Az swi szervertől kaptam levelet, hogy megsértem a házirendet, reklámeltüntetéssel és új ablak nyitásával. Azt írták, ha 23-ig nem javítom ki a hibákat és küldök nekik egy levelet, akkor törlik a honlapot. Már készen vagyok az átírással, kicsit más is lett a honlap(nem mindenhol a nagy képek töltődnek le, amit már kifogásoltak páran), de azért csináltam a xoomon egy tartalékot.
tom sawyer!
Mail ment, remélem sok szép képet kapok tőled.
mdbz!
Nem lehetett tatra kolos? A MÁV is használ ilyeneket. Képet a honlapomon a cseh járművek között találsz a tatra/t813, vagy hasonló nevű könyvtárban.
Tegnap délután 3 körül Kadarkúton láttam egy eszméletlenül nagy sárga szerkezetet, csak annyit tudtam elolvasni az oldalán, hogy a villamos távvezeték épitők járműve. Szigetvár irányába haladt. (lehet hogy Pécsre?) Tudja valaki mi volt ez?
Valóban akartam írni, de nem igazán jött össze... Elképesztően lelassult a dolog(hogy a net vagy az Index-e, azt nem tudom), megírtam a hozzászólásomat, elküldtem, majd szép üres képernyő. :-| A Netscape 28 byte/sec sebességet regisztrált. Rányomtam mégegyszer az OK-ra, erre viszont egy index-es hibaüzenetet kaptam, mondván "Duplázott hozzászólás"(amúgy ha jól műxik, akkor értelmes fejlesztés, türelemtlen emberek hajlamosak többször hozzászólni). De ez a hibaüzenet is kb. 10 perc alat jött le. Inkább kikapcsoltam a gépet.
Akkor tehát mégegyszer az előző hozzászólásom: Egy levelező listán közzétett anyagból idéznék, szerzője Kelecsényi István - remélem nem veszi rossz néven:
" Közben olvasgattam egyet s mást. Nem magyarországon megjelenteket. Több
helyen írták, hogy az orosz illetve amerikai gondolkodás mássága miatt sem
lehet fenti vadászokat objektíven összehasonlítani. Pld: Az F sorozat és
egyéb USA gépek "tartóssága" abból is adódik, hogy az USA koncepció szerint
ezek a gépek (békében) sokáig szolgálják az államokat. Az orosz gondolkodás
szerint (mely a II.Vh-s 1945-ös német gondolkodást is tükrözte) felesleges
olyan anyagokat, és olyan minőségű sárkányt, illetve hajóművet építeni és
szerelni, mely háború idején 2-10 bevetést után elveszetnek tekinthetők. Az
orosz tömeges légicsapás elmélet szerint, a "sok lud disznót győz". És ez
gyakorlatilag igaznak is tekinthető. Még az F-22-es is limitált
rakétafegyverzettel rendelkezik. Ha sok gép támad egyszerre akkor ezek a
légfeljetebbeket is legyürik. Ezért az USA a lopakodó "lesipuskás"
technológiákat, illetve a robotrepülőgépeket részesíti előnyben, mivel a
nehezebb felderíthetőség nagy előnyt nyujt, még sokszoros számbeli fölény
ellen is. Mellesleg a földi technikákban, pld. Harkocsik ua. helyzet "
Ha akarnám sem tudnám kommentálni. Egyetértek.
Maz: Azt hogy érted, hogy letiltják(a weblapodat)?
Bocsi, teljesen elsiklottam fölötte.
Ha mail címre akarod küldeni, akkor a levprogikban van Attachment parancs, amivel a kiválasztott képet hozzá tudod fűzni a levélhez.
De egyszerűbb, ha felrakod valami honlapra.
Onnét meg be is tudod linkelni.
De inkább küldök majd levelet, ha ráérek, csak most teljesen át kell írnom a honlapot, mert különben letiltják.
Ha jól értem a történetet, ez a kopás ha nem is direkt van, de tervezett. Cserébe olcsóbb anyagokból készülhetnek, és így sokkal több készülhet. A gépeket is úgy tervezik, hogy könnyen lehessen cserélni a dolgokat: egy MIG29 hajtómű cseréje 45 perc, az amerikaiaké sokkal több. És az orosz szerelőknek sem hiszem, hogy sokat kell tanakodnia a dolgokon. Háborúban nem javítanak, hanem cserélnek. Lásd II. VH, Lord Beaverbrook.
