzítő kivehető, utána odarakod a sárfogót, és vissza a műanyag rögzítőt - csavar nem kell.
Hátul picit trükkösebb, a két oldalsó rögzítés ugyanígy, az alsónál nem találtam jobb/stabilabb megoldást, egy luk a műanyagba, és egy gyorskötöző lett a megoldás, rövidre vágva. (Elvileg lehetne lemezcsavarral rögzíteni, de a gyorskötöző kevésbé vonzza a rozsdát szerintem)

Előzmény: pocok1970 (117)
pocok1970 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 117

A sárfogót ugye fel tudom én is szerelni az autóra? (A Fruzsira sikerült annak idején :) A csavarhelyek megvannak gondolom. A gumitálcát már meg is rendeltem, köszi a tippet. Mennyi időre jön meg a Bangood-ról a rendelt csomag? Mostanában az Aliexpressz nagyon gyengélkedik a határidóket illetően. 

Előzmény: _ZE (116)
_ZE Creative Commons License 2020.07.04 0 0 116

A Fusionclub ha jól emlékszem a Topic indulása után jött létre anno - természetesen én (mi?) is jelen voltunk arrafelé is - 15 év az csak 15 év, még ha csak 178ezer kilométer is lett a vége :-)

Okosságok az átvétel utánra:
Sárfogók: https://www.banggood.com/Car-Plastic-Front-Rear-Car-Mudguards-Fender-For-Ford-Ecosport-2018-p-1390452.html?cur_warehouse=CN

Icipicit kedvezőbb áron, mintha Ford parts feliratú zacsiban érkezne :-)
Csomagtértálca: https://autoszonyeg.net/premium-gumi-csomagtertalca/ford-gumi-csomagtertalca/ford-ecosport-2018-gumi-csomagtertalca

Nekem ugyaninnen van gumiszőnyeg is (locspocs időben jobb, mint a textilt összesarazni...).

A H18-as izzót írtam, ami még szintén (a magyar járműparkot figyelembe véve) nem általánios. az az olaj: 5W-20, A Ford tudomásom szerint Castrol Magnatec Professional olajat használ, nekem eddig is minden autóban volt 1l megfelelő olaj - most is van belőle - igaz, nem nagyon fogyott, de úgy vagyok vele, hogy "enni nem kér" :-)

Előzmény: pocok1970 (115)
pocok1970 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 115

Köszönöm a tippeket! Megfogadom és utnanézek átvételkor az összesnek. Pótkerék az nincs a verdán,tolatókamera van beszerelve. A küszöbvédőt érdekes,hogy nem vettük észre, mivel MetropolisWhite színű (halvány homokszínű). Gondolom a fóliázott védő feltünt volna... Na majd figyelem.

A Fusion Klubban voltam regisztrálva. Ott kértem és kaptam esetleg adtam tanácsokat a márkatársaknak. Remélem itt is legalább olyan jó és segítőkész közösség alakul ki,mint ott volt. Ha még valaki tud "okosságot" az átvétel idejére, szívesen elolvasom!

Előzmény: _ZE (114)
_ZE Creative Commons License 2020.07.04 0 1 114

Üdv itt! (A Fusion-os topicban mintha nem láttunk volna... :-D )

A küszöbvédő egy rm. lemez, amit az ajtó takar el, és átadás előtt van rajta egy védőfólia, vélhetően ezért nem vetted észre :-) Amit nézz meg, mert volt márkatárs, akinek vitája lett a szervízzel(!), hogy motorvédő burkolat a helyén van-e alul. (Motortérből éefelé gyakorlatilag nem lehet kilátni a talajra).

Anno a Fusion árazását a Focus-ok pörgős eladása tette kedvezőbbé (a Focus-ok vastagabb hasznának a terhére lehetett kedvezőbb áron adni), ez az Ecosporttal nincs így, ezért aztén relative drága, illetve drágának tűnik (szerintem csak azért, mert nincs belőle légkondi/ködlámpa/központio zár/fed.számítógép nélküli fapados verzió...). Annyival nem olcsóbb, mint amennyivel kompaktabb, mint a Kuga - így tippre néhány potenciáls vásárlót elvihet ez az irány is.

