Jobb oldali kék kábel forrósodik az alumínium lenti résszel együtt, a foglalat mintha össze lenne égve. Mi a megoldás, részben csere vagy az egészet kell?
Hosszbordásszíj-ról tudok, a másik nincs benne (hoszbordásszíly).
A hosszbordást egy 17-es villással lehet lehet a feszítőgörgő kihajtásával leszedni. Én akna nélkül a jobb első kerék leszedésével szoktam csinálni. A villáskulcsot vagy kitámasztod, azt nem ajánlom, hogy valaki közbe fogja. Én egy stafni fával szoktam a kulcsot kitámasztani, de egy kerítésdrót horog is jó lehet. És a kerékdob kis műanyagja is kivevős a motornál. Fényképezd le, a szíjtekergetés miatt előtte, a szíjmenetet.
Bocs, a nejem azt mondja, ne cikizzelek. Nyilván igaza van.
Szinte mindig a ventillátor mögött levő csatlakozó sül meg. 1 5.5-ös dugókulccsal kicsavarod az ezüstcsavart, és bajonettzárosan kiveszed a ventillátort. mögötte a csatlakozó. Van amikor sima rugdosásra is elindul, de meg nem javul attól.
Sziasztok! Nemrég vettem egy 2001-es 1.8-as 88kw-os benzines lagunát. Van valakinek fényképe a motortérbe lévő biztosíték tábláról? (ha lenne megköszönném) A fűtőventillátorom nem működik a kijelző jó.
Nem igazán értem én ezt a néha sopánkodást. Nincs 5-ös, 6-os kulcs. Aki hozzá mer fogni egy Lagunához, annak mondom előre, hogy a Laguna nem szereti ha szerelik. Ha ráteszed a gömbcsuklóra, vagy ide-oda egy félnótás crova, vagy kulcskészletet, rögtön kiderül, nem 13-as, hanem 14-es, és 16-os, és 18-as, és így tovább. A hátrameneti kapcsolóhoz meg hosszú crova kell. És egy laguna azt szereti legjobban, a esőbe, süvítő hóesésben szerelik. Most meg hátágra sütött a nap. És ha ki akarod venni az indítógombot, akkor azt bízd egy lányra, iszonyú erotikus alábújni hanyatt, kicsavarodva, és nem is látod mit csinálsz. Én ezért vettem olyan Lux készletet, ahol nincs ugrabugra hézag a méretek között. Persze az elektronika az más. Arra azt mondják, menjél máshová, ebben nincs olyan, amivel foglalkoznának. Max. leszednek/cserélnek egy generátort. De egy sima légtelenítés is igazából Clipes, főleg ha abs egység cserés. Nekem sokszor az a bajom, hogy felejtek. És nem naplózok. Pedig van olyan, hogy hú, már megint az a baja, mintha már ilyet megcsináltam volna. De hogy is csináltam? Persze, tanácsot azért adok. Van ami megmaradt. Pl. a hátsófék utánállító berohadás javítás. Már eléggé összeszoktunk, de még most is vicces kedve van. Az elektromos kézifék. Nem bírja a hideget. Pedig a Clip elmagyarázta, hogy belső motor hiba(persze a clip mindig működtette). És kiszedtem, kicseréltem, egyébként tényleg tele volt szénporral, kapott újat. És egy újabb hideg reggelen megint nem engedett ki, és akkor félóra szobrozás, mire akkulevétel után elfelejti (a Clipet rátenni hosszabb). Még egy tippem van, az ebayon volt hogy relével együtt árulták a motorját. Lehet, hogy a relé a baja. Na, mindegy, marad a hideg üzem.
Ohhh, így már értem. Akkor majd letöltöm, meg szerzek csatlakozót.
Vettem alkatrészeket a problémáim megoldásához. A hétvégén a haverommal elvégeztünk némi szervizelési munkát: :D
- Kicseréltük a jobboldali fűtést állító motort. (Gyálon volt éppen bontásban egy régi Laguna II, annak pont olyan fűtést állító motorja volt, ami nekem kellett (az elsők közötti).) Nem volt egyszerű menet. A kesztyűtartó ajtaját képtelenek voltunk kiszedni. Úgyhogy annak hátráltatásával csináltuk. Ráadásul nem tudtunk leszedni semmilyen műanyag borítást, csak a kárpitokat - a kesztyűtartóból és a lábtér felett lévőt. Nagy nehezen hozzáfértünk úgy is, hogy nem vettük ki a ventilátort.
