Keresés

Részletes keresés

Bebe Creative Commons License 2000.08.11 0 0 331
Nem túl kicsi ez a teljesítmény egy 19 l-es motortól?
:-)))

Bebe

Előzmény: Maz (326)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 330
Na én is csak írok összevissza... :-( Azt is leírtad hogy alvázas. Kösz az infot!
Előzmény: Sintér (329)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 329
Miközben szerkesztgettem az előzőt, leírtad a 95 pacis verziót. Szerintem életképesebb :-)
Előzmény: Sintér (328)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 328
Busman:
Köszönöm a képet. A piaci lehetőségeit tekintve igazad lessz - sajnos.

Maz:
Nem rossz, bár a motor kicsit gyengécske a feladathoz. Még akkor is, ha az összkerék kikapcsolható. Asszem az auto kb. Samurai-kategória. Vajon alvázas lehet?
De nem baj, várjuk szeretettel!

Off
Emléxik még valaki a Magyar Álomra? Mi lett vele?
On

Üdv: Sintér

Előzmény: Maz (326)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 327
Alváz és hajtáslánc saját fejlesztés. A kasztni félig műanyag, 10 mm-es lemezekből hajlítva. Motor, sebváltó Peugeot.
AZ ÜLÉSEK MINDEN IRÁNYBAN ÁLLÍTHATÓK, szervókormány. A pedálok viszont túl közel vannak egymáshoz a tesztelők szerint. Van 95 LE-s motorral is. EXTRA: ÁLLÍTHATÓ MAGASSÁGÚ LÉGRUGÓZÁS.
Előzmény: Maz (326)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 326
Auverland A3:
Soros, négyhengeres, vízhűtéses motor, elől hosszában beépítve. ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, kapcsolható összkerékhajtás, nyomatékmódosító.
Lökettérfogat: 19065 cm3
Max. teljesítmény: 64 LE 5400/min fordulaton
Max. nyomaték: 115 Nm 3800/min fordulaton

Elől és hátul merev hidak, tekercsrugók, hidraulikus lengéscsillapítók
Fékek: elől tárcsa-, hátul dobfék
Gumiméret: 6.50x16

Hosszúság: 3650 mm
Szélesség:1540 mm
Magasság: 1700 mm
Tengelytávolság: 2250 mm
Nyomtávolság(elől/hátul): 1342/1342 mm
Szabad magasság: 250 mm
Terepszögek: elől 50, hátul 45 fok
Oldaldőlésszög: 40 fok
Mászóképesség: 100%
Gázlómélység: 580 mm
Üzemanyagtartály: 80 liter
Önsúly: 1150 kg
Összsúly: 1710 kg
Végsebesség 115 km/h

Törölt nick Creative Commons License 2000.08.11 0 0 325
A Scoloról kép itt:
http://www.images.nepszabadsag.hu/990818/18111_600.jpg
A kocsi hátulról néz ki jól, sokkal dizájnosabb mint előlről.
Szerintem mint tömegautó nem fog beválni (nincs szervízháttér stb.) de szervízautóként kiváló lehet. A képen látható kocsi csak 2 üléses, hátul rengeteg hely van. Pl. a Volánok, BKV vásárolhatnának ilyen szervizkocsit, nekik nem gond a szervizelés és még olcsóbb is lenne mint a BKV-s Kangoo-k.

Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 324
Mindjárt előszedem a 4*4 magazinokat és kiírom.
Előzmény: Sintér (322)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.11 0 0 323
A legutóbbi Autó 2 -ben írnak a Scolo-ról.
Előzmény: Sintér (320)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 322
Nyamnyam.... :-)
Mit lehet/érdemes még tudni róla? Motor stb. Az árát már rutinból nem is kérdezem - ha egy új NIVA 2,2 m. :-(
Előzmény: Maz (321)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 321
A terepjáró itt van, ez a francia Auverland cég licensze alapján készül(?). Ez a kép a repnapon készült, az elején már IKARUS felirat volt. A személyautóról nem sokat tudok, állítólag valamelyik autós újságban volt róla cikk.
Előzmény: Sintér (320)
Sintér Creative Commons License 2000.08.11 0 0 320
Sziasztok!

