Köszi! A falsot elsőnek néztem varázs szerrel. (féktisztító) negatív. Ha már a kezembe volt a féktiszt. beáztattam a MAF ot is. Megrendeltem egy maf ot , ha nem ő a hunyó elfér a polcon. Nem lesz magányos, van már sok minden ott. :-(
Szia. Akkor az NZ motor. Ezt ha jól emlékszem,szegény keverékre utal. Én mindenképp először megnézném,nem e szív falsot valahol,akár a szívótoroknál,vagy a fojtószelep környékén.Ezt féktisztító fújkálásával ellenőrizheted. A légtömegmérőt pucold ki,az összes szálát,ne csak a külső nagyot,mert az nem elég.Ezek nem szeretik,ha a gyertyák nem bele valóak,azokat is ellenőrizd. Utána térnék rá a szondára,de azt utolsónak hagynám,én az előtte lévő dolgokban gondolkodnék.Nekem nincs infóm,mennyinek kell lennie a légtömegmérő tartományának bizonyos üzemállapotokban,de ha az autó gyorsításnál,vagy gázadásnál nem torpan,akkor az a légtömegmérő szerintem jó.
Ha géppel nézed,az adatlistában látod a hosszú,és rövidtávú üzemanyag visszacsatolási értékeket,akkor dob hibát,ha az érték 20% feletti,ezt negatív,vagy pozitív irányban is igaz(vagyis ha dús,ha szegény,akkor is a 20% korrekció felett hibalámpát dob.) További ötleteim egyelőre nincsenek,de remélem iránymutatásnak megfelel. :) Üdv.
Frinyi!!! Légy szíves segíteni! VERSO 1.3 Benzin 2002 visszatérő P0171 . KM 120000 . egyedül a lambda gyanús mert nagyon lassú. Más mi jöhet szóba? Az autóra egyéb panasz nincs, csak a hiba lámpa.
Köszönöm Bobbin! Neked is ugyanez a típusú autód van? Ami az üzemanyagot illeti, sima dieselt használok, amit általában MOL-nál tankolok. Szóval nem az extrább dieselt.
Nálam üzemanyag (gázolaj) problémára volt vissza vezethető a jelenség. Nálam úgy indult, hogy eleinte ritkán ugyan de megtorpant 3000 fordulatnál, aztán elkezdett sűrüsödni az előfordulás, majd a végén állandósult.
Nem tartom kizártnak, hogy nálad is üzemanyag probléma lehet. Akku levétel ide vagy oda...
Hát... nekem nemrég volt megtorpanásos jelenség, ekkor a műszerfalon a sárga tengeralattjáró világított is, de én azzal magyarázom ezt a megtorpanást, hogy a tankba tettem P1241 DSSC tisztító folyadékot, ami feloldja a lerakódásokat. A szervízben az EGR szelepet megtísztították, bár nem volt túlzottan koszos, és a torpanás is megmaradt.
Akkor -saját ötlet alapján- újabb DSSC -t tettem hozzá, hogy a félig feloldott trutyit tovább oldja, és láss csudát, megjavult! Azóta nem torpan meg, szinte repűl! Összesen 2 flakont használtam hozzá, és tövig nyomtam a gázt, hogy maximálisan kinyissanak a befecskendező injektorok, mert akkor tisztul igazán. Te is ezt csináld, ha elfogadod a javaslatomat.
(Direkt pályán közlekedtem vele, hogy nyomhassam rendesen. Helyedben vennék kettőt, egyet most tennék bele, egyet vinnék magammal a hosszú útra, hagy tisztuljon alaposan ki.)
