Keresés

Részletes keresés

DAttis Creative Commons License 2018.05.03 0 0 63723

Köszi, meglepő volt az a "muslincaboly" a FR24 térképén. :D 

 


Akkor az nem a szegedi repülőtérről felszállók voltak
 

Ja Szatymaz, ott is van valami "repülőterecske"ugye,  évekig láttam ott  An-2-est amikor vonattal jártam le Szegedre.

  

Előzmény: BJani (63721)
BJani Creative Commons License 2018.05.03 0 1 63722

60 másodperc :)

Előzmény: AT(p)L-411 (63720)
BJani Creative Commons License 2018.05.03 0 1 63721

Szatymaz, LX kupa 2018

Előzmény: DAttis (63719)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 63720

LX-kupa van Szatymazon.

Előzmény: DAttis (63719)
DAttis Creative Commons License 2018.05.03 -1 0 63719

 

Bocs csak sietve print screen-eltem ki

Mi van itt Szeged környékén valami vitorlázó repülő verseny? vagy ennyire jó idő a repüléshez ennyi "gép" fent van (német, svájci, szlovén lajstromot olvastam ki)

AT(p)L-411 Creative Commons License 2018.04.25 0 0 63718

Az elején elmondja a kapitány, hogy felszállósúly 273.6t, ami igen messze van a közel 400 tonnás max. felszállótól. És olyan 0:35 táján látszódik a kijelzőn is, hogy "csak" 22.2t üzemanyag van a fedélzeten. Biztos nem mentek messzire.

Előzmény: DAttis (63716)
malazs Creative Commons License 2018.04.25 0 0 63717

Annyira azért nem zsebkendőnyi, de tény hogy nincs megtankolva a jumbo soha ha innen indul. Általában az Európába jövő gépek Aruba-n beiktatnak egy tankolást. Legtöbb esetben meg a gáz már rá van szúrva és csak utána oldják a fékeket.

Előzmény: DAttis (63716)
DAttis Creative Commons License 2018.04.25 0 0 63716

Ezt hogy csinálták a pilóta bácsik

Ha jól számoltam 20mp alatt elérték a V1-et és már "rotate" volt. 
Elég "zsebkendőnyi" területnek tűnik a hely egy 747-esenek, akármennyire mindennapos innen az üzemelés az ilyen vasaknak. :P 

https://www.youtube.com/watch?v=RjDl6nR3vLw


Nem lehetett megpakolva a Jumbo

trizs77 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 63715
trizs77 Creative Commons License 2018.03.08 0 0 63714
DAttis Creative Commons License 2018.02.20 -3 0 63713

Én kérek elnézést, hogy meg mertem kérdezni (kommunikálni mertem) és nem gugliztam ki...

Előzmény: Kenny___ (63711)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 63712
Kenny___ Creative Commons License 2018.02.11 0 1 63711

Ha ragugliztal volna, hogy "fleet week united", maris tudnad, mirol van szo. Nagyjabol negyed annyi ido alatt, amig bepotyogod a kerdest.

Előzmény: DAttis (63709)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 63710

szerintem ez  N E M  leszállás előtti megközelítés.

 

ez egy látványrepülés, vmilyen repülőshow részeként.

 

 

 

 

Előzmény: DAttis (63709)
DAttis Creative Commons License 2018.02.11 -1 0 63709

Ezt is ide rakom, bár látom rendszeresen behal a topik vagy nem pörög.

https://www.youtube.com/watch?v=TSGT44hU4uc


Sajnálom, hogy én nem tudok mindig friss repülős élménnyel szolgálni, így a "tecsőn" keresek örömöt a témában... 

Szóval a videót nézve ez miért is "dramatical" és mi is történik, hogy végül behúzza lábait és gyorsít a Jumbo, elszabta a megközelítést?

DAttis Creative Commons License 2018.02.07 0 0 63708

https://www.youtube.com/watch?v=JmAG-IU0Et0

"Vicces lehet"  ha csőre kell állni a mólónál

De most tényleg az elején a (S7 Airbus) nekiba.... odik a másiknak... nem csak fejfájást okozhat a kaland 

DAttis Creative Commons License 2018.02.05 -1 0 63707

Én kérek elnézést... hogy nem vágtam rá egyből

Ettől még egyszer járhatott ott 154-es elvben (max gyakorlatban nem)

Előzmény: Kenny___ (63706)
Kenny___ Creative Commons License 2018.02.05 0 2 63706

Ember, ez egy szimulator...

Előzmény: DAttis (63705)
DAttis Creative Commons License 2018.02.05 -1 0 63705

Was?

Előzmény: Kenny___ (63704)
Kenny___ Creative Commons License 2018.02.04 0 1 63704

Kulso felvetelre varhatsz, hacsak nem egy dobozt akarsz nezegetni egy szobaban...

Előzmény: DAttis (63703)
DAttis Creative Commons License 2018.02.04 -1 0 63703

https://www.youtube.com/watch?v=L565W7evi7U

Azért egy külső felvételre kíváncsi lennék a jobb fordulóval a 154-essel itt

Csak nekem tűnik úgy kicsit balra sikerült letenni a középvonaltól, vagy csak csal a szeme az embernek

Hamster Creative Commons License 2018.02.04 0 0 63702

Remélem, nem az én bénácska képeim belinkelése miatt ült le ez a topic :)

 


A 2016-os Goldtimer Nyílt Nap

Előzmény: Hamster (63701)
Hamster Creative Commons License 2018.01.14 0 1 63701

Olyan régen volt itthon rendes repülőnap, hogy 2017 augusztusában átrándultam Szliácsra egy kis utánégető-dübörgést hallani, illetve kerozinszagot szagolni:

 

SIAF 2017, Szliács

trizs77 Creative Commons License 2017.12.25 0 0 63700

Boeing-747

 

 

Vége: az amerikai légitársaságok búcsút vesznek a legendás óriásgéptől

 

szerző: hvg.hu

 

 

2017 december 19-e fontos dátum lesz az amerikai légi forgalom történetében. Ezen a napon száll fel a Delta Air Lines Boeing-747-ese a Szöul-Detroit útvonalon.

