jpeti: Regisztrációs adót új forgalomba helyezés esetén kell fizetni személygépkocsi és lakóautó után. Ebből a szempontból az is új forgalomba helyezésnek minősül, ha a tehergépkocsit átalakítják, és személygépkocsi, illetve lakóautó keletkezik belőle. SEMMILYEN más műszaki vagy jogi módosítás nem jár regisztrációs adó fizetési kötelezettséggel. Egyelőre nincs semmilyen változás, mind a mai napig lényegében az eredeti szisztéma szerint működik a regisztrációs adó.
Nem akarlak megbántani, de a Mozaik utcai elvtárs nem a jogszabályokat nyálazza, hanem az ujját, azért, hogy végre számolhassa azt a pénzt, amit te adsz neki a dolog elintézéséért. A közlekedés felügyelet általában nem jogszabályokból dolgozik, hanem belső utasításokból. Amúgy a vonatkozó jogszabály egy rosszul fordított, a nemzetközi árufuvarozásban dolgozó sofőrök munkavégzését szabályozó Eu-s jogszabály magyar közlekedési jogba beemelt szövege ez:
"A tachográf beszerelése alól való mentesség:
-mentesíthető a tachográf felszerelése alól az a tehergépjármű, amelynek üzemben tartója magánszemély, aki nyilatkozik arról hogy a gépjárművel semmilyen kereskedelmi tevékenységnek minősülő árufuvarozást nem végez, nem használja üzleti, vállalkozási tevékenységhez kapcsolódó áruszállításra.
-olyan gépjármű, amelynek tervezési sebessége nem haladja meg a 30 km/órát
-olyan gépjármű, amelyet- az üzemeltetési cél és az üzemeltetési mód alapján, az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaival összhangban külön jogszabály mentesít a tachográf felszerelés kötelezettsége alól.
-olyan kizárólagosan belföldi forgalomban használt autóbusz, amely legfeljebb 17 személy szállítására alkalmas.
-közszolgáltatási feladatot ellátó költségvetési szerv, valamint önkormányzat üzemeltetésében lévő járművel történő- közúti közlekedési szolgáltatásnak nem minősülő- szállítás
-a jármű telephelyétől számított 50 km-es körzetében történő mezőgazdasági áruszállítás
-állati hullák vagy hulladékok szállítása, az erre a célra kialakított járművekkel
-élő állat szállítása helyi értékesítési helyre vagy feldolgozóhelyre
-a közúti járművezetők képzésében résztvevő járművek estében
-Szennyvízelvezetéssel, árvízvédelemmel, víz, gáz, és áramszolgáltatással közutak fenntartásával és ellenőrzésével, hulladékgyűjtéssel és ártalmatlanítással, távirat és telefonszolgálattal, postai küldemények szállításával, rádió és televízió műsorszóró, illetve vevőkészülékek bemérésével kapcsolatban használt járművek
-Veszélyhelyzetekben vagy mentési műveletekben használt járművek.
-Orvosi célokra használt különleges járművek.
-A tachográf felszerelése alóli mentességet az üzemben tartónak írásban kell kérvényeznie az eljáró Közlekedési Főfelügyelet felé."
Amúgy ez vonatkozik minden, a vontatmánnyal együtt (!!!) a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépkocsira!!!! Ezért vagdalta le mindenki a kisteherautójáról a vonóhorgot néhány éve.
Szerintem a hobbi teherautókra vonatkozik az első mentesség. Szerintem jól venné ki magát valami veterán Csepelesek egyesületet létrehozni, és az egyesületi kártyát lobogtatva nem csak a biztosítás lenne kevesebb, de szerintem a vizsgáknál is segítene esetleg.
Alfred biztos vagy te ebben? Csak azért kell, mert meg kell változtatni a jármű jellegét, mivel a gyári adatokat nem lehet csak úgy változtatni, honnan vetted hogy csak új autókra kell fizetni? Ez már megjelent a közlönyben? Mert ugye azt tudni, hogy az EU megvétózta de nem tudom hogy a jogszabályváltozás megtörtént-e már.
M61021
Igen kell bele tachográf, lehet menteséget kérni néhány estben, pl: műhelykocsi, darus kocsi, de fontos hogy maga a raksúlya x kg-nál nem lehet több. Az x -ről még nincs megfelelő infom ha lesz azt is, leírom. Ja meg valami nyilatkozatot kell tenni. Mondom a Mozaik utcai vizsga állomás főnöke, most nyálazza a jogszabályokat, hogy mit tudnánk tenni. Mert ugye nekünk sem nagyon kéne a tachográf meg a kamion stop. Már ha egyáltalán lesz valami az útból.
jpeti: "Maximum úgy ha kifizetjük rá a nem létező reg,adót" Új forgalomba helyezésű szgk-ra, és lakóautóra kell fizetni regisztrációs díjat. Ha csak a raksúlyt akarod csökkenteni, akkor miért kéne regadót fizetni?!
