Szia Sintér!
Na végre kezdünk alakulni!!!
Köszi az adatokat a repülőkről, akkor ezek szerint ezek elviszik. Azt tudtam, hogy az Anteusz a MAZ-543-ast elviszi, de az újabb, nagyobb típusokat nem ismerem, és hozzáértő, repgépész haverom Hérészen nyári nyakorlaton II.vh-s gépeket restaurál, úgyhogy nem tudtam tőle megkérdezni.
Késés elnézve, csakhogy ittvagy.
mdbz!
Neked is köszi, valahol láttam múltkor olyan képet, ahol szergej van az atomvonat elé fogva, érdekel? Mert ha igen, akkor utánakeresek.
Maz, Zolcsi67, trebb - csak a tisztánlátás kedvéért:
Antonov 124 "Ruszlán" - négyhajtóműves nehéz szállítógép, sorozatban gyártották, teherbírása 150 t körül, felszállótömeg 400 t felett. Teherfülke mérete: 36*6,4*4,4 méter Antonov 225 "Mrija" - hathajtóműves szállítógép, a "Ruszlán"-ból kifejlesztve speciális célokra, alig néhány példány épült(lehet, hogy csak 1 ?). Világrekorder, kb. 250 t körüli teherbírás, 600 t körüli felszállótömeg, raktere a "Ruszlán"-nál nagyobb(méterre nem tudom).
Lockheed C-5A "Galaxy" - négyhajtóműves nehéz szállítógép, sorozatban gyártották, teherbírása 120 t körül(biztonsági okokból 100 t-ra korlátozva), felszállótömeg kb. 350 t. Teherfülke mérete: 37*5,8*4,1 méter Lehet válogatni... ;-)
Mdbz: Én is hallottam 90 km/ó sebességü T-72-ről, papíron asszem 65 tud hátszélben...
KuBa, Yfel: Góbéhoz képest néhány reptéren az L-13 "Blanik" is nagyvas becenéven fut, pedig csak 500 kg a felszállótömege. Egy 500 kg-os "buciorrú" gyönyörűség.... :-)
Maz: Mi lett a Csepel D-588 prototípus sorsa? Mármint úgy értem, hogy jelenleg hol van?
Sintér őrvezető ismételten elnézést kér a topicgazdától a késlekedésért. :-))
A vaskerekű NAGYVAS motorja 14-D-40 Kolomna, és Luganszkban gyártották. A tengeralatjáró mesét én is hallottam, de a cáfolatát is. Én az utóbbit hiszem.
A mozdonyok előtt egy kicsit (822 nap)harckocsizó voltam, innen az érdeklődés.
Szia mdbz!
Örülök, hogy átruccantál a vasutas topicból.
Szerinted is a ruszkik szándékosan kisebb értékeket adnak meg bizonyos járgányok menettulajdonságainál, mint a tényleges?
Más: az M62-esben milyen motor van? Kiskoromban olyasmit hallottam, hogy tengeralattjáró motor van benne. Persze lehet, hogy hülyeség, mert kiskoromból pl úgy emlékeztem, hogy T-34 300LE, közben meg 500.
" A Christie M1932 típ. harckocsi az 1930-as évek harckocsijai közül utolérhetetlenül a legalacsonyabb típus. A torony nélküli harcjármű magassága mindössze 1,73 m. A különleges típus tömege 4,5-5 tonna.
A 6,6 m hosszúságú, 2,13 m szélességű harckocsi mászóképessége 35 fok, lépcsőmászóképessége 0,65 m árokáthidaló képessége 3,66 m, gázlóképessége 1,0 m. A vízhűtéses 12 hengeres Hispano-Suiza 760 LE(559 kW) teljesítményű motorjával a reduktor kikapcsolása esetén keréken 193 km/h, láncon pedig 96 km/h sebességgel közlekedik. A harckocsi páncélvastagsága 9,53 mm, alul és felül, oldalt, valamint hátul 12,7 mm. kezelőszemélyzete 3 fő. Fegyverzetéhez 1 db 37 mm űrméretű, a mellső páncélba vízszintesen mereven rögzített ágyú, valamint 1 db 76 mm űrméretű géppuska tartozik."
Ja, és ha már kötekedünk: erejükről. Hát igen, manapság, amikor már a trabantba, SMART-ba, és egyéb kis járművekbe is 2000 LE-s gázturbinát raknak, nem sok az a 760 LE. :-))
Ez a tévedés, a hk-k egyáltalán nem olyan lomhák, mint azt sokan hiszik. Egyébként ez egy kisérleti példány volt nem túl sok páncélzattal.
