Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a_motor Creative Commons License 2006.01.31 0 0 31

a kompresszor a d442(fug)-ról való, amiben szintén 414h (asszem..) motor van. a gödöllői gépgyárban bontottak ilyeneket anno ~3éve. ott egy csomó levegős cuccot hajtott meg (difizár munkahenger, mittoménmi), de passzol az alapra. nekem a tolólap munkahenger eszik sokat, azért kell. :))

igazad van a 450-esen is ilyesmi volt.

a 24V a 346-ról való, talán csak a soros-párhuzamos kapcsolót teszi feleslegessé, meg az akku töltés (külső, 220-as töltőről, ami nekel 24V) egyszerűsödik.

jogsi van d-ig, rendszámom persze nekem sincs rá. ha esik a hó nem bántanak :)), ha nagyobb távra kell menni kérek P-rendszámot.

állítólag már nem adnak lassújármű renszámot ilyenre, bár én is sokat látok......

az 50éves autógyári megemlékezésen ott voltál?

Előzmény: 208D (30)
208D Creative Commons License 2006.01.31 0 0 30

Kéthengeres kompresszor 450-esről való? Úgy tudom azon volt ilyen?

Hogy kerültél kapcsolatba a fitness gépekkel?

 

Nekem az apám dolgozott az Autógyárban kb. 1965-1970 között egy Tempo Ktsz nevű cégben, 80 fő anyagmozgató tartozott hozzá. Sajnos sohasem jártam a gyárban, még május elsején sem. :-(

Nekem B kat. jogsim van csak, jó lenne egy lassújármű rendszám.

Azért a földes környékbeli utcákra ki-ki merészkedek néha.

 

Előzmény: a_motor (29)
a_motor Creative Commons License 2006.01.31 0 0 29

szia,

akkutöltő dobozos, platós nyitható oldalfalú, platós fix oldalú. a hótolásra használtról tettem fel, arról van néhány, de otthon (most nemonnan..), a fix vidéken (Fonyód), az akkus Pesten, arról csinálok. szép az arany színű autód. én a fixest csiszoltam le fémig (alvázat nem), egyenlőre alapozva van. azt szeretném szépen helyrehozni.

most a hótoló van soron 24V átalakítás, kéthengeres kompresszor....

Előzmény: 208D (28)
208D Creative Commons License 2006.01.31 0 0 28

Milyen Csepeljeid vannak?

Képet tudnál feltenni esetleg?

Előzmény: a_motor (27)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 27

szerencsére jól túlméretezett az indító rendszer (úgyértem, a gyári akku asszem csak 2x90Ah)

mikor egy erdészettől vettem ez egyik autót két személykocsi (~60-80Ah) akksival indult el 2 év után!!!

Előzmény: 208D (19)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 26
Ja 79-80-ban történt.
Előzmény: 208D (25)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 25

Igazad lehet, bele kevertem a tricolort is, az meg más...

Nálunk Hódmezővásárhelyen is leégett egy csepel a telephelyen éjjel magában álldogálva, akkor azt mondták, hogy az áramtalanítóval volt valami gond.

De lehet, hogy csak a sofőrjével...

Persze láttam én már diesel BMW-t is kiégni parkolóban, senki sem ért hozzá se amikor lángra kapott.

Előzmény: 504LACI (24)
504LACI Creative Commons License 2006.01.30 0 0 24

Én Tikalor-ként ismerem és magát a motor oldalára szerelt gyári gázolajos téli előfűtő berendezést hívták így nálunk Lentiben 87-88-ban. Igaz tilos volt a használata, mert nyílt lánggal melegítette a kartert kívülről. Mutass egy olyan Csepzont amiből nem folyik valami (gáz)olajos lé...

Így amikor a harmadik Cs-344 égett el a reggeli indítás hevében :-) akkor betiltották a használatát... 

 

Előzmény: 208D (14)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 23

Igen Citadella, kék Hajógyárisziget, de biztos, hogy kútfúró, mert R200-ast láttam 2 éve, eladó volt meg is kérdeztem az árát 830 000 volt, az autógyár mellett állt.

Azért ennyi tulaj szerint, mert 30 a kocsi 800 000 a fúró, pedig az orosz kútfúrót jobban szeretik állítólag.

Előzmény: a_motor (21)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 22
Holnap felhívok valakit, aki nem internetezik, de szerintem látott ilyet.
Előzmény: a_motor (20)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 21

a kiállítás képek a tavaly őszi citadellán rendezettről valók  ugye?

a kék kútfúró?

Előzmény: 208D (15)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 20

megoldjuk.:))

 

na itt a másik (régebbi) rendszer, ami nekem nagyon szimpatikus, semmi elektromos energiát nem igényel. lehet, erre gondoltál?

benzinlámpa, oszt hadd szóljon. az bármilyen hidegben elindul.))

a hőcserélő kipuffja megy rá az olajteknyőre, akár az elektromosnál.

ezt TIM (téli indító-melegítő) -nek hívták. jó lenne egy minta.......

Előzmény: 208D (17)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 19
Nekem is bedöglött az egyik 150 Amperórás és most a párjával és a gázos Szamarában tavaly már alulteljesítő 55-össel indítom, esetleg rásegítek az izzításra egy töltővel, mert az is sokat le tud szívni az ilyen hidegben a kapacitásának nagyobbik felét elvesztő akkuból.
Előzmény: a_motor (18)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 18
hát ezt mondták a kritikusok is. mondjuk most két 215, (vagy230?) Ah akksi van benne, de az akksik a személyautóban nekem mindig a   legrosszabbkor    szartak be:(   /pedig volt egyszer hoppecke is, ami k***va drága/
Előzmény: 208D (14)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 17

Van kezelési könyved?

