Keresés

Részletes keresés

Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 120
Volt egyébként csak elsőkerékhajtású UAZ is. Az egyiknek elszállt a hátsó kardán, erre lekapták, összkereket kapcsoltak, és hazamentek elsőkerékhajtással.
Előzmény: szega (118)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 119
Mondjuk inkább délnyugat, pontosabban Nagykanizsa.
Egy T alakú kereszteződésből kellett a hosszabb szár felől kikanyarodnom, s mivel nagy volt a forgalom, elkalandozott a tekintetem(arra várva, hogy kikanyarodhassak). Akkor láttam meg a szemben levő műhely udvarán, kb. 25-30 m-re tőlem. Amíg a forgalmi helyzet megoldódott(úgy másfél perc), gyönyörködtem benne. Arra nem emléxem, hogy lett volna rajta daru. Sajnos azóta sem láttam, hiába jártam arra - pedig nem is esik útba, csak szerettem volna mégegyszer megnézni.
A 170-es meg valszeg myomdahuba. :-)
Előzmény: Maz (116)
szega Creative Commons License 2000.07.19 0 0 118
UAZ + R-130
A mi parancsnoki kocsink is lerohadt a Bakonyban, erre utánakötötték az egyik DAC-nak. Volt olyan, hogy egy mélyebb dágványon szinte keresztben húzta végig a kocsit. Úgy is hívtuk: a vontatott 130-as rádióállomás.
Előzmény: Maz (115)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 117
Na én is nyomom a gombot, mielőtt megnézném mire kell válaszolnom.
Nem, 170-es típusszámmal tudomásom szerint nem épült jármű a Csepel Autógyárban.
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 116
Dél-dunántúlon? Csak nem oda valósi vagy? Mert én kaposvári vagyok.
Daru volt a hátulján? Mert az 588-asnak volt.
Előzmény: Sintér (114)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 115
Szia szega!

Tesóm is vitt annak idején az UAZ-zal rádiót(parancsnoki sofőr volt) Mesélte, hogy dupla generátor volt a motornál a rádió miatt, hátul a jóféle böszme ruszki akksik+rádió. Szegény kocsinak a fara úgy le volt ülve, hogy kormányozni már alig lehetett. De akkor égett igazán a feje, amikor Csepel D-344-es lehagyta aszfalton.

Máskor meg nem szuperált a csepzon és lejtőn le kellett volna tolni. Csakhogy az egész szakasz sem bírta megmoccantani. (nem volt a kézi behúzva, mielőtt még hülyének néznétek őket.) Valakinek eszébe jutott, hogy be kéne húzni. Volt Ural, DAC, Csepel, ezek tárolón, na meg az UAZ ott a közelben. Naná, hogy tesómnak kellett elhúznia az UAZ-zal. A gond csak az volt, hogy rövid volt a vontatókötél. Jobbkanyar még simán ment egyesben, de balkanyarnál a két kocsi összeért volna. Kis gondolkodás, aztán felező egyes, két kocsi összeért és az UAZ szépen oldalra fordította a csepelt.

Előzmény: szega (113)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 114
A "Kecske" nevet apám elbeszéléseiből és néhány könyvből ismerem.
Az 588-ast megvenni nem fogom, csak arra voltam kíváncsi, hogy délibábot láttam-e nemrégiben a dél-dunántúlon (ahol azért nem divat). Távolról nézve ismerős volt, közelebb érve majd' lekarmoltam magam... ismerős Csepel kabin meg nyóc kerék... Csak egy villanásnyi időre láttam.

Nemrég láttam egy fotót, aminek a képaláírása a következő volt:
" Csepel 170 'Kecske' "
Nyomdahiba, vagy tényleg volt ilyen is?

Előzmény: Maz (112)
szega Creative Commons License 2000.07.19 0 0 113
Várjatok csak! Nálunk is volt anno R-130-as rádió, azt egy parancsnoki UAZ vitte. Tele is volt hátul rendesen...
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 112
Akkor honnét ismered a kecske becenevet? Én még 60-nál idősebb emberektől hallottam ezt a becenevet. Talán akkor, bár lehet, hogy le van M zárolva az összes valahol. A típusismertetőnél van egy kép, ami a bolyai udvarán készülhetett, ezek szerint még legalább ez a példány megvolt pár éve.(Akkor csak hárommal vagy több, mint én és tom sawyer.)
Csak egy példány készült belőle, úgy emlékszem, hogy valahol vidéken van magánembernél, majd ha sikerül valahol megtalálnom az infót, akkor szólok.(Csak nem megvennéd?)
Előzmény: Sintér (111)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 111
1995 Augusztus-1996 Augusztus
Szerintem nem valószínü...(25 éves vagyok egyébként) Mikor vonhatták ki a 130-ast? Talán '70-es évek eleje?
Más: Az 588-as Csepelből 1 példány volt csak?
Előzmény: Maz (110)
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 110
Na így már teljesen OK.
Amikor te voltál katona voltak még 130-asok?
Előzmény: Sintér (109)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 109
Maz!

