Keresés

Részletes keresés

RNZoli Creative Commons License 2017.07.07 0 0 26069

Hát hogy a viharba' ne kapná meg? :) A repülési terveket az EUROCONTROL országain belül mindenki látja, akinek a területét érinti. Vagy ha hirtelen kell módosítani, akkor koordinálnak az érintett szolgálatok. 

 

Előzmény: feketefelhoo (26067)
Bal Creative Commons License 2017.07.05 0 0 26068

A BUD gyakorlatban alkalmazott SID eljárásairól lehet valahonnan statisztikát szerezni?

 

Tehát kéne egy tábla, hogy adott időszakban hány gép repült BADOV3D-t, TORNO3X-et, stb ...

 

Jó lenne nem a flightradar playback-ről kivadászni.

feketefelhoo Creative Commons License 2017.06.20 0 0 26067

No akkor mi a helyzet vele? :)

 

https://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:PTom08/14.06.2017/08:33#fd=comment

 

A leírás szerint érvényes repülési terve volt. Ezt ilyenkor megkapja a magyar illetékes is ? FIC vagy HC vagy valaki ?

Előzmény: RNZoli (26055)
markodonat Creative Commons License 2017.06.18 0 0 26066

Köszönöm a válaszokat! :)

Előzmény: lborli (26065)
lborli Creative Commons License 2017.06.18 0 0 26065

retransmit

Előzmény: BJani (26064)
BJani Creative Commons License 2017.06.16 0 0 26064
Mind a kettő megy folyamatosan.
Előzmény: markodonat (26062)
lborli Creative Commons License 2017.06.16 0 0 26063

utóbbi

Előzmény: markodonat (26062)
markodonat Creative Commons License 2017.06.16 0 0 26062

Olyan kérdésem lenne, hogy jelenleg a 122.975, vagy a 129.700 az Approach "master" freki, azaz melyik az, amelyik kvázi 0-24 nyitva van?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.06.12 0 0 26061

Azért ez elég durva hiba. Mintha szuperponálták volna az útvonalra a pilóta EKG-ját.

Előzmény: BJani (26060)
BJani Creative Commons License 2017.06.12 0 1 26060

A problémát a fr24 multilaterálásának a számítási (vételi?) hibái adják, a gép valójában nyílegyenesen repült.

Előzmény: DAttis (26059)
DAttis Creative Commons License 2017.06.12 0 0 26059

Vajon miért ilyen az útvonala??

RNZoli Creative Commons License 2017.06.02 0 0 26058

Úgy sejtem hogy alapvetően a polgári légiirányítás (itt a Hungarocontrol) ír erről egy "esemény jelentést", amit továbbít a légijármű üzemeltetője (pl. a légitársaság) felé.

Ezt a légitársaság megkapja, lehet hogy közben a pilóták is adtak le erről egy igazolójelentést, a főpilóta meg összehasonlítja ezeket, elbeszélget az érintettekkel, megnézi hogy egyébként gyakran feljelentik-e valamelyiket (mondjuk zajcsökkentési eljárások megszegése miatt). Ha nincs ok az ismétlődéstől tartani akkor nincs para. Ha esetleg necces a dolog, akkor tréning, előléptes-megvonás, nagyon súlyos esetben (betelik a pohár) beszélgetés a szeméyzeti osztály vezetőjével. 

Előzmény: somi1955 (26056)
malazs Creative Commons License 2017.06.02 0 0 26057

A vadászok örülnének ha naponta 10 ilyen riasztásuk lenne ;-)

Előzmény: somi1955 (26056)
somi1955 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 26056

A renitens pilóta azért kap egy sárga lapot,vagy csak beintenek neki a vadászok?

Előzmény: BJani (26054)
RNZoli Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26055

Ha nem harsány allah-akbár kajabálással repülsz, és egyébként a civil papírjaid rendben vannak, akkor max. rádsóznak egy sima (légi)közlekedési szabálysértést 30 ezer jó magyar forintért.

Előzmény: feketefelhoo (26052)
BJani Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26054

A HM, ill. az adófizetők.

 

Amúgy kiképzési repülésként van elkönyvelve (tehát ennyivel kevesebb kiképzési repülésen kell részt vennie a végrehajtó pilótáknak), és szerény véleményem szerint többet is tanulnak egy ilyen elfogásból a vadászpilcsik, mint egy mezei gyakorló riasztás során.