Be tudnád scannelni?

Előzmény: a_motor (16)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 16

na talán ez.

nincs benne vízpumpa, a hőmérséklet (>fajsúly) különbség hajtja körbe a vizet a blokkban. ezért ilyen magas a háza.

Előzmény: a_motor (13)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 15

208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 14

Ha meg lemerül az aksi és nem tudja gyorsan átforgatni, be sem fog indulni.

Volt régen valami tricalor nevű csodaszer amivel simán alágyújtottak az olajteknő alá az volt a tuti, meg az akut sem fogyasztotta.

Egyébként meg a 344-es könnyen indul írták már sokan, hogy a MAN-okat a seregben a mai napig Csepellel húzzák be, már ha még van egyáltalán Csepel hadrendben.

Előzmény: a_motor (13)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 13
hirtelen ezt találtam róla a kez könyvben. nem egy bonyolult cucc, inkább azért "bírálják" sokan, mert állítólag a villanymotor sokat fogyaszt, és mire átmelegszik a víz, legyengül az akksi. ismétlem: én ezt csak hallottam, nem próbáltam
Előzmény: 208D (8)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 12

 

Csepel Toldi...
TAM fülke, TAM futóművek

Én is csak tegnap tudtam meg ezeket Malwin jóvoltából a "nagyvasakon", bár előző nyárom lőttem Keszthelyen.

208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 11

Az előmelegítő oldalán van egy izzító gyertyához hasonló "fűtőszál", amely meggyújtja a gázolajat, amelynek csapja a fülkében belül van a jobb oldalon közvetlen az üzemanyagtank hátsó falán. A felmelegített hűtővizet egy egyenáramú motorral hajtott "vízpumpa" keringésbe hozza, miáltal felmelegszik a "vizes henger" külső fala, ezáltal maga a henger és a motorolaj is.

Már én is terveztem, hogy kipróbálom, de tavaly kilyukadt egy fekete fém cső, amely a motor háta mögött azt megkerülve a blokkba van bekötve. Még nem heggesztettem meg, nem is lesz egyszerű, mert húzott csőnek tűnik és egy vonalban több hosszú lyukat is látok rajta. Most egy sima 3/4 colos dugós csővel van lezártam a blokk oldala.

Előzmény: a_motor (5)
Occi Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10

Sajnos nincs vele tapasztalatom, nem igazán kellett...

Előzmény: a_motor (5)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 9

 

 

A motor!

Ezek az én gépeim, mindkettő üzemképes, a sárgát én csináltam meg, be volt állva a motorja, fagykárosodás...évekig állt a Bartók Bélán a tejgyár udvarán gépháztető nélkül. 

Előzmény: a_motor (-)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8

Az engem is érdekelne, a nevét sem tudtam eleddig.

Bekapcsolni nem mertem még soha, igaz szükség sem volt rá.

Egyszerűen fogalmazva, az nem egy elektromos gyújtású olajkályha, mely a motor hűtővizét melegíti és keringteti?

Állófűtésként is használható lenne? :-)

Előzmény: a_motor (5)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 7

igen, nézegettem, tényleg elszórtan foglalkoztatok vele, de nehéz megtalálni a tipusra vonatkozó infókat a magamfajta ritkán fórumozónak.

sőt volt megnyitott hasonló témában, de azok (talán a nevük miatt) nem működtek.

szeretnék egy helyet, ahol hozzám hasonló elvetemülteket találnék, ha benézek ide:))

Előzmény: Maz (4)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 6
jé, még egy Pannoniás. csak nem Te is? :))
Előzmény: Zoli_t5H (3)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 5

jé, még egy pannoniás! :))

én csak a saját kocsimat hajtottam, szal a katonaságnál kimaradtam belőle, csak a platón vittek pl. őrségben. :)

van tapasztalatod (használtál-e) előmelegítőt (TIB) mert mindenki szidja? Nekem csak az egyik kocsin van, de ott is kikötve a vízkörből.

egyenlőre -15C-ig jól indul, de szerintem nem viccből tették rá.

egyébként a TIB-ről bárkitől szívesen vennék szakvéleményt!

Előzmény: Occi (0)
Maz Creative Commons License 2006.01.30 0 0 4
Pillants bele a törzsasztalon a nagyvasak topikba.
2000 óta volt "pár" szó csepelekről is.
Előzmény: a_motor (-)
Zoli_t5H Creative Commons License 2006.01.30 0 0 3
Lehet, hogy nem P20-al kellett volna kezdeni.:))

Na, majd este, ha el nem felejtem, akkor teszek fel en is par jo sajat keszitesu kepet.
Előzmény: 208D (2)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 2

Kivánom ennek a fórumnak, hogy évekig működjön, mégha nem is lesz olyan pörgős, mint mondjuk a Pannónia!

 

Találjon ide sok, volt kiskatona és Csepel kedvelő.

Érkezzen sok színes és fekete-fehér kép, anekdota stb.

 

Azt ne hidd!

Nekem előbb volt 344-em, mint Pannóniám, de most már azon gondolkodom minek kellett nekem Pannónia, még hogy egyszerű!?

De ezt azért odaát a Pannónián nem merném leírni.

Csepel 344-et beindítottam, minden könyv és leírás nélkül, P20-nál már kezdem belátni, hogy csak leírás alapján szabad ezt megtenni.

 

Előzmény: Occi (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!