Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 90
"A legtobb motornak tobb felhasznalasi terulete van:mozdony,olajfuro torony hajto,aggregator,kereskedelmi es hadi hajo,stb"

Hát pont ebből származnak a problémák. Az eltérő, nem egyszer ellentétes üzemi körülményeknek ugyan az a motor nem felelhet meg. Ha a témát folytatni akarod, menjünk vissza a vasutas topicba, ott mások is hozzá szólnak, itt meg had "szárnyaljanak" a fiuk. (Félreértés ne essék nagyon érdekel a téma, csak nem tudok hozzászólni.)

mdbz

Előzmény: tom sawyer (74)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 89
tudorapo!
Amúgy tudod miért Uralok kísérték az IVECO-kat?
Mert az IVECO-nak érdekeltségei vannak az Uralban.

szega!
Tudod, miért vannak DAC-jai a honvédségnek?

Előzmény: tudorapo (88)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.18 0 0 88
Lehet, volt olyan is. Én bármiről elhiszem, hogy elakad egy -40 fokos hóviharban. Azt hittem el nehezen, hogy az Ural nem. Ennek az expedíciónak egy jellegzetes felvételével találkozhatunk autós újságokban is, csúnya sárga szögletes iveco a nagy fehérben cammog.
Előzmény: Maz (86)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 87
Csepelből szerintem ami akkor megvolt, az még most is megvan. Kivéve persze a D-566-os típust, amit megbízhatatlansági okokra hivatkozva kivontak a hadrendből 1995-ben.
Persze alkatrész most még kevesebb van hozzájuk.

Annál a cégnél ahol nyári gyakon voltam annak idején voltak DAC motoros ZIL-ek. Hűvösebb nyári reggeleken hidegindítóval indultak csak. Darus tátrán dolgozó sofőr mesélte ekkor röhögve, hogy -20°c környékén még első pöccre indul a gépe.

Előzmény: szega (85)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 86
Most már szépen csöndben kezdik azt is elismerni, hogy Irakban se találtak el túl sok SCUD-ot. Ami megsemmisült, az meg SAS és hasonló egységek miatt. Hiába, az apacs és egyéb csúcsszuper, célpontazonosító szarral felszerelt ökörségek még nagyon gyerekcipőben járnak.
Tigris, Párduc, csúcsszuper II. VH-s német tankok voltak. Mégsem tudtak ellenállni az elavult, de nagy darabszámú Shermanoknak és a nem elavult, de kevésbé páncélozott T-34-eseknek.
F-22, egyéb fejlett repülőgépek leszednek mondjuk 10 MIG-et, igenám de az árából mondjuk 11 MIG-re telik, és a 11-ik megsemmisíti.
Nagyon kezdik elfelejteni azt, hogy a háború az két nagyhatalom között nem villámháború.
Igaz, ma már remélhetőleg nem lesz ilyen méretű összecsapás, de azért nem biztos, hogy USA nyerne az oroszok, vagy kína ellen.

Azt hiszem én is láttam azt, én arra emlékszem, hogy FORD Maverickek(=Nissan Terrano) kerülték meg a földet, Oroszországban Uralok segítségével. A végén az Uralok vontatták őket vagy ezer km-en, hogy ott ne kelljen hagyni őket. Na persze volt olyan időjárás, hogy az Uraloknak is napokig vesztegelni kellett.

