Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Háferee Creative Commons License 2022.11.26 0 0 33837

Köszönöm a hozzászólást, ezek szerint a te esetedben mások a hibatünetek -nyilván a megoldás is más - mint az én esetemben. Nálad a műszer probléma nem párosult légzsák hibajelzéssel, nálam viszont nincs kilóméteróra hiba, viszont jelen volt egy időnkénti légzsák hibajelzés és egy állandósult fordulatszám késés.

A többieknél akiket említettem a műszerproblémák légzsák hibajalzéssel jártak együtt. 

Én továbbra is úgy okoskodom, hogy a légzsák hibajelzés és a fordulatszámmérő hibája nem ok-okozati összefüggés, hanem mindkettőt ugyanaz a jelenség váltotta ki. Én a rendszer extrém, lökésszerű feszültség esésére gondolok. Mivel a fordulatszámmérő megugrása és a légzsáklámpa első kigyulladása indítózásnál következett be, figyelmem jelenleg a több mint 6 éves akkumulátorom irányába fordult, még akkor is, ha egyébként nincs indítási nehézség.

Előzmény: recés (33836)
recés Creative Commons License 2022.11.25 0 0 33836

Hibás sebességérzékelés esetén a légzsák működtetését letiltja a rendszer, ilyenkor ezt jelzi a légzsák kontroll-lámpa. Nálad a km-óra jó értéket mutat, a fordulatszámmérő viszont nem, a két értéknek pedig szinkronban kellene lennie (egyik a másikból kiszámítható). Nem kizárt, hogy a hibakezelő algoritmus ezt is figyelembe veszi, mivel egy téves sebességmérésen alapuló téves légzsákindítás elég nagy galibát okozna.

Nálam a km-óra problémát a mutatót mozgató léptetőmotor hibája okozta, légzsák hiba nem is jelentkezett, mivel a sebességérzékelés rendben volt, csak a megjelenítés volt pontatlan.

A légzsáklámpa világíthat egyébként az övfeszítő miatt is - tipikus az ülés alatt lévő kábelcsatlakozás kontakhibája. Szintén gyakori a kormányoszlopnál lévő légzsák-átvezetőkábel szakadása. De lehet egyszerű biztosíték kontakhiba is, ennyi év után érdemes megmozgatni az összes biztosítékot (utastéri és motortéri biztosítékdoboz).

Persze mindez csak fotelszakértés, én egy hibakód-kiolvasással kezdeném. :)

Előzmény: Háferee (33835)
Háferee Creative Commons License 2022.11.24 0 0 33835

Még egy megjegyzés az előzőkhöz: Olvastam "zsekast, Petör, recés, firelto1" fórumtársaim hasonló tünetekkel járó gondjairól, de náluk a légzsák hibajelzés -ha jól értettem- a kilométeróra hibával párosult, és megoldásként "Petör" a sebességszenzor cseréjét ajánlotta. Nálam viszont a fordulatszámmérő kergült meg a légzsák hibajelzés időszakos ismétlődésével. A legfontosabb jelenleg, hogy megtaláljam, hogy mi okozza a jelenséget. Egyenlőre úgy gondolkodom, hogy ez semmiképpen nem  légzsák-rendszer hiba, hanem valami nagy feszültség esést okozó jelenség a rendszerben. Első helyen 6 éves akkumulátoromat veszem vizsgálat tárgyává, annál is inkább, mert a jelenség indítózás közben következett be.

Előzmény: Háferee (33834)
Háferee Creative Commons License 2022.11.23 0 0 33834

 Az autó 17 éves, 1.1-es benzines.  A gyújtás ráadása után 17 éven át mindig az történt, hogy –bár két légzsákos az autó-, kigyulladt a kormánylégzsák ellenőrző lámpa, majd rövid idő után elaludt. Az önteszt mindig így ment.