R-130 a rádió típusjele volt, a hordozó jármű viszont 344-es Csepel(nem pedig a "Kecske"). De van kapcsolat azért a rádió típusjel és a hordozó jármű között is. Ugyanis Én a kiképzésemet R-844-esre kaptam, az állomáshelyemen viszont R-845-ös volt. Kettő közti különbség annyi, hogy az előbbit Gaz-66, az utóbbit Zil-131 vitte - elektronika, antenna stb. teljesen azonos volt.(hires voltam, nem gk-s)

Más: Tehát balfasz vezető=tányérsapkás+politikus..... :-)

Üdv: Sintér

Előzmény: Maz (107)
szega Creative Commons License 2000.07.19 0 0 108
DAC-téma: Hát ez jó. Én úgy hallottam, tartozás fejében szállítottak le egy csomót. De végülis beleillik a képbe, mert tartoztak...
Maz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 107
Szia Sintér!

Igen, a felfüggesztés, ami idő után meghibásodik, és alkatrészt keríteni hozzá nehezebb, mert bonyolultabb megoldások vannak a konstrukcióban.
Ugye a kettős lengőkarok kovácsolva vannak. Igen ám, de egy bizonyos igénybevétel után kifárad az anyag, még az is, amit végtelen hosszú ciklusra terveznek. Főleg, hogy terepen néha a tervezettnél nagyobb erőhatások érik. Kovácsolt alkatrészt meg a gyártás megszünte után 8 évvel is már igen cikis szerezni.
Nem lehet, hogy 130-as csepel volt akkor?
Balfasz vezető=/=sofőr. Azok a sofőrök akik ezeket hajtották, vigyáztak rá, mint a hímestojásra. Nagyon jó gép volt, főleg a vezethetősége, lengéskényelme. Tesóméknál vezgyakon nyomultak a két 566-ossal, meg a nagy csomó DAC-al. "K*rva rázós úton a csepelekből átszóltak a többiekhez nagy vigyorogva: Mi van fiúk, rázós az út?"

Előzmény: Sintér (104)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 106
A topicnyitó hozzászólás a nulladik, tehát SZVSZ a 99-el nyeregben lehetsz(így számolják a kedvenceknél is)
Előzmény: Maz (101)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 105
Üdvözlégy... :-)
Előzmény: Törölt nick (93)
Sintér Creative Commons License 2000.07.19 0 0 104
" műszaki megoldásai bonyolult, drága, de megbízható konstrukciók "
Ezért kérdeztem rá, mivel Én is így tudtam. Olyasmikkel indokolták asszem, mint pl. a kerékfelfüggesztés rendszeres meghibásodása. Balfasz vezetőket mire érted? Nemtörödöm sofőr("Uccseazenyim, méneüssemvágjam..."), vagy más. (más=szabadon választott ;-))
Egyébként az általam említett Csepel természetesen 344-es volt. Valami rádióskocsi, R-130 ha jól tévedek.

Üdv: Sintér

Előzmény: Maz (97)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.18 0 0 103
Lapozgattam tankönyvet, és az itt felsorolt működési területek ugyanolyanok: kb. egyező méretű motorok sokáig egyenletes fordulaton mennek, a kialakításnál a súly nem elsődleges szempont, a rezgésmentesség és megbízhatóság igen. Egyáltalán nem ritka, hogy ugyanaz a motor van hajóban és mozdonyon. No persze nem a 20000 lóerős kétütemű-kettőműködésűekre gondolok...
Előzmény: mdbz (90)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 102
A kedvencek számozása szerint ez már a 103., nem a 102. hozzászólás lesz.
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 101
Francba, elszámoltam magam. :-((
Gratulálok a századik hozzászólónknak!!!
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.18 0 0 100
EZ a századik :-)

