Keresés

Részletes keresés

brkucus Creative Commons License 2015.06.17 0 0 2202

Már beszéltem róla, tök jó megoldás amit mondott! Köszi

Előzmény: .ZsL. (2201)
.ZsL. Creative Commons License 2015.06.17 0 0 2201

Fordulj Bíró Bálinthoz, a legrégibb, még most is aktív hazai csörlőshöz! Neki már a Dudek előtt volt ilyen újítása.

 

https://www.facebook.com/balint.biro.520?ref=ts&fref=ts

 

Előzmény: brkucus (2200)
brkucus Creative Commons License 2015.06.16 0 0 2200

Hello! Siklóernyős leoldóra amit kötélből csináltak, hogyan lehet plusz opcióként begyorsítani az ernyőt gyorsító bekötésével, hogy egy keveset húzzon rajta, és oldáskor pedig már normál gyorsítás nélkül repüljön, lomha régi ernyőről van szó! Van Dudek leoldó amire be lehet kötni, de hátha van olcsóbb megoldás

köszönöm

OSZERES.NET Creative Commons License 2015.05.25 0 0 2199

Szia!

A mentőernyőről mit kell tudni?

Teherbírás, kor, ár?

(elérhetőség a profilomban)

Előzmény: Ivwi (2195)
Ivwi Creative Commons License 2015.03.21 0 0 2198

Brauniger

(megkeresem, évek óta nem láttam, nem emlékszem a tipusra :)

Előzmény: Zöldfülű84 (2197)
Zöldfülű84 Creative Commons License 2015.03.21 -1 0 2197

Szia!

 

 

Engem a varió érdekelne. Milyen és mennyiért? Küldj emailt kérlek, vagy elérhetőséget.

 

Üdv

Előzmény: Ivwi (2195)
zimi78 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 2196

Szia!
Régen a vampair-on volt egy teszt a Yunee E-pac-ről. Akkoriban forintban valami 1,2 milla lett volna, de természetesen senki se vett belőle, mert teljes töltéssel kb félórás autonómiát biztosított. Előnyéhez tartozott, hogy álló légcsavarral startoltál, és teljes gázt adva egyenletesen, és gyorsan pörgött fel. Ráadásul egyedül a légcsavarnak volt hangja, az se sok, mert kompozit légcsavarral adták gyárilag.
A hátránya a max 30-40 perces repülési idő, meg az aksik súlya. Tulajdonképp a motor az aksikkal nagyjából annyit tesz, mint egy közepes, 2 ütemű hátimotor telitankolva. Igen ám, de míg a hagyományos hátimotorral a kürült tank miatt kissebb súllyal kell leszállni, az E-pac esetén leszálláskor az aksik ugyanolyan súlyt képviselnek, mint startkor. Így leszálláskor oda kell figyelni.
A gyártó asszem kínai. De ettől a gép gyönyörű, szép design-ja van.

Előzmény: istvan1023 (2192)
Ivwi Creative Commons License 2015.03.20 0 0 2195

Ha érdekel, nekem van egy Firebird Booster ernyőm eladó. Régi, de nincs benne 40-óra sem. 130kg a teteje ha jól emlékszem. Komplett szerelésem van, (de nem hátimotoros) varióstól, beülőstől újonan vett dobásmentes (kivéve 1 tornatermi dobást, és hajtogatást) mentőernyőstől (kb 38 m2-es, körkupolás)

 

Üdw: Ivwi

Előzmény: chrismokie78 (2187)
Tiborsan Creative Commons License 2015.03.16 0 0 2194

Sziasztok!

 

Nem tudom, jó helyre írok-e, de megpróbálom, egy másik topicban is érdeklődtem már:

 

Van egy eladó Nova Raúl Rodriguez design hátizsákom kis belső zsákkal. Ha esetleg érdekel valakit, akkor írjon privátban!

 

Köszönöm!

 

Tibi

.ZsL. Creative Commons License 2015.03.08 0 0 2193

Zimi ha felbukkan, bizonyára alaposabb választ ad.

Mint tősgyökeres gyalogstartoló, de a motoros ernyőzéssel maximálisan szimpatizáló (csak azt különféle okokból nem művelő), a következőképp látom a helyzetet: A PPG manapság még erősen kísérleti szinten van, és bár vannak már "hagyományai" a technikai részletekben, azért javában folyik a próbálkozás a továbbfejlesztéssel és az új megoldások kipróbálásával, csiszolásával. Nálunk Fedémesen is jártak már kísérletezők, hogy csak egyetlen példát említsek, a kétrotoros megoldással próbálkozva, azt megcélozva, hogy a két kisebb teljesítményű motor, megfelelő (közös vagy külön védőkeretben, egymás melletti, vagy fölötti vagy mögötti légcsavarral) összsúlyban kisebb lehet ugyanakkora, vagy nagyobb tolóerő mellett, mint az egy nagyobb légcsavart hajtó nagyobb teljesítményű jóval nehezebb motorral.