Amit átvételkor "szokásos" (izzók, kézifék, fék, tükör állítás, stb.) megnézni, azon felül javaslok egy pillantást vetni a guminyomásra (kormány bal oldali négy nyil fel/le-vel a kijelzőn az autó kére léptetni, lista (jobb) gomb, infó/keréknyomás, ha jól emlékszem), illetve mindkét kulcsot kipróbálni (zár/nyit), valamint -más márkánál volt ebből érdekes helyzet_ a kerékőr kulcsát rápróbálni mind a négy kerékre.

Apropo, izzók. A Titanium-ban, ha nem Xenon-os, akkor H18 (tompított) H1 (országúti) és H8 (ködlámpa) van, azaz a tompítottba a H7 _nem_ jó, bár bele lehet erőszakolni.

Ami szerintem inkább érdekes, mint "szokni való", az a tanksapka nélküli üzemanyagtank, meg az, hogy parkolásnál kellő távolságot hagyj az autó mögött. Ez akkor kiemelten fontos, ha pótkerékkel vetted az autót, mert akkor ha jól tudom, a hátsó ajtó nyitására "rásegít", és kellemetlen, ha nekivágja amögötted álló orrának az ajtót. Apropo, pótkerék: nem zárt a doboz, javasolják egy kis lakat rendszeresítését azok, akinkek "pótkerekes" autója van.

Bár nyár van, de ha van tartozékként, akkor a téli csomag (szélvédő- ülés- és kormányfűtés) dolgait is próbáld ki még az átvételkor - nem hallottam márkatársat ilyesmire panaszkodni, de inkább most derüljön ki, mint sokára.

Előzmény: pocok1970 (113)
pocok1970 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 113

Üdv Ecosportosok!

Örömmel láttam, hogy ennek a márkának(tipusnak) is van fóruma,ha nem is nagyon pörgős. Gondolom ez a tulajok alacsony számának köszönhető. Remélem azért megszaporodunk,ahogyan telik az idő! Mi is - ahogyan sokan mások - egy Fusionból ülünk át ebbe az autóba. Nagyon szerettük "Fruzsit", csak hát eljárt felette az idő. Az első kilómétertől mostanáig csak a mi családunk - leginkább én - hajtottuk minden hiba nélkül. Nem hagyott ott sehol a 165 ezer megtett kilóméter alatt, még defeftünk sem volt. Nagyon sajnáljuk...

Az Ecosportot a szegedi Hoványnál vettük meg Titánium felszereltségben, amit júli 13-án veszünk át. (Fruzsit ott hagyjuk "cserébe")

A kérdésem az lenne hozzátok, hogy olvasgatva fórumokin itt-ott, azt vettem ki,hogy a titánium felszereltségben alapból benne van a küszöbvédő. Amennyire emlékszem a miénken nem láttam küszöbvédőt. Annyi mindennel kellett "ismerkedni", hogy akkor ez fel sem tünt. Mi az igazság ezzel kapcsolatban szerintetek? Esetleg mire figyeljünk az átvételnél? Szerintetek miért nem terjedt el jobban még ez a tipus? A Fusiont annak idején vették,mint a cukrot, ezt meg alig látni.

Előre is köszönöm! Balesetmentes kilómétereket mindenkinek!

Ben Koyack Creative Commons License 2020.06.18 0 0 112

Sok viszonyítási alapom nincs a 3100 km-mel, de jelenleg 7,3-mat mutat a fogyasztás! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ebből a 3 ezerből kicsivel több, mint 2ezer városi autókázás! A vírus miatt eleddig csak 2x tudtam menni vidékre, de amikor hazaérek általában két tizeddel csökken a fogyasztásom, szóval az a 6 körüli működőképes. Amikor először lementem csináltam egy próbát, M3+21-es út viszonylatban kijött egy 5,6/100km-re, benzines autó révén...azt hiszem nincs miről beszélni! ;) :P

