Naaaaaaaaaa..., azt azért nem mondtam. Nem bontom meg a 63-as évjáratú, szimpla lámpás, korai kivitelű autót. Vélhetően az év vége felé kerül műhelybe, resturálásra, akkor leveszem és lemásolható. Egyébként Szolnokon van a műhelyünk.
Háááát...., ha jobban szétnézek a telephelyünkön, talán látok egy benzinlámpás melegítőt / TIM: téli indító melegítő/. Ez egy 344-es platós Tschepelen van.
Szegény D4K :(( nem ezt érdemelné :( nagyon strapabíró gépek.. mégegy ilyen masszív traktort nem nagyon tudnak gyártani.. szerintem :) Valaki szerezzen már nekem egy U28 első hidat (csizmákkal) LÉGYSZIII :)))))
Sza a motor! Az a telep a BM.oktatási központé volt,én is rajta voltam egy darabig azokon a bringákon,de nem jutottam sokra.Valami belső szervhez kerültek állítólag...Kérdezz rá a www.langlovagok.hu -n esetleg többet tudhatnak.
Akkor ennek a kosarában liftezgettem pár éve 15 méter magasba. :-)
Akkor említettem is valamelyik topicban, te meg kérdezted, hogy merre található a kocsi, én meg csak annyit tudtam, hogy Vásárhelyen, ha esetleg emlékszel.
Közben nyomára jutottam az általam feltett motorikus kérdésnek. Minden bizonnyal a JÁFI P1-sorozatú motorról van szó, mert ugyanezeket az értékeket említi az autóbusz típuskönyv az Ik 180, illetve 556 esetén.Mindkettőről tudható, hogy eredetileg a P1 fekvő változatát kapták, és csak a gyártás végén került beléjük a később Ikarus motorként megismert Rába MAN. (valahol van adatom ezekről a P1-ekről, lehet, időszerű lenne előkeresni?.-)
Ne tévesszen meg a kinézete. vadonás új, sosem dolgozott.egy állami gazdaság központi épülete előtt állt, mint emlékmű, vagy 30 évig.Ott lett ilyen rozsdás, és üveg nélküli.Belülről viszont minden gyári rajta, annyira, hogy ha megnézed, még az eredeti gyári plombák is rajta vannak.
197x is lehetne, de mert a D613.18 már az 1968-as motorkínálatban szerepel, inkább valószínű az 196x. Csepel motort 1974-ig gyártottak, az utolsó tételeket a Vöcsi állította össze a készletezett alkatrészekből. Nálunk van egy vadi új(szó szerint) D4KB, annak a gyártási táblája 1974, és még eredeti mustársárga festésű a motor.
Nagytarcsa határában még jó egy évvel ezelőtt egy üres telken láttam, vagy tizenegynéhány régi tüo autót, köztük nemegy Csepelt is. most asszem lakópark épül, és a kocsik eltűntek.