Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

latolgato Creative Commons License 2018.12.08 0 0 155

A hátsó törlő miatt elkezdtem újra keresni a megoldást. Ezt a programot találtam.

Win. és androidra. Fordítóval olvasva, ez komplett progi, az adatbázissal sem kell szórakozni, full Dacia adatbázis!

Ez nem a telefonon nézhető pld. km, sebesség App.

DDT4All progit is néztem de oda adatbázis másolás stb. is kell. Itt mutatja az OBD olvasót a srác, 8:54 nél a  hátsó törlő kikapcsolását is.

latolgato Creative Commons License 2018.12.08 0 0 154

Szia!

Nem a testvérektől de az ő gyártmányuk. Ott a link az írásomnál. Ez a CÍM

Előzmény: loganos (153)
loganos Creative Commons License 2018.12.06 0 0 153

A riederautó ugyan azt árulja, amit a lengyelektől linkeltél, csak a lengyelektől olcsóbb? A Vaterás képen szépen passzol az ívekhez.
Ami a takarás dolgot illeti, ha a 205mm széles kosz csík helyett csak 30mm marad koszos, már jobb.

Előzmény: latolgato (152)
latolgato Creative Commons License 2018.12.06 0 0 152

Ők jobb képeket készítettek mint én és más Dacia típusról is. És ez az S.védő típus amit én is megvettem, mástól. Én a nagy V kialakítás miatt mertem megvenni, több lehetőséget láttam a korrigálásra. De igen, kifelé már én sem tudtam vinni, hogy teljesen takarjon. A cél kimondotta az az alsó terület védelme volt, már így is van ott felverődés miatt apró sérülés. Ez meg az új gumi átka, minden követ összeszed.

Előzmény: loganos (151)
loganos Creative Commons License 2018.12.06 0 0 151

Nálad szépen felfekszik az ívre. Attól tartok a Stepway-em műanyag elemei miatt már nem fog. És mint ha a te képeden is kicsit keskeny lenne a 185-ös kerék külső oldalához, akkor a 205 széles gumi nagyon kilógna.

Előzmény: latolgato (150)
latolgato Creative Commons License 2018.12.05 0 0 150

Köszönöm mindenkinek!

De az érdem Logan Fan szerelésének köszönhető, onnan lestem le a rendeléshez szükséges kódot is.

Loganos! ezt az erősítést, ragasztást átgondolom jó érveket mondtál, köszönöm. Meg kell ott is fogatni ezt a gumit. És akkor még jön a felpakolódó hó súlya, stb. Csak a hátsókat raktam még föl, mert zavart ez a mozogni tud és mit kellene még tenni vele kérdés. Ez a kép rögtön a felrakás után, ott a megoldandó feladat, ki is emeli a gumit a patent feje (van ott egy lemezcsavar is már nincs előttem a kép) Első lábra fúvatás (terelni) kell nekem is, 2x kaptam kemoterápiát (nem piát) a második már kinyírta az idegeket a lábfejnél, talpnál. csak akkor reagálok igazán ha már a sípcsont fázik. Természetesen érzek bizonyos dolgokat, de teljesen ésszerűtlen ez az érzés. Még gázadást is koncentrálnom kell, mintha egy idegen tárgy lenne a talpam és a pedál között.

 

Fagy53! Esetleg egy alufóliával bevon megfelelő hosszú polifoam lap feltolása, kiterelné onnan. Ha megfeszíted a műanyagot a lábfejed mellett ki is jönne a levegő, csak mindkét oldalon szivacsot tettek oda. Tartja a kárpitot is és nem feltűnő, hogy hiányzik onnan valami. Ott a képen a szivacs. Amit próbálj még ki!

A fűtéscsapot régen elhagyták már, mert rájöttek, hogy jobb a levegővel, zsaluval szabályozni a hőmérsékletet (nem én írtam) Ezért van állandó áramlás a radiátorokban. Hidegben és mint a kis motor hátránya is, hogy sokára kapunk meleget. Tedd közép állásba a benti/bejövő levegőáramlást. Megmarad valamennyi friss levegő viszont nem kap a radiátor totál hideget teljes felületén. A motornak is segítünk előbb elérni a megfelelő hőm-letet. Nekem u. tűnik mintha előbb jönne az a meleg. Aztán van a vízkörbe építhető melegítő, saját akkuról működő de ez már más téma.

