Köszönöm a hozzászólást, ezek szerint a te esetedben mások a hibatünetek -nyilván a megoldás is más - mint az én esetemben. Nálad a műszer probléma nem párosult légzsák hibajelzéssel, nálam viszont nincs kilóméteróra hiba, viszont jelen volt egy időnkénti légzsák hibajelzés és egy állandósult fordulatszám késés.
A többieknél akiket említettem a műszerproblémák légzsák hibajalzéssel jártak együtt.
Én továbbra is úgy okoskodom, hogy a légzsák hibajelzés és a fordulatszámmérő hibája nem ok-okozati összefüggés, hanem mindkettőt ugyanaz a jelenség váltotta ki. Én a rendszer extrém, lökésszerű feszültség esésére gondolok. Mivel a fordulatszámmérő megugrása és a légzsáklámpa első kigyulladása indítózásnál következett be, figyelmem jelenleg a több mint 6 éves akkumulátorom irányába fordult, még akkor is, ha egyébként nincs indítási nehézség.
Hibás sebességérzékelés esetén a légzsák működtetését letiltja a rendszer, ilyenkor ezt jelzi a légzsák kontroll-lámpa. Nálad a km-óra jó értéket mutat, a fordulatszámmérő viszont nem, a két értéknek pedig szinkronban kellene lennie (egyik a másikból kiszámítható). Nem kizárt, hogy a hibakezelő algoritmus ezt is figyelembe veszi, mivel egy téves sebességmérésen alapuló téves légzsákindítás elég nagy galibát okozna.
Nálam a km-óra problémát a mutatót mozgató léptetőmotor hibája okozta, légzsák hiba nem is jelentkezett, mivel a sebességérzékelés rendben volt, csak a megjelenítés volt pontatlan.
A légzsáklámpa világíthat egyébként az övfeszítő miatt is - tipikus az ülés alatt lévő kábelcsatlakozás kontakhibája. Szintén gyakori a kormányoszlopnál lévő légzsák-átvezetőkábel szakadása. De lehet egyszerű biztosíték kontakhiba is, ennyi év után érdemes megmozgatni az összes biztosítékot (utastéri és motortéri biztosítékdoboz).
Persze mindez csak fotelszakértés, én egy hibakód-kiolvasással kezdeném. :)
Még egy megjegyzés az előzőkhöz: Olvastam "zsekast, Petör, recés, firelto1" fórumtársaim hasonló tünetekkel járó gondjairól, de náluk a légzsák hibajelzés -ha jól értettem- a kilométeróra hibával párosult, és megoldásként "Petör" a sebességszenzor cseréjét ajánlotta. Nálam viszont a fordulatszámmérő kergült meg a légzsák hibajelzés időszakos ismétlődésével. A legfontosabb jelenleg, hogy megtaláljam, hogy mi okozza a jelenséget. Egyenlőre úgy gondolkodom, hogy ez semmiképpen nem légzsák-rendszer hiba, hanem valami nagy feszültség esést okozó jelenség a rendszerben. Első helyen 6 éves akkumulátoromat veszem vizsgálat tárgyává, annál is inkább, mert a jelenség indítózás közben következett be.
Az autó 17 éves, 1.1-es benzines. A gyújtás ráadása után 17 éven át mindig az történt, hogy bár két légzsákos az autó-, kigyulladt a kormánylégzsák ellenőrző lámpa, majd rövid idő után elaludt. Az önteszt mindig így ment.
Néhány hete viszont a gyújtás ráadás után kigyulladt két légzsáklámpa -eddig a másikról nem is tudtam, hogy van-, és a motor beindulása után sem aludt el. Félreálltam, leállítottam a motort, majd újabb indítás. Rendben ment minden. Egy lámpa gyulladt ki, majd elaludt. Egy hétig minden rendben ment megint, majd két nappal ezelőtt a gyújtás ráadás után újra ég és nem alszik el a két légzsák lámpa de most a fordulatszámmérő felöl jött egy jól hallható kattanás, rándult egyet visszafelé a mutató és beállt jóval a nulla alá. Azóta a mutató, bár látszólag normálisan mozog, kb. 500-al kevesebbet mutat a ténylegesnél, ez állandósult. (Alapjáratnál kb. 300, de gázadásra elpörög 6000-ig is).
A légzsák teszt viszont legtöbbször az előírás szerint zajlik egy lámpa ég, majd elalszik-, de időnként kigyullad a másik is, és ilyenkor égve is marad mindkettő, de a motor leállítása, majd újraindítása általában megszünteti ezt a hibát.
Megjegyzem, hogy a kilométeróra korrekten működik, és az autó is normálisan megy!!
Tekintettel arra, hogy korábban mások is tapasztalták ezt a furcsa jelenséget, amikor a fordulatszámmérő vagy kilométeróra hibás működését megelőzi a légzsák hibajelzés, kérem azokat akik jutottak valamire a probléma megoldása terén, hogy osszák meg velem.
