Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Árpi Creative Commons License 1998.10.12 0 0 59
Annak idején, mikor tanultam a KRESZ-t, nekem azt tanították meg először, hogy elsőbbsége annak van, akinek megadták. A többieknek csak volt...
Aztán a szabályokról a véleményem az, hogy ha egy olyan szabály van, ami az közvélekedés szerint hülyeség, az nagyon le tudja rontani a mindenki által fontosnak tartottak betartását is. A táblákról, amik ész nélkül vannak kirakva és kintfelejtve, már nem is beszélve.
Én a Bükkben tanultam meg autózni. Friss jogsival két hónap alatt tízezer km, a java a hegyen. Ott ha kitettek egy táblát, hogy 30, akkor satu! Jó, ha beveszed 30-cal. Ezek után elmentem Szolnokra. Elém nő egy tábla kint a prérin, hogy aszongya 60, veszélyes útkanyarulat jobbra. Sebesség 100-ról vissza 60-ra, várom a kanyart. Nem jön. Kilométerrel odébb tábla: 60, veszélyes útkanyarulat balra. Hoppá! Elloptak egy kanyart. Nem. Nekik az is kanyar volt,amit én nem láttam annak. Csórikám ezek után onnan feljön a Bükkbe, ő a menő a környéken, száázalveszi a kemény kanyarokat odahaza, itt meg az elsőben meghal. Talán nem egyedül ő a hibás ebben.
A sebességről:
Ahol lehet, néha én is többel megyek, mint a megengedett. Mi az hogy lehet? Amit biztonságosnak ítélek. Figyelembevéve a többi közlekedő helyét-sebességét-biztonságát, meg a jogsim biztonságát is. Eddig még jól itéltem. Igaz persze, hogy lakott területen belül igen megválogatom, hogy hol megyek gyorsabban. Lakotton kívül persze volt már sokkal több mint 80. Senki nem volt különösebb veszélyben, ebben biztos vagyok, ezért a lelkem tiszta.
Abban viszont biztos vagyok, hogy a sok frusztrált-feszült magyar ember jó ideig nem fog még kulturáltan közlekedni, és ez nem az autókon múlik, nem az utakon dől el.
A német morálról meg annyit, hogy sokan vannak, akik otthon nem mernék megkockáztatni, hogy a belső sávban lassan haladó mellett kívül elmenjenek, itt meg (végülis a Balkánon mindent szabad, itt a büntetés is kicsi a német zsebnek, meg az őserdőben ugye a dzsungel törvénye él: ő az erősebb) úgy viselkedik, hogy a talpam is ökölbe szorul.
A fékekről:
Trabant fékcsöve lyukadt ki egy lámpa előtt alattam. Szerencsémre spórolósan autóztam, messze elkezdtem lassítani, maradt egy kis időm eldönteni, mit tegyek. Végiggondoltam: pedál ugyan túl könnyen megy be, de van ellenállása, kocsi enyhén lassul: biztosan kis szivárgás, egy kör a fékben még él. Három kemény, hosszú rúgás a fékbe, kocsi megállt. Tanulság: a féknek tűhegynyi lyuk is sok.
Tanpályák: szokásom, hogy az első alkalommal a télen keresek egy üres-havas-jeges parkolót, hogy gyakoroljak. Csússzon (csak 10-zel 20-szal) az autó, hogy érezzem, hogyan viselkedik, ne 60 körül kelljen először kitalálnom, honnan mivel lehet visszahozni. Gyakorlás nélkül (IMHO) mindenki csak a szerencséjére támaszkodhat, mert a vészhelyzetben minden elvesztegetett millsec jól jöhet, olyankor csak reflexszerűvé begyakorolt mozdulatok jöhetnek szóba.
És még egy kedvenc hülye dumám:
Át lehet menni bekötött szemmel az Astoriánál az úton délben. Akár hosszában is. Nem minden esetben csapnak el. De ha egyszer igen, akkor nagyon... Hát így tessék duhajkodni.
Bölény Creative Commons License 1998.10.11 0 0 58
Ibodonyi!

Tudtommal az M1 mellől a roncsokat nem azért vitték el, mert útban volt valakinek, hanem azért, mert kedves emberek ingyenes alkatrészbázisnak nézték őket és semmi perc alatt csak a puszta kaszni maradt, vagy az se...