Előzmény: somi1955 (26053)
somi1955 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26053

Ebben az esetben mik a szankciók? Ki fizeti a révészt?

 

 

http://index.hu/belfold/2017/05/31/gripen_boeing_riasztas/

feketefelhoo Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26052

Tehát amennyiben a felsoroltak hiányában valaki átrepül az tiltott határátlépésnek minősül, vagy valami ilyesmi ha jól gondolom. Mik a szankciók ? Feltéve, hogy elfogják

Előzmény: RNZoli (26047)
Ronai_Peter** Creative Commons License 2017.05.25 0 0 26051

Ez már 2002 környékén is ilyen volt az NL - DE határon, ahol akkoriban repültem.

Előzmény: RNZoli (26047)
Ronai_Peter** Creative Commons License 2017.05.25 0 0 26050

Csak tudnám, hogy a lengyel fiúk akkor pár éve, hogyan járták végig Európát (Magyarországot is érintve) 2 std jantarral? :-)

Előzmény: feketefelhoo (26046)
ViktorMike Creative Commons License 2017.05.25 0 0 26049

... meg az Ész, Lett, Litván, Lengyel, Német, Holland Belga, Luxenburgi,, Svájci, Olasz, Szlovén, Cseh és Szlovák.

Ha valakit kihagytam, elnézést. 

 

A lényeg, hogy szabályozzunk, mert akkor mi vagyonk akik szabályozhatnak.

 

Előzmény: RNZoli (26048)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26048

Tehát a lényeg, ami a sok szószaporítás közben elsikkadt: a magyar szabályozás szigorúbb határátlépés tekintetében, mint az osztrák. 

Előzmény: RNZoli (26047)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26047

Az osztrák AIP-ben jól látszik hogy ők a németek, svájciak, olaszok, szlovének, szlovákok felé igazából meglehetősen engedékenyek.  A reptervek nyitását és zárását veszik nagyon komolyan, de nincsen pl. jelentőpontokra korlátozott átjárás, sőt, vitorlázógépek nyugodtam jöhetnek-mehetnek a határon keresztül.  A nemzetközi reptér körül viszont szigorúbb a szabályozás mint idehaza, mert Echo osztályú légtér van Schwechat körül, azaz kell rádió és transzponder is. 

De az Alpokban lehet hogy úgy lófrál mindenki, ahogy akar.... :)

Előzmény: feketefelhoo (26046)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26046

Tehát nálunk (még) nem lehet vitorlával, siklóernyővel határon át repkedni, Mert ugye - főleg ernyőnél - elég nehéz mindhárom feltételt teljesíteni. Csak azért jutott ez eszembe, mert pl. az Alpokban keresztül kasul repkednek a határokon, és arra sem nagyon elterjedt a transzponder, szerintem reptervet se nagyon adnak le.

 

 

Előzmény: RNZoli (26042)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26045

Semmi, csak mellényomtam :)

Előzmény: baal (26041)
baal Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26044

köszi

akkor annyira no para, mert makkegészséges, nemrég volt full  kivizsgáláson, terheléses EKG-val együtt

lát, hall, fut, szuszog:-)

Előzmény: RNZoli (26043)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26043

Általános egészségi állapot, vérnyomás, EKG, hallás, látás stb.

Attól hogy nem repül, még nagy bajt okozhat, ha elájul a pult előtt váratlanul.

 

Előzmény: baal (26039)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26042

Triple affirm. AIP is your friend. Repterv jelentőponton (FIR határon) át EET-vel, rádiókapcsolat és transzponder. Ha nem schengeni, akkor csak határátkelőként üzemelő reptérrôl ugyanilyen reptérre a másik oldalon (Pl. horvátok).

 

Előzmény: feketefelhoo (26040)
baal Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26041

ennek mi köze a repülőorvosi vizsgálathoz?:-))

Előzmény: feketefelhoo (26040)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26040

BravoDelta hívja tornyot :

 

Kisgépek, vitorlák esetén milyen szabályok vonatkoznak ma Magyarországon a határ átrepülésére ? Repterv, transzponder, rádiókapcsolat kell-e ?

Előzmény: baal (26039)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!