Hello! Siklóernyős leoldóra amit kötélből csináltak, hogyan lehet plusz opcióként begyorsítani az ernyőt gyorsító bekötésével, hogy egy keveset húzzon rajta, és oldáskor pedig már normál gyorsítás nélkül repüljön, lomha régi ernyőről van szó! Van Dudek leoldó amire be lehet kötni, de hátha van olcsóbb megoldás
Szia! Régen a vampair-on volt egy teszt a Yunee E-pac-ről. Akkoriban forintban valami 1,2 milla lett volna, de természetesen senki se vett belőle, mert teljes töltéssel kb félórás autonómiát biztosított. Előnyéhez tartozott, hogy álló légcsavarral startoltál, és teljes gázt adva egyenletesen, és gyorsan pörgött fel. Ráadásul egyedül a légcsavarnak volt hangja, az se sok, mert kompozit légcsavarral adták gyárilag. A hátránya a max 30-40 perces repülési idő, meg az aksik súlya. Tulajdonképp a motor az aksikkal nagyjából annyit tesz, mint egy közepes, 2 ütemű hátimotor telitankolva. Igen ám, de míg a hagyományos hátimotorral a kürült tank miatt kissebb súllyal kell leszállni, az E-pac esetén leszálláskor az aksik ugyanolyan súlyt képviselnek, mint startkor. Így leszálláskor oda kell figyelni. A gyártó asszem kínai. De ettől a gép gyönyörű, szép design-ja van.
Ha érdekel, nekem van egy Firebird Booster ernyőm eladó. Régi, de nincs benne 40-óra sem. 130kg a teteje ha jól emlékszem. Komplett szerelésem van, (de nem hátimotoros) varióstól, beülőstől újonan vett dobásmentes (kivéve 1 tornatermi dobást, és hajtogatást) mentőernyőstől (kb 38 m2-es, körkupolás)
Zimi ha felbukkan, bizonyára alaposabb választ ad.
Mint tősgyökeres gyalogstartoló, de a motoros ernyőzéssel maximálisan szimpatizáló (csak azt különféle okokból nem művelő), a következőképp látom a helyzetet: A PPG manapság még erősen kísérleti szinten van, és bár vannak már "hagyományai" a technikai részletekben, azért javában folyik a próbálkozás a továbbfejlesztéssel és az új megoldások kipróbálásával, csiszolásával. Nálunk Fedémesen is jártak már kísérletezők, hogy csak egyetlen példát említsek, a kétrotoros megoldással próbálkozva, azt megcélozva, hogy a két kisebb teljesítményű motor, megfelelő (közös vagy külön védőkeretben, egymás melletti, vagy fölötti vagy mögötti légcsavarral) összsúlyban kisebb lehet ugyanakkora, vagy nagyobb tolóerő mellett, mint az egy nagyobb légcsavart hajtó nagyobb teljesítményű jóval nehezebb motorral.
Az elektromos meghajtás méginkább gyerekcipőben jár (nem beszélve a mini gázturbinás, illetve sugárhajtásúról, amivel szintén próbálkoznak néhol), ám ha megfelelő tapasztalatokkal rendelkezel, mint villamosmérnök, vagy elektrotechnikus, és egyben gépésztechnikai dolgokhoz is eléggé értesz, vagy összehozol egy team-et, amelyben mindenféle szükséges szakember van, akkor többre jutsz, mint a külföldről átvett ismeretekkel. Ugyanis belépnek a képbe az üzleti érdekek egy ennyire nagy jövőt sejtető új megoldásnál, és nem fogják elárulni egy kezdőnek a leglényegesebb tapasztalatokat. Hacsak a hazai legrutinosabb PPG-barkácsoló (Bíró Bálint) el nem kezd foglalkozni az elektromos megoldással, mert ő szívesen átadja a kulisszatitkokat...
Lehet, nem ez a legmegfelelöbb téma a kérdésemnek, de a"mit repültél hátimotorral"-ban még sem tenném fel. :)
Elektromos hátimotorral kapcsolatos cikkek, információkat keresek, magyar nyelven.....mert külföldiül nem tudok. :D Ha valaki tudna ebben segíteni, megköszönném.
