Most ki takaritom a régit a gyárit, és vissza rakom. Mert annak a szelep tengelye ki van kopva (290000km) és behordja a kokszot a furatba, ezáltal már 1000 km-t se nagyon megy el és meg szorul. Ezért rendeltem újat. Ha régivel jó lessz akkor az új a hibás.
Mert az új nem találja a helyét a zárt ,és a nyitott állapot között. Ütem szerűen nyit és zár. Nem igaz hogy igy kapja a vezérlést. Ez önmagában lessz gyári hiba az elktronikájában. Holnap kiderül.
Egy kis segitséget szeretnék kérni. Van egy 2.2 dizel A Zafirám. Az EGR szelep megérett a cserére mert annyira kikopott már a hogy 1000km után már megszorúlt a szelep tengelye a koromtól. Vettem egy újat kicseréltem,azzal meg hozáfogott ingadozni a fordulat. Kigyullad a hiba lámpa, de az autocomot rákötve nem ad hibakódot.
Rendszertelenül működik. Van hogy megy rendesen, egyszer gondol egyet beadja a hiba kódot,valamennyi idő után menetközben elmúlik. Mind ez pár perc leforgása alatt. Már levettem a szelep burkolatát, nem e szorul. tökéletesen mozog, de viszont ütemszerűen ki be csuk a szelep,ezáltal ingadoztatja a fordulatot. Egyszer csak abba hagyja és jár rendesen.
Tanácstalan vagyok,esetleg valamelyik szenzór szórakozik. De a régivel ha kitakaritottam nem volt ilyen problémám. Esetleg az új szelep elektronikája lehet hibás?
Köszönöm a válaszokat! Igazából a városi 12 litert el tudom fogadni. Nagy test, nagy étvágy. Az viszont megnyugtató, hogy 90 körül nem 2900 a fordulatszám. Volt egy 1.6 benzin +cng zafirám és az ennyit forgott ötödikben. Rossz volt hallgatni, már váltottam volna, de elfogytak a fokozatok 😂
Enyém 120Le, keveset autópályázom, így a sok sok város, némi országút hosszú távú átlaga 7-8l között alakul. Ez 50ezer km átlaga. Általában hagyom kifogyni és tele tankolom, így számolom ki. Az autó most 7.7-es átlagot ír.
Tervezek venni egy 1.8-as benzines B zafirát. Tudnátok valós fogyasztási adatokat megadni, illetve azt, hogy óra szerint 90 körül mennyi a motor fordulatszáma?
Működik igen. Egy esős éjjel után a bal hátsó ajtó belső műanyag küszöb borításon találok vizet, és ha lejton parkol a kocsi akkor a padlón is megjelenik :(.
Zafira B 2014 bal hátsó ajtónál beázik. Törve nem volt, sérülés nem látszik az ajtó gumin. Nem értem hogy juthat be a víz. Hasonló tapasztalat valakinél?
Megfúrtam, mentem vele, már nincs szisszenés és mintha indulás után is elmúlt volna a rövid dadogás.
Viszont ma megint kidobta a P2272-es hibakódot (az elmúlt napokban nem világított).
Most nem megy annyira tompán, mint előtte (1500-2000-s fordulat között), de nem is az igazi.
Ha cserélve lett az szívósor (gödöllői felújított, minden mozgó részen becsapágyozott került bele) és a működtető motor kb. 25000 km-el ezelőtt, akkor hol szívhat be fals levegőt?
Nincs valahol kép a vákuumcsövek elhelyezkedéséről a neten?
A hibakód, amit kidobott p2279, beszívott levegőrendszer hibája más más történet, ugye? Igaz, hogy féktisztító sprayvel végigfújkodva a vákuumcsöveket, hallani lehet, ha valahol ki van repedve a cső?
NEM TISZTÍTHATÓ,csak csere.... 2-es fúróval fúrd és nem lesz gázolaj szag,de mielőtt kifúrod menj az autóval úgy egy kört hogy nincs rajta tanksapka akkor mit csinál ?
Pár napja vettem észre, hogy 2000-s fordulat alatt alig húz, felette megy rendesen.
Tegnap már kidobta a diagnosztika lámpát. Pedálteszt P2279-es kódot dobott ki.
Tavalyelőtt már volt ugyenez a hibakód, akkor ki lett cserélve a szívósor és a mozgató motor, egr ki lett pucolva.
Elméletileg azzal talán nincs gond. Azóta kb. 25000 km-t ment az autó.
Lehet, hogy valamelyik vákuumcső okozza a gondot? Hol találni a neten képet a vákuumcső rendszerről?
Lehet vákuumcső hibától, hogy 2000 alatt alig húz, de utána viszont megy rendesen? Ha a plusz beszívott fals levegő bezavar 2000es fordulat alatt, akkor 2000 felett miért megy rendesen az autó?
Más: azt vettem észre, hogy ha letekerem a tanksapkát, erős szisszenő hangot hallok. Lehet, hogy vákuum keletkezik, mert nem kap levegőt a tank, amikor fogy az üzemanyag? Hol lehet megnézni, hogy nincs-e valami eldugulva?
Érdemes lenne a tárolt és/vagy meglévő hibakódokat kiolvastatni márkaszervizben vagy olyan szakembernél akinek van megfelelő eszköze. Még az indulás előtt, mert sokkal kellemetlenebb, ha külföldön kell megoldani egy esetleges megállással járó problémát.
A mai napon megjelent egy hibaszimbólum az Opel Zafirám műszerfalán. Az alábbi kezelési útmutató 116-ik oldalán ezt találtam: "Meghibásodás-jelző lámpa", "A kibocsátás-szabályozó rendszer meghibásodott. A károsanyagkibocsátás szintje a megengedett fölé emelkedhet".
Az autót nagyjából egy hónapja vettem. 2018 végi kiadás, 45 ezer km van benne, én még csak városban használtam (kb. 100 km-et mentem vele).
Mi lehet a hiba oka? Jövő hétfőn hosszabb utazásra indulunk a családdal (külföldi nyaralás). Kritikus a hiba? El kell vinni szervizbe? Esetleg előfordulhat, hogy ha sztrádán fut, akkor a hiba önmagától megoldódik?