Előzmény: tudorapo (84)
szega Creative Commons License 2000.07.18 0 0 85
Maz!
Hát sajna én csak tüzér (kidolgozó) voltam, nem vezettem. Viszont a DAC-kal kapcsolatban egyetértek, a sofőrök dícsérték, a javító raj szidta. Egy biztos, mocskosul ment terepen, ami a ruszki vasaknál persze természetes volt...
Az öreg Csepelek viszont nagyon megbízhatóak, csak lassúak voltak. Tényleg, manapság sok van még belőlük? Az én időmben (80-as évek vége) már kevés alkatrész volt hozzájuk, az M-zároltakból ugrott ki egy csomó cucc...
Előzmény: Maz (83)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.18 0 0 84
Miért pusztulna el? Tény hogy imádom a Migeket és Szuhojokat, de a jelen állás szerint a szárazföldi egységek jobban álnak a NATO ellen, mint a légiek. Az Indexen volt ez hír, amikor odamentek az amerikaiak Szerbiába, és összeszámolták, hogy ténylegesen hány tankot találtak el. Az addig hangoztatott 120 helyett valami 23 roncsot találtak. Tziki. Méghozzá oszlopos tziki.
Keleti és Nyugati technológia közötti különbség: Van egy olasz, aki időnként elautózgat mindenféle zord helyekre, hogy pénzt gyűjtsön. A riportfilmet néztem a legutóbbi utazásukról, a sarkkör mentén akarták megkerülni a Földet. A csúcsszuper Iveco összkerekes különlegesen felkészítettek a harmadik szibériai hóviharba belerokkantak, mit volt mit tenni, Uralokkal vontatták őket. Mínusz 40 fokon az Uralnak is eltört a differenciálháza, csak azt meg is hegesztette ott helyben a sofőr.
Előzmény: Maz (80)
Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 83
Szeva szega!

Hogy bírtad a sebváltót? Félig félrefordulva hátranyúlva váltani, hát nem lehet semmi.

Igen, a DAC-665 nem is olyan rossz gép, mint azt sokan hiszik. Jó karbantartás mellett van majdnem olyan jó, mint egy URAL-4320. Persze a motor az nem valami túl jó.

Előzmény: szega (82)
szega Creative Commons License 2000.07.18 0 0 82
Én egy GAZ-66-on szolgáltam, amikor az egyik DAC bedöglött, ránk akasztották az általa vontatott 122 mm-es tarackot. Terepen is bírta a tempót a többi DAC-kal. Szóval primitív, de jó kis technikák voltak. Ja, a DAC is jó vas, már ha éppen megy...tipikus román.
Előzmény: okoskata (81)
okoskata Creative Commons License 2000.07.18 0 0 81
Sziasztok!

Nem nagyon értek ezekhez a masinákhoz, de amikor katona voltam, akkor KRAZ-al kellett nyomulnom.
Hát annál nagyobb élmény nem volt. Nem emlékszem pontosan, de kb. 8m hosszú volt, 11 tonna és 250LE. Nagyon Khároj volt!! :-))))

Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 80
Sziasztok!

Igaz, azt mondtam, hogy a repülő sem off, de azért terepjárókról is eshetne pár szó.

AMI-Ruszki technikai és technológiai ellentéthez.
OK, az amerikai technika ma már egyértelműen fejlettebb a legtöbb téren.
DE, mi történne egy elhúzódó háború esetén, amikor esetleg nem tudnák fenntartani a drága, bonyolult, fejlett gépeket. Nézetem szerint ilyenkor a ruszki technika előnyre tenne szert.
Persze csak akkor, ha nem pusztulna el mindenki az első negyed órában, és elhúzódó háború lenne.

Maz Creative Commons License 2000.07.18 0 0 79
turbo2!
Képeid nincsenek róla teljesen véletlenül?
Amúgy hol nyomultál vele?
Erdészet, vagy hadsereg?
Szívesen hallanék egy kis élménybeszámolót.
Előzmény: turbo2 (69)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.17 0 0 78
James Bond!

Koszi az infot de engem kimondottan a pecsi Truck trail erdekel.

Előzmény: James Bond (75)
Sintér Creative Commons License 2000.07.15 0 0 77
Sziasztok !

