Emberek!
Nekem Fiat Bravo 1.6SX-em van, de szerintem nem hiába volt a gép 96-ban az év autója. Alapáron annyi extrát belenyomtak, hogy az másutt legalább félmillió plusz. Azonkívül megy, mint az állat. És ez újonan volt 2.48M, összehasonlítva az új Golf 1.6 új árával, ami bőven 3M felett van. Persze vásárlás előtt én is körülnéztem mindenütt, de 1.6-os gépet ilyen jó áron senki nem kínál, na persze a koreaiakat kivéve, de aki koreait vesz, annak úgysem kell túl sokra számítania...
Szerintem a Ford Focus az utóbbi idôk legérdekesebb designját képviseli a kategóriában. Az új Astra is nagyon klassz, fôleg a háromajtós kimondottan sportos szerintem. A Ford nagyon beletalált ebbe a stílusba, elôször a Ka-val, aztán a Pumával, most a Focussal.
Ja, és az új Peugeot 206 is nagyon szexis kocsi, de érdekes módon, itt az ötajtós a szebb szerintem, pedig mindig a hármajtósak tetszenek jobban.
Ja, egyébiránt pedig az 1986-os háromajtós Saab 900 rulez! :))))))) Ennek a kocsinak igazi egyedi stílusa van :))))
Kukacz, köszi az infot. Ez az utsó japán darabok egyike (állítólag), és a gazdája is 7 litereket emleget városban, de eddig nem hittem el neki. Rendesen szervizelték, viszont volt már vagy három kisebb koccanása, sajnos ettől a kötelező + casco a fellegekben jár, mit lehet ilyenkor tenni? Ja, merthogy cégautó, és nem kell (nem akarom) átiratni.
Dilidodó, Zöldubi! Valóban gyönyörű az új S-typer Jagsi, de szerintem külsőre nem sok köze van a klasszikus Jaguár image-hoz. Én egyébként életemben nem ültem hátul kényelmesebb kocsiban (talán még a 70-es évek elején a FIAT 500-ban, mert akkor gyerekként ez volt az egyetlen olyan kocsi ahol leért a lábam a földre) mint a Jagsiban. Azonban a főnököm már a második vadiúj XJ-t fogyasztja, szinte hetente van a szervízben, és a testvérem is hamar túladott rajta. Ennek ellenére a szerelem megmaradt, most restaurálnak egy 1964 Jaguar Roadster, 3.8 l, E típusu szivart :-))))
Nem tudom, mennyire jo az uj Mazda, de a kulsejet nagyon elkurtak, teljesen jellegtelen lett. Az elozo nekem nagyon teccett, kulonosen a haromajtos 323F.
Bölikukac!
Valahol lentebb már jeleztem, hogy én Toyota hivő vagyok, sokat hajtottam a Carinát, igy elmondhatom, hogy ismerem. Szerintem 2.4M Ft baráti ár, jól fogsz vele járni. A csomagtartó hatalmas, a hátsó lábtér szintén, igy 4 ember ritka kényelmesen utazhat. Ha az 1.6 116LE /szerintem csak 115/, akkor ez még japán motor. 96 elejétől jöttek az 1.6 cca 106 LE motorok, amit már az angol Toyota gyárban készitettek. Ez valamivel kevesebbet fogyaszt, valamivel kisebb a gyorsulása. Én a japán motoros Carinákat hajtottam, kb. 7 literes átlagfogyasztással.
A Toyotákra 3 év vagy 100000 km garancia van, ha szervizkönyvvel kapod a kocsit, akkor nyerő vagy.
Még egy előny a Carinánál: kevesebbet lopnak el belőle, mint néhány más tipusból /Audi, VW, Merci, stb./.
Üdv.: Kukacz
Surgosen szaladj le az ujsagoshoz es vegyel egy Kepes Auto Express-t es aszerint kalkulalj, mert az Eurotax sajna nem igazan nyero a tenyleges piacon, csak nagyon kozeli arakat mondanak!
A Carina egyebkent egy nagyon f@sza kocsi, nagy, kenyelmes, biztonsagos, keveset fogyaszt (foleg ez a szegenykeverekes 1.6-os) es merhetetlenul igenytelen (jo ertelemben).
Kez es labtorest es tudosits, hogy mi a szita!
Fec!