Motoszkál bennem hogy jól olvastam-e. IKARUS személy- és terepjáró autó? :-))))
Most hallom először. Tudnátok valami linket róla? A www.ikarus.hu nem túl bőbeszédü.

Üdv: Sintér

Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 319
Mi ez a nagy pangás ma a törzsasztalon?
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 318
Szia division by zero!
Köszi az infot, asszem tesóm fog egy kicsit körözni Gálosfán, az még szerintem az ő területe. :-)

Busman!
Mail fog menni, hogy megbeszéljük a csere-berét.

Előzmény: division by zero (314)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 317
Szia Busman!
"és olyan új típusok jönnek ki, hogy csak bámulunk majd"
Éljen!!!
Előzmény: Törölt nick (316)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.11 0 0 316
Mindkét újságot olvasom, és igen: IKARUS 4EVER!!!
Na de higgadjunk le :-)

IKARUSBUS-EAG-IRISBUS misztika

Menjünk vissza a 80-as évek végéig. Ekkortájt már komoly financiális bajok voltak az Ikarus Karosszéria és Járműgyár táján. A 3xx típuscsalád már jó 5-6 éve készen volt, de a 200ashoz képest nyilvánvalóan alacsonyabb példányszámban készült. 89 végén történt meg hogy az Ikarus, a Mogürt és a SCANIA török leányvállalata a Bayal létrehozták az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-t, amelynek nagyobb hányada az Ikarusé volt. Ezáltal leválasztották a távolsági és luxusbuszok gyártását az anyacégről. A nagy Ikarus gyártotta tovább a 200 és 400 meg 500 szériát, valamint a 396 és 386 tipusokat (ezeket még ma is gyártja) az EAG pedig kezdő modellként szintén a 396-ot. Ez azonban nem tartott sokáig mert a 90-es évek első felében már megjelentek az önálló EAG buszok, mint az E95(395), E98(398), E97(397), majd E94, E99 és E14, E91, E92 modellek. A 396 az EAG-tól teljesen eltűnt, azaz az E98-ban él tovább.
Közben a 90-es évek közepén a nagy Ikarus is privatizálódott, részben orosz tulajdonba került (ATEX) és Rt. lett belőle. Ekkora az Ikarus és az EAG között szinte csak tulajdonosi kapcsolat volt, műszakilag teljesen külön fejlesztések voltak.
Az Rt. helyzete azonban továbbra is keserves volt, bár az EAG virágzott. 96-97 táján az Rt. totál mélypontra jutott, szoba került a felszámolás is, de ekkor jött Széles Gábor, aki szó szerint a halálból hozta vissza a céget. 1997-1998 már ha csekély mértékben is, de nyereséges év volt (ekkor mutatták be Classicot), de jött a ruszkik csődje ami magával rántott a céget is, több száz db-os, ki nem fizetett busszal együtt (parlamentes felvonulás rémképe). Eközben Széles megkezdte a cég holdingá szervezését, valamint megpróbálta az EAG-ot is visszanöveszteni a cégbe.
Ekkora a helyzet már olyan rossz volt, hogy csak egy tőkeerős társ bevonása segített, ez lett a Renault és Iveco alkotta Irisbus. 1999-ben jött létre az IKARUSBUS amelynek tulaja az Iris (többségi) és az Ikarus Rt. Az Ikarus az új cégbe teljes buszgyártását, beleértve az EAG-ot is apportálta. A mai Ikarus Rt. tehát már nem gyárt buszokat, székhelye Mátyásföld, autók, alkatrészek (buszhoz és tehergk.-hoz) stb. gyártásával foglalatoskodik.
Az IKARUSBUS Székesfehérváron van, itt készülnek továbbra is a buszok, már a szárnyas emblémával, jelentős átalakítással. Jövőre állítólag teljesen megújul a 400-as család (magyar fejlesztéssel) és olyan új típusok jönnek ki, hogy csak bámulunk majd (szintén magyar fejlesztések). Ezek előfutára a 955-ös modell.
(Az Irisbuszhoz tartozi még a Karosa, a Heuliez és az Orlandi is.)