Vorga!
Az ausztriai papírmasé figurákra én azt kenném fel, aki kitalálta, de lehet, hogy jobb lenne inkább fekvőrendőrt csinálni belőle. Főleg az őzikés miatt álltam majdnem fejre egy pár alkalommal, annyira élethű volt. A rendőrösről azt a sztorit hallottam, hogy amikor a pógárok túlságosan megszokták a paírrendőrt, akkor visszacserélték igazira... Hallottam olyan felmérésről is, hogy az ugrószarvas-táblát látva az emberek 90%-a tényleg jobbról várja a szarvast! Én is próbálok küzdeni ellene, de mindíg automatice a jobboldalt sasolom először.

Bölény töprengett.

KisPutto Creative Commons License 1998.10.11 0 0 57
Kedves ellenzék,

folytatom: amikor bemész a Céghez bejelenteni, hogy (pl.) tisztázatlan körülmények között eltűnt a jogsid és szeretnél egy másikat, akkor a Cég kiadja az elveszett jogsi körözését a száma alapján (+hol, mikor, milyen körülmények között stb.). Aztán egyszer csak véletlenül az "elveszett" jogsidat mutatod fel, amit leellenőriznek, nos, onnantól véged...

vasslaca Creative Commons License 1998.10.10 0 0 56
Kedves ellenzék !

Az ötlet csak amiatt nem jó hogy a szálysértés (jogsi nélküli vezetés) helyett okirathamisitást követsz el,ami már bűncselekmény.A szabálysértés max pénzbírság, a hamisitás börtönnel+priusszal büntethető.
Ha még nincs priuszod,akkor valószínüleg megúszod felfüggesztettel, de szerintem inkább a pénzbírság...
Hi!

KisPutto Creative Commons License 1998.10.10 0 0 55
ellenzék,

Hát ez is igen nagy néphit manapság ....

ellenzék Creative Commons License 1998.10.10 0 0 54

Ha bemész a rendőrségre, hogy elveszett a jogsid, és csináltatsz egy másikat, máris van egy hivatalos tartalékod...
KisPutto Creative Commons License 1998.10.09 0 0 53
Kedves Matahari!

A Rendőrségnek tényleg kevés a pénze és egyre kevesebb lesz.
Az S.O.S. trafipax! topicban írtam hosszabban olvasd el azt is!
Egyébként a helyszíni és egyéb bírságok összege az államkasszába kerül nem a Rendőrséghez!!!!!

