Szerelem mert tudom mit nyújt. De mindig az ügyfél igényeihez, autójához és a parkolási szokásaihoz kell igazítani a beépítendő rendszert. És ez nem minden esetben a b16.
De semmi gond, én vallom hogy lehet más is jó, de nem célom hogy más terméket leszóljak, főleg ha alaposan nem ismerem.
"hány ügyfél kontaktját tudom megadni, akinek a járműve megmaradt lopási kísérlet után"
és én itt megemlíteném azt a laikusok számára észre se vehető zárdugót amit nekem is beépítettél, mint jó ár-érték arányú kiegészítőt a "nagy" rendszer mellé és évekig zűrös helyen parkolva talán ennek is köszönhetően meg se próbálták feltörni mert a potenciális elkövető már ezt a legelső, számára nagyon is fontos vizuális információt úgy értékeli hogy lesznek ezzel még bajok mert ezzel foglalkozva van, és keres másik alanyt
megdönthetetlen bizonyítékom nincs az ellophatatlanságára!
De szerintem senkinek nincs semelyik védelmi rendszerre!
Teljesen igaz.
Nem is szeretem azt a kérdést mikor megkérdik, hogy hány autót loptak el azzal a rendszerrel amit szereltünk...
Mert mint ahogy a mondás is tartja, hogy messziről jött ember azt monda mit akar, meg egyébként is az ezzel való felvágást meghagynám másnak, annak ellenére hogy lett onnan olyan ügyfelem aki károsult volt, tehát nem is értem a számokat.
Ellenben én azt szoktam mondani hogy hány ügyfél kontaktját tudom megadni, akinek a járműve megmaradt lopási kísérlet után.
És ha jól visszaolvasunk a fórumban, akkor innen is tudnánk egy párat felsorolni.
Azt nem mondom hogy lophatatlan autó nem létezik, de lehet olyan védelmet építeni ami simán meghaladja azt a korlátot amit egy tolvajlási kísérlet során
A kényelem/használhatóság/megízhatóság, az ár és a lophatatlanság háromszögében kell kompromisszumot kötni. Minden egyszerre nem teljesülhet. Én például régről megszoktam, hogy ha strandra megyek, akkor a fürdőgatyámba kötöm a kulcsot. Persze ez akkor csak mechanikus kulcs lehet, nem mindenféle csudálatos elektronika. Mindenféle RFID-t hordani, odaérinteni, kódot beütni, titkos kapcsolót kapcsolni, motortérzárat, váltózárat, kormánybaltát kezelni nem kényelmes. Pl. kórházba kerültem és akkor el kell magyaráznom a barátomnak, hogy itt meg ott, ezt meg azt csinálja, hogy menjen. Másrészt viszont, ha ezek nincsenek könnyen viszik az autót.
Szerintem nem egyszerű a kompromisszum, az a legjobb, ha az ember a helyzet megfelelő szintet tudja aktiválni. Ha olyan helyen vagyok, akkor csak a kulcsot veszem ki, de ha amolyanon, akkor mindent aktiválok, még kerékbilincset is teszek fel és a motoról is kiveszek valami vitális alkatrészt.
2 rendszer van amit jónak és biztonságosnak tartok és mindkettőnél sértetlen marad az autó garanciája. Mindkettőnél az autó használható marad. Mind a kettőt elfogadják a biztosítók is és még díjkedvezményt is adnak. Mindkettőnél elvégezhető a sofőrazonosítás okos eszközzel is és máshogyan is. Pl. úgy mint az általatok favorizált blue16-al., de fordítva ezek az állítások már nem igazak.
Az egyik havidíjas, a másik havidíjmentes.
Az egyik a Skyguard, a másik a Carőr
Mind a kettő köthető hozzám, mert mind a kettőt merem ajánlani.
Miért nem mer kiállni ide és bátran felvállalni hogy ö a céghez kötődő személy.
Mások megmerik?
Unom ezt a személytelen arctalan sárdobálást, a fake nicek mögül.
Lassan úgy leszek vele mint a másik agyonreklámozott céggel ami már a vízcsapból is folyik.
Azok is csak a szart dobálták, és teljesen unszimpatikussá váltak számomra, de szerintem sok más számára is.
És azt hiszem, én ezek után biztos hanyagolnám ezt a céget is, aki nem meri magát felvállalni nevét kötödését, munkáját, hisz ez pont egy bizalmi kérdés lenne.
De ezzel nem háborút szeretnék kirobbantani, de nekünk akik a nem értünk hozzá egy eszszerű magyarázat sokkal fontosabb lenne.
Akkor melyik a "te" olcsóbb, használhatóbb rendszered!?
Én nem tudom melyik a "Jó"!
