Nekem nagyon nagy csalódás volt a 120le-s Grande. Vezettem már 1.3 Mjet 75 és 90le modelleket is. Egész egyszerűen többet vártam tőle a 96le-s Stilomból kiindulva. Semmivel sem éreztem nagyobb dinamikát mint a Stiloban, és nem volt benne sportos érzésem sem, annak ellenére, hogy a le többlet és tömeg differencia kellett volna hogy igazolja. Szomorú is lettem, mert ezzel a motorral a Bravo valószínűleg gyengébben muzsikál majd. Kíváncsi vagyok tényszerűen mi a különbség a 120 és 150es változatok között.
a neten valamelyik fórumon vannak mérési adatok és nyomatékgörbék is a 120 és 150LE-s T-jetről, amikor még a prototípusokkal rohangáltak vele. A görbék alapján a 206Nm nyomaték már 1750-től jön a 120 LE-snél, a 150 LE-snél 2000-től. A valóságban nem tudom, hogy mekkora fordulattól érezhető a megindulás.
Nem tudom, én nem vagyok vmi nagy dízel guru:) Nem is nagyon vezettem, de nem is vágytam rá eddig. Jut eszembe hatos váltó. Azok akik publikálni is merik a technikai paramétereket, nekem úgy tűnik a 6. fokozat végáttétele nem tér el jelentősen az 5 sebességes 5.-jétől. Szóval ez sokszor inkább csak merketing. Főleg azért mert ahhoz, hogy jelentősen eltérjen és még "élhető" legyen a 6. fokozat, ahhoz géperővel is bírni kell(ene).
Nem találtatok vmit technikai infót az 150 lovas TJet-ről? Keresem-keresem, de nem nagyon találok semmit.
Fura, amikor a 150Le-s multijet-et próbáltam, akkor nekem pont az volt a benyomásom, hogy 3000 környékén tol egy parasztosat egyébként "semmi különös".
Hát sajna ezt hozza a nagy tömeg (fékek hatékonysága, dinamika terén).
Amúgy a motor 3500 fölött is egyenletesen húz, se nem erősebb, se nem gyengébb, mint egy egyenletes leadású szívómoci, bár szvsz nem is ösztönöz nagyon a kiforgatásra, én elvoltam vele 3000 alatt is, hiába győzködött a kereskedő.
Amúgy a Bravóról egy rövid teszt (ebből a Bravo a lényeg, a dízelmoci nem): ezen a linken
Az 1.4-es T-Jet Grandéról meg (ebből ugye a T-Jet a lényeg): itt
Sajnos rövid a tesztút:( A kereskedéstől a repülőtér mögött ki az Egér útra, ott rá az M1-M7 közös szakaszára, végül le a körfelüljárón vissza a kereskedésbe. Ez jó is lett volna mert van benne rossz minőségű út, emelkedő, és autópálya szakasz is. A baj az, hogy amikor én próbáltam - a délutáni "csúcs" elején - akkor nem lehetett igazán kihúzatni (mondjuk 2 km se volt a kocsiban, aznap du. rendszámozták fel, még zöldkártyája sem volt). Ami mindenképp pozitívum, hogy nem rázott jobban mint az én 1.2-es Bravom, pedig ettől tartottam kissé. A motor 2000-ig kicsit erősebbnek érződik mint a szívó testvére (bár annak élménye már fakulóban van), utána elkezd erősebben húzni, de az igazi "tolást" én 3500 körül éreztem. Ezt viszont a már említettek miatt csak másodpercekre volt lehetőségem kipróbálni. A 150 lovas dízelt már vezettem régebben "tiszta" körülmények között és azt kell mondjam az sem nem tol nagyobbat és nem is indul meg sokkal hamarabb. Én mindenképp ezt a motort preferálom ehhez a kasznihoz, bár tény hogy a dízel takarékosabb. A fék nagyobb pedálerőt igényel mint a sajátomon és mintha a lassulás sem lett volna olyan vehemens a széles gumik ellenére sem. Bár lehet hogy ezt csak az összeszokás hiánya okozta. A kaszni meg olyan mint a többiben:) Biztos ami biztos, gyorsan rendeltem is egyet:)
A júliusra beharangozott GP T-Jet-ek is inkább augusztusra értek be a szalonokba. (Olyannyira, hogy a július 1.-én indított TV-reklámra úgy kezdtek forrni a telefonok, mintha most azonnal mindenki GP T-Jet-et akarna venni, mi meg azt sem tudtuk miről van szó.)