Teljes PPG-szerelés? Jó szerelés: Ernyő: olyan 1000-1500 euroért már vehetsz használtat, de jót Motor: 2-3000 euro Mentőernyő: 3-500 euro (ne legyen 10 évnél öregebb)
Esetleg vario: 100-300 euro Távokra GPS: 100-400 euro (ha van okostelefonod, van hozzá repülős GPS-alkalmazás - de azt én nem ismerem, mert hagyományos GPS-em van)
Na, asszem ennyi. Számold össze.
Van persze olcsóbb megoldás is: Motor: Egy Parapower solo 210 használtan 1000-1500 euroért megvehető. Ez egy régi, jól bevált, megbízható típus. De az eladó példányok között lehet nagyon leharcolt példány is. Ha sikerül egy jó állapotút kifogni, és a típusbetegségeket kiküszöbölted (tank, benzincsonk, kompressziós furat, kipufogó, banánkar mögötti műanyag patent stb.), meg kapott új benzinszűrőt, benzincsövet, karbi membránokat, akkor hosszú ideig megbízható motorod lesz. Persze ha könnyűsúlyú vagy, mert az alap solo 210 összesen 14 lovas. Nem emel sokat.
Ernyő: Használhatsz gyalogernyőt is motorozni. A lényeg, hogy jól töltődjön a kupola. DHV 1/2-es (vagy EN-B) besorolású ernyők között nézegess. Tudok ajánlani pár, jól motorozható típust: Ozone Vibe, Swing Mistralok, Swing Arcusok, WOC Nemeton, Firebird Booster stb. Ezek régi típusok, de ha találsz egy jó állapotút a súlyodra, akkor megoldás lehet. 2-400 euroért már egész jó állapotút is vehetsz.
Ha ügyes vagy, megúszhatod a teljes motoros szerelést 2000 euro alatt is. Ehhez viszont kompromisszumokat kell kötnöd. Nem lesz gyors, biztonságos "S" profilos ernyőd. Gyengécske motorod lesz, amit magadnak kell az elején rendbe bütykölnöd, hogy valóban megbízható legyen a későbbi használat során.
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni, hogy ha motoros siklóernyővel szeretnék repülni egyedül (úgy értem oktató jelenléte nélkül) akkor mik a lépések? Azt tudom hogy elöször az A" gyalogernyős vizsgát kell elvégezni de utána mit kell még elvégezni? És mi az ára a teljes PPG felszerelésnek? Köszönöm szépen!
Eeez gyönyörű! A "szagszerű" információáramlás miatti bő 6 órás, fán töltött töröttláb-lóbálás már biztos unalmassá válhatott a pórul járt siklóernyős növendéknek, aki végül a balesettől számítva különlegesen gyorsan, majd 9 óra múltán már be is került a balesetire, ahol biztos vagyok benne, hogy nagyon hamar elsősegélyben részesítették....
Ez olyan, mint mikor egy CNC-maró belemart a kézfejembe, félórával később már a balesetin voltam, és röpke négyórás állva vára3kozás után eljutottunk addig, hogy összevarrják a sebet. És hogy miért álltam? Mert nem volt ülőhely a folyosón. No nem azért mert annyian voltak, egyszerűen nem volt kitéve semmi ülőalkalmatosság az egri kórházban, pedig volt olyan sérült is, akit törött lábbal hoztak be. Ő jobb híján a földre ült. Ez 2008-ban volt, de mintha azóta sem sokat javult volna a dolog....
Akikkel megbeszéltem a mai napi siklóernyős tanulást, csak akkor jöjjenek, ha nincs jobb dolguk, és szeretnek kirándulni, mert most még (és nagyon esélyes, hogy egész nap) túl erős szél dühöng. Holnapra és vasárnapra talán csillapul annyira, hogy érdemes lesz jönni távolabbról is. Főleg akkor, ha nem kezd esni...
Szia, Sikerült elmenned otthon tanfolyamra? Én is CH-ban tanulok, és otthon szeretném végezni a tanfolyamot. Lenne pár kérdésem, csak nem publikus az emailed.