Keresés

Részletes keresés

Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 301
Gratula tom sawyer! Milyen gyorsan elrepült ez a 100-as, ha így haladunk, utolérjük a VÉEVK-t!
Előzmény: tom sawyer (299)
Sintér Creative Commons License 2000.08.10 0 0 300
Hát ezt is megértük... :-)
Előzmény: tom sawyer (299)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.10 0 0 299
Gratula a 300hoz(én):-))))))))))
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.10 0 0 298
Elég BIZARR;-)
Előzmény: Maz (296)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.10 0 0 297
Maz!
Neked mükszik a freemail?
Nekem nem:-((((((((((((((
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 296
Szia tom sawyer!
Ha duplacsuklós, akkor 292-es lehet.
Hajrá, előre a MAZ-ért!
Előzmény: tom sawyer (295)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.10 0 0 295
Hali!

Busman!

Az aug. Rolling Tonsban a végén van egy kétcsuklós IKARUS az milyen(tipus,stb.)

A camion magazin beszámol a VOLÁN tenderrol,két kategóriában az IKARUS nyert(C56,E95)
:-))))))))))))))))IKARUS forever!

>>Akkor azt mondom hajrá IKARUS.
Én meg a haveromat tudom idézni"Magyar árut vásárolj HA MAGYAR VAGY"

Kedvenceim 55,66,260,266,280,E94,E95

Tényleg milyen kapcsolat van az IKARUSBUS,EAG,IRISBUS között?Én már nem tudom követni.

Maz!
Végre jelentkezett egy másik MAZos fickó is Mezokövesdrol.Már láttam a GÉPet(eredeti 5549 régi hutoráccsal):-))))))))))))
Szombaton megyek tárgyalni.

Előzmény: Törölt nick (290)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 294
tom sawyer!
Mikor kapok új képeket? Már tök rég nem kaptam!
Ha nem kapok új képeket, teljesen meg kell lennem új képek nélkül, és ezt nyugodtan veheted fenyegetésnek! :-))
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 293
Ikarus a legjobb buszgyár volt, később mikor az egész KGST-t nekünk kellett ellátni buszokkal, akkor kicsit romlott a színvonal, de kényszerűségből ismét felemelkedett. Kaposvárról imádok busszal feljönni pestre, mert egy E98-as az IC busz, csak a kora hajnali kelés, és a nem ritkán 20 kg-ot elérő cuccaim miatt jövök általában vonattal. Pécsi Merci buszok iszonyat rondák. Bár most az igazi kedvencem a H63-as Hungarobusz.
Én is olvastam a cikket, elképzelhetőnek tartom. A csepelekben olyan motor volt, amit a nyugati cégek a '90-es évek elején kezdtek alkalmazni. Szerintem vegetál, járművet nem gyárt, csak alkatrészeket.
Nem szoktam venni, viszont a 98-asat láttam, van benne ZIL-130-as is. A Toldi, azt hiszem Jugoszláv TAM fülkével készült, szinte alig volt benne saját alkatrész, inkább összeszerelés volt már csak.
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.10 0 0 292
Mondom hogy öreg Sam.
Most meg a kérdésemet felejtettem el.
Mi van akkor a Csepellel, halott vagy sem? Kormányművet még gyártanak asszem, mert pl. a Credoba is az kerül.
Nem is oly régen egy Camionban olvastam, hogy találtak olyan Csepel teherautókat (anno valami elfekvő hadi raktárkészlet volt) amik még szinte 0 km-esek voltak és a károsanyag kibocsájtásuk még a mai normáknak is megfelelt. Ez tényleg igaz?
Ha igen ismét leveszem a kalapom.
A Knorr-Bremse haszongépjármű katalógust szoktad venni? A 98-as kiadványban még vannak Csepel teherautók (Toldi) sőt buszok is (Lyra), na meg a Rába H-xx meg a többi. Rába, Ikarus a 2000-esben is van. Jó kiadvány.
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.10 0 0 291
MAZ
Mindig elfelejtek valamit.
Dobogós kérdésed: nem kötelező a dobogó, én ültem olyan 412-en, amely dobogó nélküli volt, igaz a hátsó futóműnél volt egy hupli. Németországba ment. Belül mindenhol kárpitozott volt, klima, csúcs ülések, szóval full extra.
Előzmény: Maz (269)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.10 0 0 290
MAZ
Bp-i vagyok, természetesen cserélhetünk, holnap mail megy néhány érdekességgel.

