Egyetértek, a kérdés csak az, hogy milyen legyen az a négyészakos - nyári alapú /Michelin/ vagy téli alapú /Goodyear/ ?
A kérdés azért lényeges mert az éves használat pár százalékában vannak csak csúszós, havas helyzetek / emelkedő, lejtő/, de az igazán izzasztó és veszélyes pillanatok ezek.
Egyelőre a télialapú négyévszakosra szavazok, a Black Friday után kiderül melyik a befutó.
Szerintem teljesen igazad van, hogy négyévszakosra voksolsz. Az itteni éghajlat, meg a használati szokásaid alapján nem igazán van szükséged a télire. A téli gumi csak csúszós úton a legjobb, de a legjobb négyévszakosok is alig rosszabbak nála. Szárazon és vízen - tehát a tél legnagyobb részében- meg éppenséggel kicsit jobbak a télinél.
Az autóval nem volt semmi gond műszakilag sem, esztétikailag sem. Egyszerűen napi 50 helyett már napi 100 km-t kell autóznom. Mivel autópálya így időben 1-1,5 óra mínusz naponta a plusz kilométerek ellenére.
Cseréltünk a párommal, mert dízellel azért sokkal gazdaságosabb. Neki meg nem tetszett igazán a színe és, hogy egy pedállal kevesebb volt benne a megszokottnál. :)
"Kicsit több, mint fél évig használtam" - tudom emlékszem és kerülgetett a frász, hogy miért adtál túl rajta, mert akkor már megrendeltem! :-)
Fél évet vártam a Duster-re, erre is pontosan ennyit vártam és legközelebb tényleg gondban leszek, hogy Ferrari-t rendeljek vagy Dácia-t.
A Duster tökéletesen bevált nálam, sajnálom is erősen, de remélem a Sandero Stepway 0.9TCe nem okoz csalódást és betölti az űrt.
A gumikról meg annyit, hogy a mostani négyévszakosak már nem ugyanazok az összetételükben sem. 46 éve vezetek és akkor kezdtem amikor a személyautókra éppen megjelent a radiál abroncs, téligumi meg nem volt csak hógumi amit meg csak terepguminak hívnánk ma a durva, rücskös mintázata miatt. Használtam később négyévszakos és téligumit is, így van fogalmam az összehasonlításról és arról is hogy folyton változik minden ill. nem gondolkozhatunk csak klisékben.
Azért a téli gumi nem csak a hó miatt jó. Hidegben is lágy marad és nem érzed úgy, mintha műanyagkerekeken gurulnál.
Visszatérve a kérdésed elejére. A Renault azért alaposan felhúzta maga mellé a Dáciát. Néhány megoldásban talán még praktikusabbak is.
(pl. kapcsolók elhelyezése, hátsó ajtó lecsukása, bár ezek mind szubjektív dolgok)
Persze azért arra kínosan ügyelnek, hogy mindenben egy kicsit kevesebb is legyen. De ez az árban is megmutatkozik. A maga árkategóriájában viszont valóban jobb a versenytársaknál. Nem szabad a sokkal többe kerülő más autókkal összehasonlítani, mert értelmetlen volna. Kicsit több, mint fél évig használtam és kellemes meglepetés volt. :)
Tudom, hogy kényszermegoldás, de nincs más! A 2017-es teszteket nézve eléggé felzárkóztak a szezonális gumikhoz és természetesen ezekből csak a prémium kategóriából érdemes választani.
Nálunk a télies viszonyok nagyon rövid, átmeneti szakaszok és ha megengedhetem azt a luxust, hogy zordabb körülmények között el sem indulok, akkor szerintem életképes ez a választás.
Budapesten lakom és volt kategóriagyőztes téligumi szettem 6 évig, havat meg csak ritkán látott, tiszta pénzkidobás volt így utólag visszanézve. A "gazdaságos" kategóriára azért beneveznék, ha volna hol tárolni, de külön ezért nem fizetek...marad a négyészakos három hegycsúcs hópehellyel! :-)
A négyévszakos gumi, az nagyon kényszermegoldás. Egyik időszakban sem optimális.
Lefagyott, letaposott havon, jégen pedig a téli gumi sem megoldás. Ugyan úgy csúszkál, mint a nyári gumi Viszont mindenhol máshol sokkal biztonságosabb a téli, mint a négyévszakos.
