Felmegy rá a 15-ös ET31,5-el nekem is az van és a Pásztóynál szerelték fel úgy hogy felpróbáltuk rendelés előtt (Pasztoy.hu). Milyen Pirellit rendeltél?
Voltam gumisnál téli ügyben a FIAT szerint az 1,4 T-Jet-hez 15 lemez ajánlatos ( ET 31,5 ), nem megy fel ( ezt is kipróbáltuk). Nem az átmérő miatt, hanem a féknyereg homlokkiképzése miatt. Ugyanez az általunk megnézett alufelnivel is. A gumis, akit csak ajánlani tudok Májer Milán ÉRD körbetelefonálta a gumis ismerőseit és más is így járt. A 16 os felninél sem mindegy a kialakítás. Mára rendelt egy felnit, ami már másnak felment és így 205/55R16-tal (Pirelli) nem jön ki sokkal többe mint a 15 felni +gumi. Persze ez nem jelenti azt hogy nincs 15-os felni ami nem megy fel de figyeljetek oda.
Én nem figyelek a fogyasztásra, de megnéztem nálam 9,2 az átlag.
én most 8.1en állok 700 kmen. viszont van valami műanyag tücsök valahol a műszerfalban, még nem jöttem rá hol. első szervíznél majd állíttatok a jobb első ajtón, mert egy kicsit nehezen nyitható. a minap lemostam az autót, és a szélvédő és a motorháztető közötti műanyag szellőző bal oldali csavarjánál lötyög az alátét, viszont nem lehet a csavart utánahúzni, majd rákérdezek erre is.
Ma voltam szintén olajcserén én is (1490 km). A tapasztalatok hasonlóak, bár én már többször vittem Érdre a Bravoimat (indokolt a többesszám:)
Néhány infó közérdekűleg: Az olajszűrő elég elb@szott helyre került, kínlódás volt a cseréje. A levegőszűrőt alulról kehet cserélni (a 60 ezres csereperiódusra csak néztek:), ugyanis a lökhárító jobb oldali sarkában van és a fedele lefele néz:) A bal első tompított izzót pedig úgy lehet cserélni, hogy a szélvédőmosó tartályának beöntőcsonkját ki kell emelni és akkor egyéb trükkök nélkül cserélhető az izzó.
T-Jet tulajok figyelmébe: Ami lényeges tapasztalat volt, az az, hogy vittem én is az olajat (Selenia K 5w40 API SM - megjegyzem nem sok még az SM minősítésű olaj), viszont a szervízben szóltak, hogy az nem pontosan a turbos benzinesek olaja. Ugyanis annak külön van K sorozatú olaja a PURE ENERGY ami szintén 5w40-es de a minősítési szintja API SM/CF és kifejezetten a turbos benzines (valamint az euro 5-ös) motorokhoz készül. Erre majd figyeljetek oda.
Rákérdeztem a 120 lovas benzinesekre is, hogy mennek és azt a választ kaptam, hogy komfortosabban vezethetőek az alacsonyabban ébredő nyomaték miatt.
Az átlagfogyasztásom maradt 8,4 (vásárlástól számítva), ami érdekes, hogy a 120-as tempomatos autópályás utazásra ennél minimálisan de többet tankoltam vissza (8,5). Tehát alacsonyabb a városi fogyasztásom, mint az országúti:)
Bocsánat, hogy ritkán vagyok - nagyon rohanós ez az időszak. :( Ömlesztve megpróbálok pár dologhoz hozzászólni. :)
A gumimi pirelli P7 (225/45) Az üzembehelyezés: 113e Ft volt - 1.9D 120Le Én 15-ös alufelnit tettem fel télre 195/65R15 Conti Ts 810-ekkel. Az 1400kg-os 4,7m-es Passat kombinak is ez volt a gyári mérete - így nem érzem "vékonynak". :))) Ma voltam szervízben a Csiki-Bege-nél. (ez van közel a munkahelyemhez) Lecseréltettem az olajat. (1880Km van a gépben) Én vittem az olajat és a gyári szűrőt - így 3950Ft-ot fizettem! Kedvesek és korrektek voltak! Hétvégén több mint 1200km-t fogok belerakni...hmmm, már alig várom:))
Fontos info a dízeleseknek: Havonta legalább egyszer ajánlott min. 8-10km-t 3000-es fordulaton nyomni, hogy regenerálódjon a DPF.
Jelenleg 6,5 - 6,8 közötti az átlagfogyasztásom városban - a dugóktól függ.