A fejemben van egy variáció, aminél ha találok jobbat, megfelelőbbet (számomra ), akkor lecserélem a tervben, s azt építtetem be! !
Mi a bizonyíték arra, hogy melyik a jobb, a tuti!?
Semmi!
Ha oda állítanánk 3-4egyforma autót egymás mellé, és abba a különböző védelmi rendszerek lennének beépítve, s ott is 3-4 "specialista" próbálná ellopni, akkor el lehetne mondani, hogy ez, vagy az a tuti! Addig nem!
De ezt se a védelmi rendszert gyártó cégek, se a tulajdonosok nem merik bevállalni(én se), nehogy kiderüljön , hogy a tuti is ellopható!
Engem pl. Lehet jobban zavarna a telefonos megoldás, mint egy érintős, mert nem mindig viszek magammal telefont, ha csak a közelbe ugrok el! Vagy csak ki akarok állni az udvarról, vagy csak arrébb állni kicsit.
Úgyhogy kinek mit jelent a kényelem.
Nem kap görcsöt a kezem, ha párszor oda kell érnem valamihez.
Gyorsabb a Bluetooth!? Igen!
Ha nincs az autódban kulcs-nélküli rendszer, elő kell venned a kulcsot (a "chippel" együtt) ? Igen!
Mennyi? 3másodperc a különbség, meg egy plusz mozdulat? Nem semmi.
"a tuti lophatatlan már annyira biztonságos hogy az már a használhatóság rovására megy (ésvagy a költségei is aránytalanok)"
Azért én ezzel nem feltétlenül értek egyet!
Ma már léteznek olyan járművédelmek, ahol a biztonság és a használhatóság kézen fogva sétálnak együtt és olcsóbban mint a fórumtárs által összerakott variáció.
volt itt egyszer egy feketeöves informatikaibiztonságos, az úgy magyarázta, az informatikai biztonság az adott rendszer teljes használhatatlanságáig fokozható az autóbiztonság is ilyen a tuti lophatatlan már annyira biztonságos hogy az már a használhatóság rovására megy (ésvagy a költségei is aránytalanok) általában az "önerőből lophatatlan" a jó kompromisszum, tehát ha az hogy trélerrel el tudják vinni a szirénázó autót az még belefér, de magával az autóval ne legyen képes a tolvaj eljutni messzire
Kezelése első pillnatban odafigyelést kíván, de semmivel sem nehezebb mint egy tv távirányítót kezelni.
Ha az ember a logikai összefüggésekre rájön, gyerekjáték.
Én pont ezért adok át egy autót másfél óráig, és így soha sincs később gondom, az ügyfelek megértik és nem hívogatnak hogy:
jajjjj most mit csináljak. Megy nekik és kész
OBD tiltás - kiegészítőnek ajánlott eszköz. Önmagában nem nyújt védelmet.
UV-jelölés - anno én voltam az egyik híve ezen megoldásnak, de be kellett látnom azóta hogy értelmét vesztette. Nm költenék rá.
Váltózár. - Váltózárakról nehéz nyilatkozni. Vannak autó típusok amikben lehet értelme de az újkori autók legtöbbjében szerintem már felesleges. Hogy miért? Ugyanis az új autók váltó kulisszái az utastérben egyre gyengébb anyagból, egyszerűbb megoldásokkal,
gyengébb kivitelezéssel készülnek. Papirra meg minek. Innen kezdve max optikai védelmet biztosít. meg a lelkünknek egy megkönnyebűlést.
Szóval ezen csomagból én a végét kihúznám, és ha az autó kisvároisi parkolással bír, akkor lehet hogy másban gondolkoznék.
talán itt írta valaki, hogy ült a kocsijában, és figyelte, hogy senkit nem érdekelt, hogy szirénázik egy riasztó! Na, de pl. Ő is figyelte azt az autót! Akkor!?
Szia. Azt a mondatot speciel pont én írtam, de nekem valahogy van egy kicsi kötödésem az autóvédelemhez, és épp egy ügyféllel egyeztettem a munkát, mikor a szemem előtt történt az eset.
A riasztónak már nem az az értelme hogy ha megszólal akkor az autós társadalom egy emberként összefog és megvédi a járművünket, hanem az,
hogy maga a tulaj meghallja, és cselekedhessen.
Ha nálad az udvaron szólal meg, akkor nagy valószínűség szerint kimész és megnézed miért üvölt.
Ha egy áruház parkolójában szólal meg, te nem fogod meghallani, más meg nem néz rá.
Tehát az ilyen üvöltözős riasztók érdemileg elveszítették a létjogosultságukat. Mondom én úgy, hogy saját autómban is ott figyel egy üvöltözős készülék. Igaz, nálam az esetek 80százalékában mellettem parkol a kocsi.
valószínű csak a magunk megnyugtatására való, mert szerintem amit el akarnak vinni, azt el is viszik!
