Srácok, így hirtelen van egy jó, és egy rossz hírem.
A jó, hogy ma már 291 ember nézte meg a honlapomat.
A rossz, hogy kiderült, hogy nem lesz koleszom. Ebből az következik, hogy hetente kb két napot leszek pesten és netközelben. Ezáltal ide is ritkábban tudok írni, és a honlapom is lassan fog haladni. Ameddig még lehet, addig nekifeszülök, de utána pangás lesz.
Én TV-ben láttam néhány riportot erről a múzeumról, s ott nagyon úgy látszott, hogy elég sűrűn vannak elhelyezve a gépek. Ha valaki jár arra , majd beszámolhatna róla, hogy rendesen körbe lehet-e fényképezni őket.
Nekem azt mesélték róla, hogy a kis-balatonon mentek át vele pótkocsival, hát nem semmi konstrukció volt az biztos. 6,5 cm-rel volt magasabb az alja, mint az URAL-é, pedig ugyanaz az abroncs volt rajtuk. Ja kérem, független felfüggesztés :-))
Pedig kár érte, mert mindenütt elment.
Egyszer hallottam, hogy csak úgy átkeltek vele a Bodrogon.
Nekünk is csak egyszer akadt el. A megpakolt teherautó egy jól felázott földúton megállt egy kicsit, azután úgy elsüllyedt, hogy felfeküdt az alvázra. Mivel a kerekek így nem fogtak, nem is tudott elindulni. Hívtunk két MTZ-t, hogy húzzák ki, nem bírták. Végül egy Kamaz bírta megmozdítani és amint megmoccant és fogtak a kerekek kijött magától.
Hmm.
Hát igen, amikor jobban TV közelben voltam, és néha beszámoltak a teheresek a terepversenyről, akkor hallottam sokszor, hogy féltengely szétment. Szóval ezért vonhatták ki őket a hadrendből.
Viszont akkor vannak fényképeid:-))
Csepelből az 566-hoz volt szerencsém (de az még messze van).
Amúgy nem volt rosz járgány. Vettünk egyet a sereg tartalékából és azzal fuvaroztunk maszekba.
Hivatalosan közepes teherautó és 5 tonnára van hitelesítve, de 12 tonna szén simán felfért rá (aztán le kellett venni belőle, mert a tüzépen a mérleg csak 20 tonnáig mér, a vas meg 9,5t körül van). Megpakolva nagyon simán futott, de üresen rázott komolyan.
A baj az volt vele, hogy egyfolytában szerelni kellett. Volt olyan szilveszterem, hogy este 10-kor még alatta feküdtem. A pohár akkor tellt be, amikor egy meleg nyári napon elolvadt a kardántengely, és kínjában szétverte az osztóművet (elrepedt az öntvény). Igazság szerint gyenge anyagból csinálták (nem lehetett egy csavart meghúzni rajta, mert egy jobb acél szerszám elkente a vasát), azért is lett olyan nehéz üresen, mert vastagra kellett méretezni. A fékcsövek utolsó szakasza gumiból volt, egy jobb fékezésnél hatból kettő elszált. Ráadásul borzasztó nehezen lehetett hozzáférni a megszerelendő dolgokhoz.
Szóval el is adtuk egy év múlva.
A megközelítés kocsival a legegyszerűbb, (talán van egy buszjárat is Pestről arrafelé).
Ha az ember eljut Kecelig, akkor a főtéren érdemes kérdezősködni a Pintér Művek felől, mindenki tudja, hogy merre van. Ha a megfelelő utcán vagyunk csak ki kell mennünk a végéig (eléggé a város szélén van) és a múzeumot nem fogjul eltéveszteni.
Amúgy minden elismerésem Pintér Úré! Ha gazgag leszek, én is ilyesmibe teszem majd a pénzem. A Hadtörténeti Múzeum leromlott, hontalan gyűjteményét rendbehozatta, kiállította, saját pénzén bővítette. A környezet szépen el van rendezve, kavicsos utak, festett szegélyek. A kiállított járművek többsége üzemképes (a gondnok szerint).
Az egyetlen negatívum, hogy a típusmegnevezésen kívül más nincs kiírva. Valaki írhatna egy oldalt mindegyikről (műszaki jellemzők, típustörténet, alkalmazás szolgálatba lépés éve stb.) társadalmi munkában (enélkül nagyon egyforma a sok teherautó).
tartalom:
kb 150 teherautó és vontatmány
20-30 páncélozott jármű
10 terepjáró
az összes sugárhajtású repülő (amit a magyarok repültek)
5-6 féle rakéta (scud, frog, sa-2, sa-3 stb)
kb 50 ágyú
1 hajó
Ez ugyanaz, amit a Top Gunban láttál.
A témában nem vagyok szakértő, de szerintem teherautóból majdnem minden megvan, amit az utóbbi 50 évben rendszeresítettek nállunk (még egy katonai Ikarusz buszt is láttam).
Néhány csemege:
- SA2 újratöltő szerelvény (valami ősrégi nyergesvontató rakétás pótkocsival)
- A Pszh prototípus felépítménye (még nem volt oldalajtaja)
- kétéltű szállítójárművek, önjáró kompok
- Egy Kraz kifutópálya-porszívó felépítménnyel
- mindenféle vontatmány (radaros, generátoros pótkocsik)
- Csepelből szerintem megvan az összes (talán csak a d-566 nyolckerekű modifikációja hiányzik)
Érdemes meglátogatni, ha sokat, és a megfelelő helyen kunyerálsz, akkor a legtöbbjébe bele is ülhetsz, illetve fotózhatsz.
Akkor ezek szerint jól láttam.
Ugyanis egy régi TOP GUN-ban volt róla egy magaslati fénykép, két fél centi foltból arra tippeltem, hogy FROG-7-esek. Amire emlékszem a fényképről:
2 SCUD
2 FROG
BTR-60
Csepelek
Gaz-66
Ágyúk
Van pár régi MIG is(15-ös, 17-es talán)
Harckocsik is vannak.
Szia savaz!
Tudom, hogy van ez a hely, de még nem jártam ott, élménybeszámolót kérnék, ha lehet.
Hogy lehet lejutni, be kell-e előre jelentkezni, pontosan mik vannak, stb.
Előre is köszi, és üdv a topicban!
Nemrégiben jártam Kecelen, a Pintér Művek által üzemeltetett múzeumban. A Hadtörténeti Múzeum anyagát, illetve saját gyűjtést tartalmaz. A kiállítást javát a honvédség által üzemeltetett teherautók adják mindenféle felépítménnyel és vontatmánnyal(100 fölött)+ tankok, repülők, ágyúk, hajók. Van Scud és Frog rakéta is hordozójárművestül. Ajánlom minden rajongónak.
(nem tudtam teljesen átnézni a topicot, de ha már más említette, akkor bocs)