Épp most van folyamatban nálunk ez a probléma. Nem egyszerű a gyári adatokat megváltoztatni tehát nem valószínű, hogy 7,5 T-ra le lehet vizsgáztatni. Maximum úgy ha kifizetjük rá a nem létező reg,adót. Mozaik utcában keresik a megoldást erre a dologra nekünk, ha lesz valami előrelépés, majd megírom. Egyébként a tachográf sem kis gond.
Szurkolok a fuvaroslobbinak, hogy normálisabb legyen ez a kamionstop, vagy töröljék el. Együttérzek az úton dolgozókkal, van kamionos a családban, csak ő olyan földrészen dolgozik, ahol nincsenek ilyen diszkriminatív korlátozások.
Gondold el azokat a hétvégi úrvezetőket, akik hétközben tömegközlekednek munkahely és a kégli között, hétvégén meg szaladjunk le a Balcsira, a telekre, a nagyszülőkhöz című játékot játszák, oszt csapjunk a ménes közé. Szerinted mennyire vannak tisztában a saját maguk és a járművük képességeivel? És szerinted amíg nem volt stop, milyen járművek között volt a legtöbb baleset? Szgk- ami zömmel a hétvégén ment, meg tgk ami állandóan. Nézd meg a baleseti statisztikákat manapság, mikor történnik a legtöbb baleset. Átlagosan péntek 15.00 és vasárnap 20.00 között. Van olyan amikor egész héten nem történik annyi, és olyan súlyos baleset mint hétvégén.
Mivel az ilyen úrvezetőket nem lehet korlátozni "mozgásuk szabadságában", maradtak a tgk-k vezetői.
Szerinted mekkora élmény egy forró nyári hétvégén két napot rohadni a fülkében. Hiába van klíma, az a járművek nagy részében csak járó motornál hűt, a motort meg nem lehet járatni.
Én dolgoztam nemzetköziben is, belföldön is különböző méretű tgk-kal és ha hétvégén kellett mennem szabályosan féltem, félek a hétvégi úrvezetőktől.
Ez nagyon nem jó hír. közben én is olvastam a rendeletet. Kicsit bonyolult a fogalmazása, hogy mikor is tilos, de azért én is ezt olvastam ki sajna. Akkor mégse olyan jó hobbi teherautónak. Nem lehetne úgy levizsgáztatni, hogy 7,5 t alatt legyen? Vagy minden hétvégén kultúrális rendezvényként Csepel találkozót kell szervezni mindenfelé, hogy oda lehessen menni. Illetve a Minisztertől max. egyéves felmentés kérhető igen idokolt esetben. Meg dolgoznak elvileg a fuvarozóbarátabb rendeleten 2005 óta. Lesz abból valami. mi értelme van ennek a kamionstopnak egyáltalán. Hétvégén úgyis kisebb a forgalom. Zavarja az elvtárskat amikor mennek a telkükre? Ez ne legyen már annyira fontos, mint a munkavégzés, fuvarozás (most nem az én hobbiautózásomra gondolok, de ha az csak hétköznapra korlátozódik akkor tényleg nem lesz OK a Csepel gépes hozzá.)
Én nem vennék lassú járműt, csak itt kérdezték. Szerintem sincs sok értelme pl egy lassú d566-nak, vagy 344-nek.
Másik kérdésem, hogy a "hétvégi kamionstop" érinti-e a kis Csepeleket? Az minden teherautóra vonatkozik, vagy csak bizonyos súly felett? Szóval lehet-e vele hétvégén hobbiból furikázni?
M62021
Minden valószínűség szerint elég lesz az is ha csak rögzített ülőhelyet raksz fel rá a 9 személyben nem vagyok biztos egyébként mert mi anno simán vittünk több embert is ha volt ülőhely és nem a fegyveres testületeknél voltam. A 68kg-os emberkékre nem esküdnék, meg mert nekem valami 75 kg rémlik, nem tudom, hogy lehet e vezetni B. jogsival de, nem hiszem. Egyébként, ha lassújárművet veszel, azzal eléggé behatárolod a mozgásteredet, mivel gyakorlatilag nem mehetsz vele sehova legfeljebb a szőlőbe kapálni földúton max. 25 Km/h sebességgel ami nem túl jó mivel menne az kicsivel többet is bár nem sokkal. Viszont megúsznád a műszakit meg talán a súlyadót és a zöld kártyát is.
Emberek! Nem láttátok kedden este a királyi TV-ben az 56-os napló c. műsorkát. Volt benne egy rövidhír a 30 000. csepel teherautóról. Tök jó volt. Nem tudjátok, hogy ez megnézhető-e a neten?
A tehergépkocsi forgalmiba bejegyzett szállítható személyek számának növelését pedig elég bonyolult intézni, én már túl vagyok egy ilyen akción.
Ez a forgalmiban rögzített szám a fülkére vonatkozik, vagy újra kell vizsgáztatni, ha "megfelelően rögzített és biztonságos" üléseket teszek a dobozba? Ez lenne az, amit nem szívesen csinálnak?