Lbodonyi Creative Commons License 1998.10.09 0 0 52
Ha úgy vezetnék ahogy írok, már rég nem élnék. Vagy egyikünk sem. Sorry.
Lbodonyi Creative Commons License 1998.10.09 0 0 51
Mélyen egyetértve Athos és Lütyő urakkal, pár gondolatot tőlük kiragadva, idézve, átgondolva és továbbgondolásra ajánlva írom a következőket:
1/. A gyorsaság tényleg nem azonos a veszélyességgel. Tudom, most egy pár úr nem kap majd levegőt, mégis leírom: sok olyan taxis hölgyet ismerek, akik mellett 120-as tempóban nagyobb biztonságban érzem magam, mint pl. a saját apám mellett, 40-nél.
2/. Nagyon fontosnak, "kötelezőnek" tartom, (tartanám) a kölcsö-nös udvariasságot (nem az oktalan, másokat veszélyeztető udvariaskodásról beszélek!) valamint az előre látható, kiszámít-ható és érzékelhető vezetői magatartást. Mindegy, hogy buszról, bicikliről vagy kamionról van szó!
3/. Fontosnak még (de nagyon is!) fenti urak hozzászólásából: ...."a nagy vagányok a BMW -vel nem a táblát nézik, hanem hogy mivel jövök szembe" (bocs ha rosszul idéztem). Nagyon jellemző a magyar vezetői "morálra" sajnos! Másik: Tényleg sokszor kell a megengedett seb.határ alatt is menni, ez is iszonyúan fontos do-log! (Persze ezt a KRESZ is már régen ismeri, mint relatív gyorshajtást ha jól tudom, de kevesen vannak a jelentőségével tisztában.) Lényeges még az a mondat is: Van aki angolból profi, én vezetésből... vagy valami ilyesmi (bocs). Ezt szerintem min-denkinek tudnia kéne magáról, mert nagyon nem mindegy, hogy mihez van különleges tehetsége. Mindenkinek van valamihez, szerintem egyáltalán nem kéne szégyenkeznie egyetlen húszéves-nek sem, hogy nem Laudának született, de az jó lenne, ha ezt tudná magáról. Vagy ha ezt valaki a szemébe mondhatná még ta-nulás közben és nem akkor derülni ki, amikor anyukámat üti el éppen a vadiúj Hondájával. Az udvariassághoz még csak annyit: ha valaki úgy jön elém a Mercijével a Clark Adam téren, hogy látom rajta, véletlenül sem akar megállni, mert ő a nagyobb kutya, hát tuti, hogy nem a fékre lépek és egyből agresszív leszek. Tu-dom, hiba, de ez van. Viszont ha csak egy fél mosollyal vagy fél kézzel jelzi: bocs haver, de sietnem kéne: belenézek a visszapil-lantóba, nehogy valaki a seggembe szaladjon és: parancsolj! Ekkor viszont - legalább is nekem - teljesen mindegy, hogy az ür-ge Velorexben ül-e! Másik: Jövök Pestről Budára nap, mint nap, Lánchíd előtt dugó, jobbszélső sáv (rakpartról ha jövök) előttem a bömcsik stb. mennének be a hídlábnál ezerrel, nem engedik. Oda-érek, még csak nem is indexelek, megállok szép lassan annál a pontnál ahol még el is mehet a partner kényelmesen, meg be is engedhet. Olvasom a Mai Napot félszemmel, és érdekes módon sosem kell többet várnom két kocsinál. Én a nejem nek így szok-tam e jelenséget lefordítani: fellép a pozitív irritáció. Bántja a partner szemét, hogy nem vagyok erőszakos és türelmesen kivá-rom míg valaki beenged. A hátam mögött sem szoktak ordítozni, mert látják, hogy nem tökölök, hanem várok. Ajánlom kipróbálás-ra.
4/. A hetedik érzék pedig nem mese. Ezt vagy elhiszik, vagy nem de létezik, tudatosítható, fejleszthető, stb...
5/. Aki nem hiszi a hozzászólásaimban leírtak igazát (legalábbis azt a részét, ami rám vonatkozik), annak szívesen felajánlom: ír-jon egy levélkét, megbeszélünk egy időpontot és elviszem egy kicsit autózni Budapestre. (Öreg, szakadt Fordom van, azzal nem tudok villogni, nem erről van szó) Utána állok elébe: írja meg a Törzsasztalban, hogy egy hülye hazug, nagyképű bunkó vagyok. Bocs a hosszúságért, mindenkinek minden jót!
Zölduborka Creative Commons License 1998.10.09 0 0 50
Vorga!

Tanpalyaval kapcsolatban ld. meg az S.O.S.trafipax temat.

Udv.

Ubi

athos Creative Commons License 1998.10.09 0 0 49
Jó látni, hogy pörög ez a téma. Úgy láccik, húsbavágó.

lbodonyi hozzáállásával egyetértek. Én is hasonlóképpen vezetek. Persze sokan cseszegetnek amiatt, hogy száguldozom, meg veszélyesen vezetek. Na ja, a meg nem értett zsenik sorsa! :-) Egyébként én úgy szoktam fogalmazni, hogy én nem száguldozok, hanem gyorsan haladok. És ez az óriási különbség! Aki száguldozik, az a körülményektől függetlenül mindig gyorsan hajt, hirtelen vált sávot, veszélyezetet másokat, satöbbi. Én viszont csak a lehetőségeket mérlegelve hajtok, néha a megengedett sebességhatár alatt, ha úgy ésszerű. Sokkal veszélyesebb az, aki betartja a szabályokat, de csak "néz" az utakon, mint aki bár gyorsabban megy, de "lát" is. És ezzel nem akarok lenézni senkit. Én angolból vagyok középszerű, más meg vezetésből. Nem lehetünk egyformák. Addig nincs is baj (általában), amíg az ember tisztában van a korlátaival, és nem lépi túl azokat.
Egyszer hallottam egy magyarázatot a "hetedik érzékre". Akire azt mondjuk, hogy "megérezte" a jövőt, az a valóságban csak fogékonyabb az adott témára. Meglát olyan apró jeleket is, amit más nem, és így kvázi előre tud gondolkodni, cselekedni. Valahogy így van ez az utakon is. Nem akkor kell fékezni, amikor az előttem haladó féklámpája kigyullad, hanem amikor a hárommal előtte lévő kezd el fékezni.
A tanfolyásokról: jelenleg két vezetéstechnikai tanfolyam műxik, az egyik a Hungaroringen, a másik Diósd környékén egy rendőrségi lőtér területén. Pontos adatokat később.
Majd még folytatom, most megyek és elhelyezkedem a tápláléklánc csúcsán.
Üdv

