Mindenki abba fog pénzt tolni amire talál pénzt. Az IndyCarból lépnek le a szponzorok, lépnének le a gyártók is értelemszerű, hogy a csapatok nem akarnak itt már komoly kiadásba belemenni. A széria vezetésének lenne a feladata, valamiféle irányvonalat adni a fejlesztéseknek és ennek az anyagi feltételeit megteremteni. Csak Pensket mint szériatulajt és egyben csapatfőnököt ezek a dolgok nem érdeklik. Övé az IMS, ő nyert, az hogy lassan az egész semmit nem ér már az nem érdekli.
A konfliktusok abból születnek, hogy nem mindenkinek ugyanaz a fontos.
Gondolom mindent egy csapásra nem lehet orvosolni, de ha lenne egy világos belső stratégia, felpántlikázva pénzekkel, akkor Andretti se a sajtónak panaszkodna...
Nem mindenki örül annak, hogy Andretti sajtónyilvánossá tette a problémákat.
Hát márpedig ha az az érzete, hogy a vezetés megpróbálja megalkuvás felé terelni a feleket anélkül, hogy érdemben változtatna, akkor nem tud mást csinálni.
Persze rossz reklám, de lépéskényszerbe hozza a tulajdonost, ha nem akarja, hogy a befektetése értéke elkezdjen zuhanni.
Ideje eredményeket produkálni és odatenni a pénzt a szöveg mellé.
(A poén az, hogy a különböző nézettségi mérőszámokban töretlen a növekedés, de sajnos a költségek emelkedése még gyorsabb annál, mint ahogy a bevételeket sikerül növelni.. és akkor ott van az új autó és motorformula ígérete, ami további kiadásokat fog megkövetelni... nyilvánvaló, hogy egyfelől kulcsfontosságú további szponzorok leszerződtetése, a következő TV és stream dealből is sokkal több pénzt kellene tudni beszedne.)
Azt hiszem revideálom a korábbi álláspontomat és elfogadom, hogy Penske-nek mélyebben a zsebébe kell nyúlni, ha tényleg stabil növekedési pályára akarja állítani a szériát.
Világos hogy az a stratrégia, hogy piaci alapon ezt majd megoldja, arra nincs idő. Elveszti időközben a csapattulajok és a gyártók bizalmát is.
Számomra Andretti hozzáállása sem szimpatikusabb. F0- bá tolná a zsét, de nem emlékszem, hogy kiállt volna a DW12 leváltása mellett. Pedig az is aktuális már évek óta. Nem kell évente cserélni, de az sem normális dolog, hogy 12 éve ugyanaz van.
"First of all, $20 million isn't going to do anything," Andretti said Friday. "You've got to have five times that number -- at least. And it's like, 'Don't take our money, Roger. You bought the series. We don't own the series.'"
Kemény szavak de igazak. nem tudom mire vár Penske, szépen, az IMS-be önti a pénzt, a szériába meg a csapattulajoktól várja ezt el? nem csoda, ha Andretti kezdi kiteregetni a szennyest.
Szomorú hogy megint ott tartunk, hogy megint arra vár a tulajdonos, hogy majd valami csoda folytán "hirtelen" mindenkinek leesik a tantusz, hogy fú de kurva jó széria ez az IndyCar, költsünk el benne sok pénzt" és hirtelen mindenki odakapcsol. Hát nem fog. Ezer millió dolog van a világban, ahova "oda lehet kapcsolni".
"We need a big influx of cash, in order to go out and do what these other series do to make them worth all that money. It does seem like if we can give Roger things that make sense, he'd be open to do them," Andretti said. "We still do have the best series in the world that no one knows about, and we just need to get it out there for people to know what it's about.
"I think Roger has to decide where he wants to go. Does he want to make this an elite series, a world series that you can put in front of the world? Or do you want to keep it at the level that it is."
Sima regisztrációval, fizetés nélkül, a verseny kivételével minden nézhető élőben (practice, warm up, qualification) az Indylive-on. Vasárnap megpróbálom VPN-nel és egy új regisztrációval, hogy elérhető-lesz-e a futam.
Egyébként van megosztott Arena4 előfizetésünk, szóval tudom nézni élőben azon keresztül, de az Indylive minősége messze jobb, és hát Baski Dávid…
Nemzetközi közvetítések partnerei ebben a listában, köztük a magyar Arena4.
Ez azt is jelenti, hogy az IndyCar Live szolgáltatáson keresztül az All Access csomag nem elérhető nekünk, hiszen a versenyeket közvetítik a tévében.
