A hazaút 30km volt, ennyi olaj lett kiszedve a 1L-es palackba, most a fölső jelzésnél van a szint, morgó motorhang megszűnt.
A hagyományos 100w-os izzó elé tartva, még a széleken sem áttetsző ez az új olaj, 35km után.
Hogy miért ilyen fekete Motrio 5w40 olaj (számlán) és hogy miért lett ennyivel több beleöntve, nem értem. Ennyi visszamaradt lenne ebben a kis motorban, hogy így elszínezi az újat? Két személynek (akik nem íróasztal lovagok) egyik autószerelő, megmutattam és kértem a véleményt, mikori olaj ez, mennyit futhatott. Szag, billegetés. Nem írom ide a véleményeket, kitalálhatjátok. De ne legyen igazam, ők tévednek ez új minőségi Motrio olaj.
Egyet értek! latolgato, szólnod kellene az RH-nak, mert nincs ilyen ,,megállapodás" a színfalak mögött. Másnak is kapnak le váltót, kuplungot, újítanak fel 1.2TCE-t, és 1.6Sce-t is.
A 32000 jól hangzik (eddig rosszabbakat hallottam), viszont a többitől most elkezdtem aggódni... Remélem, nekem több szerencsém lesz...
Bár végigolvastam a topicot, és emlékszem, hogy van az a zajos problémád, de már nem emlékszem, hogy hova fordultál vele... Én hallottam már olyat, hogy problémát nehezen kezelő márkaszerviz hozzáállása varázslatosan megváltozott a Renault Hungáriával való kapcsolatfelvétel után...
Első éves szerviz, Jászberény, 32Ezer és az apró. Olajcsere. Mintha kimaradt volna nekem a belső szűrő csere az első kép szerint.
Átadáskor a meglévő és ma már hangosabb váltó felőli csattogást kértem orvosolják.
Vezető szerelő szerint nem kell javítani. Baxott egy ronda ez a hang. Ma már tudom, RH elzárkózik a mozgásképes autóin (nem csak dacia) bármiféle motorikus vagy fődarab vagy rozsdás kipuffantó stb. javításától. Ismétlem mozgásképes!. Ezt a szemléletet meggyőződésem, az összes "alattvalónak' be kell tartania és diplomatikusan kuss a vevőnek. Azért érdekes látvány lenne ha bemenne 4 kopasz és kérnék már a garanciális autón a hallható zörgés megszüntetését, akkor hogyan állna hozzá a szerviz, főleg ha zárás után ott várakozna szegény árva 4 kopasz, mert jó ez így választ kapták és finom volt a kávé beszéljük meg kinek hogy van az anyukája.
Hazafelé morgósabbnak hallottam a motor hangját, nem örültem. Ma délelőtt megnéztem a szintet, mivel tegnap este óta nem járt a motor. Max. jelzés fölött van (többszöri kihúzás, törlés) az olajszint, kb. 8mm-el. Annyit sejtek én laikus ez így több mint kell. Nem azért van a Tól-Ig, jelzés, hogy nem számít.
Pár hete felszereltem az első gumikat is, a két feszítős patent közepét nem tudtam kioperálni így elcsíptem az egész patentet. Helyette kadmiumos lemezanyát és fekete lemezcsavarokat kapott, tartva egy ponton a sárfogó gumit is. Azon agyaltam, ezeket a fekete csavarokat fel kellene melegíteni és olajba dobni mint hőkezeléskor csőszerelő tanuló koromban és tovább bírnák a sós lét. A kadmiumozott "opel csavar" is egy lófing.
Elkezdett egy fura belül hallható kopogó hang erősödni alapjáraton. Majd meguntam és megtaláltam. A motortérből, hátrafelé az alulra tartó üz.a. csöveket egy műanyag kis elem tartja ehhez épp hozzáér a hővédő lemez éle és hallható hangot ad. Kis fordulatnövelés a rezonancia elhallgat. Hidegen mintha ütemesen kopogott volna a nyóc henger:-)
Ismerős MCV Stepway autója is komfortosabb lett mától. A zenét ezentúl egy Medianav gyári navigációs fejegység szolgáltatja a régi Bluetooth rádió helyett. A legfrissebb 2018.Q4 teljes Európa tréképcsomaggal, egyéb extrákkal. A tolatásban egy színes tolatókamera is a segítségére lesz ezentúl. (a fénykép sajna gyatra minőségű róla). Be lett kapcsolva a műszerfali vízhőfok kijelző is, szokásos műszerfal világítás bekapcsolása, övcsipogás kikapcsolása, hátsó ablaktörlő automata funkciójának kikapcsolása.
-Ha visszaolvasol, sárfogóra találsz ajánlást, jobb és olcsóbb mint a gyári. -Gumikról annyi az infó, hogy több hétig olvasgathatod amit a Google-el találsz. Ilyen fontos dolgokban pedig ne más véleményére hallgass. Van aki szerint a kínai noname is tökéletes, van aki szerint a prémium is kukába való 3 év után. -Csomagtérperem védő. Egyértelmű, gyárilag nem védi semmi, többi rajtad, a fantáziádon és a pénztárcádon múlik. -Alvázvédelem nem kell, nem kell félned a rozsdától.
Tudom, hogy utópisztikus képzelgés részemről, de tudnám értékelni, ha az ezernyi lehetséges opció közül én választhatnám ki, hogy mit akarok, és mit nem, és nem előre összeállított konfigurációkból kéne választanom. Persze tudom, a Dacia ebben még egész jó, az Ignis pl nálam azért (is) esett ki a lehetséges választások közül, mert annyira merev pár konfigurációja van csak, és mindnek van valami hátránya. De tényleg, amúgy is rengetegféle konfigurációban gyártják (hiszen minden országban más-más típuskínálat van, és országon belül is időről-időre változtatnak). Nem lenne tisztább, ha kapna az ember egy nagy táblázatot, hogy "ikszeld be ami kell"? És akkor majd én eldöntöm, hogy belerakok-e annyiért amennyibe kerül valamilyen funkciót.