Lütyő Creative Commons License 1998.10.09 0 0 48
Na akkor most megpróbálom betükbe foglalni a saját tapasztalataimat.
Először is:
Nemtudom, mostanában hogy van, de nekem az oktató az elsők között azt verte a fejembe, hogy A FRONTÁLIS ÜTKÖZÉST BÁRMI ÁRON ELKERÜLNI!!!! Na a baleseti hirekből ugy látom, ez/t nem sok embernek mondták/maradt meg a fejében.Azt a bizonyos bizalmi elvet az ember jobb ha elfelejti utjainkon.Sokaknak a defenziv vezetés azt jelenti, hogy huzódjanak csak mások defenzivába, mert ÉN jövök!Szerintem is igen könnyen lehet manapság jogositványhoz jutni./Érdekes, hogy amig motorkerékpáron végig kell menni a szamárlétrán, addig a B kategóriában tapasztalat és rutin nélkül azonnal vezethetek bármekkora teljesitményü kocsit/Javitsatok ki, ha nem igy lenne!
A közlekedők teljesen figyelmenkivül hagyják, vagy nincsenek is tisztában a környezetükben levő jármüvek sajátosságaival, illetve menetdinamikájukkal. Soxor előfordult már, hogy döngölök a magam 25-40t tömegemmel, ugy ...., na szóval annyival, erre a hátam mögül kibujik a koma és elkezd előzni. A vontatmány felénél a légellenállás/ emelkedő miatt a sebességkülömbözet már csak cm/órában mérhető. Szembe pedig persze jönnek.Na most ha én nem figyelek és/vagy fékezek, akkor a komának kakukk! Fura, de a nagy vagányok a szakadt BMW-vel nem a táblát nézik, hanem azt, hogy mivel jövök. Az Ivecó elé kevesebbszer vágnak ki, mint a személykocsim elé, hogy a motoromról már ne is beszéljek.Szerintem nem ártana a sok "urvezetőt" kicsit továbbképezni. Abból indulnak ki, ha ők elférnek/beférnek akkor azt másnak is meg kell tudni csinálni./A csuklós buszokra már felirták hátulra a "kikaszálás" mértékét, ennek ellenére gyakran beleakadnak!/A lassan haladó sem mindig jókedvéből teszi. Előfordult, hogy teljesen szabályosan vontattak /hátsó ablakban háromszög kinn/ többen megelőztek, és előzés közben kiabáltak, hogy mi a francért tökölök ott!
Eddigi tapasztalataim azt mondatják velem, hogy a legnagyobb veszélyt azok okozzák, akik a körülöttük lévő forgalomdinamikát semmibe véve közlekednek.No ezeket azonnal kiemelném, és gyalogos kategóriába helyezném minimum egy évre.
Egyébként is több esetben kellene bevonni a jogositványokat. Sokan vannak, akik eleve bekalkulálják /mert megengedhetik maguknak/ a birságokat.Ismerek olyat, aki röhögve fizet havonta akár n*10 ezret, de ha a jogsija szóba kerül, akkor rinyál, mint mindannyian. Na, ezt a vonalat kellene erősiteni!!De a közlekedési rendőrség jelenleg inkább államibevételprodukáló, mint tényleges forgalombiztonságsegitő!

(Ja,a közlekedési eszközeim a kerékpártól a 40 tonnásig és párszáz KW-ig terjednek)

Bocs, hogy hosszura sikeredett!