Előzmény: zfabian (111)
zfabian Creative Commons License 2020.06.12 0 3 111

A WD 40 elért e helyére, a nyöszörgés megszűnt a csatnál. OFF: Anno a Ford Fusionunkat se nézték semmibe, egyedül az Opel Meriva volt hasonló kategória. Mind a kettő a mai napig megállja a helyét. A 2005-ös Fusionomat apósom használja nagy megelégedésére. Érdemes elolvasni a korabeli teszteket, és megnézni ahhoz képest milyen áron lehet hozzájutni egy megkímélt példányhoz. Kompromisszumot mindig kötni kell, pl. egy alacsonyabb autó (Skoda Rapid 1.2 TSI) kevesebbet fogyaszt, de nekem kényelmetlen. A drága nagy SUV-ok (BMW X5) se vezetik a megbízhatósági statisztikákat. Nekem eddig 20.000 - meg egy kicsi, gondtalan kilométeres utazást adott ez az autó, és remélem hogy még ez így is lesz a jövőben. Csak tesztvezetések után szabad dönteni a vásárlásról, addig nincs miről beszélni, mert minden kereskedő eladni akar. Szurkolok az Ecosportnak hogy sikeres legyen, mert jó autó, de ha nem jön szembe 5 percenként egy , azt se bánom. A fogyasztásokat megírhatnátok, nekem Vác 2A + Bp. 6.0 liter.

Piszti 2 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 110

Neked van igazad!

Előzmény: Ben Koyack (109)
Ben Koyack Creative Commons License 2020.06.05 0 1 109

Én igazából azt nem értem, hogy mi a bajuk az embereknek ezzel az autóval! Vett a kollégám egy elképesztő fapados Dustert 4,3M-ért! Semmi nincs benne, olcsó műanyag, ezres motor, 99LE egy akkora kasznira, és viszik, mint a cukrot!

600e-rel volt olcsóbb mint az Ecosportom, aminél sorolhatnám mennyivel több extra van, nem beszélve az esztétikáról, és magáról a névről.

Mindegy is, engem nem érdekel, ha nagyon önző akarnék lenni azt mondanám, a lényeg, hogy én jól érezzem magam az autómban, a többi meg... ;)

_ZE Creative Commons License 2020.06.05 0 0 108

Anno én e-mailben kértem ajánlatot kb. nyolc kereskedéstől, voltam f2f érdeklődni négy helyen (kettő alapból nem elfogadható ajánlatot adott,  kettő Budapesttől távoli cég volt), tesztvezetés két helyen jött össze - a vége az ajánlatok és a lehetőségek okán (készleten lévő autóra volt szükségem) a szentendrei Hovány lett a befutó. Ja, Petrányiékkal csak telefonon beszéltem, ők ott kiestek, mert készeltről nem tudtak ajánlani semmit, de ez ugyebár bő egy éve volt.

Az, hogy milyen modellekből mikorra várható gyártásból rendelhető autó, az jó kérdés - pont azért, mert "kevesen vagyunk", azaz nem az EcoSport a "húzó modell" a Fordnál. Persze érdekes lehet az is (ami szintén csak belső infókból lenne leszűrhető), hogy az EcoSport gyártósora leállt-e (szinte biztos, hogy igen), és hogy mikor és milyen üztemezésben indítják/indították újra.

Készletre csak a tőkeerős kererskedők vesznek autót, de azok is jellemzően készlethitelt igénybe véve, úgyhogy ez is azt erősíti, hogy a jobban eladható modellekből "táraznak be" inkább: elég megnézni a nagyobb kereskedések parkolóit - nem az EcoSport-ok vannak többségben, hogy finom legyek :-/ de ez érthető is, hoszen a készletes autó "viszi a pénzt", és erősen "lutri" (meg kereskedői rábeszélőke) kérdése, hogy meddig, pláne most, hogy a kereslet is - mondjuk úgy - visszafogottabb lett.

 

Előzmény: Ben Koyack (107)
Ben Koyack Creative Commons License 2020.06.05 0 0 107

Hát nekem az érdi Szabó nem tartozik a kedvenceim közé, sőt...nem mondanám, hogy a hitelesség, és a megbízhatóság mintapéldányai! Hihetetlennek tűnik nekem,hogy őszre legyen Ecosport, és azon az áron. Az utakon még mindig kevés számban vagyunk jelen, kötve hiszem, hogy eladták már az összeset!

Megpróbálnék egy Autó-Fortot a Lurdyval szemben, vagy egy Petrányit az Üllői úton! Bár ha az asszony nem rajong az ötletért nyilván tárgytalan a dolog! :(

Előzmény: Piszti 2 (106)
Piszti 2 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 106

Nem valószinü hogy lessz,öszre már nem lehet rendelni csak disel motorral,és kézi váltóval,és az ára 7millio körül lessz.Érdi Szabónál érdeklődtem,az is lehet hogy a ford leáll az értékesítésével.