 Balesetmentest kívánok mindenkinek!

 Ez meg egy Kistarcsai út a kórházhoz és vissza, főúton, 4.én reggel, esőben.

fagy53 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 149

Üdv!

Szeretem az ilyen ilyen építőjellegű hozzászólásokat, pláne fotókkal illusztrálva, köszönöm.

Nem vagyok érdekelt a témában, mert nálunk a hátsó traktus általában üres, így a francot sem érdekli mennyi meleg megy hátra!:-)

Fontosabb dolog számomra, hogy mennyi megy előre, na ehhez kaptam gondolatébresztőt tőled, mert én bizony nem figyeltem, hogy mennyi marad a középkonzolban abból a kevésből ami van. Sandero Stepway 0.9 Tce és alig termel hőt, teljesen dízeles jelleggel bír ebből a szempontból is. Ilyenkor télen itt a városban időutazást teszek a tényleges kilométerek mellett, visszajönnek a kétütemű trabantos évek....hasonlóan fagyoskodtam télen.

Visszatérve az első traktusra, az kiváltképpen érdekelne, hogy miképpen melegíthetném meg jobban lábacskáimat 0°c külső hőmérséklet környékén, mert ez zavar a legjobban, persze garivesztés nélkül. Ez nekem is megérne ennyit!

Mégegyszer kösz az infokat!

 

Előzmény: latolgato (146)
loganos Creative Commons License 2018.12.05 0 0 148

Jól csináltad :)
Akkor most jöhet a vezető lábtérhez való kiegészítő idom fabrikálása. Úgy nem fog a jobb lábfejes megsülni, a bal oldali meg megfagyni. Azt is megtalálod neten,a hol a fűtéscsöveket is.
A felszerelt sárfogókról légyszíves tegyél fel képeket, kiváncsi vagyok rájuk. Sok félét szereltem már fel, de ilyet még nem hozott egyik ügyfél sem. Ha jól illeszkedik, és mindenhol ,,beveszi a kanyart" , akkor rendelek saját Sandero-ra próbára én is.
Dobbetéthez egy ötlet: Én még plusz 2db önmetsző csvarral hozzá szoktam fogatni a lökhárítóhoz, a nagy műanyag patentot levéve, dobbetétet picit elemelve jól teleibe nyomom FBS ragasztóval (utána 24 óra teljes kötés, tehát egy hétvégi program, nedves, hideg időben is lehet, ha nincs fagy és valakinek nincs garázsa). Gyárilag olyan fosul van megoldva, hogy a legtöbb autónál ez a patent fellazul, vagy el is veszik. És a tulajokat az őrületbe kergeti, hogy rossz úton mik azok a kopogó hangok. Mert mozog, és belever a kaszniba.

Előzmény: latolgato (146)
TomTomG Creative Commons License 2018.12.05 0 0 147

 latolgató Jól dokumentált "csináldmagad" Köszönjük! :)

latolgato Creative Commons License 2018.12.05 0 0 146

Megjött a csatorna 5. napra.

Az üléseket nem szedtem ki. A hátsó elem egyszerűen a helyére tehető a kárpit enged annyit, egyáltalán nem kell vele küzdeni. Eleve rövid az elem, rögtön a helyén van. A kábelre kell figyelni, pont ott van kibújtatva az is. Az elsőkkel kis türelem kell és hosszú ujjak. A bal oldali már a 3. próbára összecsúszott. Mindig van egy utam hajnalban, most is. Egész langyos lett a hátsó gumitálca. A hátul utazó már nem panaszkodhat. És ez eddig szinte elveszett a box mögött!

Anyagok mert jó estém volt, 10E a két elem, alkohol, fejfájás ami jött de azt az időjárásra fogom.

Itt a két gonosz box mögé fújó nyílás.

Helyén az elem

Már a helyükön, a középső nyílnál a pótolt szigetelés.

 

Hátul, ahol le is lehetne csavarozni. A furat ott van viszont nincs benne az a műanyag betét a lemezcsavarnak. Majd 1x.