Vorga Creative Commons License 1998.10.09 0 0 47
aszfaltozó, na mindegy
:)))
Vorga Creative Commons License 1998.10.09 0 0 46
Kösz! :)

Eszembe jutott, hogy valahol Ausztriában egy bicikliút-autóút keresztezésnél kitettek az út szélére egy jó nagy tehénsziluettet, amin csak akkor lehetett látni, hogy lemezből van, amikor közel értél, de addigra már bőven a féken állsz. Nem tom, hogy a környékbeliek mennyivel mennek el mellette, de párszor jártam arra, és mindig, mindenki lelassított.
Ugyanezt, csak két és fél méteres rendőrsziluettel láttam szintén Ausztriában, autópályán valami építkezés mellett, a sebességkorlátozó táblák után. Hogy élethűbb legyen, rá volt ragasztva egy fénykép egy rendőrről (hátratett kézzel ácsorgott az út szélén). A hatás frenetikus volt. Csak akkor jöttem rá, hogy átvertek, mikor közel értem és elbattyogott mellette egy normál méretű azfaltozómunkás. De ugye, addigra már fék, stb...
Lehet, hogy érdemes lenne nálunk is megpróbálni.

Lbodonyi Creative Commons License 1998.10.09 0 0 45
Két-három telefonnal a következőket sikerült megtudnom: 06-30-990-0414, Citovszki Etát kell hívni, tőle lehet időpontot kérni a mogyoródi tanpályára, állítólag oktaással együtt fél napra 9800+Áfa, egész napra 18.000 a díj. Elég húzósnak tűnik, majdnem annyi, mint a Fordomra egy visszapillantó. A részletekről azért nem tudtak többet mondani, mert jelenleg egy sajtótájékoztató van folyamatban, később érdeklődjetek. Okítás 8.30-tól 17.00-ig. Állítólag
Lbodonyi Creative Commons License 1998.10.09 0 0 44
T. Vorga! Mogyoródon talán már van szimulációs tanpálya, vagy most készítik, nem tudom biztosan. A roncsokhoz: pár éve a régi M1-es "halálszakaszán" a rendőrség kitett roncsokat és beigazolódott: tizedére esett vissza a súlyos balesetek száma. Poén: valamelyik önkormányzat elvitette már nem emlékszem milyen indokkal, de a röhej az, hogy papíron igazuk volt. A halottak száma és egyéb apróságok mind mellékesek a sok rosszul értelmezett jogszabály és a sok állat bürokrata miatt.
virtualias Creative Commons License 1998.10.09 0 0 43
A buszsáv témához csak annyit, hogy amerikában külön sávjuk a buszoknak és a poolcar-oknak van, azaz azoknak az autóknak, amelyekben több, mint egy ember ül. DE NEM A TAXIKNAK! Főleg nem az üresen hiénázó, szmogkeltő, dugócsináló és egyébként is általában bunkó taxisoknak. Őket tiltanám ki a buszsávból először.
Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 42
athos,

jó lenne ez a buszos-kamerás dolog és szerintem itt az elején sokkal több pénzt szedhetnének be mint Londonba. De azt hiszem, nálunk ilyesmire nincs pénz. Pedig szerintem gyorsan megtérülne a befektetés.
Szerintem sem az autótól lesznek agresszívak az emberek, csak ott nagyobb lehetőség van a kiélésére. A kulturált és udvarias ember az autóban is az marad.
Köszi a hozzászólást.

Vorga Creative Commons License 1998.10.09 0 0 41
Ibodonyi!
Az emberek nagy része valószínűleg tényleg az utakon tanulja meg (én is...), hogy működik az autója hóban, jégen, nyakig érő vízben, stb. (Bár önképzést azért néha szoktam tartani, ha van elég helyem, nincs senki a környéken, a feleségemet is beleértve, mert kiugrana a kocsiból...:) )
A németeknél, ha jól tudom (szóljatok, ha hüje vagyok), vannak direkt erre a célra tanfolyamok. Itthon még nem hallottam ilyesmiről. Tud valaki? Vagy ha nem, akkor
*konstruktív javaslat*
lehetne ilyeneket csinálni.

Egyébként az út mellett szétszóródott roncsok, a műszaki mentés, munkában lévő mentőorvos stb. látványa csodákat bír művelni a közlekedési morállal - kb. 5 percre. Soxor tapasztaltam, hogy ilyenkor mindenki rejtélyes okból lassabb, óvatosabb, stb. lesz egy darabig, aztán elfelejtik(jük). Valószínűleg ráébred az ember egy időre, hogy egy kicsit törékeny, csak aztán "ávelemezúgysefordulelő-nyomjuk a gázotmegenn".