Marad a használt autó,de a legnagyobb baj az asszony akit meggyőzni szinte lehetetlen.

Hát viszlát-.

Előzmény: Ben Koyack (104)
Ben Koyack Creative Commons License 2020.06.02 0 0 105

Nekem a bal hátsó ülés nyöszörgött, a vál fölött, ahol bepattintható a helyére...CX80, és kész! :)  

Előzmény: zfabian (103)
Ben Koyack Creative Commons License 2020.06.02 0 0 104

Na, és sikerült már dűlőre jutni hogy legyen-e Ecosport vagy sem? :)

Előzmény: Piszti 2 (102)
zfabian Creative Commons License 2020.05.31 0 0 103

Nem az ülés, a biztonsági öv csatja nyöszörög, befújtam WD40 -el, de nem segített. Még nem jöttem rá, de valami súrlódás lehet.

Piszti 2 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 102

A hütövizért szorítok,mert nekem is tetszik ez a kocsi!

 

Előzmény: Ben Koyack (101)
Ben Koyack Creative Commons License 2020.05.27 0 1 101

Elmentem vidékre, végre a szüleimhez, és hihetetlen jó vezetni ezt az autót! Nem vagyok egy vadorzó az utakon, de amennyivel engedik annyival mindig megyek (na jó, lehet néha egy kicsit többel is), és ez a járgány tökéletes erre!! Dinamikus, jól kormányozható, a 125 ló pedig kell bele, nincs mese! 7 alá sehol nem tudok menni fogyasztásban, de lesz.rom, ez többet jelent annál! A karnyújtásnyira lévő "számítógéptől", kezelhetőségétől, praktikusságától meg kész vok! Vettem 4 grafit Dezent alufelnit, Ecosportos küszöbvédőt, hogy még brutállabb legyen! :)

Ja, és nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki a hűtővíz is beállt! :P

10/11 :)

zfabian Creative Commons License 2020.05.06 0 2 100

Most járok 18.000 km-nél, a hűtővizet én is gyakran ellenőrzöm, de még nem kellet utána önteni. A vezető ülésem jobb oldala valamiért időnként nyöszörög, még nem jöttem rá mi lehet a baja, talán a tömése nem megfelelő. A fogyasztás Vác-Bp. viszonylatában 5.9-6.3 között van, de ugye most nincsenek dugók, lehet haladni mint a szél :). Még mindig prémium autókat idéző vezetési élményt ad, nem csalódtam benne.

Ben Koyack Creative Commons License 2020.05.04 0 0 99

Köszi, azért érdekelt, mert nekem is töltenem kellett már, ami 2000km-nél nem tűnik túl biztatónak. Elvittem a szervízbe, nálam sem találtak semmit! Azt mondták nézegessem hidegen, és csináljak egy statisztikát, hogy hány km/mennyiséget tettem bele. Mondtam, hogy ha már statot kell csinálnom akkor az rég rossz! Nyugtattak, hogy új autónál levegős lehet még a rendszer, így lehet, hogy kicsit be kell járatni! Na mindegy, várok még, bár amit írtál mindenképp nyugtató!

A többi szuper, csípem a járgányt! :)

Előzmény: Adoreye (98)
Adoreye Creative Commons License 2020.05.03 0 0 98

Hát bevittem két külön szervizbe is, mindkettő hivatalos szerviz. Senki nem talált semmit azt mondták "bejáratás" alatt elfogyhat belőle. Azóta +10ezer km-t mentem vele eddig tartja a szintet. 3-4 naponta hideg motornál ellenőrzöm indítás előtt. Szóval úgy néz ki rendben van. Az egyetlen dolog ami engem zavar hogy és nem tudtak rá megoldást, hogy van benne jelző mikor optimális a váltás, előfordul hogy 4-es ben 60 nál felvillan hogy rakjam fel 6osba. Gondolom valami "glitch" lehet. Ettől függetlenül nagyon jól szuperál, meg vagyunk vele elégedve.

