A rossz hír az, hogy sajnos hülye vagyok, és rendre összekeverem a Themisto és a Trifid neveket, mert igazából a Trifid nálam a best, és az sajnos 17-es... :)
Ha új lenne az autóm nem is gondolkodnék a cserén (azonnal cserélném), de lassan eladósorba kerül, így a felniket már a kocsi következő gazdájának tartogatom.. (bízom benn, hogy egy szebb felnivel könnyebb lesz eladni a kocsit...)
Brazil, már végigolvastam a fórumot a felnikérdést is, kb egy évre visszamenőleg:)
A Themisto egyszerűen csodálatos... azzal az autó egyszerűen gyönyörű, néhány napja, vagy hete jelent meg egy új 18'-as kerék, Luxon nevezetű, autón még nem láttam de a képeken nagyon szép.
17-18'as kerekeknél tényleg sokkal csökken a komfortérzet, nagyobb a gördülési ellenállás. Tisztában vagyok vele.( apám abroncstervező mérnök volt a Michelinnél..)
Mivel azonban az autóm céges, szervízt, gumit, gázolajat fizetik és nekem nagyon alulméretezettnek tűnik ez a méret az autó grandiózus megjelenéséhez képest, egyszerűen szebbnek találom az autót nagyobb kerekekkel...
Ugyhogy az ajánlatom továbbra is áll, ha valakinek mégis cserélne...
Csodálkoztam is, hogy egyből nem osztottad meg a cartárssal egyból ezt a tapasztalatot. De tényleg jól néz ki, bár nem mindegyikkel, nekem a Themisto jön be a legjobban, 17-esben még elfogadható (bár ma reggel is mentem olyan utakon, ahol a 16-os is durván túlzásnak érződik, és nem offroad, a szó klasszikus értelmében, de baxódjon meg az összes gátlástalan bűnöző aki a fővárosi utakért felelős...)
Nem is elsősorban a praktikumra gondoltam, hanem arra, hogy egy 18-as kerékkel még lazán 5-10%-os menetteljesítmény vesztést kapsz ajándékba a gumimérethez. Ezt ennél a motornál nem biztos, hogy érdemes bevállalni.
Most nincs kedvem nyomatékgörbéket túni, és biztos, hogy van akinek azonnal akad 1.6CR-ről rajz, de az 1.9PD-ről sok mindent lehet mondani, de azt, hogy egyenletes lenne a nyomaték, azt nem. Indulásnál jól hátbarúg, aztán onnan van szép egyenletes lecsorgás.
A kommentbox alatt, amibe írsz, van egy "Kép feltöltése saját gépről" szöveg, a mellette lévő gomra kattintasz, kiválasztod a képet (max 512 kbyte), aztán ha alul megjelenik, még nyomni kell egy beillesztés-t és akkor berakja a kommentboxba.
Autópályán kipróbálva a moci megyeget 180-ig nincs vele gond. Nekem az a furcsa hogy egy dízelhez képest nagyon sokat kell váltogatni egy normális autózáshoz, a fordulatszámra állandóan figyelni kell, minden helyzeben fékezés után vissza kell váltani.
Olyan mint egy kis köbcentis Honda Civic- rengeteg váltással és pörgetéssel lehet dinamikusan menni.
Nem ismerem az 1.9es PDTDI-t de biztos hogy egyenletesebb a nyomatékgörbéje mint ennek a mocinak. Erős pörgetés után felváltáskor nagyon nagy a turbólyuk... gondolkodnia kell egy pillanatra majd utána rúg hátba..
Chipeltetni nem szerentém, nehogy elveszítse a gyári garit.
Felni: Szivesen feláldoznám a praktikumot a szépség oltárán:) Ha már az autó céges....:)
Nekem 1.9PD van az autóban, teljesen normális módon tudok vele autópályázni normális sebességgel (130-160), ha kell tisztességes módón fellép 180-ig, onnan lb halott. Versenyzéshez nem jó, normális haladáshoz megfelelő. Az 1.6CR-t Octaviában próbáltam, 1.9PD után vegyes érzelmekkel, de inkább pozitív mint negatív az élmény, lent valóban gyenge, és nem tol akkorát, de csendesebb, és talán kicsit jobban húz felül. Kipróbálnám egyszer Superb-ben is, de ilyen motorral a környéken még nem vett senki.
Szerintem azt a 18-as felnit erősen gondolt át erre az autóra. Szépnek szép, de ne legyél nagyobb ellensége ennek az 1.6-osnak... ;)
Még valami eszembe jutott a fórum olvasgatása közben.
16'-os Spectrum felnikkel kaptam meg az autót, és az igazság az, hogy nem tetszik. Korábban volt egy-két hozzászóló aki viszont szívesen használna 16'-os kerekeket.
Nos az jutott eszembe, hogy szívesen cserélnék 17'-es vagy 18'-as kerekekre, az sem baj, ha többet (sokat) futott gumi van rajta, sőt hogy még vonzóbbá tegyem az ajánlatom adok hozzá téligumit is, Mindkettő ezen az autón volt előszőr. ( Februában helyezték forgalomba, a télgumival kb. 1.5 hónapot jártak, a nyáriban is kb 1.5 hónap van. A kocsiban összesen 5.000 km.
Szóval ha valakit érdekel szívesen cserélek bármelyik 17-18-as gyári kerékre...
(Valaki legyen szíves árulja el hogyan lehet képet becsatolni, tennék fel egy-két képet a kocsiról is és a felniről is..)
Úgy látom nagyon leült a fórum, szóval gondoltam írok én is néhány szót...
A héten lettem tulajdonosa, (üzembentartója) egy gyönyörű szép fehér céges kombinak. Az autó az egyik kereskedés tesztautója volt, sajnos készen kaptam változtatni nem lehetett rajta.
Az adatok:
Combi 1.6 CR TDI Comfort felszereltséggel. A felszereltséggel finoman szólva nem vagyok elégedett, a Comfortban 5 sebessséges a váltó és még maxi DOT sincs, (szerencsére valaki volt olyan okos hogy legalább ülésfűtést és tempomtot és tolatóradart is kért bele). Cserébe viszont nagyon jó árban volt, lényegében Octavia árban jutott hozzá a cég.
A motorról, csak annyit, hogy mindenkinek azt tanácsolom, hogy 2.0. mocival vegye. Az 1.6 a városban tökéletes, de nem egy utazólimuzin. Nekem városban, tötymörgéshez kiváló a fogyasztása 6 liter. Gyorsuláskor a turbó 1800-2000 fordulaton kapcsol be, addig használhatatlan a motor. Erős gyorsítás esetén váltás után megtorpan, nagyon nagy a turbólyuk. A dinamikus haladáshoz rengeteget kell váltani. Csak annak ajánlom, aki városban használja.
Röviden az egy hét használat alatt a motor gyengesége ellenére is nagyon megkedveltem az autó, nagyszerűen haszálható és nagyon kényelmes, kinézetre is nagyon tetszik.
Egyébként sosem volt Skodám, Octavia-tól egyszerűen írtózom, de ezek után tényleg lehet, hogy átpártolok a Skodrihoz. (Ugyan mást nem is tehetek, hiszen 3 évre kaptam, lesz időnk összeszokni.
Akit érdekel, újabb felszereltséget lehet konfigurálni a Skodánál Business Plus néven, ami egy kihangosítóval több, mint a Business, amihez nem lehetett rendelni. A különbség 61eFt, ami szerintem megéri.
Emellett már a kombihoz is van Business Plus felszereltség.