Ad.2. A dukkózott burkolólemezt biztos megóvni lenne érdemes!
Ad.3. Nem próbáltam még ezen a típuson, de a nejem korábbi R5-ösén többször is kipattintottam a középső rácsot egy oldalt bedugottt csavarhúzó srégan feszítő mozdulatával.
Én sokat járkálok ilyennel. Alapvetően egy prímán használható géperejű közlekedési eszköz A-ból B-be. Ennyi.
De azért van pár nyűgje is. Nekem spec. a turbo vezérlése okozott már jópár kellemetlen "Engine failed" hibaüzenetet és olyankor 2500-as fordulatszámos tiltást. Agyhúgykövet lehet kapni ettől. Bár ez valószínűleg motorikus kontrukciós dolog, ami a többi típusnál is előjöhet.
Továbbá elkészetően utálatos dolog az, hogy nem lehet tudni a vízhőfokot. Egyszer épp egy meleg estén produkálta az előbbi üzenetet és milyenkor még az sem tudható, hogy esetleg a vízhőfok miatt ellenkezik a masina, vagy a korábban épp orvosolt turbós gabalygása ismétlődik-e. No, ez a vízhőfokjelzés mentesség is eléggé megszokott az egyszerűbb francia autókon, tehát ez is kihathat több, általad említett típusra is, erre tán a magasabb felszereltség lehet gyógyír (bár az Elysée-ben abban sincs vízmérő). Vagy egy utólagos műszer beszerelése lehet talán megnyugtató - ezzel én is kacérkodom.
Na, meg még egy dolog van ebben a típusban: az, hogy olyan aljas mértékben láttak neki a gyártás során a sok-sok párcentenkénti költséglefarigcsálásnak, hogy meglehetősen sok dologban szó szerint a gagyi hatást sikerült ezzel már kelteni. És ott a nagy kontraszt, hogy a kedvező árú limuzinforma-autók között ez bizony még a jobb megjelenésűek, arányosabb kinézetűek közé tartozik, annak megfelelő felszereltségi szint esetén mindez belül is így lenne érezhető. Ha! Ha, nem lenne végestelen-végig kopogósan kemény minden burkolata, ha nem spórolták volna ki az ajtózárakat és a csomagtérzárat, ha tudtak volna egy rohadt memóriás fényerőszabályzást beletenni a központi kijelzőbe, ha legalább a kuplunghangot le tudták volna szigetelni a torpedólemeznél, ha egy hosszirányú kormányállítás legalább a magasabb felszereltséghez meglenne, ha tudtak volna legalább minimális burkolatot cuppantani a csomagtérajtóra, ami elviselhetett volna egy kevésbé szögvas és nem csomagromboló zsanért is, satöbbi, stb, stb.
De ez nem igazán a C-Elysée baja, hanem sokkal inkább a mai autógyártás trendje.
Viszont!
Ha már kisebb HDI, akkor javaslom, hogy az 1.6 alá ne menj!
Az 1.4-es esetében a befecskendezők eléggé hamar a gyenge pontnak bizonyultak nálam egy korábbi autó esetében. Már 150.000 km-től kezdődően. (Érdekes módon az a bajság épp nem a francia, hanem a belecsempészett német alkatrész miatt van!)
Aztán persze ott vannak a pozitív dolgai is:
Nagyon kényelmes a maga kategóriájában!
A jobb felszereltségű darabok - az előbb említett spórolás ellenére - olyan dolgokkal kényeztetnek, ami leginkább a magasabb kategória sajátjai szoktak lenni.
És remek a fogyasztása! Sok sebességhatár túllépéssel és telibetolt pályázással lehet csak 5,5 l/100 fölé vinni. Egyébként meg semmi irracionalitás nincs a 4-essel kezdődő eredmények elérhetőségében.
A belső hely pedig szinte kategóriabajnok! (A családi Eurovan1-es buszlimuzinunk ugyan egy táncterem hátul is, de az ahhoz edződött családtagjaim is majdnem ugyanolyan helybőséggel szembesülnek az Elysée hátsó ülésén is.
Szóval én bátran ajánlom, ha nem túlzó elvárásokkal rendelkezel minden kis kiegészítő apróság nívója és luxusjellege terén!
Azért kerestem dísztárcsát, lehetőleg gyárit (az rugalmasabb, kevésbé törik és még autentikus is), merthogy a Saxo-nkon lemezfelnik vannak. És a kora ellenére nagyonis épek még, nem eldobásra érettek.