Srácok, kérném szépen a segítségeteket. Van egy Toyota Avensis 2.2 D4-D SQL típusú autóm. A problémám az, hogy állandóan kidobálja a VSC-TRC hibakódot a motorjellel együtt - szervízkulcsot, ABS-t nem -, és gyakorlatilag letiltja az autót, nagyon lassan tudsz vele menni, gázadásnál meg mintha le akarna fulladni. Volt már ilyen hasonló hiba vele, de utána, hogy az akkusaru le lett véve, és újra lett rakva, a probléma megoldódott, és ment utána tovább hiba nélkül. Most viszont hiába lett levéve az akkusaru, amikor újból elindultam vele, kicsi idő után újra kirakta ezeket. Minden át lett nézve a kocsin, olaj, minden van benne. Légyszi próbáljatok már segíteni nekem, mert meg vagyok lőve, csütörtökön kéne indulnom ezzel a kocsival esküvőre Lengyelbe, 1000 km-re, és most nem tudom, mit csináljak, merre induljak, mi lehet a probléma. Köszönöm minden jó tanácsot.
Nyilván csak a hibrid,mert arról volt szó,legyen az Yaris,vagy Yaris Cross.
Igen,az álló autónak olyan a ,,fogyasztása",amit ez az akku 1 hét állás után is már nehezebben visel.Amíg az autó szállítási üzemmódban van,addig nem olyan vészes a lemerülési %,de előfordul,hogy a telepen is már bikázni kell.
Ugyanennyit ,,fogyaszt a sima motoros,nem hibrid is,de abban az akku nagyobb kapacitású,mert az már indítóakkumulátor,így azon ezt a merülést nehezebb észrevenni.
Lehet tervezési hiba,de erre nem tudok válaszolni,hisz ezt úgysem mondják meg,ha esetleg módosítanak az akku kapacitáson,akkor már az egy bevallás a számukról,hogy ez nem jött össze,de jelenleg nincs ilyen.
Magánvélemény: Nekem csak ezért nincs hibridem,mert max hetente használom a kocsit,hétvégente,télen 2 hetente talán,én meg nem kínlódok a töltögetéssel minden héten.Az előző yaris hibrid is hajlamos volt erre. Ha naponta,vagy 2 naponta használnám,akkor az más,de így nem.
csak erdeklödesböl: a kerdezö a Yaris hybridet ir, Te Yaris Cross-t is hasonlonak emlited.
- barmelyik Yaris Cross, vagy abbol is csak a hybrid ?
- Yarisbol is csak a hybrid vagy abbol (is ?) barmelyik motoros verzio ?
- kicsi akku az egyik, de akkora fogyasztasa van az álló autónak ? mindegyiknek, vagy csak a hybrid "figyel és áll vigyázzban" valami rendszerekkel es az fogyaszt ennyit ?
szerintem egy regebbi kicsi japan (több tipus), kicsi (kapacitasu) akkuval böven többet birt (1 honap utan is siman öninditozott es ment), tippem szerint az allo helyzetben nem "tulmodernkedett" mindenfele miatti nem magas fogyasztas miatt
a kerdezö altal vazolt szitu (1 het allast nem bir egy jo akku, extra fogyaszto nincs) nekem meredek ..tulajdonkeppen tervezesi hiba, ha ugy van
...mondjuk Yaris hybrid nehany "magától tett" automatizalt cselekedete, mindez allo helyzetben az autoban beszelgetve, leallitott motor mellett engm meglepett és eltantorit a tipus mellöl
Sajnos azokat igen kis teljesítményű kiegészítő akkuval szerelik fel,és 1 hét állás után simán le tud merülni. Vidd be a szervizbe,esetleg mérjenek rá,és ha szar,gariban cserélik,de az esetek többségében a mérés alapján az akku jó.Ugyanez a Yaris Cross is. Ha beleteszünk egy új akkut,akkor sem fog a dolog változni.Hasonló panasszal élnek többen is,de garancia keretein belül nem lehet tenni semmit sem vele,bármennyire is abszurd.(Én megértelek.)
Sziasztok! Adott egy Toyota yaris hibrid, másfél éves új, márkakereskedésben beszerelt akksi, átlagos használat. Normális, ha 1 hét állás alatt az autó lemerült? Nincs semmi extra fogyasztó rákapcsolva.
