Csak régi R5-re tudom, de a másik is ilyen lehet, csak keresztben.
Oldalt középmagasan (anyósülés felé, de ez nálad nem játszik) van egy négyszögfejű finommenetes betöltőcsavar. Addig kell tölteni, amíg a csavar alsó részén meg nem jelenik az olaj.
A leeresztőcsavar meg ott is egyértelmű kell, hogy legyen, alul a legalsó részen egy szintén négyszögfejű.
Ha van esetleg super five tulaj aki idetéved akkor az ír pontosabbat.
A betöltés a réginél is csak úgy ment, hogy gumicső vége be a csavarnyílásba fent egy tölcsér rá és abba csorgatni ésszel az olajat és figyelni mikor kezd el folyni ki. Akkor stop és csavar vissza.
Előtte a leeresztőcsavart is vissza kell csavarni :-)))
Köszönöm a gyors választ, és egyben elnézésedet kérem, hogy csak most válaszolok. Pillanatnyilag a karosszéria szemrevételezéséhez kissé meg van bontva az autó, ilyen képet nem akartam feltenni. Korábbi fénykép is van, de ehhez kellene informatikus segítség, aki már két hete hiányzik. Kezdem emészteni a gondolatot, hogy egy bontót kell keresnem. Mindenesetre látom, hogy szakértőtől kaptam a választ, és ennek nagyon örülök: 1982-es 1,1-es, ötsebességes, GTL, elején és oldalán széles, műanyagidomok.
Amit valószínűleg keresel az van. Csak azt kell eldöntened, hogy hosszában, vagy keresztben legyen elöl a motor.
Így lehet Renault 5 alpine turbo vagy Renault 5 GT turbo.
Az R5 turbo hátul hordta a motorját, Ilyen autó régen volt itthon, de már sajnos a gazdája is eltávozott közülünk nemrég (béke poraira) és az autók is talán csak nyomokban, darabokban lelhetőek fel, ha még megvan belőlük esetleg valami itthon.
1984-ben (jó az 85 februárjában volt igazából) véget ért a régi R5 gyártása, így a legfiatalab kaszni is 34 éves.
De olyat ami használható lenne nem fogsz találni. Már a kaszni alkatrészek is kikoptak az áruházakból ehhez.
Ha a futómű befogatási pontok vannak oda, akkor ott már csak valami aranykezű karosszériás, de inkább resaurátor segíthet, aki a semmiből legyártja hozzá ezeket a részeket fémből a rozsda helyére.
Ehhez "csak" három dolog kell ...
SORRY
Tehát vagy egy csomó pénz, vagy egy igen elszánt fanatikus kell aki majd megcsinálja magának.
Egy ilyet utóbbit már levélben értesítettem, hátha érdekli a dolog.
Azért egy képet megnéznék róla.
Ha 82 és 1,1, akkor az GTL és 5 sebességes váltó? Műanyag oldalcsíkok vannak rajta?
1982-es R5 tulajdonosa vagyok. A kisautó háromajtós 1108 cm-es motorral és vászontetővel. Vigyáztam rá, magam javítottam. Az évtizedek alatt azonban a karosszériát megette a rozsda, amit már nem tudok megjavítani. Eladnám / odaadnám annak, aki szeretné felújítani, de még szívesebben veszem, ha segítséget kapok egy használható karosszéria beszerzéséhez. Bármilyen jó tanácsnak örülök.
Szomorú szívvel, de megválnék a piros kisautómtól, 1.4-es, injektoros, 5 gangos, műszaki '17 decemberig... Néhány helyen felhólyagosodott a festék, de átrohadva nincs, jobb első sárvédőt cseréltük néhány éve, de nincs lefényezve. Érdekel valakit?
Ha a középső kábelt kihúzod az elosztóból, és a testhez rakod kb 10 mm távolságról kék szikrának kell pattognia. A megszakitó hézagja 0.4 mm. A gyertya hézag 0.7 mm. A vákumcsövet ha lehúzod a karbiról, és megszívod, akkor nem szabad szelelnie de ez nem szól bele az indulásba. HA JÖN RAJT LEVEGŐ AKKOR SZAKADT A VÁKUMMEMBRÁN BOCS a caps lockért. :). Csere. A gyújtási sorrend 1 3 4 2 a lendkerék felől van az első henger.