És ezzel vége.

 

Innentől egyetlen amerikai társaság sem indít menetrendszerűen Boeing-747-est.

Lesz még december huszadikán egy „nosztalgia járat” a cég alkalmazottainak és a leghűségesebb utasoknak, akik már korábban csillagászati összeget fizettek az internetes árverésen a jegyért.

De vége a rendszeres utasforgalomnak az amerikai társaságoknál.

 

Csaknem ötven éve a Boeing-747-es új korszakot nyitott a repülés történetében. Ez volt az első olyan, akár több mint hatszáz utast is szállítani képes gép, amely 10 ezer kilométeres távolságokat teljesített és a jegy ára megfizethető volt az akkori középosztálynak is.

Ez valóságos forradalom volt.

 

1960-ban a Pan Am légitársaság akkori főnöke, Juan Trippe azt javasolta a Boeing műszaki vezetőjének, hogy csináljanak egy óriásgépet, két Boeing 707-esből. De a szakértők szerint a kétemeletes monstrumból nagyon nehezen lehetett volna kimenekíteni a felső szint utasait vészhelyzet esetén. Végül azért a kétszintes koncepció megmaradt, a Jumbo elülső részén lévő „púp” lett az első osztályú utasok helye. Ráadásul ettől a jellegzetes domborulattól volt egyedi és semmilyen más géppel össze nem téveszthető a Jumbo Jet sziluettje. Az első hivatalos repülést 1969-ben teljesítette az akkor még vadonatúj modell. De eleinte a társaságok fanyalogtak, nem jöttek a várt rendelések. Aztán mégis beindult az üzlet: azóta 1500 Boeing-747-est adtak el és közülük 500 még mindig forgalomban van – írja az AFP.

 

 

Az amerikai társaságok most már búcsút mondtak a legendás gépnek, de a legnagyobbak közül a Lufthansa, a British Airways, és a Korean Air Lines még használja őket. A Boeing azonban nem teremtette meg a Jumbo Jet utódját, vagyis nem kreált hasonló óriást. Az 1995-ben megalkotott Boeing-777-es „csak” 550 utast tud szállítani, de két hajtóművel sokkal gazdaságosabb, mint a négymotoros 747-es, amelynek ráadásul még a karbantartása is drága.

 

A Boeing nagy versenytársa az Airbus megcsinálta a Jumbónál is nagyobb A-380-as óriásgépet, de erre a modellre megközelítően sincs akkora kereslet, mint ahogy az Airbus fejlesztői 2005-ben gondolták. A mai légi utasszállítás a kisebb és nagyon takarékos üzemanyag fogyasztású modellekről szól.

 

De a Boeing-747-es története, azért folytatódik.

Áruszállításra és katonai célokra, egyedi megrendelések alapján, gyártanak még 747-eseket.

És az amerikai elnöki gép, az Air Force One jelenleg is egy Jumbo. Vélhetően a Trumpot követő elnökök is Boeing-747-esen utaznak majd, mert a Fehér Ház két újabb, B-747-es Air Force One gyártására adott megrendelést.

GYA Creative Commons License 2017.12.09 0 0 63699

Keress rá az indukált ellenállásra.

Előzmény: DAttis (63697)
GYA Creative Commons License 2017.12.09 0 0 63698

Az ablakok állapotát időnként be kell vizsgálni, szükség esetén javítani.

Ennek a költségét lehet megspórolni az ablakok blindelésével.

Előzmény: DAttis (63696)
DAttis Creative Commons License 2017.12.07 0 0 63697

Néha behaltnak tűnik a topik nem értem....

https://www.youtube.com/watch?v=KQ261BGkg0g

21 év távlatából jó ezt látni, belegondolok 1997-ben láttam először élőben a magyar 29-eseket a Kecskeméti repülőnapon, a típust amúgy már ismertem Tökölről 1990-ben

Egy kérdés

11:25-kor a füst ilyen " kettős csigavonalban" áramlik vajon ez mitől van utasszállítóknál is láttam így youtube csatornán a párát hasonlóan áramlani a gép mögött.

DAttis Creative Commons License 2017.11.27 0 0 63696

Háát a teherautók nagy részén sincs ablak :P 

De a viccet félretéve nem azért nincs, mert így praktikusabb, és biztosabb (hogy nem törik ki az ablak) a cucc be és kipakolásakor, esetleges elmozdulásakor??? Nem értek hozzá csak kérdezem.

Egy extrém cargo elmozdulásakor (légörvény stb, bár ilyet még filmben láttunk, pld Tom Hanks filmjében a Fedex-es repcsin) a törzset képes lenne átütni a "cargo-s konténer"?? 

Előzmény: manhattani (63695)
manhattani Creative Commons License 2017.11.26 0 0 63695

Zavarná a teherszállítást az ablak?

 

Előzmény: Vgyuri1946 (63694)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 63694

Ezek szerint van. Bár elvben nem lehetetlen, hogy az utasszolgálatból kikopva az utolsó nagyjavításkor az ablakos paneleket kicserélték fémburkolatra.

Előzmény: trizs77 (63693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!