Az Ikarus autóról (Scolo) a mostani Autó 2 ír, sok képpel.
A véleményem: lényegében egyterű autó, valóban nem egy szépség, de rondának sem nevezném. Ha az Opel és a Suzuki több éves fejlesztéssel, dollármilliókkal és több száz fős szakembergárdával tudott egy Wagon R+ vagy Agilát összehozni, amely szintén nem csodaszép kocsi, akkor azt mondom, hajrá Ikarus. Az Ikarusban néhány mérnök néhány milkóból számítógépes tervezéssel produkálta a kocsit. Egyébként jó tulajdonsága, hogy már a borító műanyag elemek nélkül is működőképes, akárcsak a buszok. Tehát egy jó lehetőség arra, hogy jó fantáziájú emberkék kiélhessék formatervezési hajlamukat, szebnél szebb kocsikat produkálva. Motor 1.3 Hyunday, első lámpa Skoda Felicia, hátsó futómű BMW stb.
A terepjáróról az aug.-i Rolling Tons ír, maximálisan jó véleménnyel: egyszerű de célszerű.

Mercedes buszok: gépészetileg jók, de kinézetük... na hagyjuk. Engem egy E94G látványa fog meg. S ha SCANIA gépészet van benne akkor ver mindenkit. Vajon a finnek miért vesznek mostanában annyi E94-t (a 13 és 14 m-es változatból, ez utóbbi 3 tengelyes) vagy az E98, E99 típusokból? Ha rosszak lennének, nem vennék.

Nem tudom miért, de iszonyú negativitás él itthon az emberekben az Ikarus buszokkal szemben. Külföldön viszont rengeteg pozitív véleménnyel találkoztam velük kapcsolatban. Megvallom sokáig én sem értékeltem őket de amikor közölték velem, hogy a 200-as család a 60-as évek közepén lett tervezve, azt mondtam le a kalappal.
Tény hogy rengeteg 15-20 év körüli Ikarus rohangál, de ezekben nem azt látom meg, hogy de szarok mert füstölnek és zajosak, hanem azt hogy még működőképesekés mennek. A tzapasztalat sajnos azt bizonyítja, hogy a tizenéves Neoplanok (amelyeket egyébként szintén nagyra tartok) ugyanúgy képesek balesetezni (lásd a tavalyi esetet.)
Mára már rajongok az Ikarus gépekért és egy német barátom szerint okkal: ő azt szeretné ha az Ikarus német gyár lenne...
Bocsánat hogy hosszú voltam.

Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 289
Mégegyszer köszi!
Kicsit unalmasabb lesz a topic, bár szerencsére vannak "újak".
Előzmény: YERICO (288)
YERICO Creative Commons License 2000.08.10 0 0 288
Szia Maz!

A két hét már telik. Ennek is köszönhetően jó ideig nem leszek netközelben - szabin leszek.
Ha minden igaz, akkor két hét múlva hétfőn már tudom hozni az anyagot.

Előzmény: Maz (286)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 287
Ja, még valami az Ikarus-Auverlandról: 4*4 magazinban volt róla cikk kb 1,5-2 éve, akkor még a csepelben akarták gyártani. Műanyag elemekből készül, egész jó lehet, ahogy leírják. Szöcskék mellé végül is elmenne pár darab, bár eléggé egy feladatkörüek.
Előzmény: YERICO (282)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 286
Hopp, elfelejtettem köszönni:
Szia YERICO!

2 hét lejártát már alig várom. :-)

Előzmény: Maz (284)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 285
Sajnos nincs, amit a spirálban csináltam, az meg olyan sötét lett, hogy nem látszik belőle semmi.
Előzmény: tudorapo (283)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 284
Láttam azokat a Merci buszokat, hát a Camion Truckban már láttam a cikket róluk, de amikor élőben megláttam őket nagyon ledöbbentem még így is. Amúgy a gépészet Merci, a többi az már törököknél készült. Igaz, a törökök az utóbbi időben sokat fejlődtek. Mindenesetre, elég jó fizetési és egyéb feltételekkel kapták meg őket.
Csak haditechnikánál az is számít, hogy háború esetén legyen hozzá alkatrész.

Ugye egy modern hadseregben kb harmad terepjáró, harmad összkerékhajtású és harmad polgári kialakítású jármű van. Ha a polgári járműveknél olyan külföldi gépeket vesznek, ami a polgári életben elterjedt, akkor nem szólok semmit, mert előnyös az alkatrészellátás és egyebek miatt(könnyebben szerelik, vezetők is jobban ismerik)összkerékhajtású járművek általában civil járművek változatai, tehát itt is szóba jöhet külföldi. De terepjárónál mindenképpen magyar gyártású járműveket szeretnék látni.

Az Auverlandot állítólag már gyártják, én a kecskeméti repnapon láttam egyet, fénykép is van róla, azon már Ikarus felirat volt. A személyautójukat nem láttam, de állítólag nagyon ronda, és nem is a legolcsóbb. Buszoknál elterjedt ragasztásos technológiával készült, állítólag azelőtt befuccsolt, hogy elindulhatott volna a gyártás.