Ha valaki össze akarja hasonlítani más autók teljesítményével, javaslom a http://www.automobile-catalog.com/ oldalt. Kiválasztjuk az autót, "Horsepower/Torque Curve"-ra kattintva megnézhetjük a teljesítmény/nyomatékgörbét, majd a "Compare curves: add this car to comparsion" gombbal egy új ablakban összehasonlíthatjuk 3 autó görbéit. Hogy miért jó? Mert a sima nyomaték/lóerő adat nem sokat mond, sokkal érdekesebb látni egymáson a görbéket, hogy milyen tartományban melyik van feljebb/lejjebb.
Szia. Mint írtam mi egy ezres Seatból ültünk át ami 50 lóerős volt. Ahhoz képest ez a 73 lóerő nagyon észrevehető, igaz más a motor dinamikája, a váltó áttétele. Egyes fokozatban épp hogy elindulsz már kéri a kettőt, ötödikben viszont nem szereti az ötvenet, így már az elejétől ha lakott terület akkor negyedik fokozatba kapcsolunk. Egyből kettőbe váltáskor bólint ugrik egy kicsit, ez idővel elmúlik ahogy ráérzel. Bekapcsolt klímával vagyok az Ibiza teljesítményénél valahol. Tehát egyszerű matematika a motor, ezer köbcenti, 73 lóerő, ennyi... nem több, nem kevesebb. Viszonyítás kérdése, miből ülsz át, milyenek a vezetési szokásaid, stílusod. Még nem értük el a 3000 kilométert, ezért csak ritkán néha, véletlenül járt a fordulatszám mutató négyezernél, pl kigyorsításkor. 3000 után egy kicsit bátrabban lesz pörgetve, de sztem még 5000km-ig még így sem lesz feltüzelve.
A kényelem megint csak relatív, mi nagyon szeretjük vezetni, élmény vele közlekedni, úttartás és útfekvés ahogy mondják olyan franciás, szerethető, de aki egy jó, modern autóból ül át az lehet nem osztja a véleményem és ezt meg is értem, a viszonyítás és a személyes igények a lényeg. A hátsó ablaktörlő saját élete ami bosszantó, de ez orvosolható. Ha tehetitek mindenképp próbáljatok ki vásárlás előtt egyet a teljesítmény miatt, ha féltek a motor tudásától. Mi nem próbáltunk csak beültünk és bólintottunk, persze mint mondtam tudatában voltam mit tud a régi 50 lóerő és mennyi lehet a 73. Szóval mi egyáltalán nem bántuk meg, sőt...de aki egy erősebből ül át az lehet kevésnek fogja érezni. A formái szépek, a festés valóban sérülékeny, egy papírzsepivel összelehet karcolni :) A menetstabilizátor, kipörgésgátló, ABS, visszagurulás gátló nagyon hasznos és remekül működnek. Nekünk egy elég meredek emelkedőn kell felmenni nem sokkal elindulás után, amikor havas-jeges volt az út, nagyon harciasan és magabiztosan mászott fel rajta, minden elismerésem a mérnököknek érte. Szóval hirtelen ennyi, ha van kérdésed bátran tedd fel, szívesen válaszolok, válaszolunk itt a fórumon, vagy akár privátban is.
Gondolom, azért a márkaszerviz nem hajlandó bekapcsolni, ha meg valaki más csinálja, akkor bármilyen esetleges garanciális probléma miatt az lenne az első, hogy "de hát ebbe már belepiszkáltak", és nekem kéne bizonyítani, hogy a hőfokbekapcsoláson kívül semmi egyéb nem történt, és hogy az nem okozhat problémát. :( Tudom, túl pesszimista vagyok... vagy túl sok a rossz tapasztalatom...
Amúgy csak engem bosszant ez, hogy egy csomó minden jó kis funkció lehetne a kocsiban, de valahogy pont itt nálunk nem elérhető. Pl ez a hőfok is, meg a fűtött ülés, meg az automata klíma... Mondjuk ahogy néztem, máshol meg más hiányzik, ami nekem tetszik...
Nekem 4 csíkra is csak úgy sikerült melegíteni a fénykép kedvéért, hogy álló helyben 1500-as fordulattal járattam egy darabig. Benne van az Autool X50 Plus is, 83-86 fok közt mozog hűtőtakaróval is. Ez a pici Tce olyan kevés hőt termel (ezért takarékos), mint a Dci. Kemény mínuszokban ebbe is bele lehet fagyni :(
Gyárilag Európai verziókban nincs bekapcsolva. Nem jár garancia vesztéssel. Ez egy ki-be kapcsolható funkció a megfelelő diagnosztikai eszközzel. Az járna gari vesztéssel, ha új a szoftvert módosítanád. De ez nem az, csak a sok utólagos dolog egyike.
Az, hogy "szoftveresen bekapcsolható" akkor azt jelenti, hogy gyárilag nem jelzi ki? Jól gondolom, hogy az efféle beavatkozás gyakorlatilag garanciavesztéssel jár?
Túl sok rosszat hall az ember a 4évszakosról, azért nem akarja a prémiumnál alább adni... (Úgy veszem észre, nem csak én.) A téli-nyáriból meg az olcsóbb is általában egész jól teljesít...