Már csak egy hét és megtudom milyen autót raknak össze Tangerben..:-)
Legnagyobb gondom jelenleg a gumiabroncs, nyárival adják át és nekem négyévszakos kell, mert nem tudom tárolni a kerekeket és keveset is megyek, pláne télen. Hab a tortán, hogy dombtetőn lakom és a lefagyott, letaposott havon, jégen egy horror a lejtmenet nyári abronccsal.
Michelin vagy Goodyear a befutó, meg egy hólánc!
Van valakinek tapasztalata a Michelin CrossClimate+ vagy a Goodyear Vector 4seasons Gen2-vel?
Látom a szín kivételével hasonló autónk lesz, ezért megkérdezem, hogy van-e alsó motortér védelem? ScenicII műanyag tálca, Duster acéllemez és itt védik-e a kartert ill. a váltót valamivel?
A nálad meghibásodott világitás kapcsoló, ha az indexkarral egybeépitett szerkezetről van szó, Renault betegség. Nálam anno gariban cserélték a Scenic-nél, a Duster ebben is hibátlan, de sokan panaszkodnak a konszern több típusánál erre a dologra. A kesztyűtartó világítás meg nálam egyáltalán nem működik a kezdetek óta, de egyáltalán nem hiányzik és még meg sem néztem a hiba okát, lehet, hogy nincs is benne izzó.:-)
Már megijedtem...:-), de ez várható a márkánál. A villamosság nem az erősségük, anno az R4-esben nem volt biztosíték és a kérdésre, hogy mi lesz rövidzárlat esetén, a válasz - hosszú tűz.
Szerencsére itt már nem tartunk, de az autóvillamossági szerelők nálunk nem tartoznak a legképzettebbek közé, ezért az általad leírt hibák esetén már el sem viszem az autót garancia esetén sem a szervízbe, megoldom magam. Jó dolog, hogy leírtad a hibákat és más se mulassza el, mert jobb félni mint megijedni! Kösz!
Világítás kapcsoló. Alvázszám alapján sem tudták beazonosítani az alkatrészt, kétszer kellett mennem.
Kesztyűtartó világítás. Sokszor világított a lámpa becsukott állapotban. Erre kicserélték benne az izzót (amit ki is kellett fizetnem), mert közben a sok világítástól kiégett. De az eredeti problémát nem orvosolták, szóval jobb lett volna, ha ki sem cserélik, mert ez is ki fog égni.
Nem voltak túlságosan partnerek a szervízben, csak bólogattak, nem kicsit idegesítettek fel mindkét esetben. Triplex Budakalász. (Leírom, mert megérdemlik.)
Remélem ezek voltak a legnagyobb hibák az autónál!
Amúgy elégedett vagyok vele, mindjárt 5000 km-nél járunk. Jó a fogyasztás, jól gyorsul, de legjobb ahogy a rossz úton halad.
Van egy 2015 Sanderom, Media Nav-al. Szeretnék rajta térképet frissíteni (anélkül, hogy a havi fizum elkérnék érte), úgy tudom van rá mód (elvileg kinézetén is lehet változtatni). Miconfigos dolog nem érdekel, csak a térkép frissítése, esetleg az új (vagy renaultos?) külső.
Tudnátok nekem ebbe segíteni egy leírással és/vagy linkkel?
Nem vagyok teljesen fogalmatan, csak nem tudom mit merre keressek.
Arról nincs tapasztalatom, de arról igen, hogy 50-60 km/óra felett a menetzaj simán elnyomja a motor hangját. Lehet, hogy talán pont emiatt nem fordítottak a motorzaj csökkentésére akkora figyelmet? :)
Tudtok-e valami tapsztalatot, hogy a Dácia Sanderonak milyen hatékony a kiegészítő hangszigetelése (a motorház tetőre szerelhető "paplannal")? VAn-e valakinek ilyen tapasztalata?
Érdekes, hogy Duster vásárlásánál kevesebb fenntartásaim voltak és nem, vagy kellemesen csalódtam, mert nagyon nehezen válok meg tőle, így kivételesen nagyon örültem ott belül, hogy a Sandero csak jövóre jön meg. Addig küzdök a garázsbeállással és félek az új autótól, ami pedig kisebb, jobban felszerelt és nagyon hasonlít a Duster-re. Próbálom elhessegetni a kis háromhengeres turbót a gondolataimból és az újdonság pozitív oldalára koncentrálni, néha sikerül is....:-)
Kevés Sandero tulajdonos látogatja ezt a topikot, az utakon sem sok Sandéro kavarja a port, de reménykedem hogy változik ez még és lesz még jövője a klasszikus ötajtósoknak!