Legjobb tudomásom szerint az Il2 veszteségek jelentős része pilótahiba volt. Üzemi körülmények között olyan alacsonyan repültek, hogy azt ma már el sem tudjuk képzelni, fákat kerülgettek, meg ilyesmi. Volt, amelyiket páncélököllel lőttek ki.
A másik nagy veszteségforrás a német vadászok voltak. Felülről alig voltak páncélozva. Alulról eléggé.
Az meg minden seregnél jelentős tétel, amit magukból lőnek ki. Tessék figyelmesen olvasni a Poros Szellő hadijelentéseit: "Az ellenség által kilőtt tankok/helikopterek száma 0!". Szállítóhelikoptereket lőttek ki vadászok, és tankokat Apacsok.
Hali Maz!
A bolt szerzett scannert(GENIUS vivid proIII)23xxxFt.Nem a legolcsobb de jó.Holnap megyek Érte.Van sok tár helyed...
Viszont a képküldés technológiája kéne!
Elkezdtem átalakítani emberbarátibb formára a honlapomat. Az a gáz benne, hogy így meg a tartalommal nem haladtam egy fikarcnyit sem, de már muszáj volt, mert nem igazodtam ki a sok *.html között.
Az utobbi idoben nem tudtam mit.Gratulacio a szaz hozzaszolas at lepeseert.
Csak igy tovabb!
Viszont meg neztem egy par boltot MIskolciaban
meg van remeny.De joforman mindenutt rendelni kell,ahol meg lattam egy LG scannert arra meg nem volt eleg piz nalam.
Eleg az OFF-bol.
Esetleg leirhatnad hogy tudok majd kepeket kuldeni,ide belinkelni stb.Johet maganba is.
Amit mutattam MAZ-os kepeket ma lattam azt az autot miskolcon igy mar jo napom volt.
" A motor élettartama 100-150 óra repült idő, de megint csak tudtommal. Ha valaki pontosan tudja, akkor javítson ki. F16-nál ez 1000 óra. " Én úgy tudom, hogy papíron a Mig hajtóműve 350 órát bír. Kirakatlégierőknél talán el is éri (mélyrepülés nuku), de normális használatnál 200 óra is szép teljesítmény - lásd India.
Az F-16-os pedig tudtommal 4000 ciklusig állapot szerint üzemel. 1 ciklus alapjárattól max. fordulatszámig pörgetés és vissza alapjárat - ez az ami megerőltető egy turbinának, nem a folyamatos pörgés(A számítógépek merevlemezeinek élettartamát régebben felpörgetések számával is szokták jellemezni). Egy áttelepülés néhány ciklus, egy légibemutató több tucat.
" Mi okozta az orosz Il- 2 Sturmovikok veszteségeinek több, mint 50 %-át? " Ezt még nem hallottam, de a Taran-öklelés után el tudom hinni az oroszokról...
Az Orosz gépeknek pedig tényleg jellemző tulajdonságuk, hogy konyhaasztalon szerelhetőek. Ez bizonyos fokig előny elhúzódó háborúnál (SZVSZ), ugyanis a háttéripar is elképesztően nagy tűrőképességü. Talán még mindig elviselné azokat a gyáráttelepítéses akciókat, mint a 2.vh.-ban. Csak éppenséggel a napi politikában a helyi akciók kapnak nagyobb szerepet, nem a nagy honvédő háborúk.
Ja és Maz, ha kérhetlek, a MAZ az az autómárka. :-))
Amúgy tök jól elbeszélgetünk, ha ellent is mondasz nekem. Úgy veszem észre, hogy te hajlamos vagy kissé túldícsérni a modern technikát, én pedig a régit. A valóság persze a kettő között van, mégpedig a tiedhez kicsit közelebb, mert hajlamos vagyok a túlzásokra. Persze azért az sem teljesen hülyeség, amit én szoktam beszélni. Főleg, hogy jópárszor észrevettem már, hogy a régi dolgok sokszor jobban beválnak, mint az újak.
Ha figyelsz, észreveszed, hogy én is a számbeli fölényről beszéltem.
Lehet, hogy beszámolták a lemezek döntöttségét is. Asszem a Pz IV-esen még nem nagyon voltak döntve a lemezek, a T-34-esen pedig igen.