Hiányzó szigetelés jobb oldalt.

Pótoltam.

A kárpit is gyári előkészített nem én vágtam meg.

Bal oldali elem.

Összetolva

Na ezért "jó" a hótálca, mert ez van mögötte:(

Pontosan ez is ott nem takar a pedáloknál! Logikus, a sofőr az hangvezérléssel kezeli a pedálokat. Grrrr....

Szigetelőanyag, olcsó kategóriás rugós matrac mindkét felén ez volt. Egyik fele meg valami bevonatos, tehát könnyű akár ragasztani is. Ugyan az amivel a Sanderot is telepakolták, természetesen ha nincs agyonpisálva. (vagy ismert a múltja, ne vigyünk az autóba poloskát) Kipróbálom egy hátsó ajtó "kárpit" mögé, mert még az ajtónyitó kapcsolónál is dől be a hideg, ha egy ablak már picit is le van engedve. Na és ha nem éri víz. Még a cocialista autóknál is voltak kis szivacsbetétek a zörgés és a huzat miatt az ajtónyitó fülnél stb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

latolgato Creative Commons License 2018.11.26 0 0 145

Biztos.

Megrendelte a vejkóm, egyik nagy ismert név 3-5 hét alatt hozza, másik meg kb. 3 napot jelzett, 5500/db (vagy nevezzük jobb és bal elemnek) Vissza áru nincs ha gond lenne, mert nincs hivatalos forgalmazója.

Nyáron ott annyira hideg volt, hogy oda raktam az E-cigit, de egy szendvics is ott lehetett volna vagy egy söröcske:) Ha nem lenne beszerezhető az elem akkor lezárnám azt a rést a ventil.házon.

Vettem sárfogót, univerzálist, előre és hátra. Hátsót felraktam, párszor köpdöstem. Annyira vékony a műanyag amire rá kell csavarozni, hogy mozog miatta a sárfogó (előre hátra mozdul). Azzal kellett volna kezdenem, hogy azt a műanyag dob részt hozzáfogatom a lökhárító elemhez. Na de majd.

Aztán elgondolkodtató ha előre is fölrakom, akkor nem a küszöbre, hanem be a kasztni alá és kifelé terül majd a jó kis sós hólé, víz. Ennek ára az ismert netes piaci hirdetésben 3990Ft. De tovább kerestem és u.azt találtam, 6670 volt futárral együtt a két pár, rövidebb és hosszabb. Lengyel tezsvírek gyártják, gumi és nem műanyag szakadós. Ma már a 2 pár rövidet venném az is elég hátra, hogy ne a vizes homok üljön a ködlámpánál. Most visszanéztem a rendelésem, érdekes, az első ami rövidebb, most drágábban lett 3015Ft. És itt az én rendelésem a képen.

 

Raktam föl öreg audi ajtóról leszedett kéder gumit a motorteret védeni. Elég megviselt már és puhább kellene. Gyártó is van de ide nem 1 cm-es kell.

 

 

 

 

 

Előzmény: Zizi6785 (144)
Zizi6785 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 144

Teszteltem tegnap, és tényleg.

Hogy ezen a vacak műanyagon miért spóroltak. Sokkal komfortosabb lenne az autó vele.

Ha garanciában megemlítem körberöhögnek?

Előzmény: latolgato (143)
latolgato Creative Commons License 2018.11.24 0 0 143

Szia!

1. Szerintem igen.

2. A levegő a box mögé (is) fúj ez 100% látnom sem kell. 5:38-5:48-nál pont azt a részt magyarázza és mutatja is egy pillanatra.

3. Kárpit mögött ott az elem helye, ülés alatt hosszú kivágás ott van kibujtatva nálam gégecsőben kábel. 99% ugyan az, kábelezés kibulytatásán látok eltérést.