Még eszembe jutott valami. A '80-as évek végén, mikor először jelent meg a Mig-29 és a Szu-27 a nyugati nyilvánosság előtt, az oroszok feletébb büszkék voltak a gépeikre. Kabin fotózást nem engedélyeztek, ugyanakkor az összes jelentés és leírás úgy jelent meg hogy a gépek pilótafülkéjében nagyméretü katódsugárcsöves képernyőkre vetítik az információkat, hagyományos műszer csak tartalék.(akkoriban a folyadékkristályos kijelző még nem volt divat) Talán a legújabb prototípusokon így van.
Más: nagyon emlegették még a két különleges manővert, melyeket (szerintük) csak az Ő gépeik tudnak megcsinálni. Természetesen a kobra és a taucher volt az(ez utóbbit harang-ként is emlegetik). A taucherről azt állították, hogy a nyugati vadászgépek radarjai hatására elvesztik célkövető üzemmódban a Mig-et, mert software-rendszereik nincsenek arra felkészítve hogy egy adott célpont hirtelen tolatni kezd. Azóta ez nem volt megemlítve, mivel vagy Ők is rájöttek, vagy valaki megsúgta nekik a software-rendszerek egyik legnagyobb előnyét, a könnyű upgrade-t..... A kobrát pedig a Tudorapo álltal elmondott módon magasztalták, mondván, közeli légiharcban követhetetlen. Lehet, de:
- A légiharc álltalában nem lovagi torna, többen vannak a légtérben. A levegőben szinte megálló gép pedig (persze nem az üldözőjének) szinte álló célpont, a manőver után pedig kínos másodpercekig gyorsul hogy mozgási energiáját visszanyerje, mert anélkül nem lehet manőverezni... Nembeszélve arról, hogy csináljon kobrát tele üzemanyagtartállyal, néhány tonna függesztménnyel !
- Minden NATO pilóta ki van oktatva, hogy mindenféleképpen kerüljék a közeli légiharcot. Megtehetik, van nekik AMRAAM-juk és AWACS-ük...
- Szerintem a kobra nem egy olyan manőver, amit iskolában oktatnak. Néhány kiváló pilóta meg tudja csinálni, de ők sem mindig ! (szélcsend vagy stabil, nem turbulens szél, minimális üzemanyag, nincs függesztmény, nyugodt pilóta - hogy koncentrálni tudjon)

Mindezek mellett tény, hogy gyönyörűen repül a Mig-29 és a Szu-27. Valamint a különbségek nem voltak ilyen mérvüek, amikor még létezett a Szovjetúnió és volt lehetőség a fejlesztésre.(no meg fizetőképes kereslet)

Bocs hogy hosszú voltam.
Üdv: Sintér

Előzmény: sequoia (72)
Univerzum Istene Creative Commons License 2000.07.15 0 0 76
Ismeritek a Harpoon nevu jatekot?
Abban csupa nagyvassal kell nyomulni. Hajo, tengeralattjaro, repulo, meg helikopter.
En heteket el tudtam jatszani vele amig megvolt. ;-(
Persze volt ezer hibaja (radar teljes korben mer, F-14 300csomoval lebeg, majd egy masodperc alatt 1200csomoval menekul a raketa elol. Vagy az elso reszben 10m-rol 10km-re egy pillanat muve volt emelkedni.), de azert nagyon jokat lehetett vele jatszani. Es meg lehetett nyerni a legnehezebb fokozatban is mindket oldalt.
Ja meg volt egy csomo info benne a gepekrol. (legalabbis nekem csomo, lehet, hogy masnak ez csak bovli.)
James Bond Creative Commons License 2000.07.14 0 0 75
Tom,

a hungaroringi versenyre 1000-4000 Ft a beugró, részletek itt.

JB

Előzmény: tom sawyer (73)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.14 0 0 74
mdbz!
Mozdonytervezesnel a meglevo motor tipusok kozul szoktak kivalasztani a megfelelot.A legtobb motornak tobb felhasznalasi terulete van:mozdony,olajfuro torony hajto,aggregator,kereskedelmi es hadi hajo,stb A modern tngeralatt jarok c.konyvben(ha jol emlekszem a cimere)en is lattam 16 hengeres SEMT-pielstick motort(olyat mint az M41-es motor csak negy hengerrel tobb)Az eltero feladathoz kulonbozo lehet a hengerszam es a segeduzem kialakitasa(foleg a hutes,a fordulatszam szabalyozas,stb)
Na hali :-)
Előzmény: mdbz (48)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.14 0 0 73
HALI MAZ!

