Nem is elsősorban a praktikumra gondoltam, hanem arra, hogy egy 18-as kerékkel még lazán 5-10%-os menetteljesítmény vesztést kapsz ajándékba a gumimérethez. Ezt ennél a motornál nem biztos, hogy érdemes bevállalni.
Most nincs kedvem nyomatékgörbéket túni, és biztos, hogy van akinek azonnal akad 1.6CR-ről rajz, de az 1.9PD-ről sok mindent lehet mondani, de azt, hogy egyenletes lenne a nyomaték, azt nem. Indulásnál jól hátbarúg, aztán onnan van szép egyenletes lecsorgás.
A kommentbox alatt, amibe írsz, van egy "Kép feltöltése saját gépről" szöveg, a mellette lévő gomra kattintasz, kiválasztod a képet (max 512 kbyte), aztán ha alul megjelenik, még nyomni kell egy beillesztés-t és akkor berakja a kommentboxba.
Autópályán kipróbálva a moci megyeget 180-ig nincs vele gond. Nekem az a furcsa hogy egy dízelhez képest nagyon sokat kell váltogatni egy normális autózáshoz, a fordulatszámra állandóan figyelni kell, minden helyzeben fékezés után vissza kell váltani.
Olyan mint egy kis köbcentis Honda Civic- rengeteg váltással és pörgetéssel lehet dinamikusan menni.
Nem ismerem az 1.9es PDTDI-t de biztos hogy egyenletesebb a nyomatékgörbéje mint ennek a mocinak. Erős pörgetés után felváltáskor nagyon nagy a turbólyuk... gondolkodnia kell egy pillanatra majd utána rúg hátba..
Chipeltetni nem szerentém, nehogy elveszítse a gyári garit.
Felni: Szivesen feláldoznám a praktikumot a szépség oltárán:) Ha már az autó céges....:)
Nekem 1.9PD van az autóban, teljesen normális módon tudok vele autópályázni normális sebességgel (130-160), ha kell tisztességes módón fellép 180-ig, onnan lb halott. Versenyzéshez nem jó, normális haladáshoz megfelelő. Az 1.6CR-t Octaviában próbáltam, 1.9PD után vegyes érzelmekkel, de inkább pozitív mint negatív az élmény, lent valóban gyenge, és nem tol akkorát, de csendesebb, és talán kicsit jobban húz felül. Kipróbálnám egyszer Superb-ben is, de ilyen motorral a környéken még nem vett senki.
Szerintem azt a 18-as felnit erősen gondolt át erre az autóra. Szépnek szép, de ne legyél nagyobb ellensége ennek az 1.6-osnak... ;)
Még valami eszembe jutott a fórum olvasgatása közben.
16'-os Spectrum felnikkel kaptam meg az autót, és az igazság az, hogy nem tetszik. Korábban volt egy-két hozzászóló aki viszont szívesen használna 16'-os kerekeket.
Nos az jutott eszembe, hogy szívesen cserélnék 17'-es vagy 18'-as kerekekre, az sem baj, ha többet (sokat) futott gumi van rajta, sőt hogy még vonzóbbá tegyem az ajánlatom adok hozzá téligumit is, Mindkettő ezen az autón volt előszőr. ( Februában helyezték forgalomba, a télgumival kb. 1.5 hónapot jártak, a nyáriban is kb 1.5 hónap van. A kocsiban összesen 5.000 km.
Szóval ha valakit érdekel szívesen cserélek bármelyik 17-18-as gyári kerékre...
(Valaki legyen szíves árulja el hogyan lehet képet becsatolni, tennék fel egy-két képet a kocsiról is és a felniről is..)
Úgy látom nagyon leült a fórum, szóval gondoltam írok én is néhány szót...
A héten lettem tulajdonosa, (üzembentartója) egy gyönyörű szép fehér céges kombinak. Az autó az egyik kereskedés tesztautója volt, sajnos készen kaptam változtatni nem lehetett rajta.
Az adatok:
Combi 1.6 CR TDI Comfort felszereltséggel. A felszereltséggel finoman szólva nem vagyok elégedett, a Comfortban 5 sebessséges a váltó és még maxi DOT sincs, (szerencsére valaki volt olyan okos hogy legalább ülésfűtést és tempomtot és tolatóradart is kért bele). Cserébe viszont nagyon jó árban volt, lényegében Octavia árban jutott hozzá a cég.
