Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

naox Creative Commons License 2013.09.18 0 0 15023

1. A köznyelvben keveredik a "bio" és a "zöld" fogalma. Azért, mert valami bio, még nem biztos, hogy zöld is egyben. A gabonaszesz egy ilyen jó példa. Csak az ostoba állami beavatkozás mellett tudott elterjedni.

2. Nem szerencsés, hogy megint keveredik a bioetanol és a gabonaszesz fogalma. Nem az etanollal van a baj, hanem azzal, ahogy nyerik.

3. A szitu tökéletes példája annak, hogy ha a politika adminisztratív eszközökkel belenyúl a technológiai fejlődésbe, annak tragédia a vége. Eljutottunk oda, hogy a Greenpeace az olajlobbi szekerét tolja. Talán átlátható, jövőcentrikus szabályozás kéne, és a többit rá kéne bízni a szakemberekre.

3a. a helyzetet súlyosbítja az, hogy az a mezőgazdaság is érintett, aminek hatalmas a lobbiereje, é évtizedek óta szinte kizárólag a dotációból él.

4. Gyakori és nagyon téves elképzelés, hogy a hálózati áram (és így az elektromos hajtás) környezetbarát, és olcsó. Valójában egyik sem. A hatalmas hálózati veszteségek miatt az áram ma sem olcsóbb, mint a benzin. És az, hogy az erőmű nem az ablak alatt szennyez, hanem odébb, nem jelenti azt, hogy nincs szennyezés. Ma igazából csak a biomassza égetéssel (valamint az óceáni telepítésű szélerőművekkel) lehet igazán zöld energiát nyerni. Ha az autó zöld biomasszát éget, akkor pont olyan zöld (ill. az akkuk kockázata miatt zöldebb), mint az idealizált elektromos autó. Ráadásul technológiai áttörés az akkuknál kevéssé várható, míg a biomassza "cseppfolyósitására" rengeteg működő eljárás ismert, amihez ráadásul az autóknak se nagyon kell átalakulniuk.

Előzmény: Törölt nick (15021)
KOCZKY Creative Commons License 2013.09.18 0 0 15022

Nem normálisak, tessék, csak h lázadjunk az unió ellen :-)

 

http://www.tozsdeforum.hu/gazdasag/kiallnak-a-bioetanol-mellett-a-visegradi-negyek/

Előzmény: jocijocó (15020)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.17 0 0 15021

Ilyen a politika.

Szakmai érvek nélkül.

Az újgenerációs technológiákról azért említés történt, a megvalósítás már alapvetően megváloztatná a lehetőségeket.

Az energia hordozhatóságát nemigazán sikerült még megújítani.

Mindazonáltal a jövő természetesen az elektromos autó.

Előzmény: jocijocó (15020)
jocijocó Creative Commons License 2013.09.17 0 0 15020
zozzancs1 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 15019

Én még úgy tudom, sajnos nincs :(

 

Itt egy nem túl friss európai E85 kút kereső, az nagyjából látszik rajta melyik országokban van, meg hogy kb milyen mennyiségben:
http://www.korridor.se/aryan/acadiane/e85/stationsadmin/stations_search.phtml

Előzmény: Brandyman (15018)
Brandyman Creative Commons License 2013.09.12 0 0 15018

Szlovákiában még mindig nincs E85?

 

Komáromi lakosként tudnám értékelni...

Előzmény: zozzancs1 (15016)
KOCZKY Creative Commons License 2013.09.11 0 0 15017

Tisztító jelleggel most enyém is egy tank szeszt éget éppen :-)

Előzmény: BekeToni (15013)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 15016

Most értem vissza Csehországból. 26.2 CZK volt egy liter E85.

Az kicsivel kevesebb, mint 300 Ft :) A benzin itt kb 35 CZK.

 

Ausztriában fura a helyzet. Bécs közelében egy Genol-nál, azt hittem hátast dobok, 1.35 EUR volt az E85, ami kb 400 Ft (a benzin itt 1.5 körül volt). Raktam is vissza a kútfejet :) Aztán a fővárostól valamivel távolabb, az autópályától ~5 km-re (Roggendorf) szintén Genol kúton 1.11 EUR azaz kb 330 Ft körül tankoltam.

 

Ja, megtaláltam a cseh e85kutak.info-t :)

http://www.bioethanole85.cz/cerpaci-stanice-e85

 

Az osztrák Genol kutak listája, ahol forgalmaznak E85-öt:

http://www.genol.at/standorte+2500++1360090+7979

Van már kúthálózaton is, de ez nekem elég volt.

 

BekeToni Creative Commons License 2013.09.08 0 0 15015
Előzmény: a8lang (15014)
a8lang Creative Commons License 2013.09.08 0 0 15014

Hol kerül ennyibe?

Én agipnál szoktam tankolni forensis kártyával 340-ért.

Előzmény: BekeToni (15013)
BekeToni Creative Commons License 2013.09.08 0 0 15013

Tegnaptól ismét etanol. 420/337 --> 24,6%

a8lang Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15012

E85-el 30% a  rendes túlfogyasztás 20% lpg-vel.  