Remelem mi is megyunk pecsre!

Franko kezd lenni a topic!!!

Nem tudja valaki mennyi a beugro az ilyen rendezvenyekre?

sequoia Creative Commons License 2000.07.14 0 0 72
Hali!
Engedjétek meg, hogy én is hozzászóljak a "technika kontra erő" vitához.
Először is az oroszok nagy mesterei a ködösítésnek, sorra jelennek meg hírek hiperszuper vadászgépekről, amikről aztán rendre kiderül, hogy vannak-vannak, csak egy példányban, meg kísérleti anyagokból összeszerelve, meg radar nélkül, stb. A média meg hálásan ráharap és hosszasan taglalja a "lopakodó-verő, világ legjobbja" vadászgépet. Jó példa erre a Mig-35(?), amelyikről az oroszok azt állítják, hogy lopakodó, aztán a nyugati szakértők alaposan tanulmányozták és kiderült, hogy nem lehet az, mert a lopakodó tulajdonságok olyan kompromisszumokat követelnek meg a repülőgép formájára vonatkozóan, amelyeknek itt nyoma sincs... Arról nem is beszélve, hogy szerintük a radar hatótávolsága 350 Km... Ja. Az AWACS-é meg csak 300. Na persze...
A Szu 27/33 típusról is kiderült, hogy a szenzációs eredményeit a bemutatókon úgy érte el, hogy lekönnyítették, kiszerelték a radart és feltuningolták a hajtóműveket. Ezzel szemben az amiknak még a Thunderbirds köteléke is teljesen harcrakész, bevethető (a festést kivéve) gépekből áll - még a gépágyúlőszer is bennük van!
Arról már nem is beszélve, hogy a Mig-29-es RB-33 típusú hajtóművének a teljes élettartama 300 óra(!) míg az F-16-osénak 5000(!). Arra nálunk is rá kellett jönnie a Légierő vezetésének, hogy a légiharcrakéták is tönkremennek egy év alatt! Egy felmérés szerint a Mig-29-hez rendszeresített rakéták alig több, mint 15 százaléka működőképes.
Egyszóval hiába a zsenialitás, ha az nem képes pótolni az anyagiakat...
tudorapo Creative Commons License 2000.07.14 0 0 71
Országos piros pont, Turboman!

Sajnos, bármilyen szép holmi egy Szuhoj, igazad van. Azt a filmet meg a 3D vektoros F16-ról én is láttam, gyomorforgató látvány volt. Amikor nézed a kecsenes forduló gépet, hátrazoom, és kiderül, hogy éppen hátrafelé repül... Uhh.

Pécs: 22-23 egy Pécshez közeli homokbányában. A jegyek két napra elővételben kb. 500-val olcsóbbak, kb. 1500 pénz. Szállás kollégiumokban, például. Megvan nekem a sajtóanyag, előkeresem a telefonszámot, ha érdekel.