 

Az elektromos meghajtás méginkább gyerekcipőben jár (nem beszélve a mini gázturbinás, illetve sugárhajtásúról, amivel szintén próbálkoznak néhol), ám ha megfelelő tapasztalatokkal rendelkezel, mint villamosmérnök, vagy elektrotechnikus, és egyben gépésztechnikai dolgokhoz is eléggé értesz, vagy összehozol egy team-et, amelyben mindenféle szükséges szakember van, akkor többre jutsz, mint a külföldről átvett ismeretekkel. Ugyanis belépnek a képbe az üzleti érdekek egy ennyire nagy jövőt sejtető új megoldásnál, és nem fogják elárulni egy kezdőnek a leglényegesebb tapasztalatokat. Hacsak a hazai legrutinosabb PPG-barkácsoló (Bíró Bálint) el nem kezd foglalkozni az elektromos megoldással, mert ő szívesen átadja a kulisszatitkokat...

Előzmény: istvan1023 (2192)
istvan1023 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 2192

Lehet, nem ez a legmegfelelöbb téma a kérdésemnek, de a"mit repültél hátimotorral"-ban még sem tenném fel. :)

Elektromos hátimotorral kapcsolatos cikkek, információkat keresek, magyar nyelven.....mert külföldiül nem tudok. :D Ha valaki tudna ebben segíteni, megköszönném.

A Yuneec EPAC-ről találtam videót.

Feco32 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 2191

Köszi Zimi!

Előzmény: zimi78 (2190)
zimi78 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 2190
Előzmény: Feco32 (2189)
Feco32 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 2189

Szevasztok!

Valaki le tudná írni a márciusi fedémesi célraszálló bajnokság részleteit?

Minden érdekelne: szintkülönbség a start és a cél között, pontozás, szállás, stb.

Előre is köszi!

Üdv!

zimi78 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 2188

Teljes PPG-szerelés?
Jó szerelés:
Ernyő: olyan 1000-1500 euroért már vehetsz használtat, de jót
Motor: 2-3000 euro
Mentőernyő: 3-500 euro (ne legyen 10 évnél öregebb)

Esetleg vario: 100-300 euro
Távokra GPS: 100-400 euro (ha van okostelefonod, van hozzá repülős GPS-alkalmazás - de azt én nem ismerem, mert hagyományos GPS-em van)

Na, asszem ennyi. Számold össze.

Van persze olcsóbb megoldás is:
Motor:
Egy Parapower solo 210 használtan 1000-1500 euroért megvehető. Ez egy régi, jól bevált, megbízható típus. De az eladó példányok között lehet nagyon leharcolt példány is. Ha sikerül egy jó állapotút kifogni, és a típusbetegségeket kiküszöbölted (tank, benzincsonk, kompressziós furat, kipufogó, banánkar mögötti műanyag patent stb.), meg kapott új benzinszűrőt, benzincsövet, karbi membránokat, akkor hosszú ideig megbízható motorod lesz. Persze ha könnyűsúlyú vagy, mert az alap solo 210 összesen 14 lovas. Nem emel sokat.

 

Ernyő:
Használhatsz gyalogernyőt is motorozni. A lényeg, hogy jól töltődjön a kupola. DHV 1/2-es (vagy EN-B) besorolású ernyők között nézegess. Tudok ajánlani pár, jól motorozható típust: Ozone Vibe, Swing Mistralok, Swing Arcusok, WOC Nemeton, Firebird Booster stb. Ezek régi típusok, de ha találsz egy jó állapotút a súlyodra, akkor megoldás lehet. 2-400 euroért már egész jó állapotút is vehetsz.

Ha ügyes vagy, megúszhatod a teljes motoros szerelést 2000 euro alatt is. Ehhez viszont kompromisszumokat kell kötnöd. Nem lesz gyors, biztonságos "S" profilos ernyőd. Gyengécske motorod lesz, amit magadnak kell az elején rendbe bütykölnöd, hogy valóban megbízható legyen a későbbi használat során.