Néhány hete viszont a gyújtás ráadás után kigyulladt két légzsáklámpa -eddig a másikról nem is tudtam, hogy van-, és a motor beindulása után sem aludt el. Félreálltam, leállítottam a motort, majd újabb indítás. Rendben ment minden. Egy lámpa gyulladt ki, majd elaludt. Egy hétig minden rendben ment megint, majd két nappal ezelőtt a gyújtás ráadás után újra ég és nem alszik el a két légzsák lámpa de most a fordulatszámmérő felöl jött egy jól hallható kattanás, rándult egyet visszafelé a mutató  és beállt jóval a nulla alá. Azóta a mutató, bár látszólag normálisan mozog, kb. 500-al kevesebbet mutat a ténylegesnél, ez állandósult. (Alapjáratnál kb. 300, de gázadásra  elpörög 6000-ig is).

A légzsák teszt viszont legtöbbször az előírás szerint zajlik –egy lámpa ég, majd elalszik-, de időnként kigyullad a másik is, és ilyenkor égve is marad mindkettő, de a motor leállítása, majd újraindítása általában megszünteti ezt a hibát.

Megjegyzem, hogy a kilométeróra korrekten működik, és az autó is normálisan megy!!

 

Tekintettel arra, hogy korábban mások is tapasztalták ezt a furcsa jelenséget, amikor a fordulatszámmérő vagy kilométeróra hibás működését megelőzi a légzsák hibajelzés, kérem azokat  akik jutottak valamire a probléma megoldása terén, hogy osszák meg velem.

ntaicn Creative Commons License 2022.11.21 0 0 33833

Szerintetek az normális h lezártam a 206sw-t, aztán pár óra múlva odamegyek amikor már jegréteg keletkezett a szélvédőn és látom h be van kapcsolva a fedélzeti computer és világít pedig senki sem tette be a slusszkulcsot, h fordulhat elő ilyen?

Zolysys Creative Commons License 2022.11.20 0 0 33832

Kormánykapcsolt javítok Bp XIX ben

Előzmény: Szabov (33831)
Szabov Creative Commons License 2022.11.17 0 0 33831

Sziasztok!

 

Van itt olyan valaki, aki 206 CC elektromos javítását vállalja?

Kormány bajusz kapcsoló, 

Illetve az ablakemelő kapcsolóról lenne szó.

Utóbbi cseréje egyszerű, és meg is volt. Műkszik is....fordítva :) Amikor le kellene engedni, felmegyen...

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv!

 

Viktor

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.25 0 0 33830

Üdv mindenkinek.

Peugeot 206 2.0hdi menet közben leállt. Utána nem indult. Hidegindítóval pedig indul. Üzemanyag van. Mi lehet a hiba?

 Köszönöm

d_gabesz Creative Commons License 2022.10.22 0 0 33829

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e itt olyan szaki (vagy tudtok-e ajánlani), aki a tulajdonomban lévő, több éve nem használt autót működő- és forgalomképes állapotra tudna hozni. Most részleteket nem írnék csak dióhéjban annyit, hogy (automata) váltógonddal lett leparkolva anno. '99-es, 1.4 benzines fajta.

Előre is köszi bárminemű segítséget! 

Zolysys Creative Commons License 2022.10.20 0 1 33828

Bp XIX ben javítok óracsoportot

Előzmény: callops (33826)
trakisbandi Creative Commons License 2022.10.20 0 1 33827

Szia !

 

Elkopik, eltörik a mutatóknál a tengely .

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=158258834&t=9014519

 

Előzmény: callops (33826)
callops Creative Commons License 2022.10.19 0 0 33826

Sziasztok!

Újonnan vett használt Peugeot 206-osomnál jelentkezett az a probléma, hogy a sebességmérő (fordulatszám mutató és km/h mutató) alig mozdul, vagy fals adatot mutat. Kb. 50-nél kb. 30-nál áll a mutató, viszont inkább írnám le úgy, hogy alig mozdul. Ezzel kapcsolatban érdeklődnék, hogy miből adódhat ez a probléma, milyen okai lehetnek, mire kellene fókuszálni szereléskor, és hogy találok-e valahol ezzel kapcsolatban valami információt?

 

Előre is köszönöm! :)

attila0325 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 33825

Feltételezem a kihajtás melletti álló csapágyra gondolsz. Ahhoz még egy zsugorgyűrű is kell, ha cserélni akarod a csapágyat.