Egyszerű autószerelő szerszámkészlet nem elég már ehhez - ott szembesültünk vele. 4-es vagy 5-ös kulcs kell hozzá (6-os volt a legkisebb rendelkezésreálló). Na olyanunk nem volt és nem is tudtunk szerezni, mert kimentünk (városiként) egy elhagyott repülőtérre szerelni vasárnap - szóval fogókkal ügyetlenkedtünk 45 percet 2 csavar kicsavarásáért és visszacsavarásáért. Ebből az alkatrész kivétele és az új visszarakása 1 perc volt. Levettük a lábhoz érkező levegőterelőt is, hogy jobban hozzáférjünk, azt is nagyon nehéz és időigényes volt leszedni és visszarakni (ventilátor leszedése nélkül nagyon kevés volt a hely, nem fért oda a csavarhúzó). De kész lett és minden vissza lett rakva. Eredmény: MŰKÖDIK! :)
-Kicseréltük a vészvillogót, mert elkopott a kapcsoló.
A váltó és a kézifék szoknyáját kipattintva (a szoknya felfelé meghúzásával), azokon át hozzáférhető volt alulról. Nade nem elég annyi hogy megnyomom alulról a kapcsolót és kiugrik - kipattintottuk a piros "gombfedelet" és így hozzáfértünk ahhoz, ami beszorítja oda a gombot. Na onnan fentről kellett kis csavarhúzóval a 4 pöcköt nyomkodni, hogy kiengedje magát a foglalatból. Ráadásul utána kihúzni sem lehetett a kábelt szinte, ott is csavarhúzóval kellett nyomkodni a kis pöcköt, hogy kihúzható legyen a kábel. Mellékes: A váltó szoknya alatt volt egy 8 pin-es kábel sehova sem volt bedugva. Nem tudom mi lehetett az. :O
Eredmény: MŰKÖDIK! :)
- Kicseréltük a világításkapcsolót, mert az indexelésnél nem ugrott vissza. Hát a BP-i Bosnyák térhez közel lévő Renault-Citroen-Dacia alkatrészeseknél vettem utángyártottat, aminek az eredetihez képest rosszabb a minősége, de gondoltam 9000 Ft-ért legyen. Viszonylag egyszerű történet volt a cseréje. Eredmény: MŰKÖDIK! :) Az alkatrész minőségbeli problémái egyébként érezhetők, amikor indexet kapcsolom, illetve visszaugrásnál - egyrészt nem kattog a kormány tekerése közben, hanem halk súrlódó hangot hallani, másrészt néha nehezen kattintható be a balra indexelés, harmadrészt balra indexelés visszaugrása gyakran inkább egy hangos "csattanás". Sajnos erről az alkatrészről úgy nem kaptam semmi bizonylatot az eladótól, mintha ez egy természetes dolog lenne. Meghát szétkapni sem nagyon van kedvem újra, hogy másikat kérjek. Elakadni nem fog a kormány a szerkezet felépítéséből ítélve (remélem).
Remélem valaki másnak ez a kis "szerelésleírás" segítség lehet.
Két dolgot megnéztünk még, hogy beszerelhető-e/aktíválható-e: tolatóradar, tempomat és limiter
1. Megnéztük a tolatóradart a csomagtartóba a jobb oldalon a kárpit mögött:
(Előzmény: az előző tulaj szerint csak valahogy újra aktiválni kell a tolatóradart, össze kell kötni stb.)
Nem volt ott semmi tolatóradar kábel, sem a fekete tolatóradar dobozka. Pedig a hátsó lökhárítóba benne vannak a szenzorok. :( Tippje valakinek?
2. Tempomat és limiter előkészítettséget chekoltunk. Az ESP off gomb mögé beláttunk a biztosíték ajtón (jobb elől ajtó mögött) keresztül (ott néztük mivel nem tudtuk kipattintani a kapcsoló burkolatot), és ott láttunk egy 6 pines csatlakozót az ESP off gomb mellett, ami nem volt bekötve. Illetve megnéztem a kuplungnál, hogy van-e 6 pin a kuplungcsatlakozóhoz, az is megvan. Úgy tűnik az autó már be van kábelezve a tempomat/limiterhez.
