Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 5966

Igen, mivel ő eléggé fix pontokon kapcsolgat (mondjuk beleszól a motor/olajhőfok, terhelés, stb. is, de ráérez az ember), így elfőrdulhat, hogy 4-esben 1700-as fordulattal gurulsz stabil sebességgel, de ő CSAK AKKOR vált D-ben, ha eléred az 1800-at, namost ha ekkor kihúzod kézibe (M-be), feltolod 5-ösbe, majd visszahúzod D-be (de akár M-ben is hagyhatod), akkor nem vált vissza 4-be, tehát "jó neki".

Magyarán ha magasabb sebességből lassítanál ide, nem váltana vissza. Ezzel kábé ki lehet sakkozni, hogy jó-e neki az úgy. De persze egy kis rágyorsítás/visszalassítás is megoldja a váltási gondot, mert nem ugyanott vissza, vált fel...

És igen, látszik a fogyimérőn, hogy kevesebbet eszik.

Előzmény: haywood (5965)
haywood Creative Commons License 2011.05.26 0 0 5965

Értem. Illetve nem értem, de legalább látom, hogy mást is foglalkoztat a kérdés :) Olyat próbáltatok már, hogy kézzel kapcsolgatva a DSG jobban fogyaszt-e? Így talán el lehet kerülni, hogy néha feleslegesen pörgesse a motort és váltogasson olyankor, amikor nem is kellene, mivel az ember nyilván jobban látja előre, hogy mit akar, mint a váltó. Az autópályás dolgot fix 6-osban viszont én sem értem.

Előzmény: Varshi (5964)
Varshi Creative Commons License 2011.05.26 0 0 5964

Ez egy érdekes dolog. Én a Seat honlapon követtem végig.

Az első időkben mindenhol kevesebbet/ugyanannyit fogyasztott a DSG. Kis idővel később a német(!) honlapon már volt egy másik menüpont, ahol hihetőbb fogyasztási adatok voltak. Itt már nem volt kedvezőbb. Aztán a feceliftnél, pár évvelkésőbb a magyar is megjelent.

 

Hogy ez miért van?? Szoftverfrissítések miatt? Beismerték, hogy hazudtak tévedtek? Nem tudom.

 

Szerintem: városban hasonló lehet a kettő fogyasztása (a DSG nem forgatja ki feleslegesen), városon kívül viszont valamiért +10%-ot számolj rá (annyival eszik többet a DSG - okát nem értjük, az áttétel 6-osban ~ ua.).

 

Ha Szilit kérdezed, ő általánosságban +10%-ot szokott rá mondani, de ő főleg pályázik. Én meg városozok.

 

Nekem 60e km átlaga 6,9 a Seattal, gyakorlatilag az első pár 1000 km óta, akkor Dél-Pest -> Dél-Buda útvonalon jártam, tehát ott van benne a Lágymányosi híd is, ha ez mond valamit forgalmi helyzet tekintetében. Azóta mindenfelé változott a melóhelyem, de a fogyi nem különösebben.

 

Város, kisebb dugókkal, időként vidéki utakkal. Nekem (a fenti okok miatt) annyira nem tudja levinni a vidéki út, 5-nél kevesebbet etetni vele már eszetlen fillérbaszó közlekedési stílust követel meg, de szerintem azért is, mert elég rövid a váltója: 2000-nél 6-osban 105. A régi 1.9 PD 130 lovasok kevesebbet forogtak.

Előzmény: haywood (5963)
haywood Creative Commons License 2011.05.26 0 0 5963

140 LE-s PDTDI motornál mekkora fogyasztáskülönbség lehet DSG és kéziváltó között? A skoda honlapon fent lévő adatok szerint városban kb 1,5 literrel többet fogyaszt a DSG-s. Van valakinek valami összehasonlítása a témában? Nekem elég fura ez a gyári adat, nem értem, miből adódna ekkora növekmény.

