Hozzájutottam az Autóker 1984-es Haszongépjármű-katalógusához. Kb. 7 cm vastag, A4 formátumú, buszok, teherautók, pótkocsik, trailerek, daruk, különleges rendeltetésű gépkocsik képét, műszaki adatait és rövid ismertetőjét tartalmazza Arótól Zilig.
Össze kéne írni, hogy ki akar jönni, azután megszervezni. De mostanában inkább a bakonyba megyek MAZ-537-ért. Október tájékára kellene megszervezni, amikor már nincs ilyen kánikula.
Szia tom!
Én meg busszal jöttem föl reggel, szoktam látni egy összkerekes gépet, amiről már kb 3 éve fogalmam se volt mi lehet. Erre ma hoz az egyik srác egy csomó anyagot, meg pár fényképet. az egyiken ott virít egy ugyanolyan gép, csak előlről, nem hátulról mint szoktam látni.
Mi volt az elejére írva? M.A.N. Na, ezt is megtudtam.
Viszont van egy kis gond a scannelésemmel amit nem biztos hogy át tudok hidalni rövid idon belül,de meg lessz.
A céges tátrárol a kép szintén bizonytalan mert még villámgyorsan össze kell szednem 60000pénzt a mezokövesdi gépre a hiányosságai ellenére inkább ezt venném meg de még a fenti összeg híja.A másikról viszont semmihír(ellentétben az Oldspicéval igéret már van de bizonyíték még nincs)
Viszont egy pár napja jár elottünk egy idegen gép is.Azt hittem hogy ez is a hejoszalontai kavicsbányából hozza az árut,ma ki is mentem csore töltött fotóaparáttal de a bánya elotti úton viharzott el igy nem tudtam fotózni.Viszont már biztos vagyok bennne egy eredeti 503as Addig nem nyugszom amíg nem beszéltem a tulajjal.
Most csak ennyi:-))
Komolyan, ráérsz szépen lassan, nem hajt a tatár.
Ma elárasztott az egyik kollega anyaggal, itt van előttem az Auto és Traktoripari Tröszt Gyártmányjegyzéke, benne egy csomó csepel, dutrák.
Ikarusból:
311.20
311.23
311.51
311.61
311.76
311.77
620.14
620.54
620.72
620.80
620.81
630.22
630.60
630.81
055.13
055.21
055.52
055.62
066.22
066.51
066.62
556.70
180.70
Sajnos csak jellegrajzok vannak benne, de adatok egész jók.
Nagyon jók az újságok! Scannelés megkezdődött.
Már írhatod is, hogy neked miről kellenek képek.
A Rábákat, Csepeleket automatice scannelem, mert nekem is kellenek.
Kommunikációs problémád nem velem, hanem Erwan Beautoval van, ugyanis nem én hanem Ő állítja cikkében amiről a vita folyik.
Nekem nincsenek ez irányú ismereteim, és az újságírókról sem túl jó a véleményem, de feltételezem el tudta olvasni a múzeumi feliratot, és nem a kisújából szopta az adatokat.
Részemről ennyi.
YERICO!
Az 1995/3-as számból kellene az 588-as csepelről a cikk. A másik amit mondtam, akkor nincs meg neked. Előre is köszi a szkennelést.
Mi az, hogy repülőkről nem lehet szó, ki mondta ezt, én azt mondtam, hogy másról is legyen azért szó. Irgum burgum!
Mai napi élménybeszámoló:
7 óra körül Igal környékén erdészeti URAL-4320
7 óra 30 perc Szántód, H-18 és H-22
Siófoknál KAMAZ-4310-es? és STAR-266
M7-es mellett Csepel D-350
Bertuska ügyében lehet ,hogy kommunikációs problémánk van.
A "Grosse Bertha" németül Nagy Berthát-t jelent
A cikk szerint az ágyút 1914-ben gyártotta a Krupp cég. Ez igaz, a Kövér Berthára ami egy 420 mm-es mozsárágyú volt (2 méter alatti csőhosszal),és az első világháborúban vetették be a nyugati fronton.
Ezt a Berthát viszont németül Dicke Berthának nevezték (Dicke = dagadt, Berthának meg Alfred Krupp lányát hívták).
A képen látható K5 típusú vasúti ágyút a harmincas években gyártották, és valóban használták Franciaországban a szövetségesek ellen, de nem olvastam róla sehol, hogy Berthának becézték volna (bár az ekkora vasaknál már előfordultak egyedi becenevek is).
Konklúzió:
A kis aranyos lehetett Bertha, de nem biztos, hogy dagadt, inkább csak nagy.
Itt van nalam az osszes Haditechnika. Melyik cikk is kellett? A 95/3-asra emlekszem, az itt van, a tobbiert el kellene ugornom az alberletbe. 95/2-tol van meg. Ha gyorsan valaszolsz, akkor meg ma be tudom szkennelni esetleg.
"A nyolcvanas évek végén néhány magyar mérnök készített egy autót. "
Igen, az Autó-Motorban (valszeg a Magazinban) annak idején "A barátom csinált egy autót!" címmel szólt róla egy kétoldalas cikk. Régi kis Polski műszerfala volt, az üvegek Salgótarjánból jöttek "vatikáni valutáért", az ülések fekete alapon fehér vonalasok voltak, többre sajnos én sem emlékszem, és persze nem is hallottam róla azóta. :(
Jajj de kár, hogy nem szabad repülőkről... Lemesélnem nektek, milyen volt az utolsó budaörsi repülőnap. Mig29, nagy utasszállítók... A Mig olyan alacsonyan jött, hogy a zajtól cserepek estek le a tetőnkről.
Helyesbítek:
A Németeknek többféle vasúti ágyúja volt:
8-10-12 tengelyesek.
A képen a 12 tengelyes látható típusjele k5 Leopold, de Anzio Annie néven is ismerik mert az Olasz Anzio mellett partraszállt amerikaiak kerültek vele közelebbi ismeretségbe.
Nagyobb testvére volt a Dora, Siegfried és k12
Ezek valamelyike lőtte Szevasztopolt és tűnt el.
http://www.liliput.com/military/railguns.html
Hali!
Szentkirályon elég nagy repülőnap volt tavaly, Vári Gyula a Mig-29-el itt mutatta be azt a figurát, amikor kötelékrepült két Mi-24-es harci helikopterrel (állásszög kb. 30 fok, sebesség úgy 240 körül!), Veres Zolinak volt egy nagyon fájintos bemutatója, de a másik csúcs az a Malév B 737-esének a sacc. 100 méteren végrehajtott áthúzása volt a reptér felett... Háromszor!
Volt ezenkívül minden szokásos körítés (kommandósok, ejtőernyősök, utasrepülés AN-2-vel, német harci helik (Bo-135), HK-k, PszH-k, stb.)
Belépő kb. 200 Ft! Nagyon megérte elmenni!
Hello!
Az biztos, hogy nem a Kövér Berta van a képen.
Szerintem ez az az ágyú amivel Szevasztopolt lőtték a németek a II.VH-ban. (valami 20 lövés elég volt). A dolog azért érdekes, mert a Spektrumon a Háborúk titkai sorozatban azt írták róla, hogy a háború végén nyoma veszett.