Ezt a mondatot meg abszolút de nem osztom, NEM igaz. Meg lehet egy járművet védeni olyan szinten, hogy utcáról csak úgy, nem viszik el!
A videó vicces(nek hat), de nem akarom elhinni, hogy ennyire hidegen hagy mindenkit!
Szerinted nyugodtan dolgozik egy tolvaj, pl. Egy plaza mélygarázsban, miközben vinnyog a riasztó!?
Ok, telefújja purhabbal. De addig el is kell jutnia, hogy odajusson a riasztóhoz! Utána meg még próbálkozni kell a kiiktatással, ami ki tudja hány féle rendszer lehet.
A riasztó semmit nem, senkit nem riaszt... Ez a nagy számok törvénye alapján alapigazság. Ki figyel ma már föl egy szirénaszóra egy városban, vagy tömött parkolóban?
Az autót megvédeni kell. Nem olyan riadós fajta emberkék, akik pályáznak más autójára.
Régóta hangoztatom, a riasztó hang funkcióinak értelme:
- élesítés és deaktiválás viszonylag diszkrét visszajelzése,
- ha parkolóban autóstársad meghúzza, nekitolat, akkor legyen lelkiismeret furdaláson túl egyéb oka, hogy hagy ott legalább egy telefonszámot (tolvaj alapértelmezetten lelkiismeret mentes).
Vagy Te láttál, hallottál olyat, hogy valaki UV lámpával ellenőrizte volna az alkatrészt?
Még csak orgazda sem leszel, mert semmi nem kötelez téged az alkatrész eredetének az ellenőrzésére! Pláne nem az esetleges, amúgy rejtett és speciális módszerrel előhívható egyedi azonosító keresésére.
Ráadásul az UV gravírozott autók is szoktak összetörni. Aztán bontóba kerülve alkatrészként beépülnek más autókba. Jóhiszemű vásárlóként megveszem és felhasználom. Ha rosszhiszemű lennék, akkor így hirtelen nem tudnám megmondani, ki tudna nekem segíteni, hogy az adott alkatrész egy lopott donorból, vagy törött legálisan bontott autóból származik? Rendőrség? Ugyan már! Van valamilyen lekérdezhető adatbázis? Átlag autósként nem hallottam ilyenről.
Bontott alkatrészekről...
Bontott alkatrészt akkor veszek meg, ha az használati értéke és ára alapján megéri.
Ezt fel kell tudni mérni. Ha nem tudod, az nem bűn, akkor a szerelőre kell bízni.
Kopott féket, kuplungtárcsát és szerkezetet biztos nem vennék. :-)
Akkor Téged nem ér túl sok felesleges inger és szeretsz szívni riasztókkal. Én max. ma hajnal 1kor is dünnyögök egy kört, hogy "már megint ez a szar". Aztán kész. Te mennél oda verekedni?
Sokan mondják, hogy felesleges a riasztó, mert úgyse figyel rá senki!
De talán itt írta valaki, hogy ült a kocsijában, és figyelte, hogy senkit nem érdekelt, hogy szirénázik egy riasztó!
Na, de pl. Ő is figyelte azt az autót! Akkor!? Csak odanéz egy-két ember!
Ebből is látszik, hogy az életben is egyre kevésbé figyelünk a másikra, lassan mindenki átgázol mindenkin!
Hát, nem tudom! Persze ez az egész valószínű csak a magunk megnyugtatására való, mert szerintem amit el akarnak vinni, azt el is viszik! De én is nyugodtabban hagynám ott az autót, ha tudom, hogy minden tőlem telhetőt megtettem a biztonságért! A többi már csak a szerencsén , vagy a jóistenen múlik!
Ja, egy hozzáfűznivaló ahhoz, hogy amit akarnak azt el is viszik.
Pl. Franciaországban fényes nappal, a fizetős parkolóban is felnyomják a kamiont, úgy hogy a sofőr bent alszik! És itt most nem a raktérről beszélek!
Pedig nekünk mozgásérzékelős riasztó van minden kamionban!
Csak ha nem riasztod magadra alváskor,akkor nem jelez ha kinyitják.
De ha magadra akarod riasztani , akkor le kell takarni a mozgásérzékelőt! Ajtónyitásra még beriaszt.
Te vennél például olyan lámpát vagy üveget, ami gravírozva van!?
A bontó szerinted merné árulni?
Szerintem a bontóknak amúgy se lesz lassan nagy létjogosultsága, mert aki kicsit utánajár az annyiért, vagy néha olcsóbban kap új alkatrészt, mint bontottat! Én nem is foglalkozom már bontókkal évek óta! Aranyárban mérik az alkatrészeket, ami lehet a végén fingot se ér.