Amúgy meg azonos orr, utastér, különböző hátsókkal. Miért is ne így lenne hiszen ez is spórolás a gyártónak. De még 1x a lényeg. A lábra fújt levegő fele a box mögé kerül. Felmelegíti oldalt a váltó irányába is, ellenőrizd le. Ennek a csatornának a hiánya a fűtés és klíma használatkor is negatív, minden csak elől kavarog és semmi hátul. Egy hölgyike Lodgy-ja É. németektől van, ott benne van ez az elem, ráadásul az a kasztni elég sok liter. Éghajlat és felszereltség függő is a megléte. Nálunk van négy évszak ide nem jár ezek szerint. Kár hogy most láttam csak meg ezt a lehetőséget, itt a hideg és nem szeretek feszegetni hideg műanyagot.

 

Előzmény: Zizi6785 (142)
Zizi6785 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 142

Ez a Sanderóban is így van?

Előzmény: latolgato (141)
latolgato Creative Commons License 2018.11.23 0 0 141

Most már tudom miért melegszik a középkonzol alul a tárolónál. A légcsatorna nincs beépítve viszont oda is fúj levegőt a ventil. Nem terelték ki oldalra ezért nem érzem én alul az intenzív áramlást a lábamra. A fele ott marad a műanyag mögötti részen. És most már értem miért érzem ha a kárpitot benyomom, hogy van hely mögötte.

istván355 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 140

Üdv!2008-as sandero-hoz magyar kezelési könyv,javitási könyv ( PDF)van valakinek?Köszönöm az uj megvan(2012-es)

Előre is köszönöm.

 

loganos Creative Commons License 2018.09.05 0 0 139

Feltettem a Medianav-omra a legújabb 2018.Q2 Európa térkép csomagot, bővített POI (hasznos helyek) adatbázissal.
Akit érdekel keressen emailben névvel, telefonszámmal renault.dacia.code@gmail.com és telefonon egyeztetünk. Én Győr környékén, kolléga Sopron környékén tudjuk megcsinálni. Nem csak térkép frissítést, hanem szoftveres problémákat is, tolató kamera beszerelést is. Évjárattól és softver verziótól függetlenül, Medianav 1 év Medianav Evolution készülékeken is. Sőt, lehetőség van a régebbi Medianav 1 készülékekre rátenni az újabb Evolution készülék menüjét, bővebb menű rendszer (pl. hangereje külön állítható mindennek), GPS alapú sebesség kijelzés, stb.

TomTomG Creative Commons License 2018.09.02 0 0 138

Sziasztok.

Pontos alufelni méretet tudtok mondani? Lemezfelnivel és nyári-gumival fog érkezni és azt hiszem a klasszikus téli-nyári kerék cserélgetős lesz a történet.

Gondoltam megnézem az alufelni árakat, bár majd csak tavasszal lesz aktuális.

AUTOMATA 01 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 137
  1. Sziasztok! Modelffrissítés várható mostanában?
balusan Creative Commons License 2018.07.30 0 0 136

Nem szeretném leírni , de budapestiek .

Volt egy pár garanciális problémám , minőségi hiba az autóval.

 

Én egyébként a fótiakat preferálom,  oda vittem végül kötelezőre is , elégedett voltam

Csak félek hogy ott is csak annyit mondanak majd ( ha egyszer eljutok oda )  hogy  mérés után még pont jó a szervónyomás ( állítólag ezt ellenőrizték nem tudom 

mennyire és hogy ez mit jelent ...mert az nem cáfolták hogy  " nehéz " a kormány ) 

Bármit mérnek , a feleségem is jelezte hogy sokkal nehezebb tekerni a kormányt,  mint korábban 

 

Nem tudom mire hivatkozhatok  , mert a probléma szó szerint kézzel fogható , de  mondhatják azt hogy mérés szerint jó 

( akkor viszont nem tudom mitől nehezült be , és mi lesz később ) 

 

Előzmény: Zizi6785 (135)
Zizi6785 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 135

Melyik szerviz?

Előzmény: balusan (134)
balusan Creative Commons License 2018.07.30 0 0 134

Sziasztok

 

Sandero tulajdonos vagyok én is .

Bár hozzászólást megengedek majd én is az autóval kapcsolatban.

 

Első körben annyi hogy  az alapjáraton  zörgést én is hallom ,  felengedett  kuplungnál.

