Annál jobban! Ilyenkor elérzékenyülve mindig eszembe jut az első autóm, ami egy nemisannyiaraOFF p126 volt. Szegénynek a meleg volt a legnagyobb ellenfele. Nyáron, délidőben mindent akart, csak menni nem, már persze magához képest. Amikor lement a nap, a hűvös párás idő egyből meghozta a kedvét. Ebben mondjuk közrejátszott az is, hogy a hűtése csak jóindulattal volt szabályozottnak mondható, kb úgy, hogy hideg motornál zárt a légcsappantyú, melegnél meg nyitott. :-) De egyértelműen észrevehető volt már 5-10 °C különbség minden autómon.
Nos pénteken átvettem a gyönyörűséget majd rögtön utána kaptam egy telefont és utaznom kellett.
Most értem vissza Pestre. :(
Fényképet még nem csináltam mert a kigurítás után rögtön zivatarba kerültem - most elég koszos. :(
A kocsiról: Fantasztikus, csodálatos és még sorolhatnám a jelzőket.
Az első 300km alatt elég ijesztő volt a teljesítmény és a fék + kicsit hangosabb is volt mint vártam. A fék azóta bekopott és minden ok és a teljesítmény is megjött - bár még nem padlóztam le - de érezhetően fejlődik. A hangja is kellemes lett.
A futómű viselkedése először aggasztó volt - majd próba szerencse alapon megálltam egy kútnál - és láss csodát: 3,1 bar volt minden kerékben.
đ][đ[[ä***grrrrrr
(A kereskedésről majd írok hosszabban, most nincs időm - egyenlőre csak annyi, hogy az ország legkeletibb kereskedéseit mindenki kerülje el jó messzire!!!)
Azóta feszes (225/45R17) de teljesen élvezhető még komfort terén is!
A kocsi rengeteg apró hasznos dolgot tud amelyek csak használat közben derülnek ki: pl. bekapcsolt első ablaktörlőnél a tolatni kezdesz elindul a hátsó ablaktörlő.
Beállítható hogy bizonyos sebesség elérésekor figyelmeztessen valamint, hogy zárja le az ajtókat. stb.stb
Élvezek minden percet amikor benne ülhetek!!!
Ami nem tetszik: (ilyen is van)
-badarságnak tartom, hogy a kanyarkövető funkciót nem lehet kikapcsolni!
-Baromi széles oszlopok- zavaróbb a forgalomban mint azt gondoltam . majd hozzá szokom.
-Ami viszont aggaszt mert nem tudom, hogy elmúlik vagy hiba: 1-ből 2-be és 2-ből 3-asba váltásnál amikor kinyomom a kuplungot egy pár másodperces "zakatoló" felmorgás hallatszódik -főleg akkor ha "jobban megpörgetem váltás elött a motort!! (max. 2300-2400-ig!!!)
Esetleg ötlet?
Majd megírom a kereskedői élményimet! Tanulságos lesz!
Én az 1. elméletben hiszek, gyakorlatilag mért adatokról van szó. Meddig tart átírni a motorvezérlő elektronikát?! És ebben az esetben a legkisebb a lebukás esélye. Gyakorlatilag nincs is. Ki elött? A többit nem tudom elképzelni a bürokrácia útvesztőinek hála.
A Punto(Bravo) 120LE-s T-jet motorja a teljesítménymérésen a követkető értékeket produkálta: 138LE (120LE helyett) és 218Nm (206Nm helyett). Ez nem semmi azért.
Akkor milyen értékeket produkálna a 150LE-s vas?:)
A Sportos kárpit tényleg gyönyörű, csak Dynamic esetében egy baja van: a 30e feláron kívül meg kell venni hozzá a spoilereket meg a peresebb gumikat alufelnivel. Na igy már kicsit drága. Igaz, a Dynamic beltere is már elég jól néz ki.
Igen, nekem is ezt mondták, aztán amikor rákérdeztem, hogy akkor mégis miért szerepel az árlistában pld. a Dynamic Tjetnél a Sportos kárpitnál egy "-" jel akkor mindenhol rájöttek, hogy nem rendelhető a 150 lovashoz...a 120 lovashoz valóban kérheted a Sport csomagot (Dynamichoz) de szerintem a 150 lovashoz még mindig nem. Lehet, hogy tévedek, de az árlista alapján még mindig ez van...
Van olyan márkakereskedés, ami már akcióban ingyen odaadja a Sport belsőt a Dynamichoz, sőt még egy rakás extrát is ingyen...:) Az ESP-t meg megrendelem külön...:) Lesznek itt még akciók bőven, állítólag a garit is kiterjesztik 3évre Jan 1-étől. Te vezettél 120LE-at probaúton? Kiváncsi lennék, mi a különbség a 120 és a 150LE-s között...