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (15011)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15011

Igen, az adatok alapján a 20% a jellemzőbb. Nem túl megérős, úgy néz ki (hacsak a környezeti terhelést nem számoljuk bele).

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (15010)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15010

Hát, elég ritka Magyarországon ez a fajta, de linket megnézem, köszi.

Előzmény: zozzancs1 (15009)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15009

Ha tippelnem kellene, inkább a 20-at mondanám. Nincs valami jó kis ford fórum ahol ezt megmondják? :)

Vagy nem tudom ismeritek-e ezt: http://www.spritmonitor.de/en/

 

Itt kb mindenki vezetheti milyen autóba mikor mennyi és milyen üzemanyagot tankolt. Kb egy publikus tankolási napló fogasztási adatokkal persze. Keresd ki az autótípusodat, és néz meg mit produkáltak vele a többiek, hátha van már tapasztalat.

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (15008)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15008

Hali, szerintetek mennyivel eszik többet egy FlexiFuel Ford Focus (1.8) E85-el, mint benzinnel? 10% ? 20% ?

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15007

A kartergázokkal a vízgőz vissza jut a szívócsőbe az olaj üzemi hőfokán.

Egy időben használtam kartergáz lecsapatót, " bödönt " azzal látszott mi kondenzál ki az olajból. Benzinnel és E85-el kb egyformán tartalmazott vizet, benzinnel több egyéb CH-t.

 

Előzmény: KOCZKY (15006)
KOCZKY Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15006

Jó állapotú motornál nem üzemszerű, h az olajba bármi bekerüljön lényeges mennyiségben, roncsoknál persze bármi megtörténhet :-) ott meg gyakrabban cserél az emberfia olajat eleve is :-)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15004)
Dreamer Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15005

Ennyi erővel akkor indítsunk gázzal, mert abból semennyi sem jut az olajba. :) Ja csak akkor a reduktor fagy meg... Akkor majd melegítünk benzinnel...

 

Dreamer

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15002)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15004

Akkor öntsd a szeszt literszám a hideg motorba. :-)

 

Előzmény: KOCZKY (15003)
KOCZKY Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15003

Ez már megbocsáss csacsiság, feltételezve egy jó állapotú motort hozzá.... :-)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15002)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15002

Urak!

Télen ne E85-tel indítsatok.

Még a benzin egy része is bejut a kenőolajba a négyütemű motorban , az alkoholból annak magas párolgáshője miatt még több.

Hidegindító->benzin->E85. Vagy LPG.

Előzmény: naviga (14995)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15001

Nem hallottam róla, hogy egy OIL-os benzinkutassal beszéltél. :-)

 

 

Ne igyunk előre a macibundára.

Anno vettem 198Ft/l áron is...

Előzmény: Brandyman (14998)
Brandyman Creative Commons License 2013.08.12 0 0 15000

Akkor én is visszakapcsolnám az átalakítómat...

Előzmény: a8lang (14999)
a8lang Creative Commons License 2013.08.11 0 0 14999

De jó is lenne.

Akkor többet mennék az etanolos autómmal.

Előzmény: Brandyman (14998)
Brandyman Creative Commons License 2013.08.11 0 0 14998

Tegnap egy "OIL"-os benzinkutassal beszéltem, úgy hallotta, hogy szeptembertől leengedik az E85 árát. Akár 50 forinttal is. 

 

Hallott erről valaki? 

zozzancs1 Creative Commons License 2013.07.18 0 0 14997

Bocs, hogy ezt mondom, de ami potival állítható, az bizony nem tartozik a jó átalakítók közé.

Itt egy összehasonlító táblázat: http://e85kutak.info/osszehasonlito_tablazat.aspx

Előzmény: naviga (14995)
naviga Creative Commons License 2013.07.18 0 0 14996

Lemaradt! Az e85 a létaző összes szemetet felmarja a benzin rendszerről igy párszáz kilóméter után érdemes a szürőt cserélni.

naviga Creative Commons License 2013.07.18 0 0 14995

Volvo 850. 5 henger. 170 lóerő. 1992. Drága, 75000 forintos átalakító. Elkövető nincs meg, mert a matrica nem volt a garanciális csere után rajta. Gyártják, valahol Gödöllőn. Bezserelik Budapesten a XVI. kerületben. Hideg indítás rossz. Potméterrel állítható, a cuc szétszedése után. Maximális állítási lehetőség után is többször szivatózni kell. Ez ennél a tipusnál gyujtásle-fel kapcsolgatása. Egyább lehetőség hiján télen pici benzin neki. Fogyasztás növekedés durvén 1 liter. Működési elv roppant egyszerű. A befecskendezési időt nyujtja meg. Beszerelés minősége gyenge, csúszósarú, szigetelő és bandázs szallag, kötöző szallaggal.....

 

zozzancs1 Creative Commons License 2013.07.12 0 0 14994

AVIA-ról tudtok valami? Minden kúton felhagyott az E85-tel, vagy csak azokon, amiket eddig láttam? :P

Érden, Budaörsön, Hernádkakon már nincs :S

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!