Igen, igaz, hogy nehezebb a kocsi, de ettol fuggetlenul rugalmasabb, mert az a 210Nm-es nyomatek az joval nagyobb, mint amennyit a sulykulonbseg indokolna (asszem az 1.6-os Astra-Golf parosnak olyan 140 es 150 Nm kozott illik lennie).
Nekem tulajdokképpen tetszik, vezettem is egy párszáz km-t, egy ötajtósnak jobban örülnék ugyan, most Astrám van, és nagyon praktikusnak találom, csak kicsi. Érdekes: a Carina 1 (egy!) mm-rel szélesebb, és 480 mm-rel hosszabb az Astránál. A fene gondóta vóna...
A Carina-rol jokat lehet hallani, ugyhogy ha teszik kivul-belul, ha Neked kenyelmes vezetni, ha nincs lehasznalva, es a muszaki parameterek is talakoznak az izleseddel, akkor szerintem vedd meg! Vegulis a Carina egy jo csaladi auto... :-)
Fec! Tényleg ciki, mert egyikünk sem akar a másik kárára jól járni. De rosszul sem. (Bár ez az előző megállapításból következik.) Most megnéztem az Eurotaxnál, elég jól tippeltél, ott 2.4-re taksálják.
Ennyiér ti megvennétek? (Nagy a család :-)))
Ja tenyleg! Az Honda nem is gyart dizelmotort :-) De a benzines Roverbe (6xx) mar ok szallitjak az eromuvet (is) :-)
Nem kotekedni akarok, de az osszehasonlitasnal az autok sulyat is figyelembe kellene venni. Gondolom a 620-as azert nehezebb mint a Golf vagy az Astra igy erosebb motor kell bele ugyanolyan menetteljesitmenyhez (ha nem nezzuk a leg- gumi- stb- ellenallaskulonbsegeket).
A nyometaka egyebkent tenyleg jo :-)
Segítsetek!
Kollegám el akarja adni, én meg meg akarom venni az ő Toyota Carina E-jét. Négyajtós 1.6, 116 LE, ABS, klíma, 2 légzsák, vonóhorog + az összes francni elektromos. 2,5 éves, 60.000 km. Első tulaj. Nekem kéne árat mondani.
Előre is kösz.
Hat igen, en pont ugyanezert nem szeretnek uj autot venni, de majd meglatom.
A Rover teljesitmenye elegnek tunik, mert kb. ugyanazt nyujtja, mint egy 1.6-os Golf vagy Astra sot, a rugalmassaga (60-100-ra, 80-120-ra) sokkal jobb (210 Nm az eleg jo). Arrol nem is beszelve, hogy egy kis chiptuningal 135 LE-s lehet, ugy, hogy meg mindig 10 alatt fog fogyasztani.:)
Az egy nagyon jo auto! Szep is (kivulrol/belulrol), kenyelmes is, motorikusan is jo. Szerintem ha a motor ereje eleg neked, akkor biztos szeretni fogod! Egyebkent ugy tudom, hogy Accord futomu meg motor van benne (a futomu maskepp van bealllitva mint az Accordoknal) :-)
Eddig ezt nem akartam irni, de szerintem uj autot venni egy kicsit luxus, mivel az elso 1-2 evben hihetetlen nagy ertekvesztese van. Persze uj autot venni sokkal egyszerubb, mivel a hasznaltnal nagyon esznel kell lenni mit vesz az ember, de az teny hogy egy 2-4 eves auto altalaban meg mindig nagyon jo allapotban van. Es ha valakinek ez a kompromisszum elfogadhato, akkor ugyanazert a penzert egy kategoriaval jobb autot tud venni. Bar azt is meg tudom erteni akik az ujra eskusznek, mert persze az egeszen mas erzes lehet. En mindenesetre kieggyezek egy jo kis hasznaltal is :-)
1996-os Rover 620 SDi (105 paci es 210 Nm-es nyomatek),40 ezer Km bor es automata valton kivul minden, 3,5 millio. Szerintem ez tok jo. Az auto 11 sec alatt eri el a 100-as tempot a vege 195 Km/h es fogyaszt vagy 7 litert gazolajbol varosban.