És szerinted lenne számítógép? Mert ez az, amit én kétlek. F-22 és hasonló gépeknek nem mindegy, honnét szállnak föl, ruszki gépek meg még a szántásból is képesek:-)) na persze egy kis túlzással.
Mig-29 most kb 1-2 db azonnal bevethető, 10-12 db, ami egyáltalán repképes. Csakhogy ez nem a típust, hanem a honvédség anyagi helyzetét minősíti: Alkatrészhiány (gyk.)
A ruszki gépeket olyan körülmények között gyártják, ahol én kocsit nem szerelnék. Ahol az ami gépeket, ott meg lehet, hogy mernék enni a földről. Az ami gépek ma már olyan háborús helyzetre készülnek, mint a boszniai. Odamegyünk egy kis országhoz, körülvesszük, elzárjuk mindentől, nekünk ott van közben minden anyag, pénz, felszerelés. A ruszki meg tényleges nagy háborúra készült mindig is.
Amúgy azt tudod, hogy a boszniai háború során a szerbek még egy kis ideig kitartanak, akkor nem lett volna mivel bombázni őket, mert az egész tartalékot kis híján elszórták?
>Tigris, Párduc, csúcsszuper II. VH-s német tankok voltak. Mégsem tudtak ellenállni az elavult, >de nagy darabszámú Shermanoknak és a nem elavult, de
>kevésbé páncélozott T-34-eseknek.
Ismétlem önmagam. A Tigris, de főleg a királytigris sebezhetetlen volt az említett harckocsuik által szemből, csak hátulról volt esélyük. Csak míg az előbb említett 2-ből nem készült, csak 2000 darab, addig T34-esből 100000 db, Sherman pedig 44000 darab. Kissé nyomasztó fölény.
A T34-es páncélozottságát pedig ne becsüld le. Papíron kétszer annyira meg volt páncélozva, mint a Pnz IV-es, pedig egyforma volt a tömegük, és a méreteik is. Az orosz acél ennyire pehelysúlyú lenne, vagy már megint nagyzoltak.:)
A német harckocsi veszteségek több, mint felét a szövetséges légierő okozta.
Rejtvény. Mi okozta az orosz Il- 2 Sturmovikok veszteségeinek több, mint 50 %-át?
>DE, mi történne egy elhúzódó háború esetén, amikor esetleg nem tudnák fenntartani a drága, >bonyolult, fejlett gépeket. Nézetem szerint ilyenkor a ruszki
>technika előnyre tenne szert.
Hát MAZ, neked nagyon sokszor ellent kell mondanom. Példák. A MIG 29 gépágyújának csövét 1000 lövésenként cserélni kell. Ez a max tárazással (ha jól emlékszem, 350 lövedék) 3 sorozat.
A motor élettartama 100-150 óra repült idő, de megint csak tudtommal. Ha valaki pontosan tudja, akkor javítson ki. F16-nál ez 1000 óra.
Javítás amcsi módra: számítógép csatlakoztat,az a hibát kijelzi, a hibás részt gyorsan cserélik, kész.
Orosz: Szakik nekiállnak gondolkodni, mi is lehet a baj. Jó esetben kitalálják gyorsan, órák/napok alatt kicserélik. Kész.
Talán az árul el a legtöbbet, hogy egy adott géptípusból egyszerre hány százalék bevethető. A magyar Migek esetében ez publikáltan 50 % alatti. Az amcsiknál 80-90% a normális.
Na jól van, azért még nem váltottam meg a jegyet kanizsára :-)
Valahol láttam annak idején egy cikket, ahol mintha egy zalai csepelről volt szó, de inkább lábjegyzet szinten. Megpróbálom megkeresni, hátha.
Azzal sem égtél be egyébként, nekem is van, hogy mostanában jövök rá, hogy amit gyerekkoromban láttam, az nem is az, aminek hittem.
A kocsiban ülve csapkodtam a fejem, hogy ez nem lehet igaz... aztán meg a kerekeket számoltam hátha csak 566-os és mellétolták a pótkereket. :-) (mondjuk az 566 is ritka jószág)
De kérlek ne izgasd fel magad nagyon, nem szeretnék úgy beégni mint a névadó típusoddal az Off-road topicban.... nyitott(abb) szemmel járok, hátha megint meglátom