Gianniz Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5962

Igen, még a legújabb faceliftes 2011-es Passat is rendre kikap az összes Superb2 összehasonlító tesztben. (német tesztekben is).

Előzmény: _Brazil_ (5944)
Varshi Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5961

sajnos ebben nincs VW felni: www.wheelweights.net/wheel-weight-alpha.pdf

Előzmény: Törölt nick (5960)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5960

Igazából csak tippelgetni tudjuk, hogy mennyi lehet a különbség (szerintem szinte semmi) a 17-es és a 18-as alufelni között, így úgy gondolom, hogy a fogyasztás/menetteljesítmény romlását elsősorben a gumi szélessége határozza meg az én esetemben...

 

 

Egész hétvégén nálam volt egy kocsi, amin 295-ös gumi volt.. Pont azon tűnődtem, hogy mennyire tuti lenne ez egy 225-össel...:-))

Előzmény: Varshi (5959)
Varshi Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5959

nálunk családon belül két 17-es közt 0,5 kiló (Fiat-Seat),

a két "legtávolabbi"  (17 alu vs 16 acél) között 4 kg a különbség, szerintem a 18-as még nehezebb, már maga a gumi is, egyszer néztem az "önsúlyukat"

 

Seat gyári 17-es alufelni + Pirelli P7 = 21,4 kg

Előzmény: Törölt nick (5958)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5958

Akkor kb. jól emlékszem én is a mérésre...

 

Mert a 16-os, meg a 18-as alu között sincs valami egetverő tömegkülönbség.. (na persze gumival értem)

Előzmény: Varshi (5957)
Varshi Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5957

16-os lemez és 16-os alu között 1 kg volt nekem.

Előzmény: Törölt nick (5956)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5956

17 és 18 gyári között mennyi a különbség?

10 deka?

vagy még annyi sem?

 

Amúgy a 16-os lemez és a 18-as alu között sincs túl sok... (asszem 20-21 kiló a 18-as, 19 kiló meg a 16-os/db gumival: de erre nem esküdnék meg... Még régebben mértem, de meglepően közel voltak egymáshoz)

Előzmény: Varshi (5955)
Varshi Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5955

És a rugózatlan tömeg?

Piruettező korcsolyás mit csinál, amikor kinyújtja a karjait? És ha behúzza őket?

Előzmény: Törölt nick (5954)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5954

A 18-as alu és a 17-es alu az kb. ugyanaz...

 

225/40R18, illetve 225/45R17...

 

Szélesség ugyanaz, átmérő 63,72cm, illetve 63,43cm....

 

És ugye a fogyasztást, meg a teljesítménycsökkenést elsősorban a szélesség növekedése rontja...

Előzmény: Varshi (5953)
Varshi Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5953

Nade Te 18-as aluról váltottál 16-os acélra! Az 4 ugrás!

A sorrend így lenne, ha nem hagyunk ki lépcsőt: 18-as alu, 17-es alu, 16-os alu, 16-os acél.

 

A legkevesett az utolsó kettő és az első kettő között van, mert szélességben nincs eltérés, csak a felni súlyában, de egymásra rakódva már tényleg nem csoda, ha 10% feletti eltérést regisztrálsz, amit további %-okkal növelhetsz meg, ha "sportgumit" és ECO-gumit hasonlítasz össze. Hmm?

Előzmény: Törölt nick (5952)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5952

Az enyém több mint dupla lóerős, mint a Tied és én nagyon érzem a nagy kerék miatti teljesítménycsökkenést...

10% simán megvan érzetre...

 

Ha lassan megyek kb. 5%-kal, ha tolom neki, akkor kb. 10-15%-kal eszik többet a nagy kerékkel..Ezek mérési adataim...

 

Nekem mondjuk használati tárgy a kocsi...

Előzmény: whitecombi (5951)
whitecombi Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5951

A teljesítmény csökkenését egyáltalán nem érzem (pedig 105 lónál 10%-ot biztos megéreznék...). A 17'-es kerék egy 1.6CRTDI-ről származik. Elegance felszereltséghez alapként járt. A fogyasztás növekedésénél 5%-nál többet nem várok. A gödröket tényleg jobban megérzi, de továbbra is hangsúlyozom hogy ez nem racionális döntés volt, egyszerűen nem csak egy használati tárgyként tekintek a fehér bálnára.