Előzmény: chrismokie78 (2187)
chrismokie78 Creative Commons License 2015.02.02 0 0 2187

Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha motoros siklóernyővel szeretnék repülni egyedül (úgy értem oktató jelenléte nélkül) akkor mik a lépések? Azt tudom hogy elöször az A" gyalogernyős vizsgát kell elvégezni de utána mit kell még elvégezni? És mi az ára a teljes PPG felszerelésnek?
Köszönöm szépen!

Extra300L Creative Commons License 2015.01.29 0 0 2186

...........".türelem helyt rózsa terem", megoldódott a dolog :)

.ZsL. Creative Commons License 2015.01.21 0 0 2185

Nyugodtan írhatsz a Főnökségnek is, ott elég sok adat és kapcsolatlehetőség megvan, Tóth Zsuzsa adminisztrátor biztos szívesen válaszol!

 

nyilvantartas@hffa.hu

 

Előzmény: Extra300L (2184)
Extra300L Creative Commons License 2015.01.20 0 0 2184

Szia brkucus !

 

Írtam a facebook oldaladra sajnos eddig még   nem sikerült a kapcsolat. Továbbra is várom a Székesfehérvár - környéki siklóernyősök jelentkezését.

 

üdv. 

Extra300L Creative Commons License 2015.01.11 0 0 2183

Hali !

 

Szeretnék kapcsolatot felvenni veletek :

epitesz14@gmail.com

 

üdv.

brkucus Creative Commons License 2015.01.05 0 0 2182

Hello! Igen vagyunk egy páran!

Előzmény: Extra300L (2181)
Extra300L Creative Commons License 2015.01.02 0 0 2181

BÚÉK minden kedves fórumozó tagnak !

 

Szeretném kérdezni Székesfehérváron siklóernyőzik el valaki, szívesen fel venném vele a kapcsolatot.

 

 

üdv. 

.ZsL. Creative Commons License 2014.12.25 0 0 2180

Neked is!

Köszönjük a jópofa grafikát!

Előzmény: OSZERES.NET (2179)
OSZERES.NET Creative Commons License 2014.12.24 0 0 2179

(klikk a képre!)

zimi78 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 2178

Eeez gyönyörű!
A "szagszerű" információáramlás miatti bő 6 órás, fán töltött töröttláb-lóbálás már biztos unalmassá válhatott a pórul járt siklóernyős növendéknek, aki végül a balesettől számítva különlegesen gyorsan, majd 9 óra múltán már be is került a balesetire, ahol biztos vagyok benne, hogy nagyon hamar elsősegélyben részesítették....

Ez olyan, mint mikor egy CNC-maró belemart a kézfejembe, félórával később már a balesetin voltam, és röpke négyórás állva vára3kozás után eljutottunk addig, hogy összevarrják a sebet. És hogy miért álltam? Mert nem volt ülőhely a folyosón. No nem azért mert annyian voltak, egyszerűen nem volt kitéve semmi ülőalkalmatosság az egri kórházban, pedig volt olyan sérült is, akit törött lábbal hoztak be. Ő jobb híján a földre ült. Ez 2008-ban volt, de mintha azóta sem sokat javult volna a dolog....

Előzmény: Csőmester (2177)
Csőmester Creative Commons License 2014.11.18 0 0 2177

Elkészült a KBSZ jelentése a januári balesetről:

http://www.langlovagok.hu/tuzvonal/992_megbukott-a-katasztrofavedelem

.ZsL. Creative Commons License 2014.11.07 0 0 2176

Akikkel megbeszéltem a mai napi siklóernyős tanulást, csak akkor jöjjenek, ha nincs jobb dolguk, és szeretnek kirándulni, mert most még (és nagyon esélyes, hogy egész nap) túl erős szél dühöng. Holnapra és vasárnapra talán csillapul annyira, hogy érdemes lesz jönni távolabbról is. Főleg akkor, ha nem kezd esni...

Bm84 Creative Commons License 2014.07.25 0 0 2175

Közben megtaláltam-írtam :)

Előzmény: Bm84 (2174)
Bm84 Creative Commons License 2014.07.25 0 0 2174

Szia, Sikerült elmenned otthon tanfolyamra? Én is CH-ban tanulok, és otthon szeretném végezni a tanfolyamot. Lenne pár kérdésem, csak nem publikus az emailed. 

Előzmény: csab7800 (2160)
istvan1023 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 2173

Illetve még egy videó.

 

Valamint megemlíteném még, hogy nagyon fontos a jó leoldó.Tehát legalább ilyen, de van régebbi verzió is.

Előzmény: istvan1023 (2172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!