A 150 lovas Tjethez csak a Sport felszereltséggel kaphatod meg a "Sport" belsőt, legalábbis amikor én rendeltem akkor nem lehetett a Dynamic Tjetet Sport belsővel kérni (érdekes, hogy a sima 1,4-es vagy a Multijet Dynamicot lehetett...). Szerintem megéri a Sport és a Dynamic közötti árkülönbség, a Sport felszereltségben már benne van az ESP csomag, a 17-es felnik, a piros cérnás belső kárpit, függönylégzsák, spoilerek stb.
A SPORT gombot egyelőre túl sokat nem használtam, de vagy kétszer kipróbáltam és valóban nem éreztem nagy különbséget. Elvileg közvetlenebb kell legyen tőle a gázpedál reakciója, megnő a nyomaték 230 NM-re és keményebb a kormány szervó.
Nálam a másik lehetőség az 1,8-as Civic lett volna. Annak ellenére, hogy papiron alig van különbség a két autó menetteljesítménye között, a Bravo sokkal jobban megy...na persze ezt nem tudtam biztosra amikor megrendeltem, csak reménykedtem benne:-)
Valóban. Ott a pont, tényleg csak 150-es van sportban. Igazándíból a 150LE-ön gondolkodom és Dynamicban, csak nem tudom, hogy megéri-e az a 30LE a 300000ft különbséget, vagy inkább költsem azt a pénzt az extrákra. Úgyhogy a Bravo Sport-os kollegától részleteses beszámolót kérek...:)
A Sport gombnak van érezhető hatása? elvileg 3000-es fordulattól 230Nm-re növeli a nyomatékot, de a neten erről elégg megoszlottak avélemények, volt ahol egyszerűen csak marketinggombnak hívták mert nem vettek észre semmi különbséget.
Ez a 120 vagy a 150LE-s? Most akarok én is Bravot venni, vagyis Seat Leon-t nézegettem, de a megnéztem a Bravot is, nálam döntetlen lett az eredmény, így az asszony döntött...:) Viszont most jön a dilemma, a 120-as vagy a 150-es T-jet-et vegyem?
Két hete vettem át a T-Jet Sport Bravomat és egyszerűen nem tudok betelni vele, minden kilométer örömöt okoz:-) a motor nagyon nyomatékos, már 1800-as fordulattól keményen húz és ami nagyon jó benne, hogy bármilyen sebességben szinte ugyanolyan lendülettel megindul. Pld. 6-osban 100-nál is úgy nekilendűl, hogy csak vigyorogni tudok az autóban:-)
Ami a fogyasztást illeti: kb 1400 kilométert mentem mióta lenulláztam a számítógépet, az átlagfogyasztásom 8,6 l/100 km. Ebből kb 1200 km autópálya volt (4 fővel, csomagokkal), a többi városi dugó meg hegyi út.
Én egyelőre idegenkedem a dízelektől, meg ami nagy és megy (és persze nyomják is neki) az azért fogyaszt is (főleg városban). De egyszer biztos lesz majd az is.
Igen, a 150 Le-s változat. Láttam a neten (vmi anglius oldalon) a mért adatokat, de majd ha meglesz beszámolok a tapasztalatokról. Bár nem biztos hogy én leszek a mérvadó, mivel a.) új lesz az autó és össze kell szoknunk, b.) azt hiszem még mindig én tartom a benzines fogyasztási rekordot a netes bravo társadalomban (4,17 L/100km), de szerintem a 150 ezer km-re vetített átlagban sem vagyok nagyon hátul;) A pillanatnyi fogyit ne nézd soha sehol:) Igazából azt remélem ettől a motortól, hogy megfelelő középút lesz számomra az ár, a teljesítmény és a fentarthatóság szempontjából. Aztán majd meglátjuk - de az is igaz, most nem a fogyasztás volt a fő szempont a kiválasztásnál. Az áttételt számolgattam már és nem volt túl hosszú, kb. 4000 a kérdéses tempónál, ahogy visszaemlékszem.
Az bíztató:) Nekem, az 1.4 T-Jet-tel nem sokat lacafacáztak. A megrendeléstől számított 3 héten belül már a központi raktárban volt. Igérni december elejére ígérték (8-12 hét). Ezek szerint nincs megrendelés vagy van gyártó kapacitás.
mint vidéki, eddig forgalomban csak egyetlen új bravot láttam - leszámítva a tesztautót persze, de abban meg ültem. :p ma viszont veszprémben két lámpa között mindjárt kettőt is. egy elefántcsontszínűt (találjunk már ki erre valami jobbat, olyan gáz ez a marketing elnevezés), KWZ volt, ha jól emlékszem. a másik KUD talán, és a grafitszürke színű volt.