Eddig vagy nem  tűnt fel , vagy  most vált hallhatóvá azt nem tudom , bár a miénknél nem ennyire erős a zaj talán 

nem nyomja el a motorhangot  ( 1 éves  múlt )... ezért nem is foglalkoztam vele.

Nem értek hozzá de talán a nyelestengely lesz. 

Új autónál ilyen hang az gáz szerintem , de ismerem már a garanciális hozzáállást ,  mindenre azt mondják   "ez ilyen " ... pedig nem.

A kipufogó nálam is rozsdás ,   kb  1 év után jelentek meg rajta  jól láthatóan .

 

Az ajtók nálam is nyírják a gumitömítéseket , jó hogy jeleztétek mert a hátsó ajtónál eddig nem vettem észre ...hétvégén vettem észre  hogy már 

majdnem át is szakította az ajtó felső éle a gumit ... gáz ... de nincs mit tenni ,  tettem oda ragasztó szalagot és befújtam WD40-el .

Nem értem hogy legalább ezekre miért nem figyelnek oda.

 

Most a szervóval ( kormány )  szenvedek,  kb egy hónapja  bekeményedett ( addig könnyedén lehetett tekerni ),  szervíz megnézte de szerintük ez is így rendben van ( szokásos hozzáállás )

Keresnem kellene egy másik szervízt , de  nem azért vettem új autót hogy  szervízbe rohangáljak .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imre Seemayer Creative Commons License 2018.07.16 0 0 133

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni hátha valaki már tapasztalt ilyet és tudja a megoldást.

Dacia sandero stepway de gondolom a fék mindegyiknél egyforma.

2 éves a kocsi és a nejem már új korában is mondogatta hogy beesik a fékpedál.

mivel én nem tapasztaltam nem tudtam hova tenni, az első éves szerviznél említettem a szerelőknek de így nem tudták mi lehet.

Én sem, aztán 2 hete ki álltam a garázsból a kocsival az utcáraés a kapunál fékezve olyan hangja volt a kocsinak, mint amikor az ember lába lecsúszik a pedálról és az vissza ugrik.

és tényleg, nem beesett de bejjebb ment a pedál. A fékhatással nem volt gond. Mentem vele pár kört gyorsítottam fékeztem hirtelen.

A hang nem jött viszont egy párszor beljebb ment a pedál felkeményedés közben fékhatás rendben. De nem a lelevegősödött érzés.

ma a2. éves kötelezö szervíz hibajelenséget elmondtam így nem tudják megmondani. Ugyan amikor vittem a kocsit a szervízbe egyszer sem jelentkezett ez a probléma.

fékhatás mérés pedálnyomás mérés hiba nincs. (pedig van). Szervíz után befelé a belvárosba fékezés közben megint jött az a hang és a pedál beljebb menés.

Fékhatás rendben. Esetleg valakinek tippje hogy mi lehet ez?   

fancy27 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 132

Indirekt a rendszer.
A négyévszakos megfontolandó, a mai négyévszakosok már tényleg nagyon jók, olvasgass teszteket!

Előzmény: TomTomG (131)
TomTomG Creative Commons License 2018.07.15 0 0 131

Természetesen úgy lesz!

Közben azért kérdezgetek még: Ha +100-ért alufelnivel rendelem akkor a lemezfelnit nem kapom meg ugye? Tehát ha gondolkodom a téli nyári kerék váltáson akkor mi a célszerűbb, alufelnivel és nyári gumival rendelni és utólag venni hozzá lemezfelnit téli gumival?

A keréknyomás-ellenőrző rendszer mit takar, indirekt a rendszer vagy kerekenként van jeladó?

Bár az autózási szokásainkat tekintve lehet tényleg egyszerűbb és gazdaságosabb lenne a négy-évszakos használata.

 

Előzmény: Zizi6785 (130)
Zizi6785 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 130

És persze oszd majd meg te is a tapasztalataidat, benyomásaidat az új autóról!

Sok sikert hozzá, balesetmentes közlekedést!