Előzmény: Ben Koyack (87)
_ZE Creative Commons License 2020.04.09 0 0 97

Köszi, megjegyeztem.

Előzmény: zfabian (96)
zfabian Creative Commons License 2020.04.07 0 0 96

GumiControl 2-es út bevezető, 06-27-315 050, szemben a Lidl-vel. Tárolják is ha kell, annak nem ismerem a költségét, de elég drágák Viszont még nem volt gondom a munkájukkal.

_ZE Creative Commons License 2020.04.05 0 0 95

Vácon hova érdemes vinni cserére? (Nálam is téli szerelt lemezfelnis le, nyári alufelnis vissza)

Előzmény: zfabian (93)
zfabian Creative Commons License 2020.04.05 0 0 94

Egyébként érdemes elgondolkodni majd ha aktuális lesz 4 évszakos gumin, elég jó teszteket lehet már olvasni róluk,  nevesebb gyártók is beleálltak. Akkor viszont felesleges két felni garnitúra. A fiamnak most vettünk egy Nissan Almera-t, azon M+S van valami Sumimoto vagy hasonló nevű, majd beszámolok hogy viselkedik a nagy melegben.

zfabian Creative Commons License 2020.04.05 0 0 93

Nekem mindkettő gyári, sosem volt még két komplett szettem így hát most ragaszkodtam hozzá. Engedtek is valamit az árából, de nem sokat. Itt Vácon átmossák centírozzák felrakás előtt, tavaly a téli gumit 8 ezerért rakták fel, most a nyáriért ugyanott 12 ezret fizettem. Hát jól felment az ára meg is jegyeztem. De muszáj minőségi helyre vinni, hiába gyári az alufelni elég sok centírsúlyt látok némelyiken belül. Van amelyiken 5 kis kocka is van. Ez hogy lehet? Az érzékelőket nem kell kalibrálni szerintem két szettet megjegyez, legalábbis nekem még nem kellett. Na tehát így se bagóért rakják fel, vagy lehet hogy ez "karantén ár" volt.

Ben Koyack Creative Commons License 2020.04.01 0 0 92

Én is nyári gumikkal vettem az autót természetesen, aztán vettem 4 téli gumit, de csak rárakattam a gyári lemezfelnire. Többen ajánlják, hogy így a pőrén lévő nyári gumikhoz vegyek akkor alufelnit és 4 tpms szenzort...ha ez megvan akkor már csak a felniket kell cserélni időszakonként bagóért!

A petrányinál most 44e a 4 szenzor akciósan ami nem vészes csakhogy a 4 alufelnivel együtt már eléggé zsebbe nyúlós (mondjuk 1x kell megvenni)! Alszom még rá 1-2-t! :)

Előzmény: _ZE (91)
_ZE Creative Commons License 2020.03.31 0 0 91

A TPMS-szenzor nem csak kényelmi dolog, az ESP működéséhez kifejezetten hasznos. Az árak szempontjából (könnyőfém felni+gumi esetén) mennyi a különbség? 10% Nekem a nyári a gyári, a téli papucs az meg acél felniken utólag vásárolt, és természetesnek tartottam, hogy került bele tpms szenzor is.

Előzmény: Ben Koyack (90)
Ben Koyack Creative Commons License 2020.03.31 0 0 90

Sziasztok, alufelniket készülök venni, a nyári gumikat már azzal akarom használni. Szerintetek vegyek plusz 4 db tpms szenzort vagy tetessem át a mostanit az új felnibe, vagy hagyjam, aztán szokjam meg a narancssárga jelzést a műszerfalon? Valakinek van erről tapasztalata?

zfabian Creative Commons License 2020.03.12 0 1 89

Csatlakozom az előttem szólóhoz. A Ford márkaszervíz Fordokkal,  a Suzuki márkaszervíz Suzukikkal van tele. Ha nem így lenn felkopna az álluk, és bezárnának, mert olajcseréből nem élnek meg. A Vitara jó autó, voltam tesztvezetésen, nem azt választottam. Ki szoktam próbálni vétel előtt , úgy választok, nem azok alapján mit mondanak. Viszont senkit nem beszélnék rá az 1.0 Ecoboostra mert nem fizet érte a Ford :-) . Az én autóm jó, másnak lehet hogy nem jön be, de minden pillanatát élvezem amikor vezetem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!