A régit le kell vágni, új csapágy rátesz, zsugorgyűrű megmelegít, gyorsan csapágyig ráhúz, majd megvárod, hogy kihűljön. Nyilván a féltengelyt ekkor függőlegesen célszerű befogni.

 

 

 

 

 

 

A csapágy talán ez lehet:

https://www.autoalkatreszonline24.hu/topran/2730344?gshp=1&gclid=CjwKCAjw7p6aBhBiEiwA83fGuuFYaU6IO2CJKwL4UQe5Osh9LUbpgHvhk-tkG06XbMUQzaS3ORvAOxoCeyEQAvD_BwE

 

Előzmény: sillage (33824)
sillage Creative Commons License 2022.10.13 0 0 33824

Szép napot mindenkinek!
1.4-es 2000 évjartu 206-os, a hosszú féltengelyen lévő csapágy mérete, száma kellene!
Elméletileg csak féltengellyel együtt van cikkszám. 

FeZ_ Creative Commons License 2022.10.08 0 0 33823

Szerintem abban csak MAP szenzor van, légtömegmérő nincsen. 

Előzmény: MoonCalf (33822)
MoonCalf Creative Commons License 2022.10.08 0 0 33822

A szívócsövön a pillangószelep után lesz, ez elvileg egy kombinált légtömeg- és hőmérsékletmérő szenzor.

Előzmény: Domi4o22 (33821)
Domi4o22 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 33821

Sziasztok, peugeot 206 1.4 16v kfu motorkódú autónál hol találom az levegő hőmérséklet szenzort 2005.

Köszönöm előre is. 

gyurma64p Creative Commons License 2022.09.05 0 0 33820

tanksapka                                                                                                                                                                                          Sziasztok!

 

Ennek a javitásához van javító készlet? Hol lehet kapni? 

 

 

attila0325 Creative Commons License 2022.08.21 0 1 33819

Nekem is volt egyszer ilyen problémám. FeZ_ olvtárs által írt gömbfejet és az összekötőt nézném meg először, 99% hogy az a baj.

Hiába vettem újat, nyilván a fix oldali gömbfej is jól meg volt már kopva. Én gyártottam komplett új rudazatot mindkét irányhoz, lecseréltem a gömböket is

és biztosítószeges faudi fejet tettem rá. Esztergáltam rozsdamentesből megfelelő hosszúságú darabokat, kontraanyával rá a két faudi fej, aztán kész.

Egyszerű menetes szárral is megoldható szerintem a dolog. Szépen bezsírozva összeraktam, precízebb lett a váltás, mint a gyári gumibetétes cuccokkal :-D

Ez akkor sem fog leugrani, ha majd 10 év múlva elkopik, max kicsit lötyög.

 

Ilyent tettem rá, ebből van többféle méret is:

 

FeZ_ Creative Commons License 2022.08.21 0 2 33818

Szerintem csak az egyik rudazat esett le a fejről. (bár hogy pontosan melyik váltóvezérlés van az autóban, ahhoz kellene az alvázszáma )

Ha tényleg a rudazat az oka, azt egyelőre kézzel vissza lehet akasztani, esetleg egy kis dróttal rögzíteni ideiglenesen, de legalább úgy használható, amíg új alkatrész meg nem lesz hozzá. 

 

Előzmény: Passzív befektető (33817)
Passzív befektető Creative Commons License 2022.08.20 0 0 33817

Üdvözlök Mindenkit!

 

A mai napon a sebességváltóm meghibásodott minden előjel nélkül, nincs meg a tartása, lazán lötyög mind2 irányba, csak 2-esbe és 3-asba lehet betenni, mi lehet a gond? Soha korábban nem volt váltóproblémája, 1.4 16V 2005 évjárat 2 éve van nálam.

FeZ_ Creative Commons License 2022.08.17 0 0 33816

"Hol találom a klíma relét?"

 

Szerintem vagy a BSI-ben lesz a reléje vagy  a BSM-ben. Meg kellene nézni a kapcsolást, de ahhoz alvázszám kell. 