Ráadásul a környékünk nem éppen a jóminőségű, kátyúmentes utakról híres, így aztán egy-két helyi tankcsapda már tudott a korábbi autómon felnijavítást okozni, ergo ez a lemezfelni esetén még rentábilisan orvosolható, de könnyűfémfelnivel agybaj lenne.
Úgyhogy továbbra is maradnék a Citrós, 13"-os dísztárcsa keresgélésnél.
A korábban emlegetett C-Elysée tompított fényszóró-égő cseréje ugyan megoldódott (a lámpatest kiszerelése nélkül, úgy vettem észre, hogy szimplán kipattintós volt az izzó, aminek a helyére becuppantható volt az új - eléggé gagyi megoldás), de mostanában pont jókor jött ez a .pdf kezelési kézikönyv felajánlásod!
Ugyanis mostanra már a helyzetjelző/menetfény izzója is kiégett. A balos. Szerencsére csak a helyzetjelző szála, ami nem igazán van aktív használatban a mindennapjaim során. Viszont ez egy meglehetősen egyedi izzó fajta, két szálas és a böhöm nagy mérete ellenére nem foglalatos, hanem amolyan cseppizzó. És ez a kis sz@r a legrohadtabb helyen van, a lámpatest aljában. Tehát itt már végképp nem látok megoldást az izzócserére a lámpatest kiszerelése nélkül. Még "nőgyógyász ujjakkal" sem.
Úgyhogy szívesen érdeklődnék a C-Elysée kezelési kéziköny felől.
Sziasztok, Citroen Elysee 1.6 HDI-ről mik a tapasztalatok. Most állok vásárlás előtt, 208 HDI Peugeot, és C3 1.6 HDI még a lehetőség. Mindegyik autó 1 éves, kevés kilométerrel. Köszönöm szépen.
Kb. 3 hete lettem tulajdonosa egy 5 éves C-Elysée-nek (1,6 B, Elegance kivitel, 56e km). Kb. 20 éve volt egy Peugeot 309-esem, az nagyon penge gép volt. Utána volt még Skoda, Suzuki és Seat, majd most egy váratlan húzással ismét francia.
Ez is rendkívül "pipec" állapotban van - 200 km-el a vételem előtt volt teljes, számlás szervizen - de most felfedeztem egy, amúgy jelentéktelennek tűnő, hibácskát: a műszerfalon levő középső kettős szellőrács jobb oldali részén az állítható függőleges lamellák nagy része "el van mozdulva" a helyéről. Ahogy belekukkantottam, hátul egy kis fém "sínbe" vannak ezek eredetileg (és bal oldali felén láthatóak szerint) befogatva, és onnan mozdult ki valahogy néhány lapocska.
Egy másik Citroen - de nem Elizé - tulajdonost megkérdeztem, hogy mit lehetne tenni; Ő azt mondta, hogy a rácsot simán ki lehet pattintani a helyéről és akkor vissza lehet illeszteni a lamellákat.
Megpróbáljam ezt a kipattintást, vagy valami mást, esetleg szervizt javasoltok?
De, az új, itteni márkatársi mivoltomhoz kapcsolódóan is szeretnék érdeklődni:
Saxo-hoz, az új lámpáshoz, akad-e valakinek bontott motorházteteje? Ép állapotú, fehér kellene...
Illetve ehhez képest apróság, de kalaptartója van-e valakinek eladó?
És azt már csak úgy szépérzékileg kérdezném, hogy esetleg nem hever-e valakinél feleslegesként, vagy eladóként négy db 13"-os Citroen logós dísztárcsa?
Valamint jó lenne egy pár ködlámpát is beleszerelni. Tudtok-e eladót?
Nézd, nekem a FIAT Ulysse álruhájú változathoz inkább csak apróságokból kellett gyári alkatrészt vennem.
Pölö a hátsó üléspadhoz (ami az első gazdájának utólagosan került megrendelésre és így lett nyolc személyes) érdemesnek tartottam venni bele egy középső biztonsági övet. Ezt kerestem PSA-s szaküzletben is és a helyi FIAT szalonban is. Utóbbi szabad szemmel láthatóan olcsóbb volt.
