a kompresszor a d442(fug)-ról való, amiben szintén 414h (asszem..) motor van. a gödöllői gépgyárban bontottak ilyeneket anno ~3éve. ott egy csomó levegős cuccot hajtott meg (difizár munkahenger, mittoménmi), de passzol az alapra. nekem a tolólap munkahenger eszik sokat, azért kell. :))
igazad van a 450-esen is ilyesmi volt.
a 24V a 346-ról való, talán csak a soros-párhuzamos kapcsolót teszi feleslegessé, meg az akku töltés (külső, 220-as töltőről, ami nekel 24V) egyszerűsödik.
jogsi van d-ig, rendszámom persze nekem sincs rá. ha esik a hó nem bántanak :)), ha nagyobb távra kell menni kérek P-rendszámot.
állítólag már nem adnak lassújármű renszámot ilyenre, bár én is sokat látok......
Kéthengeres kompresszor 450-esről való? Úgy tudom azon volt ilyen?
Hogy kerültél kapcsolatba a fitness gépekkel?
Nekem az apám dolgozott az Autógyárban kb. 1965-1970 között egy Tempo Ktsz nevű cégben, 80 fő anyagmozgató tartozott hozzá. Sajnos sohasem jártam a gyárban, még május elsején sem. :-(
Nekem B kat. jogsim van csak, jó lenne egy lassújármű rendszám.
Azért a földes környékbeli utcákra ki-ki merészkedek néha.
akkutöltő dobozos, platós nyitható oldalfalú, platós fix oldalú. a hótolásra használtról tettem fel, arról van néhány, de otthon (most nemonnan..), a fix vidéken (Fonyód), az akkus Pesten, arról csinálok. szép az arany színű autód. én a fixest csiszoltam le fémig (alvázat nem), egyenlőre alapozva van. azt szeretném szépen helyrehozni.
most a hótoló van soron 24V átalakítás, kéthengeres kompresszor....
Én Tikalor-ként ismerem és magát a motor oldalára szerelt gyári gázolajos téli előfűtő berendezést hívták így nálunk Lentiben 87-88-ban. Igaz tilos volt a használata, mert nyílt lánggal melegítette a kartert kívülről. Mutass egy olyan Csepzont amiből nem folyik valami (gáz)olajos lé...
Így amikor a harmadik Cs-344 égett el a reggeli indítás hevében :-) akkor betiltották a használatát...
Igen Citadella, kék Hajógyárisziget, de biztos, hogy kútfúró, mert R200-ast láttam 2 éve, eladó volt meg is kérdeztem az árát 830 000 volt, az autógyár mellett állt.
Azért ennyi tulaj szerint, mert 30 a kocsi 800 000 a fúró, pedig az orosz kútfúrót jobban szeretik állítólag.
Nekem is bedöglött az egyik 150 Amperórás és most a párjával és a gázos Szamarában tavaly már alulteljesítő 55-össel indítom, esetleg rásegítek az izzításra egy töltővel, mert az is sokat le tud szívni az ilyen hidegben a kapacitásának nagyobbik felét elvesztő akkuból.
hát ezt mondták a kritikusok is. mondjuk most két 215, (vagy230?) Ah akksi van benne, de az akksik a személyautóban nekem mindig a legrosszabbkor szartak be:( /pedig volt egyszer hoppecke is, ami k***va drága/
Ha meg lemerül az aksi és nem tudja gyorsan átforgatni, be sem fog indulni.
Volt régen valami tricalor nevű csodaszer amivel simán alágyújtottak az olajteknő alá az volt a tuti, meg az akut sem fogyasztotta.
Egyébként meg a 344-es könnyen indul írták már sokan, hogy a MAN-okat a seregben a mai napig Csepellel húzzák be, már ha még van egyáltalán Csepel hadrendben.
hirtelen ezt találtam róla a kez könyvben. nem egy bonyolult cucc, inkább azért "bírálják" sokan, mert állítólag a villanymotor sokat fogyaszt, és mire átmelegszik a víz, legyengül az akksi. ismétlem: én ezt csak hallottam, nem próbáltam
Az előmelegítő oldalán van egy izzító gyertyához hasonló "fűtőszál", amely meggyújtja a gázolajat, amelynek csapja a fülkében belül van a jobb oldalon közvetlen az üzemanyagtank hátsó falán. A felmelegített hűtővizet egy egyenáramú motorral hajtott "vízpumpa" keringésbe hozza, miáltal felmelegszik a "vizes henger" külső fala, ezáltal maga a henger és a motorolaj is.
Már én is terveztem, hogy kipróbálom, de tavaly kilyukadt egy fekete fém cső, amely a motor háta mögött azt megkerülve a blokkba van bekötve. Még nem heggesztettem meg, nem is lesz egyszerű, mert húzott csőnek tűnik és egy vonalban több hosszú lyukat is látok rajta. Most egy sima 3/4 colos dugós csővel van lezártam a blokk oldala.
Ezek az én gépeim, mindkettő üzemképes, a sárgát én csináltam meg, be volt állva a motorja, fagykárosodás...évekig állt a Bartók Bélán a tejgyár udvarán gépháztető nélkül.