Köszönöm a válaszokat, ha még van hozzáfűzni való, akkor várom. A 9 főbe azért még belefér a család. Akkor érdemes C jogsit szerezni (nem lesz pénzkidobás).
b) a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van,
Ezt ki ellenőrzi, és milyen a megfelelően rögzített és biztonságos ülés? Biztonsági őv ugye nem kell (nem kötelező)?
jpeti: Praktikusan a helyzet ugyan az, mint már legalább húsz éve. Mivel C jogsival vezeted a Csepeledet, max kilencen ülhetnek benne. Hárman vagy ketten a fülkében a forgalmi szerint, a többiek a bódéban üléseken.
nagyon szép amit itt leírtál de mutasd már meg légyszi hogy ezekböl a pontokbol mi az ami 1 344 es 8.5 Tonnás doboz Csepelre ha van megfelelö rögzitett ülöhely nem ál ?
jpeti: A tehergépkocsi forgalmiba bejegyzett szállítható személyek számának növelését pedig elég bonyolult intézni, én már túl vagyok egy ilyen akción. Kerestem, de most nem találom a KFF erről szóló anyagját, de a lényeg, hogy bár lehet, de nem szeretik megcsinálni...
jpeti: A magyar közlekedési jog, és hozzá a műszaki előírások szájhagyomány útján terjednek, mint a népmesék alakulnak, részinformációkból egészen érdekes új jogszabályok teremnek. Ebben a legerősebbek a közlekedés felügyelet dolgozói, akik ehhez belső utasítások formájában kapnak ki nem fogyó muníciót. A jogszabály ezt írja (1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet): "4) Tehergépkocsin - az (5) bekezdésben foglaltak kivételével - abban az esetben szabad a hatósági engedélyben feltüntetett személyek számánál többet szállítani, ha a) a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömege 3500 kg-ot meghaladja, b) a szállított személyek számára megfelelően rögzített és biztonságos ülőhely van, c) a rakomány a szállított személyeket nem veszélyezteti, d) a tehergépkocsi össztömege - a rakfelületen szállított személyek súlyát személyenként 68 kg-mal számolva - a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömegét nem haladja meg, e) a tehergépkocsi rakfelülete nem billenthető. (5) A fegyveres erők, a rendvédelmi szervek által üzemeltetett, valamint közveszély, elemi csapás vagy a vasútüzem biztonságát veszélyeztető akadály elhárításánál használt tehergépkocsin - a (4) bekezdés b)-e) pontjaiban foglalt rendelkezések megtartásával - a hatósági engedélybe bejegyzett személyek számánál több személyt abban az esetben is szabad szállítani, ha a tehergépkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg."
Úgy tudom 5,2 t körüli. A lassú jármű dolog miatt pedig már börtönbe is zártak tudtommal egy hivatalnok hölgyet. Szóval neméppen szabályos, és az illető még pénzt is elfogadott érte. Én is most gyűjtök C jogsira. Egyébként C1 alkategóriás jogsival 7,5 t-ig lehet vezetni, de c1-et szerintem nem lehet sokkal könnyebben szerezni, mint C-t. Ezeket az okosságokat az Interneten találtam.
Alfred nem kitaláltam hanem a KRESZ írta anno hogy teherautón ha megfelelő rögzített ülőhely van akkor az szabályosan használható. Volt valami módosítás ez ügyben a furgon személyautó használata miatt. Ott annyit változott azt hiszem, hogy csak akkor lehet beletenni a hátsó üléseket, ha megmarad legalább 1 tonna terhelhetőség. És így kivették többek közt a személyautónak használt teher vitokat is az olcsóbb adózásból, de ha te tudsz valami mikiegeres szabályt szűzlányokkal, szívesen hallgatom, én azt mondtam, hogy szerintem tehát nem biztos, hogy így van a szabály.
UPIUPI
kösz az infót hol lehet ezeket beszerezni ?
nem semmi ez a kép most nézem hogy ezen hátul is szimpla kerék van, ezek valami más kerék tárcsák vagy az általános és csak szélesebb gumi van rá. Mert most tartunk a gumi beszerzésnél és nem mindegy mennyi, kell és gondolkodunk a szélesebb változaton is mivel az eredeti méretben nem nagyon lehet már kapni , lassan ott tartunk hogy elmegyünk az eredeti 40 éves gumikkal ami azért elég nagy bátorság lenne.
jpeti: "Szerintem ha rögzitett ülöhelyet teszel bele anyit hogy maradjon 1 tonna terhelhetőség akkor bármennyi embert vihetsz vele." Ezt hogy' találtad ki? Vagy kitől hallottad? És miért 1 tonna? Miért nem Mikiegeres matrica a motorháztetőre? Vagy két első éjszaka szabadon választott szűzleányokkal?
Nekünk van FUG-PSzH légszűrő, a sivatagai változat (D-444) készül ilyennel.
Bár ez is olajtükrös főszűrő, de ciklon működésű előszűrővel van kiegészítve. Ajánlom a főszűrő rész kicserélni papírbetétesre. Le kell centizni a belsejét és ezen méretek alapján kell keresni olyat ami jó bele. Sokkal nagyobb a hatékonysága és kevesebb aq probléma a karbantartással. Én a sima 344 szűrőben is kicseréltem, és a fogyasztás is valamivel jobb lett. A konzolról is van valahol nézeti rajz.