Előzmény: turbo2 (70)
turbo2 Creative Commons License 2000.07.14 0 0 70
Hi !
Jelenleg egyik oldalomn sincs sorozatban gyártott tolóerővektor kormányzású gép.
A szuhoj ugyanúgy kísérleti darab, bár az Indiaiaknak beigérték.
Ez egyébként csak egyirányban téríthető ki, ugyanúgy ahogy a tervek szerint a F-22 raptoré.
Az F16 egyik példányán kipróbálták a kétirányban is kitéríthető fuvócsóvet. A kísérő vadászgépen ülő pilóták szövegét lehetett hallani a bejátszás alatt és azt kell mondanom ,hogy minimum kiesett a gépből az álluk. Volt egy jelenet amikor a kísérleti gép megfordult a függőleges tengelye körül a másik géppel meg körberepülték. 2szer fordult körbe míg a másik egyszer körberepülte pedig az is egy f16 volt. Ebből azt akartam kihozni, hogy a kobránál a légiharcban fontosabb, hogy a radarod szinte bármikor az ellenfél irányába tudod fordítani és vezérelni tudod a rakétákat, gyakorlatilag nem lehet kilépni a radarkúpból.
Az F22-őt összehasonlítani a Szuhojokkal pedig SZVSZ lámerség . Semmilyen szinten nincs versenyben a két gép (talán a gyorsulás ) Ennnél azonban ma már sokkal fontosabb az észlelhetőség, hatótávolság, felderítőképesség, a levegőben eltölthető idő (mind gép mind emberi szempontból), alkalmazható fegyverek és azok hatékonysága.

Légvédelem szempontjából azért nem kéne ezeket összehasonlítani az AWACS gépekkel, de hozzáveheted az oroszokat is mert mintha ott szállt volna le valami sportrepülő.
De ezzel a példával egyébként is öngólt lőttél mert itt láttszott igazán milyen fontos, hogy ne lássák a radarok az ellenséget.

A légiharc rakéták túlterhelhetősége pedig többszöröse a repülőkének gyakran meghaladja az 50g !!! is. Az angol AAMRAM közelharc rakétánál pl. korlátozásokat kellett beépíteni mert az első kísérleteknél olyan gyorsan fordult , hogy majdnem a saját gép orrát vitte el. Ezeknél egyébként már régóta alkalmazott a gázsugárkormányzás. A lokátoros irányítású rakétákat meg baromira nem érdekli a hideg- meleg.
Egyébként a statisztikák azt mutatják, hogy a légiharc szinte soha nemtart 1 percnél tovább de gyakran ennél rövidebb idő alatt végetér. Ezért különösen fontos a korai észlelés és rakétaindítás.
Egy 15kmre lévő SZUHOJ, de bármi is, csinálhat kobrát, bukfencet, hátraszaltót ilyen távolságról csak egy pont és ha a rakéta(ák) befogták akkor már pucolni kell . A gyakorlatban egyébként még nem sok mindenkinek sikerült két egymásután indított légiharcrakétát kikerülni.

Persze azt én is remélem , hogy nem kell őket alkalmazni, de más prototípusokat építeni és más sorozatban gyártani gépeket, megbízható minőségben.

Előzmény: tudorapo (57)
turbo2 Creative Commons License 2000.07.14 0 0 69
Mi ez a Pécsi dolog!

Azonnal!!!!!!

Jó a honlap , én D566 hivő vagyok, vagy 2 évet nyomultam vele kizárólag erdei terepen.

tudorapo Creative Commons License 2000.07.14 0 0 68
Nem, én tényleg azt hittem, hogy a MIG tud ilyet, de most látom, hogy nem.
Ez olyan, mintha mese lenne:
Tegnap Nagymágocson voltam egy konferencián. Egész délelőtt a fejünk fölött körözött egy MIG 29! Párszor elment, gondolom petróleumért, de aztán visszajött, és kifejezetten alacsonyan szaladgált körbe-körbe. A polgármester szerint (aki megnyitotta a konferenciát) ez egy oktató, és a családja falubeli, és minden héten egyszer eljön műrepülni. Volt minden, fél-loopok (alacsonyan voltak a felhők), kobra, anyámtyúkja. Nincs magasságmérő a szemembe építve, de szerintem nem egyszer volt 500 méter alatt. A hangja iszonyú erős, és szép (annak aki szereti az ilyet).
Előzmény: YERICO (63)
Sintér Creative Commons License 2000.07.13 0 0 67
Örök hála, rohanok !!!!
Előzmény: tudorapo (66)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.13 0 0 66
este 11, Mig 29 a Discoveryn!
Sintér Creative Commons License 2000.07.13 0 0 65
"Asszem az irakiaknál volt, hogy egy F/A 18-as géppárt, amely bombázásra indult, megtámadott 1 vagy több Mig 29"

Megtörtént eset, mondjuk én úgy hallottam, hogy Mig-21-esek voltak, és az amik támadtak miután egy awacs tájékoztatta öket.