Ha osszejott a 4.5 millio, akkor meg gyujts egy keveset hozza, mig el nem ered az 5.9 milliot, amibe jelenleg az Intergra Type R alaptipusa kerul. :~(
Ha 4 es fel lenne, mar dolgoznek az ügyön! :)
Ami a futomuvet illeti lehet hogy igazad van. Sajnos ezek a magyar utak nem igazan a sportos futomunek kedveznek. Erre sajnos eleg hamar rajottem a kis CRX-el :-(
Egyebkent a hetvegen elmentem megnezni a Honda Integra Type-R -t. Huuuu fiuk! Nagyon tetszett! Allati sportos. Azok az ulesek, az a valto, na meg az a motor....
1,8 liter
178 Nm nyomatek 7300-on
190 loero 8000-en
allitolag 6,7 sec kell neki a 100-hoz...
a 400 meterhez meg 15 sec...
es 234 a vegsebesseg...
Sajna nem mentem vele, de lehet hogy nem is baj, mert kulonben vegleg beleszerelmesedem :-) ... es sajna annyi penzem nincs hogy meg tudjam venni... :-( (olyan 4,5 korul van)
Lehet hogy megsem kellett volna megnezni, csak a szivemet fajditom... :-|
Nekem is szimpatukus a Civic, csak az a bajom vele, hogy a 3 ill. 4 ajtos, eleg csunyacska belulrol, mig kivulrol nagyon szep (foleg a 3 ajtos), az 5 ajtos pedig pont forditva (na jo, azert kivulrol szebb, mint a 3 ajtos belulrol).
Egyebkent en is csak jot hallottam eddig roluk, legalabb is ami a motorokat es a minoseget illeti, mert a futomure azt mondjak, hogy tul sportos es pattog mint a gumilabda.
Hat csak ugy altalaban gondoltam a Civic-ekre... Nekem spec. a 3 ajtos 1.6 VTi (VTEC) ami a legszimpatikusabb (160 LE). Esetleg a 1.5i LS (114 LE). Bar az az igazsag, hogy nincs semmi tapasztalatom ezekkel az uj modellekkel (bar azt hallottam hogy eleg jok, de semmi reszletesebbet). Az arukrol meg aztan vegkepp nincs fogalmam :-) Csak annyit tudok mondani, hogy nekem szemely szerint a Honda(k) eddig elegge bejott(ek) :-)
dyzs,
gondolom -meg nem kellett keresnem, de ilyen esetben megtennem- vasarlok konyve van a kutaknal is. Egy bejegyzest megerne, hiszen bizonyithato a csalas.
Nehany eve Szegeden egy ismeros, Kecskemeten magam jartam ugy, hogy veszettul csorgott a "95-os" Texaco benzin. Ez viszont nem azonnal derul ki, igy mas megoldas nem maradt, mint azota a nagy ivben elkerules. Raadasul a sajat Szamar 93-ast enne, ha lenne, de 91-el sem csorog - igy az a 95 boven 90 alatt lehetett.
Koszi a tablazatot, nagyon hasznos! :)
Melyik Civic-re gondoltal?
dyzs!
Erdekes, nekem is csak az Aralnal sikerul 52! litert toltenem az amugy 45 literesre hitelesitett Cordobaba, ugy, hogy meg szerintem legalabb 3 lityo volt benne?
Ez miert van? (mellesleg, ha az lenne a valasz, hogy csalnak az Aral orak, akkor azt tudnam mondani, hogy tenyleg sokkal tobbet tudtam menni az autoval, tehat tobb volt benne a benyo)
Aral ügyben annyit tudnék hozzátenni, hogy egyszer a 65,5 literes tankomba 68,8 litert tankoltam az egyik Aral kútnál. Azóta nem tankolok soha Aral-nál.
Kösz Ubi, megnéztem! Közben találtam egy német céget is, akik a chiptuning mellett kilométeróra és szervizintervallum-jelzô visszaállításával is foglalkoznak. Ôk a Brava 1.6-nál 8 LE pluszt adnak meg. Mindez tuti nem sokkal 100e Ft alatt áll meg. Annyit meg nem ér... :-((( Most két variáció van. Vagy hagyományos tuning: fôtengely, kipufogórenszer, légszűrô; vagy kénytelen leszek venni egy jobban tuningolható turbós autót... :-)))) Viszont holnapra fent lesznek az új gumik!!! :-) Majd beszámolok.
Chiptuning: a vezérlöelektronikában cserélnek ki egy epromot, amibe' tkp. a karakterisztika van (elögyújtás, üza.befecskendezés mennyisége/idöpontja). 10-40%-ot lehet vele hozni, de imho a motort is haza lehet vágni :)))