Előzmény: tom sawyer (295)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.11 0 0 315
MAZ
Megnéztem otthon, a köv. Rábás anyagaim vannak:
- 9-25 tonnás tehergépkocsik (a TRUCK PRODUCTION PROGRAM keretében, egyébként a többi is olyan) 6 oldal, szines, elején H-18
- T 14 összekerék meghajtású tgk. 14t
- T 18 u.a. csak 18t
- T 25 u.a. csak 25t

- H 9.107 összekerékmegh. katonai 9.3t
- H 14 14t
- H 18, H 22, H 25 18,22,és 25 tonnás gépek

- KA 20.206-4.4 billenőteknős tgk. 20t
+ 2 midibusz alváz B114.50-112 és 113
+ Rába Steiger szines 4oldalas prosp.
+ Rába Contact szines 2 old. prosp.

Tom Sawyer

Odaát a veevk-ben próbáltam válaszolni a kérdésedre a duplacsuklóssal. Most MAZ megzavart, mert hirtelen nem tudom hogy 292 v 293 a száma, de szerintem 293. A 290 bizti hogy a reptéri alacsonypadlós 3 tengelyes gép.

division by zero Creative Commons License 2000.08.11 0 0 314
próbálom térkép alapján felidézni az emlékeimet...
azt hiszem talán Gálosfa
Előzmény: Maz (313)
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 313
Melyikben? Ha tesóm szokott arra járni és még nem mondta nekem, akkor...
Előzmény: division by zero (312)
division by zero Creative Commons License 2000.08.11 0 0 312
valami ilyesmi szép régi ZIL-t láttam egy zselici faluban, egész jó állapotban...
Maz Creative Commons License 2000.08.11 0 0 311
Tehetek én róla, hogy állandóan átnevezték? :-))
Előzmény: Sintér (310)
Sintér Creative Commons License 2000.08.10 0 0 310
Zil-157-es volt. Tényleg hasonlítanak, de a sormási példány nem ikerabroncsos volt. Egyébként megnéztem újra a honlapodat és lőn csoda, megtaláltam! AMO-ZIS-ZIL álnéven. :-)
Előzmény: Maz (309)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 309
ZIL-157
ZIS-151
Lehet, hogy mindkét helyen van ZIL-151-es is. A három gép főleg a motorban és a hűtőrácsban tér el. A ZIS még ikerabroncsos volt.
Sintér Creative Commons License 2000.08.10 0 0 308
Fogalmam sincs. Megnéztem a honlapodat, de hát Zil-t nem találtam név szerint, az egészet meg lusta voltam átböngészni...
Előzmény: Maz (307)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 307
ZIL-157? Nattyon-nattyon király!
Előzmény: Sintér (306)
Sintér Creative Commons License 2000.08.10 0 0 306
Erről eszembe jut a sorkatonai szolgálatom. 1995-ben a sormási 54. rt. szd. állományában található P-37-es felderítő lokátor műszereskocsija egy kb 40 éves Zil volt (nem a 131-es, korábbi...), alváza alábakolva hogy ne terheljék a felfüggesztéseket, teljesen karbantartva, az órájában 300 km volt összesen... elképesztő!
Előzmény: tudorapo (305)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.10 0 0 305
Volt általános iskolai osztályfőnököm jelen volt, az ő szavaival" ott álltak sorban a gyári, lezsírozott csőrös Csepelek". Nem szakértő, annyira én sem, nem tudom, mit látott. De megrázó élmény volt még neki is...
Előzmény: Törölt nick (292)
Sintér Creative Commons License 2000.08.10 0 0 304
És ha belegondolok, mdbz még ajánlgatta a 200.-at, de hát senki a füle botját... :-)
Előzmény: Maz (303)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 303
100. hozzászóló: Macibb
200. hozzászóló: mdbz
300. hozzászóló: tom sawyer

Ilyen erős lenne a vasutaslobby? :-))

Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 302
Nekem műkszik.
Előzmény: tom sawyer (297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!