Egyébként az info származási helye:
Bombay-Gyarmati-Turcsányi: Harckocsik 1916-tól napjainkig, Zrínyi Kiadó
" M1932-es Christie féle típus kerekeken 193 km/h, lánctalpakon 97 km/h csúcssebességre volt képes. "
WOWW, ez nagyon mellé ment. Egy tank nem versenyautó, az ideális légellenállásnak, és a pille súlynak köszönhetően örvend, ha túllépi a 60-at. Végsebesség 70 körül lánctalpon. Azt is tedd hozzá, hogy az akkori motorok nem igazán az erelyükről voltak híresek.
Köszi Trebb!
Emberek, ha valakinek bármi kérdése van, nem világos valamelyik típusnál valami, vagy egy még nem elkészült típusról akartok tudni valamit sikítsatok!
Kisebb szösszenetben, nem teljesen szabatosan fogalmazva itt leírom addig is, amíg el nem készülök vele.
A herkules, az tuti, hogy nem, a ruszlán, vagy a mirya talán. Ugyanis nem elég, hogy 80 tonnánál is nehezebb lehet(ezzel még elboldogulnának), de hosszra nem valszínű, hogy befér.
Köszönöm az építő jellegű kritikát, az ilyennek mindíg örülük.
A túl sötét háttérképen majd megpróbálok valamit világosítani.
A képeknél valóban a teljes méretű képek töltődnek le, ez is változni fog, mert ez még egyelőre elég erőteljesen is csak munkaverziónak fogható fel, és hát haladni is akarok, mert nagyon nagy az anyag, amibe belevágtam a fejszémet, és ez állandóan növekszik is.
A sötétkék betűket az újabb készítésű típusismertetőtknél már megváltoztattam, ahogy az UAZ-okkal elkészülök, az összeset átírom.
Remélem eszedbe jut és megírod azt is.
És mégegyszer köszi a hozzászólásodat, nagyon örültem neki.
a lap érdekes lenne de:
1. nem jó ötlet, hogy egyszerre töltödik le a preview - vagy tumbnail - kép és a teljes méretű kép, mert nagyon lelassítja a letöltődést és ez idegesítő és csúnyák is az összenyomott kis méretű képek
2. túl sötét a háttérkép, ez meg zavaró
3. a sötétkék betűk rossz színválasztás, alig lehet néha elolvasni a szöveget
4. valamit még akartam csak elfelejtettem. :((
Nem állhatom meg, hogy be ne irjam: nálunk a Boeing 767-est, vagy annál nagyobbat hivjak "nagyvas"-nak. Bár ez nem teljesen helyes, de hat a nagy aluminium, olyan röhelyes lenne :-))
En is remelem hogy mas is felfedezi e topicot.
Rovid leszek mert nem sokara megy a vonatom.
valamelyik nap keresni foglak telefonon aztan megbeszelunk egy talalkozot.
Na addig is csovi!
Köszi, már megkaptam, válaszmail ment.
Apropos: tudsz olvasni a levprogiddal ékezetes betűket, mert akkor ezután inkább úgy írok.
Remélem azért más is ír a topicba, nem csak mi ketten.
Szoval te is olvasod magyarorszag legjobb magazinjat(ez itten a reklam helye).Pecsre valszeg jon egy jo haverom is aki mellesleg imadja a kobaltas ruszki technikat.
Kerdes
Te pesti vagy?
Ha igen jovoheten talalkozhatnank holnap megyek oda egy hetre.Adj meg valami telefonszamot ahol elerhetlek,vagy hivj fel a 33-93-715-on(a szam holnap delutantol el egy hetig) Mailt holnap 15.00kor tudok olvasni utoljara.Ha tudunk talakozni viszek egy-ket erdekesseget.
Na hali!
Szia Tom, örülök, hogy itt olvashatlak.
Belinkelem ide neked a MAZ könyvtárat addig, amíg teljesen kész nem leszek vele.
Már elkészültem volna, csak elment a kkoliban a háló.
Pécs egyre jobban izgat, mióta megláttam a Camion Truck Magazinban a plakátot. Van MAZ is rajta.
Meg kellene beszélni mailban, hogy mi legyen.
Majdnem jól tudod, a mostaniaknak csak futógörgőik vannak, leszámítva ilyeneket, mint napkerék, meghajtó lánckerék, stb.
De az 1920-as '30-as években gyártottak váltófutóműves harckocsikat is, az M1932-es Christie féle típus kerekeken 193 km/h, lánctalpakon 97 km/h csúcssebességre volt képes.
Mindazonáltal az üzenet lényegét felfogtam, és örülök a nullázásodnak.
Vegre van ilyen is,remelem napokon belul felfut a forgalom mint az varosi elovarosi kozlekedesben.
Koszi a tippet de nem tudtam megnezni az uj kepeket(pedig csorgott volna a nyalam).
Ki ir egy hiba uzenetet miszerint a keresett konyvtar nem talalhato(MAZ 500).
Peccsel mi lesz???
Az autom meg mindig nincs meg.Grrrrrrr