Előzmény: YERICO (63)
YERICO Creative Commons License 2000.07.13 0 0 64
Pécsen július 22-23-án Truck Trial Show, azaz kamionos terepverseny az erőmű bányájában. Kétnapos verseny, showműsor, sörsátor, egyéb rendezvények. Akit érdekel, az a 6-oson Pest felől érkezve hamar megtalálja. Én valszeg ott leszek.
YERICO Creative Commons License 2000.07.13 0 0 63
>:>Esetleg azok a gépek, amin már tolóerővektor-kormányzás van. Merthogy azoknál >>fordulékonyabb nincs semmilyen
> >sugárhajtású vadász. És műrepülésnél ez számít igazán.

>Ezeken az van:) Meg a MIG 29-en.

Látom, te sem gondoltad komolyan. Merthogy ezeken még messze nincs ilyen, csak a Szu-35-ös néhány próbapéldányán. Az Indiának eladott orosz gépekhez két éven belül ígérték. A széria Mig29 pedig még hírből sem hallotta. Az F22 pedig még nincs sorozatgyártásban. De a Szu-27/35 nem is egy kategória vele, legalábbis nem ugyanaz a generáció.

>És tudtommal egy légvédelmi rakétának is megvan a maga tehetetlensége, nem tudom mit >kezd egy kobrával.

Közelségi gyújtóval eltünteti a repülődet egy szép fényes gömbben. Elég fordulékony jószágok a légiharc rakéták, 10-15 g meg sem kottyan nekik, a kobra figura meg lényegében állócélpontot jelent. Ilyenkor tenne egy kört, a forduló után a repgép pilótája pedig katapultálhatna jó esetben.

>Főleg hogy a kiáramló forró gázok miatt (szerintem, ezt leírva még nem láttam) hirtelen >nagyon megnő a cél egy infravörös rakéta előtt, amitől akár el is bizonytalanodhat.

Azért ez nem zavarna egy radarirányításásút. Meg a lézeres vezérlés sem egy utolsó dolog. A hirtelen megnövekedett hőkibocsátás annyira zavar meg egy infrevörös rakétát, hogy belerepül a közepébe és felrobbantja magát. Bye-bye kobra...

>Az, elnézve a műrepüléseket, elég bizonytalannak tűnik számomra, hogy egy amerikai gép >befogja a Szuhoj 35-öst. Hátra azok sem tudnak célozni, és amíg megfordulnak, már kész a >baj.

Épp ez a lényeg, az amcsik nem fordulóznak, hanem még előtte megpróbálják leszedni a célt rakétával. De egy jellemző eset. Asszem az irakiaknál volt, hogy egy F/A 18-as géppárt, amely bombázásra indult, megtámadott 1 vagy több Mig 29. A 18-asok fordulóharcba kezdtek TELJES fegyverzettel, nem dobták le a bombákat, a 29-es(eke)t lelőtték, majd mentek tovább az eredeti célpont felé. A 18-as pedig dedikáltan vadászbombázó, nem pedig elfogóvadász, mint a közismerten nagyon fordulékony Mig-29-es.

Előzmény: tudorapo (57)
trebb Creative Commons License 2000.07.13 0 0 62
Nyami, nyami!! EZ nagyon tetszetős rendezvénynek tetszik! :)

Thx, James!

Előzmény: James Bond (61)
James Bond Creative Commons License 2000.07.13 0 0 61
Bocsánat, a lényeget feledtem csak el.

A program:
- DAF napok,
- Kamionos Ügyességi Világbajnokság,
- Gyorsasági Motorverseny,
- Top Fuel Dragbike

Ez utóbbi ráadásul először lesz látható kishazánkban.

Előzmény: James Bond (60)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!