Előzmény: _Brazil_ (5950)
_Brazil_ Creative Commons License 2011.05.24 0 0 5950

A 17-es nyilván jobban néz ki. Szép.

 

De sajnos amit Szili írt, az mind igaz. A legtöbb megemlített problémával amúgy nem is lenne nagy gond (bááár, ha az is nézem, hogy nekünk az Octavián kb 20e után gumit kellett cserélni annyira hangos lett...), de az 1.6-os teljesítményét még ezzel egy kicsit rontani, az nem biztos, hogy bogy feláldozható a szépség oltárán. Innen a következő lépés a csipcsipcsóka ;)

Előzmény: whitecombi (5946)
mbot75 Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5949

Nagyon jól mutat, de vigyázz a kátyúkkal és a padkákkal. 

Nekem a téliekből a cserénél (kb 10e km) derült ki hogy a jobb hátsó kuka. Nem engedett le, de újra már nem használható.

Ettől függetlenül ma is újra 17"-el választanám :-)))

 

Előzmény: whitecombi (5946)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5948

Természetesen a 17-es a szebb, de!

A szépség oltárán majdnem mindent feláldozol vele:

- kb. 5-15%-kal többet fog fogyasztani,

- kb. 10%-kal gyengébben fog menni,

- a kényelem romlik (16-ossal sem túl lágy a SuperbII rugózása)

- jobban megterheled a futóművet/kormányművet,

- nagyobb eséllyel lesz sérült a felni/gumi,

- drágább és gyakoribb gumicserére lesz szükséged

 

+ kanyarsebességed valamennyit nő vele...

 

Nekem a 18-as gyáriak a padláson pihennek... a fentiek miatt....

Előzmény: whitecombi (5946)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5947

Hosszútávon 3,5 decire fog - várhatóan - kijönni a fedcomp csalása...

Előzmény: whitecombi (5945)
whitecombi Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5946

Kedves cartársak!

 

Totya444 cartársnak köszönhetően az alufelni projektem sikeresen lezárult.Ma délután megtörtént a felnicsere, egy kék kombi elegance adta át a 17'-os kerekeit a fehér Comfortomnak.

Az tény, hogy egy kicsit jobban ráz a 16'-hoz képest, de szerintem sokkal-sokkal szebb.

Teszek fel képeket, így jobban eldönthető. Kiváncsi vagyok kinek melyik tetszik jobban.

 

Elötte:                                            Utána

     

Előzmény: _Brazil_ (5941)
whitecombi Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5945

Hát igazad volt, a computer szerint 5.6-ot fogyasztott, de ténylegesen 6.1 volt a fogyasztás. Mit is mondjak, csalódott vagyok hogy nem hihetek a computernek...

 

Előzmény: Törölt nick (5940)
_Brazil_ Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5944

Pályán valóban nem zavaró a PD, viszont amikor igazán kellemessé válik, ott már elcsattan a tafi is rendesen, 160+ környékén érzi magát a legjobban a vas. És tényleg, ha nem is túl csendes, cserébe viszont takarékos, és elég strapabíró.

Szombaton egy új A4 3.0TDI és egy Passat CR 170 lovas társaságát is élveztem. Az Audi rendben van, mondjuk továbbra sem tetszik, de tényleg minőségi autó, a motor pedig isten. A Passatot meg inkább hagyjuk, nekem annak a belseje továbbra sem éri el talán még az Octavia színvonalát se, pedig elvieg nem egy pályán játszanak. Most se vennék Passatot Superb helyett, és akkor már tényleg inkább legyen benne a PD, max bekapcsolom a rádiót, mert akkor aztán tényleg nem zavaró.

