Szóval van egy olyan kardánkeresztem tartalékban, amilyen egyik autómon sincs.
Meg összeszámoltam azt a 7db kardántengelyt és 6 lett végül, nem tudom miért emlékeztem 7-re.
2 db az első híd és osztómű között, 1 db váltó és osztómű között, 1 db osztómű és diffi között, 1 db váltó segédhajtás és osztómű között, 1 db osztómű és csörlő között. Úgy tűnik ez a 6 db kardántengely pedig 5 féle.
Valaki csinálhatna egy hasonló felsorolást a zsírzó gömbökről is, de lehet, hogy az benne van a kezelési utasításban, kiegészítve a zsírzás km esedékességével. :-)
Én sajnos nem Csepel autó tulaj vagyok (ami késik nem múlik), de nagy gépem van nekem is! Gondoltam írok ide, mert szerintem elég sok közös van a a Csepel kocsi illetve a Dutra traktok közt! Meg alkatrészgyűjtés közben elég sok teherkocsi alkatrésszel találkozom, így lehet hogy tudok segíteni!
Teszek fel pár képet, kettő erősen gyári gépről (gyári szín, stb), amik egész életükben oktatógépek voltak, ekét csak gondolatban húztak! Az egyik egy 62'-es másik egy 67'-es kabinos! Még a mérőórák is gyáriak!
a.) a 7 db kardántengely közül egyiket sem ábrázolja a 2. rajz
/azon egy olyan csuklót (7C) alkalmazó tengely van, amilyen csukló fotóját beszúrtad a múltkor/ ilyen csukló nincs a D344, D346 kocsikon
b.) az 1. rajz a váltó és osztómű közötti-, valamint az osztómű és difi közötti kardán jellegrajzát mutatja, amiken 6C tipusú kardáncsukló van. hosszuk a két helyen eltérő
/ez csak azért került ide, mert ennek pont 150mm az átmérője, amire utaltál a régebbi képednél, és az átmérő erre a csuklótipusra (6C) jellemző. gondolom a "kb 150mm" az végül a rajzon látható 7C-nél mérhető 158mm a képen lévő csuklónál/
Igen, épp kezdtelek volna helyesbíteni.:-)) A 3C a mellékmeghajtásban volt(szivattyú, csörlő), ezen felöl 6C volt a kardán 7C nagyságrendű van az Ik-55-66, Csepel D700 sorozatban.