Macibb

Előzmény: Maz (99)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 99
Meg informatikai hadviselés is van a világon.
És századik hozzászólás is. :-))
Előzmény: Sintér (92)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 98
Ja, hogy miért vannak DAC-ok a honvédségnél?
Majdnem el is felejtkeztem róla.
Na azt mondja a fáma, hogy a románok akartak csinálni egy kamiont, ami TIR vizsgának is megfelelt volna. Le is gyártottak egy rakás alvázat, amikor kiderült, hogy nem mentek át a vizsgán. Nézték, mit csináljanak a csomó alvázzal. Nézték-nézték jó rövid, legyen belőle terepjáró.
Na eddig ezt nem nagyon hiszem, de a következő rész nagyobb valószínüséggel igaz.
Motornak kiválasztottak egy MAN rendszerű típust, amivel csak az volt a bibi, hogy a Rábának volt rá gyártási joga. Mit csináljanak vele? Kicsit elfordították a hengersort, oszt jó' van. Igen ám, de észrevették ezt a rábánál, szóvá is tették a dolgot, hogy szabadalom, licenszjog, stb. Be is ismerték a dolgot a románok, de hát baráti szocialista ország... nem lehetett tárgyalásra vinni az ügyet, inkább adtak belőle egy csomót, csak ne feszegessük a dolgot.
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 97
Sintér!
Csepelek kivonása: megbízhatatlanság=drága a karbantartás+balfasz vezetők.
Drága volt, mert megszűnt a csepel, műszaki megoldásai bonyolult, drága, de megbízható konstrukciók voltak. A 344-es csepelé meg egyszerű, olcsó így még a gyártás megszűnte után is inkább tudtak alkatrészt biztosítani, bár régebbi típus. 1992-ben a tesóméknak még volt két műszaki mentőjük.

Előzmény: Sintér (91)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.18 0 0 96
Megnéztem a www.iveco.com-on. Overland ay expedíció neve, ott van egy kép a sárga mütyűrről is. Csöpp sárga matchboxok, szerintem pedállal hajtják bentről.:)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.18 0 0 95
Na ja. Léghűtéses motorral én is ugrálnék. ~80-82 telén is csak a mi Záporjóskánk indult az utcában, és mikor a szomszédok hallották vidám zaját, rögtön jöttek kérni, hogy ugyan húzzuk ki/meg/be. Vannak ilyen előnyei a léghűtésnek.
Előzmény: Maz (87)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.18 0 0 94
A film szerint elakadtak, és orosz (szibériai) kísérőjük ismerőseit hozta el. Ezt azt hiszem a FIAT (ővék az Iveco) sem tudta volna megszervezni. Főleg nem a fagytól szétesett alkatrészeket.
Előzmény: Maz (89)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.18 0 0 93
mdbz, tomsawyer,

fel vagytok fedezve. meg a topic is!

Macibb

Sintér Creative Commons License 2000.07.18 0 0 92
Maz és tudorapo!

" Irakban se találtak el túl sok SCUD-ot."

Asszem nem egy bonyolult dolog. Meg kell valamivel indokolniuk a katonai kiadásokat. Legjobb indoklás a siker... vagy annak a látszata.

Előzmény: Maz (86)
Sintér Creative Commons License 2000.07.18 0 0 91
Egy kicsit nem figyelek, máris alig bírom elolvasni a sok hozzászólást... ;-)

okoskata: nemrég beszélgettem az egyik munkatársammal a katonaidőkről, neki is a legnagyobb élménye volt Krazzal a kukoricaföld. :-)

szega: Csepellel nekem is volt élményem. 15 évig állt egy híradóskocsi egyhelyben, majd a HIFI (híradófőnök) kitalálta, hogy az még működik. Ezidő alatt amit lehett azt le és kiszedtek belőle - fény és irányjelzők, műszerek ohne... A gumikon cm mély reperések stb. Fújatott valamennyit a gumikba, rakott bele egy akksit és kb. 5 perc múlva körbepöfögtük vele a laktanyaudvart. Menet közbe derült ki hogy a fék sem működik. :-)

Maz: Az 566-os kivonását nem értem. Kb 15 éve nem láttam sehol a honvédségnél. Ez is olyan mint a lyukas kétfilléres - van, de nincs? Én inkább úgy hallottam, hogy nem megbízhatatlan volt csak költséges a fenntartása. Ebből mi igaz?

Üdv: Sintér

Ja! Miért vannak DAC-jaink?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!