A belvárosi 80-120 tényleg soknak tűnik egy kicsit, könnyen kirakatbaba lehet az emberből, ha becsúszik valami gixxxxer.
A kedvenceim amúgy, akik vagy 200 méter gyorsítósáv (vagy mi) után 40-nel feljönnek elém az autópályára, miközben engem előznek a belső sávban (mert különben beengedem). Életveszélyes. Ott van előtte még 40 km leállósáv, biztos, hogy be kell soroljon, mert keresztbe megy előtte egy fehér folyamatos vonal? Vagy áll a delikvens a leállósávban, gondolja, elindul. Kiteszi az indexet és hússzal méltóságteljesen felballag a pályára. Ld. fent.

Bocs a csapongásért. Szóval tud valaki tanfolyamot?

Lbodonyi Creative Commons License 1998.10.09 0 0 40
Kedves Matahari s mind a többiek. Lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, de pontosan ugyanolyan esetről akartam beszélni, mint ami Veled is megtörtént. Az eset szempontjából (főleg így utólag) teljesen mindegy, hogy a szembejönő elmebeteg narkós, részeg, vagy csak "simán elmebeteg" volt a lényeg az, hogy Te nem DAFKE cselekedtél és ezzel megmentettél egy csomó életet, többek között a majomét is. Az is mindegy hogy utána tíz percig remegtél. A NEM MINDEGY: ABBAN A PILLANATBAN, AMIKOR KELL, A HELYES DÖNTÉST MEGHOZNI! De szerintem ezt nem is mi tesszük, hanem Isten, vagy a reflexeink, vagy ki tudja... A belvárosi 120 pedig csak példa volt, mindíg úgy vezetek, ahogy az adott pillanatban a mások s magam biztonsága szempontjából a legoptimálisabbnak érzem és nem a sokszor valóban indokolatlanul lökött szabályok szerint. Példa: igyekszem a szembe jövő autós szemébe nézni; sokszor hamarabb tudom, mit fog csinálni mint ő. Legalább is így érzem. Köszi és jó utat!
Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 39
ellenzék,

elgondolkozom azon amit irtál. Igen sok esetben veszélyesebb a tötyögés. Nem a km órát kell bámulni, hanem a forgalomra figyelni, ebben igazad van. A szabályok sokszor értelmetlenek és fölöslegesek, de vannak olyanok amelyeket érdemes betartani és be is kell tartani.
Még nem bégetek.
Köszi a hozzászólást.

Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 38
Bölény,

igen nagyon elszúrták és ez 4 ember életébe került. Elég az ha későn reagálják le a dolgokat, egy pillanatra figyelmetlenek.
A környezet meg nem figyelt, vagy ha igen azt
gondolták dögöljön meg bunkókám. Csak hogy még három embert vitt magáva.
A második bekezdéseddel egyetértek. Tudom, hogy az energia, ha egy autó megáll és újra indul, tehát gyalogosként megvárom amig elmegy az utolsó autó is, kivéve ha nincs utolós, csak beláthatatlan kocsisor, mert akkor ugye valahogy egyszer csak át kell menni a tuloldalra.
Köszi a hozzászólást.

Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 37
KisPutto,

nagyon klassz amit Angliában láttál csak biztos sokba kerül, és mint tudod itt semmire nincs pénz. De irtó jó lenne, mert akkor mindenki betartaná a szabályokat.
Köszi a hozzászólást.

Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 36
BlackLion,

Sajnálom nem értek Veled egyet.
Az autókban általában 1 azaz egy ember ül.
A tömegközlekedési jármüveken rengeteg ember tipródik. Képzeld el, ha hozzád hasonlóan mindenki mindig autóval járna a belvárosban.
Megállna teljesen a forgalom. Nem beszélve arról, hogy már így is meg lehet fulladni a szmogtól. Képzeld mi lenne ha a buszokon, villamosokon ülő emberek egy-egy kocsiba ülnének. Nem férnének el az autók Budapesten,
és tényleg megfulladnánk a szmogtól.
Köszönöm a hozzászólásod.

robicsek Creative Commons License 1998.10.09 0 0 35
mindenféle.
Blacklion: a buszsáv nagyon jó - én is ott szoktam menni :-))

Mai történet. Reggel Kálvin tér, jövök a hídról. Messziről látom, hogy megtelik a kereszteződés.Mert ugyi elláttam legalább a Muzeumig. No mondom megállok. (Zöld volt). Mellettem két eszement (sárga trabant, abbul a fajtábul aki az orrával hozzáér a kormányhoz éz ezeréves VW Jetta) csak öt métert lát előre, megy, mert ugye zöld. persze ott marad benn, dugó dögivel. Nagy nehezen vége - aztán elindul mindenki. Én is persze még pirossárgán, és persze már min. hatvannal megyek mellette, mire a trabant megtalálja a sebváltót.

Most akkor ki a veszélyesebb?????

Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 34
Virtualis,

igazad van. A belvárosban szabálytalanul parkoló autókat kellene elsősorban elszállítani. Egyetértek.
Köszi a hozzászólást.

Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 33
Palma,

Köszönöm a hozzászólásod.
A sorrend szerintem:
1. Az autosoknak meg kell tanulni kulturáltan vezetni.
2. Fővárosi közlekedés rendezése.
3. Uthálózat. stb.

Matahari Creative Commons License 1998.10.09 0 0 32
Ibodonyi,

a belvárosi 80-120-as tempót sokallom.
Hova a vad rohanás, üres a temető nem kell annyira sietni, mindenkinek jut hely.
Egyszer gyerekeket vittem, 4 gyerek volt a Ladában.(három rokon + 1 saját)
Hosszú kocsisor mindkét irányba. Csak két sávos volt az út.
Látom, hogy velem szembe jön egy autó,
nyilván úgy gondolta, hogy nem cammog a sorban, hanem kivág. Igen de nem tudott visszamenni, mert valószinü senki nem engedte be. Szóval az életünket mentette meg, hogy a másik sávban velem szembe jövö autós, valószinű időnként a visszapillantó tükörbe pislogott, (nem árt ha tudja az ember mi történik a háta mögött)észrevette az elkerültetetlent,fékezett és oldalra húzta a kocsit, én padlófékkel teljesen jobbra rántottam az autót, (az ut szélén egy mély árok volt) így a sietős autó kettőnk között elszáguldott, emlékszem egy 30 körüli pasi ült egyedül a kocsiban. Ezután volt némi kis kavar, mert hátulról egy kicsit megtoltak (nem komoly), a másik sávba úgyanez. Ezt nem tudom megfelelően leírni, de annyit az egészről, hogy félreálltam és 10 percig remegtem, mire újra el tudtam indulni. A mellettem üllő 12 éves unokaocsém utólag mondta meg, hogy ki akart ugrani a kocsiból, csak nem bírta kikapcsolni a biztonsági övet, szerencsére. Én láttam oldalról, hogy rángatja az övet, meg az ajtót és emlékszem, hogy rákiabáltam, nyugi. Szóval ennyit a sietős autósokról. Meg arról, hogy mennyit tud segíteni egy halálos kimenetelű baleset elkerülésében a többi autós.
Ha egy másodperccel később reagálok akkor mind meghalunk,lehet hogy a vétkes autós megussza mert, valami hatalmas nyugati kocsi volt, ami valószinű nagyobb védelmet nyujtott neki, mint nekünk a Lada.
Nagyon sokszor segítettem már előzés befejezését úgy, hogy erőteljesen fékeztem, vagy lehúzodtam.
Sajnos nem mindenki ilyen, ültem már utasként olyan vezető mellett aki csakazértis dögölj megtemarha jelszóval gázt adott, miközben ezzel mi is veszélybe sodródtunk.
Magyarországon rendkivül sok a frusztrált, agressziv ember, ha ez kocsiba ül rendkivül veszélyessé válik.
Talán az embereknek kellene alapvetően megváltozniuk, de addig is igen szigoruan be kellene a szabályokat tartatni. (bár valóban nagyon sok értelmetlen szabály van)