Mindent az itt lévő #29133-as bejegyzés alapján checkoltam. Úgy tűnik elő van készítve a jármű, márcsak kormányt és légzsákot kell hozzá szerezni (bár a légzsákokra csak 13 évig van szavatosság, után nem is biztos, hogy kinyílnak).
Már csak azt nem tudom, hogy a kormány mögött lévő kábelegységet is ki kell cserélni vagy azt nem kell?
Egy újabb problémával szembesültem: kuplung gond. Ez az első autóm (benzin), ezt vezetem elsőnek az oktató (dízel Renault Thalia) autója után. Mostanában realizáltam, hogy nagyon magasan fog a kuplung. A kuplung kis felengedés után is megmozdítja az autót 1-esbe egy picit, de igazán fogni az utolsó 1,5 centiméteren kezd. Például emelkedőn elindulásnál muszáj rögtön az utolsó 1,5 centihez húznom a lábamat, különben visszagurul az autó (teszteltem egyet a Hungaroringnál egy elég meredek, parkolóházi szintváltásnál meredekebb emelkedőnél). Mennyi lehet még benne? Mire figyeljek, hogy a lehető legkésőbb égessem el azt a maradékot? Ez kuplung tárcsa elkopása vagy az egész kuplungszett kuka lehet? Esetleg a kuplunghidraulika is hibás lehet? (Tudom, hogy ránézés nélkül nehéz erre bármit mondani, de hátha tudtok valamit segíteni, hogy ne csesszem még jobban szét.)
A CLIP a Renault hivatalos számítógépes diagnosztikai műszere.
1. Rádugva a kocsira mozgatható a klíma motorjai. De egyébként a kártya bedugáskor is mozgatva vannak a motorok, úgy tudom. Ki voltam iktatva 3 napig az életből, de visszajöttem a túlvilágról.
Ezzel a programmal lehet megtanítni, konfigurálni az autót is, van e hátsó radar, el. kézifék stb.
Volt már márkaszervizbe, mondták, hogy a motor a hibás. Ott nem tudtak segíteni alkatrész hiánya miatt (még a régi fajta fűtést állító motor kell bele).
Találtam hozzávaló alkatrészt, megtaláltam a fűtést állító motort is.
Nem tudom mi az a CLIP. Ebben még tudsz segíteni? Ennyire még nem vágom. :D Ez valami autótól külön lévő tárgy, amire rákötöd a kis motort és meglátod, hogy megmozdul-e vagy az autóban van valami ilyen teszt lehetőség?
"Klímapanel ki-be" az kivételt és visszarakást jelent, vagy van valami ki-be kapcsoló gomb?
Közben találtam videót az elakadásjelzőhöz, elég csak a váltószoknyát kipattintani, és alá lehet nyúlni a gombnak. (Ez az!)
A tolatóradar elvileg a tolatólámpával van egy biztosítékon, szóval az működik, akkor a radar is menni fog, ha van benne egyáltalán vagy ha van akkor működik és csak be kell kötni. A csomagtartó szétbontás lesz szép...
Sziasztok! Óriási segítséget szeretnék kérni. Van egy 2006-os Renault Laguna ll járgányom. Sajnos beköltözött egy dög a csomagtartóba. Talán sikerült elriasztanom, mert hónapok óta nincs rágás nyoma sehol. De sajnos darabokra rágta a kárpit mögötti kábeleket. A jobb hátsó ülés felső részénél hátul. Nem működik a tolatóradar és folyamatosan jelez a légzsák. Pont a fejrésznél van légzsák, és a csatlakozón tőbe elrágta a vezetéket. Kb 20 cm-re is van egy másik csatlakozó, azon is eltünt a kábel. Mindegyikbe 1 barna és 1 kék vezeték megy. Hátulról jön egy 3 eres(barna,kék,fekete) vezeték. De most nem tudom, hogy melyik csatlakozóba megy a hátsó 3 eres kábel, és melyikbe megy az, ami elölről jön. Van esetleg valakinek valami rajza hozzá? Vagy esetleg valami fényképe? Köszönöm előre is. Szép hétvégét mindenkinek.