 

Előzmény: CsintalanLászló (33815)
CsintalanLászló Creative Commons License 2022.08.17 0 0 33815

Sziasztok!  Sajnsos kevés idő volt foglalkozni a P206 klima problémával. Odáig jutottam hogy a klíma tekercsére feszültségett adok akkor az kattog, igy jónak gondolom. Korábban már írtam, hogy megfelelő gáznyomás van a rendszerben. Tisztelettel várom a további útba igazítást, Hol találom a klíma relét? Érdemes a kezelőpanelt vizsgálnom? Manuális, a klíma gombot benyomva led világít, kattanást nem hallok.

 

Köszönettel: Csintalan Laci

Előzmény: CsintalanLászló (33804)
Rihi11 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 33814

 Sziasztok!

 

Pár dologban kérnék segítséget. (2005 1.4 hdi)

 

1. Rádió vétel nagyon gyenge. Antenna pálcát cseréltem illetve a tető átvezetést megbontottam, és megpucoltam a sarut, de semmi javulás.

Van más amit érdemes megnézni vagy kimérni? ( gyári RD3 rádió)

 

2.  Gyanítom hogy az egy kulcs amit kaptam az autóhoz az a pótkulcs, igy csak kulccsal használom a központi zárat.

Hogy tudnám kideríteni hogy távirányítós központi zárra van-e , mert akkor rendelnék hozzá távirányítós kulcsot.

 

3. Az ajtóra néha nekem is az írja hogy nyitva, utángyártott, bontott  zárszerkezet vagy mi a bevált módszer ?

 

köszönöm

hungarianprosztó Creative Commons License 2022.07.23 0 0 33813

Tud abban segíteni valaki hogy az anyósülés oldali légzsák takaró műanyag burkolatot, amely a műszetfal része, Hogyan lehet lecserélni? 

recés Creative Commons License 2022.07.22 0 0 33812

Üdv!

Találtál rá megoldást?

Nekem a km-óra csinálja ezt néhány hete. Ha kézzel viszzatekerem a mutatót, akkor pár napig jó értéket mutat, de időnként - gyújtás ráadásakor - "újrakalibrálja" magát és lejjebb, a nulla alatt áll meg a mutató, működés közben pedig annyival kevesebbet mutat.

Előzmény: fireolto1 (33359)
hungarianprosztó Creative Commons License 2022.07.02 0 0 33811

Én nemrégiben kibintottam a klíma háttérvilégítás cseréje miatt az itteni egyébkén jó leírás alapján a kapcsolót,és sajnos csak elértem,hogy bér mostmár látom éjszaka is a gombokat,sajnos a kapcsolófokozatok" megadták magukat".De szerintem  relé az nem ott van.

Előzmény: CsintalanLászló (33804)
hungarianprosztó Creative Commons License 2022.07.02 0 0 33810

AZ ECOMODE az csak egy feature,ha a kocsiban állóhelyzerben gyújtás nélkül hagysz fogyasztókat(elsősorban autórádió,akkor egyidő múlva ekapcso az elektomos rendszer).A következő indítózásra ennek nem marad nyoma, a középonzol feliratán kívül.

Ott vagy más probléma van,vagy csak hatott a felirat,és érvényesül egy nem kivánt "placebohatás".  ;)

Előzmény: Domi4o22 (33798)
zsekazst Creative Commons License 2022.06.30 0 0 33809

Alvázszám utolsó 8 karaktere alapján tudok arra a járműre vonatkozó kapcsolási doksit, meg bármit!

 

 

Emailem ismert...

 

T

Előzmény: CsintalanLászló (33807)
zsekazst Creative Commons License 2022.06.30 0 0 33808

Szia,

 

 

Köszönöm!

 

 

Közben én is vettem bele újat, 1 hete benne van és azóta nem volt újabb hiba!

 

Nem sok km-t ment azóta, de eddig nem jelentkezett a probléma!

 

Majd azért szétkapom a régit, bele nézek, ha már hosszabb ideig jó az újjal.

 

T

Előzmény: Petör (33806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!