üdv és balesetmentes vezetést

Lbodonyi Creative Commons License 1998.10.09 0 0 31
Kedves Matahari, eomer,hc, FreeC,stb.! Nagyon jó a téma, sokkal nagyobb nyilvánosságot kéne kapnia, szerintem a probléma gyökerei a következőkben (is)rejlenek: - 30 éve vezetek de minden nap azzal a "tudatalattival" indulok el, hogy nem biztos a hazaérkezésem. Abszolút nincs bennem félelemérzet vagy görcs, de tistzában vagyok azzal, hogy bárki, bármelyik pillanatban hibázhat (ÉN IS!!!)és azzal vége.
Sok olyan emberrel találkoztam már aki az 1 - 30 éves gyakorlatát valamilyen védőpajzsnak gondolva ment mint az állat (10 és 200 között, mert a sebesség ilyenkor csaknem mellékes) - Hogyan lehet frontálisan ütközni Ladával, kispolákkal vagy bármivel? Ezerszer voltam tanúja: valaki tévesen felmérve a távolságot, vagy a kocsija erejét előzésbe kezd és bajba kerül. Aki mellett éppen izzad, az vagy közömbösen bámul maga elé, vagy az öklét rázza, vagy gyorsít (nehogymár őt megelőzzék!) a szembe jövő pedig villog, dudál, és gázt adva igyekszik "ragaszkodni" a maga igazához...(pedig lehet, hogy az ő kocsiját is fékkel szerelték?) Nem tudom, mi okozza az ilyen helyzeteket, de mintha egyik sem akarna élve kikecmeregni egy olyan szituból, amit egy bárkivel, bármikor előforduló rövidzárlat okozott. (Pedig akit éppen előznek, az ugyanúgy meghal ha közömbös marad, ha nem segít!) - Nem tudom hirtelen melyikőtök használta a "gyalogos lecsalása" kifejezést: telitalálat! Iszonyú nagy annak a felelőssége, aki "udvariaskodik"! Lehet, hogy jót akar, de ha nem elég körültekintő (SZÓ SZERINT) nagy bajt tud okozni. - Szerintem a baj gyökere tehát: pici gyermek korben (már az oviban kötelezővé kéne tenni a KRESZ, a TOLERANCIA és az EGYMÁS IRÁNTI TISZTELET oktatását. Arról már nem is beszélve, hogy egy jogsi megszerzésének körülményei némely esetben enyhén szólva nevetségesek (ha nem hajmeresztőek!) Ameddig egy vezető nem tudja: miként viselkedik a saját járgánya esőben, jégen, nagymamával a csomagtartón... stb, hogy merik ezt az embert "oktatók" a forgalomba engedni?! Nekem általában nincs türelmem betartani a szabályokat, mert mindíg rohanok (belvárosi tempóm 80-120 forgalomtól függően, vessetek meg) de nem az előttem lévő féklámpát lesem, hanem MINDENT ami közel s távol történik s amiből jól látszik, hogy a következő pillanatban mire számíthatok. De ha egy öreg nénit nem akar a "forgalom" átengedni, kiszállok és átsegítem és ha ez valami izomagyu "csirokisnak" nem tetszik, hát kerüljön ki, vagy dudálgasson, vagy nyazsgem. Bocs a regényért de a téma még ennél is mélyebben érint. Üdv és vigyázzunk mindenkire!
Palma Creative Commons License 1998.10.09 0 0 30
1. Az orszagos uthalozat, mint koztudott, Budapestre van koncentralva, igy boldog-boldogtalan atmegy rajta, ha akar, ha nem. Ideje lenne egy, a fovarost teljesen elkerulo utat megepiteni. (Nem csak elkezdeni az epitkezest! Teljesen megepiteni!)

2. Ideje lenne a fovarosi kozlekedest rendezni, mert a kaosz jelenleg teljes. Minden ossze-vissza van, a szerencsetlen eloszor-arra-a-kornyekre-tevedonek goze sincs, hogyan tovabb, merre. A tablak nem egyertelmuek, hianyosak, sokszor pedig feleslegesek. Az utak nem eleg szelesek. Keves a parkolohaz. Tobb parkolohazra is szukseg lenne, de nem olyan irinyo-pirinyora, mint pl. az Aranykez utcai. (Alig fer be egy hosszabb auto.)

Miutan mindez rendezve, akkor az autosok is elkezdhetnenek kisse kulturaltabban viselkedni.:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!