Előzmény: TomTomG (129)
TomTomG Creative Commons License 2018.07.13 0 0 129

Nagyon érdekes pro és kontra érveket, meglátásokat soroltatok fel. Jelenleg egy 99' 1.0 ibizánk van amihez képest a sandero jelentős előrelépés lesz. szerintem minden téren többet kapok. Nem 1-2 évre tervezem megtartani, de amire az elmúlt tízen pár évben nem igazán volt szükségem azt úgy vélem a jövőben sem fogom túlzottan hiányolni, pl van vonóhorgom, de szerintem most nem fogom kérni. Az elmúlt években talán 3-4 alkalommal használtam, és akkor is megtudtam volna oldani máshogy. Persze nem lehet tudni mit hoz a jövő. De ennyivel már vehetnék egy kisbuszt is mert hát sose lehet tudni.

Nem autópályázom, munkába nem járok vele max ha szombaton kell  menni, vidéken lakom, de szerintem tök mindegy mert az utak minősége szinte mindenütt sz@r. Hetente 3-4 alkalommal használjuk, éves szinten 10e km, de van hogy kevesebb. Arctic felszereltség+ pótkerék meg ajándék tolatóradar. ez így 2 674 000 huf. Nincs fölös 500ezrünk a Stepwayre, függetlenül attól, hogy persze, hogy jobb lenne, naná! Ha valaki tanácsot kér tőlem, hogy milyen láncfűrészt vegyen csak a Stihlt vagy a Husqvarnát ajánlom, de sokan mégis megveszik a románoktól a hamisítványt és boldogok vele mert csak a kis kertjüket akarják vele gondozni amire akár évekig képesek is ezek a kis minősíthetetlen masinák. Szóval tudom az anyagi határaimat, amit át is fogok lépni, tudom az igényeimet amiket szerintem ha hosszú ideig gondtalanul fog működni a Sandero akkor túl is fog szárnyalni. Persze mindig többre vágyunk mert hú de jó lenne még ez meg az is, de lássuk be, hogy van egy reális igény és van egy valósan elérhető szint ameddig tudok, merek nyújtózkodni. Nekem  ez a felszereltség már nagyon full, az ár pedig már egy kicsit feszes is, tehát ez van, vagyis ez lesz :)

De köszönöm a tanácsokat mindenkinek, jó fejek vagytok, szerintem sokszor fogok idejönni olvasgatni a posztokat, kérdezni ha nem tudok valami!

fancy27 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 128

Szilárd burkolatú úton felesleges az ilyen hasmagasság. Bakhátas földúton? Lehet, sose megy arra. A 16-os kerekek meg éppenhogy sérülékenyebbek. Műanyag kerékív? Dizájnelem. Persze minden műanyag az autón elvileg megfoghat valamit. Hogy erre mennyi az esély, és megér-e annyit...? A tempomatot úgy vettem, hogy megveszi az Arcticra, azért mondtam, hogy majdnem  200. De ha pl. 95%-ban városban megy, semmi szüksége rá, és így már több, mint 200 a különbség. Tetőcsomagtartóra lehet, megint sose lesz szüksége. Hangszigetelt motorháztető? Mennyivel halkabb vajon? A hang nagy része sztem nem az üvegen keresztül jön be. Gumiabroncsot nem tudom. Vajon tényleg jobb, vagy pont rosszabb? Szóval a majdnem 200-at kitevő különbség dizájn meg hasmagasság. Na jó, meg tetőrúd. Ja és persze nem kell neki a turbós motor se, mert nincs rá szüksége.

Szóval ne mondjuk hogy vegyen Stepwayt mert megéri. Neki nem éri meg, mert nem akar fél millával többet fizetni olyanért, amire nincs szüksége.

Nekem pl. nem ért volna meg még plusz 100-at se a Stepway, mert sose közlekedem hatalmas gödrökben, padkáztatni nem szoktam, autópályán, országúton szinte nem megyek, boxot nem szállítok, budapesti dugóban járok egyedül, úgyhogy gyengébb motor is elég. Ha most valaki jönne, hogy de igenis vegyek Stepwayt, mert megéri, azt mondanám, amit most, hogy nekem ugyan nem.

 

Előzmény: fagy53 (123)
Zizi6785 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 127

Na így már értem :)

Előzmény: fancy27 (126)
fancy27 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 126

Nem érti az iróniát :-)

Előzmény: Zizi6785 (124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!