Előzmény: YERICO (282)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.10 0 0 283
(szívdobog, szívdobog). Hát igen. Ez az oldalnézet nincsen meg nagyobb felbontásban? Általában atombombarobbanások a háttereim, de ez még beleférne.
Előzmény: Maz (280)
YERICO Creative Commons License 2000.08.10 0 0 282
Szia Maz!

Annyira ne legyél szomorú, ha nem magyarok nyernek. Pécsen nemrég álltak üzembe új helyi buszok, Mercedes gyártmányok. Egyszerűen olcsóbbak voltak, mint a többiek, és a név kötelez (remélem, mármint a minőség miatt). Igaz, hogy olyan szűkek belülről, hogy csak na. Hol vannak már a régi szép szegedi trolizások, meg a sok női sofőr. Itt Pécsen eddig csak egyet láttam.

Hallottatok az Ikarus terepjáró és normál gépkocsijáról? Már menetképes, kíváncsi vagyok, lesz-e belőle valami.

Előzmény: Maz (272)
Sintér Creative Commons License 2000.08.10 0 0 281
Sajnos nem pedig nyitot(tabb) szemmel járkálok azóta is. Egy 566-ost sikerült azóta találnom, de hát az nem ugyanaz... :-)
Előzmény: Maz (259)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 280
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 279
Teljesen mellé lehetett állni, később már arrébbrakták a korlátot, és csak messziről lehetett nézni, nem lehetett odadugnia az orrát az embernek.
Bátyámmal mentünk el idén megint, de akkor az a rész be volt zárva, most nem tudom, hogyan lehet. Lehet, hogy kint sincs :-(
A legszebb szovjet jármű mindenképpen a Csajka volt, abból is ez a GAZ-13-as változat, a GAZ-14-es már túl szögletes.
Előzmény: tudorapo (278)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.10 0 0 278
Az naon szép, de szívemhez (a korai ismeretség miatt) mégis a Csajka áll közel. És a GAZ-13-al nem magázod, inkább lealacsonyítod.:) Pözsóknak van száma, erre rá is volt írva szép áramvonalas cirill bet?kkel hogy Csajka.

Az mit jelent, hogy odamenni? Én ott áldogálltam mellette, tekintélyesm éret? orromat az üvegre tapasztva nézegettem a bels? teret.

Előzmény: Maz (277)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 277
Múlt ősszel/télen volt szobtársamnak gyakszija a Spirál autójavítóban, volt ott két felújított, és egy felújításra váró GAZ-13-as (csak, hogy magázzam is kicsit) egész egyszerűen gyönyörűek voltak, ennél már csak a ZIS-110-es gyönyörűbb a Közlekedési Múzeumban. Régebben oda lehetett menni hozzá, és az egyik ablak le volt tekerve egy kicsit. Hát az üveg az olyan 4-5 cm vastag volt.
Előzmény: tudorapo (276)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.10 0 0 276
Még hátulgombolós koromban a dunaparton találtunk egy uszályt, nem nagyot, aminek a rakterét teljesen kitöltötte egy csajkaroncs. Akkor még nem értettem hozzá picit sem, nem tudom mennyire volt felújíthatatlan, de az ajtók meg az oldallemezek neki voltak támasztva a váznak, ilyesmi. Sokat ültünk benne, még így roncsként is impozáns volt. Évekkel késobb baktattam Budaörsön, kifordultam egy utcára, és ott volt elottem egy majdnem tökéletes példány. Lábgyökerezés, szó bennakad, hang fennakad, lehellet megáll. Csillogott, nagy volt és célszerutlen. Csodás volt. Abba nem ültem bele, sehol sem találtam a tulajt, de az illetonek volt egy amerikai hodálya is, állítóla a két autó nagyobb területu volt, mint a lakása.
Előzmény: Maz (274)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 275
Hopp, ez lemaradt: :-))
Előzmény: Maz (274)
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 274
Dehogynem, legalább jön értünk a "nagy fekete autó".
Ja, már nem csajkák azok! Akkor ne, ha nem csajka, akkor nincs benne semmi élvezet.
Előzmény: tudorapo (273)
tudorapo Creative Commons License 2000.08.10 0 0 273
Ez már szóbakerült egy újságban, ott a Rába illetékese azt mondta, hogy ha nem, hát nem, mert a nyertes amúgy is sokmindent vesz majd tolük, hacsak nam nagyon hülye a HM. De ezt ne itt boncolgassuk...
Maz Creative Commons License 2000.08.10 0 0 272
Nincs meg:-((
De ha tudunk BP-en találkozni, akkor cserélhetünk:-))
Terepjót úgy értettem, hogy auverland+renault (kerax, TRM)
Hát ha nem lesz közte magyar, akkor eláshatjuk magunkat. Remélem erre nem fog sor kerülni, inkább attól félek, hogy csak kevés magyar gép lesz a látszat kedvéért.

Hú, de felpörögtünk!

Előzmény: Törölt nick (271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!