Hétfőn délután valamivel 5 előtt gurultam ki a szalonból. Zöld kártya nélkűl, azt én csináltam meg ma, hát nem volt occsó ez az euro IV-es moci. Ugyanis az okmányiroda malmai lassan öröltek és a zöldkártyás már bezárt 4-kor így csak ma tudtam volna átvenni. Felajánlották ha nagyon akarom vigyem el így, és csináljam meg magamnak, persze ezt a részt nem kell fizetni. Jóhogy elhoztam, nem várok még egy napot, egésznap erre készültem. Az egész zárószámla 119 ezer párszáz forint volt xenonnal. Holnap majd részletezem, hogy tisztán lássanak az elkövetkező tulajok is. A rendszámokat kérdezte lentebb valaki, hogy a K-sból mennyi lehet, még van szerintem. Nekem a rendszámom nagyon találó KYT-..0 elég jó, elsőre megjegyeztem:) Bekapcsolom a Sport gombot és tiszta KIT, Knight Rider:). A tapasztalatok első körbe elég jók, de még próbálgatom az autót, szoktatom és szokom a gépet.
Elvileg nekem is (a gyakorlat majd ma délután lesz remélem) : Continental ContiSportContact lesz, csináltam anno képet a kerékről, illetve gumiról is, viszont állt a telepen más Bravo is motorját nem tudom, de nem t-jet és nem sport felszereltség, azokon a felni viszont 16-os 205/55 gumikkal.
A Bravo gyári alapmérete a 15 coll. Mondhatni a sport felszereltséghez adnak nagyobb kerekeket. Felmegy erre is a 15-ös felni, mármint az ET 31,5-ös, mert a nagyobb ET számúak hozzáérnek a féktuskóhoz. Amiért még ajánlott a 15-ös átmérő az az, hogy sokkal jobb gumit kapsz a 16 collos áráért ebben a méretben. Viszont Varshi kartásnak igaza van, max akkor látsz az úton havat (nem latyakot, havat), ha elmégy síelni vhova - de azt is csak Magyarországon:) Egyébként meg a 17-es conti gumi, amit adtak rá 0 fokon esőben remekül tartotta az autót - igaz nem volt felfagyott az út. Bár akkor már majd mindegy mi van rajta.
Kicsit a témához: Kinek milyen gumival szerelték a gyárban az autóját? Én Continental ContiSportContact 3-at kaptam.
Általában a legkisebb (gyárilag ajánlott) váltóméretre szokták ajánlani. Ha felmegy rá, felteheted rá, hóban ugyanis a minél keskenyebb a jobb (bár úton megmaradt havat már évek óta nem láttam).
A boltok akciós újságaiban se a legnagyobb/legokosabb/leglegleg modell ára van a kép mellett, nem tűnt még fel? ;)
Én is ezért kérdeztem az osztás körre, hogy mit vegyek, de ezt letisztáztuk. Nekem a Fiatban R15 195/65-ös méretet ajánlottak télire Bruttó 27.441-et/db ezt természetesen szerelt kerék. Azt mondom teszek hozzá egy kicsit és a Marsonál rendelek 15-ös Dezent V alufelnit Barum Polaris 2 gumival 30.990-ért/db. Így nem kell fekete kerekeket néznem ezen a gyönyörű autón.
16" -ban 205/55R16 a váltó 15" -ban 195/65R15. Fater ALFA 156-osán a 205 van és valahogy meg tudnám szokni a BRAVOn is. A 15" még nem láttam T-Jet sporton.
Én 75öt fizettem, de zömében 100-at mondtak máshol. Egyébként nagyon szép ez a szín. Én is a maserati kék és a maranello vörös (micsoda hangzatos elnevezések:) között hezitáltam. Láttam a nyári verőfényben és nagyon szép tud lenni. Gratula hozzá!
Na ettől félek én is, hogy lehúzzák az embert. Adok majd le autót a mostani Punto II-t. Így nekem is lesz eredetíség vizsga esetemben 1400cm3-ig 17000.-. Utána néztem gyorsba egykét dolognak a netet. Így a következők: Zöldkártya: 7280.- Ft, Vagyonszerzési illeték 18Ft/cm3 így 24624.- Ft, Eljárási illeték ami 12000.- Ft (6000.- Ft Forgalmi+ 6000.-Ft Törzskönyv ezekből áll össze) Vízsgadíj: 7700.-Ft+adatlap: 1190.-Ft +címke: 420.-Ft, Rendszámlábla 1 pár 6500.-Ft Ha mindezt összeadom: 76714.- Ft jön ki. Egyéb összegnek izzókészlet egészségügyi doboz, mosás, takarítás stb elszámolható 10.000.-Ft Tehát 86714 Ft jön ki. De legyen 90.000 Ft kiváncsi leszek hol áll majd meg a vége:) Mert a 120.000 az már tényleg sok szerintem. De remélem hétfőn kiderűl, ma voltam bent, elvileg hétfőn áttudom venni az autot az mondták.