Elektronikus gyújtással kapcsolatban kérdezném, tudja valaki hány volt feszültségig működik a gyújtás? Most a hidegebb időben többször tapasztaltam , hogy a motort még bőven forgatja az önindító, de nem indul be mert nincs szikra. Feltöltöm az akkumulátort és pöcc röff indul..
Arra gyanakszom 11- 10.5 volt körül már nem működik az elektronikus gyújtás.
Elvileg leüthető óvatosan is,de én azt mondom inkább keress valakit ,akinek van gáz-oxigén hegesztője.Azzal a legegyszerűbb.Ha eldeformálódik az ütésektől a koszorú,még az is lehet baj.Elvileg egy puhább anyagból van,hogy ne az önindító fogaskereke sérüljön.De ez sem igazán érthető,mert egy önindítót egyszerűbb cserélni vagy annak fogaskerekét,mint kiszedni egy motort.Legalábbis úgy láttam a kopásából,hogy gyengébb anyag,Trabinál vettem észre legfőképp.Ebben az esetben is inkább a koszorú kopott el,nem az indító kerék.Viszont ilyenkor érdemes azt is megnézni.Cserélhető alkatrész,és lehet is venni.Ha megkopott akkor megint csak megeszi a fogakat.
Egy nagyobb tomegu kalapaccsal a fogaskoszoru leutogetheto a lendkerekrol. Felrakott allapotban hiaba melegitened pl. platnin, nem jonne le, mert a koszoruval egyutt a lendkerek is hotagul. :-D
Felrakashoz platnin erdemes melegiteni, mert a koszoru egyenletesen hotagul. Lehet, csak felig sikerul felrakni ilyenkor. Ez sem problema, kalapaccsal a helyere utogetheto.
Igen, megforditva felrakhato siman. En a fogak letoresevel nem foglalkoztam.
Kösz a segítséget. Csak a lemelegítést ha leírnád részleteiben, mert nekem itthon csak kézi hőlégfúvó, vagy a gáztűzhely
rózsája van. Érzésem szerint a legjobb egy gáz-oxigén hegesztővel kellene gyorsan melegíteni a fogaskoszorút, hogy ne melegedjen a fogaskoszorú és a lendkerék is együtt, de ez nekem nincs. Ha gáz-oxigénnel kell csinálni, akkor körbe kell néznem az ismerősöknél.
Levétel ugyanúgy megy ahogy a visszarakás.Én egyenletesen szoktam körbemelegíteni,amíg kitágul,aztán gyorsan megfordítom és finoman rákocogtatom,hogy szépen felfeküdjön.Én is megfordítottam de nem láttam különbséget.Én úgy tudom hogy teljesen egyforma.Az önindító fogaskerék kiképzése olyan hogy le van törve a könnyű összekapcsolódásért.
Elkopott a lendkeréken a fogasív. Végig olvastam a fórumot, több helyen írták a fórumtársak, hogy könnyen meglehet fordítani. Két kérdésre nem találtam választ:
- hogyan kell levenni? / visszatenni gondolom melegítéssel lehet/
- olvastam, hogy a fogasív élét le kell törni. Végig kerestem az internetet fogasív képek után, hogy milyen. Hát volt
minden, olyan is ahol a fogasív egyik fele sem volt letörve, lehet hogy így is jó?
A legjobb az lenne, ha eredeti gyári fogasívet láthatnék, hogy milyen a fogkiképzése.
Rengeteget. Csak az elmúlt 12 év nem úgy sikerült ahogy gondoltam, továbbá nem úgy tűnik hogy lesz a jövőben elég pénzem és lehetőségem, hogy felújítsam.
Szeretném ha itthon maradna, a 12 db. magyarországi lottónyeremény autó egyike.
Gondoltam itt szólok először: több okból kifolyólag eladósorba kerül a Wartburg Coupem. Első magyarországi forgalombahelyezésű, a díszlécek kivételével teljesen komplett, törve, lakatolva soha nem volt, a padlólemez cserélendő, illetve teljesen felújítandó.
A 70-es evekben es a 80-as evek elejen a Nepszabadsag hetvegi szamaban megjelentek autos cikkek arrol, hogyan gondozzuk es hasznaljuk az autot. Megboldogult edesapam osszegyujtotte oket.
Igen lehet olyan szűrőt is betenni, de az elölhűtősnél elég sok benzincső kóvályog az átfolyásmérő miatt és nem nagyon akartam a kifpufogó dob fölé meg egy műanyag szűrőt is betenni.A gyári megoldás is elég hajmeresztő..
Köszi a linket. Igazából ez a szürőt egyszerűbb kiváltani egy a benyavezeték közepén elhelyezendő külső benzinszűrővel. Szinte minden benzinkútnál kapható többféle típusban.
"ugyanitt lehet rendelni eredeti Doblina nyerskulcsokat is" - na ez már érdekesebb, ha valakinek csak egy kulcskészlete van/maradt. :-)