A motorról, csak annyit, hogy mindenkinek azt tanácsolom, hogy 2.0. mocival vegye. Az 1.6 a városban tökéletes, de nem egy utazólimuzin. Nekem városban, tötymörgéshez kiváló a fogyasztása 6 liter. Gyorsuláskor a turbó 1800-2000 fordulaton kapcsol be, addig használhatatlan a motor. Erős gyorsítás esetén váltás után megtorpan, nagyon nagy a turbólyuk. A dinamikus haladáshoz rengeteget kell váltani. Csak annak ajánlom, aki városban használja.
Röviden az egy hét használat alatt a motor gyengesége ellenére is nagyon megkedveltem az autó, nagyszerűen haszálható és nagyon kényelmes, kinézetre is nagyon tetszik.
Egyébként sosem volt Skodám, Octavia-tól egyszerűen írtózom, de ezek után tényleg lehet, hogy átpártolok a Skodrihoz. (Ugyan mást nem is tehetek, hiszen 3 évre kaptam, lesz időnk összeszokni.
Akit érdekel, újabb felszereltséget lehet konfigurálni a Skodánál Business Plus néven, ami egy kihangosítóval több, mint a Business, amihez nem lehetett rendelni. A különbség 61eFt, ami szerintem megéri.
Emellett már a kombihoz is van Business Plus felszereltség.
Gyárban tudnak a hibáról! Visszahívás még nincs. 20 cm-eres darabot cseréltek csak ki, tehát nincs szó teljesen új vezetékelésről. Talán tudok szerezni képet róla, de először nagyon elutasítóak voltak..a képeket is csak monitoron láthattam...nem az első voltam, akinek megcsinálták...
Itthon mindenképpen elég a gyári nappali fény, (és többnyire külföldön is, de jobb pontosan utánanézni). Bár sajnos a rend mostanában igen aktiv őrei erről nem mind tudnak.
Volt már néhány eset amikor ködlámpának nézték, de amikor felkapcsoltam külön, többnyire megnyugodtak. Egy kivétel volt, Erdélyben, az ragaszkodott a saját véleményéhez, és rosszul türte hogy nem értek vele egyett (és főleg nem irom alá a jegyzőkönyvét). Végül addig szőrözött, amig kibökte, hogy nincs 2 (!) háromszögem, aminek többszöröse lett volna a büntetés (utánajártam, romániában tényleg 2-t ir elő a helyi kressz). Igy végül aláirtam a háromszögre való hivatkozás nélkül (kb 4e Ft volt a büntetés). Viszont beszereztem egy hivatalos romániai importőri nyilatkozatot (természetesen jogtalan volt a birság), ami után feljelentettem derék barátunkat úgyhogy emlékezetes és tanulságos lesz számára az ügy. Kommentár nélkül kifizetem a büntetést ha jogos, de a szivatást hülyeséggel párosítva nehezen viselem.
Ha valaki sűrűn jár arra, és szüksége van a román importőri nyilatkozatra, hogy elkerülje a hasonló eseteket, szívesen átküldöm.
Amúgy nem voltam egyedi eset, a nagybányai skoda kereskedő arra panaszkodott, hogy őt a kanyarfény miatt akarták megbirságolni. Hiába, nagy az Isten állatkertje...
Nekem meg volt végre időm elvinni komplett takarításra a vasat. Szerintem többet ért mint amit a te autóddal csináltak, igaz a takarítás is több mint egy óra volt, és még pénzt is kértek érte, de végre megint tiszta.
Egy napig, legalábbis. Mert nyilván ma éjszaka, vagy holnap egy kicsit kell esni az esőnek...
Ma volt időm elvinni az autót az 1500-as szervizre.
Papír alapján kicserélték az olajat és olajszűrőt, erről még a szervizkönyvbe is tettek bejegyzést.
Le nem mosták az autót. :(
Hogy most tényleg kicserélték-e vagy csak kábítanak valamivel nem tudom. Másfél órát volt ott a kocsi. Ha nem csinálnak vele semmit, akkor nincs értelme az időráfodításnak, ha pedig kicserélik ingyen akkor örülni kell, de nem tudom, hogy ők miért vállalnák a költségeket, ha nem is kellene.
Megint elfogyasztottunk egy első lámpa izzót. Most éppen bal oldalon. Már aggódnék is, ha nem kéne három-négy havonta cserélni valamelyiket, de minden rendben. Így legalább sok izzót ki tudok próbálni, Megalight még úgysem volt benne.