Szerintetek az normális h lezártam a 206sw-t, aztán pár óra múlva odamegyek amikor már jegréteg keletkezett a szélvédőn és látom h be van kapcsolva a fedélzeti computer és világít pedig senki sem tette be a slusszkulcsot, h fordulhat elő ilyen?
Érdeklődnék, hogy van-e itt olyan szaki (vagy tudtok-e ajánlani), aki a tulajdonomban lévő, több éve nem használt autót működő- és forgalomképes állapotra tudna hozni. Most részleteket nem írnék csak dióhéjban annyit, hogy (automata) váltógonddal lett leparkolva anno. '99-es, 1.4 benzines fajta.
Újonnan vett használt Peugeot 206-osomnál jelentkezett az a probléma, hogy a sebességmérő (fordulatszám mutató és km/h mutató) alig mozdul, vagy fals adatot mutat. Kb. 50-nél kb. 30-nál áll a mutató, viszont inkább írnám le úgy, hogy alig mozdul. Ezzel kapcsolatban érdeklődnék, hogy miből adódhat ez a probléma, milyen okai lehetnek, mire kellene fókuszálni szereléskor, és hogy találok-e valahol ezzel kapcsolatban valami információt?
Feltételezem a kihajtás melletti álló csapágyra gondolsz. Ahhoz még egy zsugorgyűrű is kell, ha cserélni akarod a csapágyat.
A régit le kell vágni, új csapágy rátesz, zsugorgyűrű megmelegít, gyorsan csapágyig ráhúz, majd megvárod, hogy kihűljön. Nyilván a féltengelyt ekkor függőlegesen célszerű befogni.
Szép napot mindenkinek! 1.4-es 2000 évjartu 206-os, a hosszú féltengelyen lévő csapágy mérete, száma kellene! Elméletileg csak féltengellyel együtt van cikkszám.
Nekem is volt egyszer ilyen problémám. FeZ_ olvtárs által írt gömbfejet és az összekötőt nézném meg először, 99% hogy az a baj.
Hiába vettem újat, nyilván a fix oldali gömbfej is jól meg volt már kopva. Én gyártottam komplett új rudazatot mindkét irányhoz, lecseréltem a gömböket is
és biztosítószeges faudi fejet tettem rá. Esztergáltam rozsdamentesből megfelelő hosszúságú darabokat, kontraanyával rá a két faudi fej, aztán kész.
Egyszerű menetes szárral is megoldható szerintem a dolog. Szépen bezsírozva összeraktam, precízebb lett a váltás, mint a gyári gumibetétes cuccokkal :-D
Ez akkor sem fog leugrani, ha majd 10 év múlva elkopik, max kicsit lötyög.
Szerintem csak az egyik rudazat esett le a fejről. (bár hogy pontosan melyik váltóvezérlés van az autóban, ahhoz kellene az alvázszáma )
Ha tényleg a rudazat az oka, azt egyelőre kézzel vissza lehet akasztani, esetleg egy kis dróttal rögzíteni ideiglenesen, de legalább úgy használható, amíg új alkatrész meg nem lesz hozzá.
A mai napon a sebességváltóm meghibásodott minden előjel nélkül, nincs meg a tartása, lazán lötyög mind2 irányba, csak 2-esbe és 3-asba lehet betenni, mi lehet a gond? Soha korábban nem volt váltóproblémája, 1.4 16V 2005 évjárat 2 éve van nálam.
Sziasztok! Sajnsos kevés idő volt foglalkozni a P206 klima problémával. Odáig jutottam hogy a klíma tekercsére feszültségett adok akkor az kattog, igy jónak gondolom. Korábban már írtam, hogy megfelelő gáznyomás van a rendszerben. Tisztelettel várom a további útba igazítást, Hol találom a klíma relét? Érdemes a kezelőpanelt vizsgálnom? Manuális, a klíma gombot benyomva led világít, kattanást nem hallok.
Nekem a km-óra csinálja ezt néhány hete. Ha kézzel viszzatekerem a mutatót, akkor pár napig jó értéket mutat, de időnként - gyújtás ráadásakor - "újrakalibrálja" magát és lejjebb, a nulla alatt áll meg a mutató, működés közben pedig annyival kevesebbet mutat.
Én nemrégiben kibintottam a klíma háttérvilégítás cseréje miatt az itteni egyébkén jó leírás alapján a kapcsolót,és sajnos csak elértem,hogy bér mostmár látom éjszaka is a gombokat,sajnos a kapcsolófokozatok" megadták magukat".De szerintem relé az nem ott van.
AZ ECOMODE az csak egy feature,ha a kocsiban állóhelyzerben gyújtás nélkül hagysz fogyasztókat(elsősorban autórádió,akkor egyidő múlva ekapcso az elektomos rendszer).A következő indítózásra ennek nem marad nyoma, a középonzol feliratán kívül.
Ott vagy más probléma van,vagy csak hatott a felirat,és érvényesül egy nem kivánt "placebohatás". ;)