Két csomagból lehet választani, 10 dollárért csak a szabadedzések elérhetők, 30 dollárért időmérők is.
Sajnos továbbra sincs legális útja annak, hogy neten előfizetve nézzük itthonról a versenyeket, maradnak a kalóz streamek (mármint akinél nincs Aréna, vagy nem tudom ők streamelnek-e ingyen/előfizetésért?).
Ez a jelenlegi TV-s keretszerződésből következik, ami év végével ugye lejár, ezért remélhetőleg 2025-től egy sokkal korszerűbb megállapodás veszi át a helyét.
Ez a Siegel gyerek tehetségesnek tűnik, ő jöhet :) Ha minden igaz az IC mellett idén még a NXT-ben megy teljes szezont. (Nézegettem a neveldeszériákat...szépen feltöltődött mindegyik...végre az IC-nek lesz honnan merítenie a hazai versenyzőkből is.)
Persze, hígul a felhozatal, de kitudja, hátha beválik megint egy újonc, Coyne köztudottan szeret kísérletezgetni.
És Braun azon az egy tesztnapon meglepően jól ment - meg amúgy is elismerten jó versenyzőnek számít, komoly és eredményes múlttal -, szóval berobbanhat mint Blomqvist.
Hááát. Coyne bácsinak vezetett egykor Bourdais, meg a néhai Justin Wilson is. Hozzájuk képest a mostani felállás akkor is más kávéház, ha akkoriban is fizetős volt a másik versenyző.
Ilott most már hivatalos a McLarenben Malukas helyén.
Jól indul neki az év, első WEC versenyén második lett a privát Jota Porsche-val, szendvicsben végezve a dobogón a két gyári Penske Porsche között.
Az, hogy nem jutott neki hely idén az IndyCar-ban, nagy kár, mert a tehetsége és gyorsasága alapján simán idevaló.
Remélem ez a nem várt esély újra megnyit előtte olyan kapukat, amelyek tavaly csak azért maradtak csukva, mert még szerződésben volt Juncos-szal és mire szabadult, már betöltötték a szóba jöhető helyeket.
Persze ezt a lendületes évkezdést látva a WEC-ben fényes sportautó karrier is kinéz neki, akár később a gyári Porsche csapatban is. Szóval így már igazából csak akkor érné meg neki visszatérni, ha az egyik top csapat tenne neki ajánlatot. Time will tell...
Végre megvannak Coyne versenyzői is: Harvey vezeti a #18-ast 14 versenyen, Nolan Siegelé pedig Thermal, Long Beach, Indianapolis 500 és Toronto (nyilván ő hozza a pénzt).
Az #51-esbe pedig jön Colin Braun, egyelőre csak a két nyitóversenyre, utána még bizonytalan mennyit vezethet. Pletyók szerint Legge vezet az Indy 500-on, de még semmi nem biztos.
Szerintem jól választott Coyne, és leigazolt szinte mindenféle versenyzőt: veteránt, fiatal újoncot, "öreg" újoncot :)
Még jó, hogy Sato akkor nyert először Indy500-at, amikor Alonso az első Indy500-án vett részt.... :D
Le Mans kapcsán meg megint egy olyan dologról van szó, ami korábban is téma volt Alonso részéről.Arról nem tehet, hogy mire eljutott Le Mansba, addigra a Toyota maradt csak. Akkoriban eleve azért ment el mindenhova az F1 mellett, mert a McLaren és a Honda csúnyát égett, amit jól tükrözött a sok épületes rádiózása...
Jó tudni, hogy Dakarban, Indianapolisban, Daytonában és még Le Mans-ban is híg a mezőny, mindezt egyszerre...
Engem az IC történelmében a legjobban ami zavart 1988-ig visszamenőleg az a emlékezetes idióta szabály az előzéskor az előzendő nem térhetett ki se jobbra, se balra. De jó, hogy a szabaly alkotója már a feledés múltjába került. ;)
Alonso azért jött, hogy megszerezze a Triple Crownt. Szurkoltam is neki csak hát az itteni Honda motor is beszart alatta mint a F1-ben. Már sose tudjuk meg sikerült volna neki vagy sem.
Eri az F1 előtt sem volt sikeres. GP2-ben a legjobb szezonjában is 6. lett azt is a 4. szezonjában. Jelen rendszer szerint be se kerülhetett volna az F1-be. Tipikus fizetős hulladék.
Alonso azért jött mert Sato példáján látta, hogy bárki nyerhet mert most a leghígabb a mezőny. Le Mansba sem azért ment az egyetlen LMP1-H-s csapathoz mert akkora kihívás volt hanem mert 50% esélye volt rá hogy nyer.