Majd ha lesz kedved, regisztrálj a fiatbravo.hu-ra, persze ha szereted a lelkesedést, mert szét fognak szedni a kérdéseikkel. :))) Mondjuk ráférne már a fórumra valami új téma, a régi Bravo optikai és egyéb sufnituning témái már elég kornyasztóak...
ma hívott az értékesítő, október 12-én kerül gyártásba az autó. azt mondja, onnantól körülbelül még egy 2 hét, mire megérkezik. szóval még valószínűleg október vége előtt.
hát, ha gyártatni kell a kocsit akkor más márkánál sem hiszem, hogy 4-6 hétnél hamarabb itt lenne. a héten várom, hogy visszajelezzenek, mikorra kerül gyártásba, és kb mikorra ér ide, szóval lehet hogy nem lesz majd két hónap, lehet hogy lesz, majd megírom.
Az egyik szalonos értékesítő szerint pont azért van akció, mert nincs rá kezdeti lelkesedés, magyarul alig viszik."
Ilyen butuska magyarázatot csak kínjában találhatott ki a Kereskedő. Szégyellje magát:-((( Akció azért van, mert anélkül már jóformán lehetetlen lenne eladni egy autót és ezt a Generálimportőrök is tudják. Csak minden márkánál máshogy manipulálnak: Ford: flottakedvezmény már egy autónál is, Skoda: "roncsautó", Citroen: irreálisan feltornázott listaár, stb., stb., stb...
"Mondjuk érthető, ha vinnék mint a cukrot nem lenne akció."
Az akcióknak általában nem sok köze van egy autó (márka) keresettségéhez, eladási darabszámához és országon belüli piaci részesedéséhez...
Kézenfekvő példák: "A mi autónk" akciói orrba-szájba... Piaci 2. és 3. Ford illetve Opel árengedményes akciók... Piaci 5. Toyota "sosem romlik el" akciók, stb...stb...stb...
"nekem még májusban azt mondták, hogy a 300e akció valószínű csak júniusig tart, látszik..."
Habár az autó májusi bevezetésekor még semmi sem látszott 100%-ig biztosnak, de általánosságban elmondható, hogy egy akció időtartama - önmagában - egy negyedévnyi. A II. negyedév vége pedig ugyebár június 30-ig tart, azaz a kereskedő akkor és ott IGAZAT mondott. A jelenlegi akciók például szeptember 30-ig szólnak, azaz nincs ember aki most teljes bizonyossággal prognosztizálna egy okt-dec.-i akciótervet. Ezt a FAM okt. első napjaiban köti majd a Kereskedők orrára, addig hétpecsétes titok.
Más kérdés, hogy általában ilyenkor egetrengető dolgok nemigen látnak napvilágot, azaz legtöbbször minden marad a régiben.
Az egyik szalonos értékesítő szerint pont azért van akció, mert nincs rá kezdeti lelkesedés, magyarul alig viszik. Mondjuk érthető, ha vinnék mint a cukrot nem lenne akció.
Igen, októbertől rendelhető. Abból is lejön 300 000, ami végül mégse, mert ugye metál+ forg helyezés+vmi extra pl ESP és már ott is vagyunk a listaárnál.
Nekem is a 300-350 ezres kedvezményt nyomták mindenhol. Én még csak érdeklődés szintjén állok. A stilo vásárlásnál megtanultam, hogy nem kell felülni a kereskedőknek. Az autók a kedvezmény mértékével túl vannak árazva.( Pl citroen...)
Miután megvettem a stilot rá két hónapra, már ingyen nyomták a CD-s rádiót, alufelnit stb. Szóval lesz itt még akció bőven, főleg miután a kezdeti lelkesedás után aláhagy a vásárlás. Én is a 120 lovas T-jetben gondolkozom. Az én tudomásom szerint ua mint a 150 lovas, csak a szoftver más.Aztán, hogy mi lesz meglátjuk.
A minap nézegettem a Skoda octaviát a család miatt. Most az 1.6-os 4,1 milla. Azért ez is elindult lefelé( kb 500 000-et )A kereskedő szerint csak 60 db van még ebben az árban. Szerintem meg ezután jön a mikulás akció, újévi akció stb...