A donor járgányom 5-ös váltóval rendelkezik és még nem lett kiszedve,ezáltal a cső is rajta van.Helyileg Kápolnásnyéken.A "reg-es" e-mail már nem él,de telfonon elérsz 30/4766673 csak számkijelzéssel fogad (céges teló)
Sziasztok. Laguna2 1.9dci ötsebességes váltóval szerelt autóhoz keresek,kuplung hidraulikatömlőt,pontosabban a kinyomó csapágy csatlakozóját.Ez egy műanyag csatlakozó ,ami a légtelenítést végzi. A váltó kódja jr5 012, ez van 1.9-es Megan-ban, vagy 1.8 benzines Lagunában. Mellékelek fotókat az alkatrészről,és helyezkedéséről. Köszönettel: Laci
26 órája neked nem mond senki semmit. A kesztyűtartó kivétel jó. Akkor meglátod a fűtésállító motort. DE: CLIP. Azzal mozgathatók a motorok külön és kiderül jó e. Nálam a klímapanel ki-be segített, mikor nem ment egy motor. Egyébként Songo.
Helló! Vettem egy Renault Laguna II-t, még 2001 április gyártásút. Első autónak.
Sajnos a jobb oldali fűtést állító motor (keverőmotor) megadta magát, és nincs gyártott vagy utángyártott alkatrész. Ezért bontottat kell szereznem. Hol lehet szerezni Budapesten és környékén ilyet? Elvileg ez a cikkszám, ami kell: 7701206537
Van még több problémám is:
- nem működik a tolatóradar.
- az indítókulcs berakásnál a benzinmutató megmutatja mennyi van benne, és visszafekszik - a mutató működik a műszerfal tesztnél, a probléma a pumpánál lehet.
- az elakadásjelző kapcsoló elromlott, ki kéne cserélni.
Ezeket a munkákat egy villamosságis sem vállalta, "mert Renault". És a Renault márkaszerviz sem tudott már segíteni a fűtést állító motornál. Így nekem kell megcsinálnom. Vagy esetleg van tippetek, hogy kihez vigyem (Budapesten és környékén, esetleg Győr és környéke vagy Kaposvár és környéke)? Nyilván nem szándékozok rákölteni 100 ezreket egyébként.
Pár problémát szerintem meg tudok oldani, csak nem nagyon tudom, hogy mit kell szétszedni, hogy hozzáférjek.
- A tolatóradarnál elvileg csak nincs aktiválva a tolatóradar. szóval azt csak újra be kell kötni, esetleg a radarokat kicserélni. A váltónál nem tudom, hogy van-e kapcsoló. valakinek ötlete?
- Az elakadásjelzőhöz fel kell bontani a középen lévő műanyagot. nem tudom hogyan kell kipattintani. valakinek ötlet?
- A jobboldali fűtést állító motorhoz nem nagyon tudom, hogy hogyan férek hozzá. Talán a kesztyűtartón keresztül ki kell bontanom a polenszűrőt és a ventillátort. passz, arra valakinek ötlete szintén?
Na, ma meg volt a kicsi nap. Kézifék hiba. Reggel fagyott. Én is. És ráadásul a nejem ment volna, ha elengedte volna. Megint kézifék motor hiba. Pedig új. Mi a franc van? Visszaraktam télire.
Na ma volt a nagy nap. Megcsináltam az elektromos kéziféket. Tényleg szénbánya lett a motoron belül. Amit az Ebay-on vettem kis motort, teljesen jó hozzá. 10 000Ft. Mondjuk, a régi is jó, ha valami sürgős esethez kell, mert kimostam/szétszedtem/bezsíroztam/összeraktam, és van még benne szénkefe. A Clip nem hazudott.
50e korul van egy uj, tomitessel. Ami nincs venne, az a szivosor tomites. Illetve annak mindket oldalan van tomites, ga leveszed a hengerfejrol, tehat 8 karika kell. Porlasztocaucs ala uj alatet, menetrigzito a jelolt csavarokhoz, egy kis paszta a jelolt helyekre, valami zairtalanuto, mielott rateszed az uj tomitest/szilikont. A porlasztocsucs tetejen levo visszatero ag o gyuruje is tonkre szokott menni. Le kell venni a felso motortarto bakot is, kulonben nem jon le a fedel. Nem ket perces munka, ha magad csinálod. A pirlasztocsucs is lehet szivas, ha regota nem volt kiveve.