Bebikázták, a kiküldött autómentős szerint ez normális a hibrideknél. Nekem abszurd, mert ennyi erővel senki nem utazhat el 1 hétre, ha ilyen autója van?
Közbe a Motul oldala kicsit kiokosított, legalább a mennyiségekkel és a viszkozitással kapcsolatban, de a hol eresszem le és hol töltsem vissza részt még mindig nem tudom. Három helyre írja a motron kívül:
Differential, rear (hátsó difi) - 0,45-0,55 liter 90-es vagy 80W-90-es
Transaxle, manual, EA64F 6/1 (gondolom ez a váltó) - 2,3 liter 75W-80-as
Transferbox, GF1A (ez meg mi és hol van???) - 0,45 liter 80W-90-es
Valaki tudna rakni ide egy fotót, hogy a 2006-os 136 lovas 2,2 dízel RAV4-em váltójánál melyik csavarral kell leengedni a váltóólajat és melyik másik csavaron kell visszatölteni és mennyit? Tiszta olaj az egész, nem tudom honnan jön és hogy még jön-e belőle vagy régi, de nem szeretném ha olaj nélkül maradna. Difibe ugyanígy szoktak cserélni? Kösz!
Feltételezem,hogy az Avensised Dízel,és 1CD motorkódú,vagyis 2literes,2005-ig.Az utánalévők már bármit teszel bele,lekormosodik. Amúgy jó ötlet a tisztító folyadék,és a spuri is,sokat segít,ha folyamatosan használgatod.
560 000 Km van az avensisemben. Az előző tulaj biztosan nem nézette meg az EGR-t. (Vej...)
Én most megnézettem, és nem mondhatni, hogy nagyon koszos lett volna.
3 éve van nálam, ügyelek a jó minőségű üzemanyagra, használok rendszeresen spurit. Sőt, évente 2X DSSC 41-et, ez egy tisztító folyadék, a tankba lehet (házilag) önteni, leoldja a lerakódásokat. Most is ez van benne, és szépen jár, ugrik mint új korában és csak minimálisan füstől, de csak 2500 fölött ködöl, azt is éppen csak.
A facebook csoportban vannak ilyen anomáliák,nyilván nem árt,ha kitisztíttatja az ember,de az én tapasztalatom,hogy amiket csináltam autók,van,amelyikben 2-300ezer km van,és még nem lett hozzányúlva. Ha a sajátom lenne,szerintem 150ezer km-ig tuti nem bántanám,utána kíváncsiságból belenéznék,de vannak nálam okosabbak is,akik ezt megcáfolhatják.Ha megfelelő minőségű üzemanyaggal jár az ember,akkor nem jellemző,hogy gond lenne,de mint írtam,én hagynám szaladni 150 ezerig.
Viszont a másik tapasztalat az az,hogy 150ezernél a hűtők köze nagyon gyatra,azt szerintem 100ezer környékén kitisztíttatnám,vagy belenézetnék.Ilyeneket folyamatosan csináltam a nagy melegekben,a gond,hogy panaszolták,hogy felmelegedett a hűtővíz,ez inkább autópálya menetben,és a 150ezres szervizeknél jött a panasz,legyen az hibrid,benzin,vagy épp dízel. Ez utóbbit csak grátiszként írtam. :)
Köszi a választ, a Corollámnál legalább nem kell ezen aggódni mikor megy tönkre, a legjobb, ha nincs is benne:) Az Aurisnál egyébként hány km-enként ajánlott megnézetni az EGR-szelepet? Hibrideknél elég gyakran szokták takarítani, legalább is sok embert hallottam már, de gondolom az 1.6-os sima benzinesnél is figyelni kell erre.
A 10 nap gyors volt - nálam 28-ra sikeredett a magyar postának (nem autó-alkatrész - kisebb) - úgy, hogy Japánból - valami faluból 4 nap alatt Pesten volt ...