Előzmény: Gianniz (5943)
Gianniz Creative Commons License 2011.05.23 0 0 5943

Pályán szerintem nem vészes az 1.9 PD, 150 körül én szinte csak a szélzajt hallom a motorhang nem vészes. Na persze a Superb biztos csendesebb ilyen szempontból, bár az Octavia2 eléggé szélzajos volt

 

(Szerintem a Skodákban eléggé erős a szélzaj - direkt úgy van tervezve, hogy a VW, Audiról ne is beszéljünk csendesebb legyen- ezzel csak az a gond, hogy egy mezei Renault, Ford viszont simán csendesebb)

 

Az 1.4 TSI finoman használva, tényleg kellemes, csendes. +2 liter, vagy keményebben használva inkább +3 liter nekem nagyon nem érné meg a mai üzemanyagárak mellett.

Előzmény: _Brazil_ (5942)
_Brazil_ Creative Commons License 2011.05.20 0 0 5942

Nekem nagyon tetszett az 1.4 TSI, kultúrált, általános használathoz elég, és nagyon kellemesen csendes. Fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, gondolom 2 literrel eszik többet mint az 1.9-es, nem vészes. Nem bántam én meg a PD-t, tudtam mit veszek, sőt, nem is volt kötelező megvenni sem, de azért néhanapján tényleg nagyon vágyok egy sokkal csendesebb autóra. Mondjuk egy olyanra, amiben teljesen csönd van. Ez egy 450h Longban sem volt meg a múltkor, szóval velem van a baj...

Bár mostanában csendesebb lett a vas, most megint kicsit többet autópályázok (elég jelentős része a megtett km-nek autópálya), az mindig jót tesz a kis lelkének.

Előzmény: Gianniz (5938)
_Brazil_ Creative Commons License 2011.05.20 0 0 5941

Majd valamikor összefutunk, és meglátod mia különbség a PD meg a CR között.

Előzmény: whitecombi (5939)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.20 0 0 5940

"5.6-ot mutat a computer"

 

+3-4 deci a valós...

 

Tehát 5,9-6,0 között lesz mérve, ha pontosan tankolsz...

Előzmény: whitecombi (5939)
whitecombi Creative Commons License 2011.05.20 0 0 5939

1.6 CRTdi  elsősorban beindulás után zajos, késöbb már csak alapjáraton kelepel... Sajnos nincs összehasonlítási alapom a PDTDI-hez képest de szerintem a hangja elviselhető.

Fogyasztása is nagyon jó. Tötymörgős budapesti csúcsforgalomban használva 5.6-ot mutat a computer 750 mért km-en...Remélem ezt majd a tankolás is megerősiti...

Előzmény: Gianniz (5938)
Gianniz Creative Commons License 2011.05.20 0 0 5938

Ok, rendben:) Amúgy nem minden TSI annyira csendes, pl. a 2.0 TFSI eléggé rövidváltós, 160 felett már 4-5000-eket forog, igaz 160-ig azért elég csendes. Alapjáraton meg elég ronda, dízeles hangja van.

 

A másik meg, most hallottam egy új Polo 1.6 CR TDI-t, alapjáraton ment, a bolt mellett parkolt. Elsőre kb. ugyanolyan zajosnak tűnt, mint a jó öreg 3 hengeres 1.4 TDI-nk. Menet közben biztos kisimul, de nem voltam hasraesve a csendességtől. Nem annyira traktoros, de van hangja bőven.

 

Az 1.4 TSI 122-es viszont tényleg nagyon csendes motor. A PD tényleg traktoros, de engem bőven kárpótol a fogyasztás, és az élvezetes vezethetőség.

Előzmény: _Brazil_ (5936)
_Brazil_ Creative Commons License 2011.05.19 0 0 5937

Első ránázásre szép. Egy kósza gondolat erejéig eltűnődtem, hogy megkérdezem tőlük, hogy mennyit kell rádobjak a mostani autómra, de amúgy semmiképpen nem cserélném el használt autóta a fehér bálnát.

Előzmény: Süni A6 (5934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!