Ezen kívül a műanyag apró törő dolgokat vettem még eredetiként (csomagtérajtó-burkolat bolhái, belső ajtózárgomb, vagy külső díszléc rögzítők, stb.), amik egy gyári FIAT/Lancia alkatrészboltból tényleg filléres cuccok voltak. De annyira aprópénzesek, a PUG emblémáshoz képest, hogy inkább zacskószámra vettem belőlük.
A nagyobb dolgok esetében pedig jómagam is utángyártottat szerezgettem be, az autó kategóriájához képest relatíve elérhetően. (Kuplungszett, külső tükör, fékcuccok, futóműelemek, egyéb ami kellett.)
És persze akadt már bele bontott apróság is bőven...
Sőt, még bőrdíszműves is bedolgozott rá, elvégre abban az volt a legkedvezőbb (váltókarszoknya).
Ja, meg egy vidéki kárpitos gyártotta le méretazonosan és cserélte a tetőkárpitot.
Szóval akad mindenre költséghatékony megoldás.
És ezek között az egyik lehetőség volt számomra az eredeti FIAT logós alkatrészbeszerzés. De az olyankor jól érezhetően a legkedvezőbb megoldásként kínálkozott.
Egy hetes autó (Peugeot 2008), az autó alól (közepe, vége felé) járó motornál ciripelő hangot hallok. (gondolom kipufogórendszer) Mindegy milyen fordulatszámon van a motor, a hang folyamatosan jelem van.
Citroen c25 höz keresek adagolót esetleg más alkatrészeket is 91 es 2.5 d platós.milyen más adagolót lehetne rárakni? ha valaki tud valamit kérem jelezzétek köszönöm
Még annyit az Ulysse - Evasion dologhoz, hogy annyi a hátránya a Fiat-nak a többivel szemben, hogy kevesebb teljesen extrás volt belőle (az náluk inkább a Lancia-ba ment) ezért ha olyat szeretne venni az ember, akkor előfordulhat, hogy vadásznia kell rá.
"az utóélete során is spórolhatsz, ha a FIAT alkatrészeket keresed a jövőben."
Bocs', de ez nem igaz !
Utángyártottban pont ugyanannyi minden az összes EV1-hez, mert összereferenciázza a katalógus őket. (természetesen az egyértelmű különbségeket kivéve, amiket írtál is: lámpák, maszk, stb)
A gyári alkatrészek tekintetében pedig a Fiat-nál az összes alkatrész drágább, mintha a PSA-tól vennéd meg. (értelemszerűen, hiszen ők is megrendelik a franciáktól, majd zacskózzák, feliratozzák és továbbküldik)
Mindkét gyári programban szoktam kutakodni és rendelni, eddig csak drágább alkatrésszel találkoztam a Fiat csoportnál.
A Citroen Evasion helyett lehetne-e egy költséghatékonyabb javaslatom?
Ugyanezt a típust, ha FIAT emblémával veszed meg, azaz az ULYSSE változatot, akkor az kevesebbe fájna. Valamiért rendre alulárazza a piac a francia emblémásokhoz képest (pedig szó szerint tökugyanaz az autó, mindössze a lámpák és burkolatai térnek el csupán márkanév-specifikus módon, sőt, ugyanazon gyárkapun esett ki ugyanazon francia melósok kezei közül).
De, ha mégiscsak Citroenként veszed meg, az utóélete során is spórolhatsz, ha a FIAT alkatrészeket keresed a jövőben.
Nekünk családi autóként egyébként épp ilyen, fent említett Eurovan I.-esünk van, viszont 2.0-ás nyolcszelepes benzines verzióban. ~4k km-rel.
Mostantól a családi lótifuti autó szerepét egy Citroen Saxo fogja betölteni. Remélem, jó sokáig és persze bízom benne, hogy megelégedésünkre. :^)
Ugyan akkora mázlim persze nincs, hogy a nickemmel korrelálóan épp "Saxo Halley" is létezne a piacon (mint anno a névadóm, a BX halley Break volt), ezért csak egy prosztó módon utónév nélküli, benzines 1.1-es példányról van szó. De első benyomásaim szerint lepkesúlyú és ezért igencsak fürge kis jószágnak érzem.
Persze, ha már itt vagyok, azonnal kérdezősködnék is: Mire kellene odafigyelni, mi a gyenge pontja, mire számítsak? Pld. mekkora fogyasztás az elfogadható egy ilyentől?
Valamint előre belengetem azt is, hogy időnként, ha kell majd, akkor tanácsokért, alkatrészekért zaklatni fogom az itteni Törzsasztal Tisztes Társaságát...