Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tailor13 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 639

Na akkor, a Seicento Sporting topicból folytatva.

Nem is a szerelés miatt, hanem inkább az elvégzendő karbantartások miatt érdekelne a részletes dokumentáció (szelephézagok, ilyesmi).

Nyomórudas motorral nem is láttam még 4x4-et, csak Fire motorral. Viszont Fire motoros kéziváltósat láttam egy csomót, mindenféle évjáratból. (Trieszt mellett dolgoztam két hónapot, de a Jolly ott is ritka, talán hármat ha láttam két hónap alatt. De Young és Hobby van bőven, Fire motorral is.)

Nem volt még olasz autóm, ezen kívül 123-as Mercedesem van, ahhoz minden van, így 30 év távlatából is.

Ez amúgy egy rendkívül ritka kivitel, gyárilag exportpéldány, normális alvázvédelemmel (így is rohad egy kicsit), állítólag harmad olyan gyorsan ment ennek a gyártósora, mint a polgári verzióké. Gyakorlatilag második tulajdonos vagyok, előttem pár évet családon belül volt, és a gyárból 98-ban megvásároló, első tulajtól sikerült megszerezni, jelentős 94 ezer km-rel. (most van benne 116 ezer)

no_holy_shit Creative Commons License 2016.08.07 0 0 638

Dot 4 kell bele

Ha melleöntöd akkor vizzel alaposan mosd le,mert kulonben lemarja a fenyezest.

Ne töltsd fel min föle mert valszin kopottak a fekbetetek. Uj fekbetettel magasabb lesz a szint

Előzmény: Mbopppp (636)
bunburnyák Creative Commons License 2016.08.07 0 0 637

ha a tartályban van még kevés,akkor nem kell légteleníteni. vegyél fékolajat,és csinálj egy próbát.cseppents egyet a tartályba,és nézd meg a reakciót.ha semmi színeződés az olaj felszínén,vagy a csepp beolvad az olajba,nem marad külön foltban a felszínen,akkor ugyan azon olaj van a tartályba.nyugodtan töltsd fel.pumpálj a pedállal párat,mielőtt elindulnál próbaútra. és feltétlen nézz az autó alá,hogy valahol nincs csöpögés,olajfolt.a fékolaj csak úgy nem tűnik el.jobb ha elviszed szerelőhöz megnézetni.

Előzmény: Mbopppp (636)
Mbopppp Creative Commons License 2016.08.06 0 0 636

Üdv!

2004 es pandámban kigyulladt a "fék" lámpa a műszerfalon.

Lecsavartam a fékfolyadék tartályt, és nem nagyon látom a szintet. Mit öntsek bele? Keverhető minden estben amit veszek azzal ami benne van? Légteleníteni kell?

Üdv L

 

bunburnyák Creative Commons License 2016.08.06 0 0 635

az izzótartó bajonett záras.elfordítva tudod kihúzni az órából.

Előzmény: bunburnyák (634)
bunburnyák Creative Commons License 2016.08.06 0 0 634

kiszeded az órát,vagy a spirál kitekerése után csak magad felé döntöd,és az óra nyák fólián,az óra felső síkjában van 2 kis fekete vagy szürke pár milliméteres kupak szerűség.(természetesen az óra hátulján)az tartalmazza az izzókat,amit csak kihúzol belőlük.

ha mind a kettő jó,akkor kontakt hiba is lehet.

 

jó tanács: cseréld ledes izzóra.autósboltban kb 500ft a kettő.sokkal szebben világít,és nem melegíti az izzó hője a nyákfóliát.

Előzmény: jokalaci (630)
tailor13 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 633

Üdv!

Van a családban egy 98-as kocka Panda, 900-as injektoros motorral, 115 ezer km-rel, és néha kinyomja a 30A-es biztit a jobbos tornyon, a motortérben, továbbá ilyenkor a műszerfalon az injektor ellenőrző lámpa, és az autó megáll, mint a szög.

Mivel az autót többen használjuk, nem tudom pontosan, milyen körülmények között jelentkezett a tünet, olyasmit mondtak, hogy dugóban, meg emelkedőn. Én mentem vele 10 ezer km-t, nekem nem csinálta, pedig volt dugó is, emelkedő is, meg minden egyéb.

Több szervizútmutató átolvasása után arra jutottam, hogy a bizti (és a mellette lévő relé, kétszer az is összeégett) az injektort és az AC-t táplálja. Amikor megy, akkor hibátlan, jól indul, jól megy önmagához képest, nem eszik sokat (Bp-agglomerációs viszonylatban sem mértem 6 liter felett).

Van valakinek bármi ötlete, hogy merre induljak a kereséssel? Legutóbb Horvátországban állt meg, odamentünk, másik bizti be, és hazajött zokszó nélkül...

Köszönöm a segítséget előre is.

Froot Creative Commons License 2016.07.07 0 0 632

Sziasztok!

 

A 2009-es Fiat Pandám jobb oldali elektromos ablakemelője elromlott.

Van egy tökéletes videó a youtube-on, hogy mi is a hiba. Megakad és kerregő hangot ad.

Tudtok segíteni, hogy ez javítható (ha igen kb. mennyiért), vagy csak a csere segít rajta?

Köszi!

 

 

Poti85 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 631

Üdv Pandások!

Tervezem 2003 évjárat utáni Panda vásárlását, benzineset szeretnék venni. Tudnátok adni pár tanácsot mire célszerű figyelni ennél a modellnél? Van-e esetleg vmilyen típushibája?

Rozsda mennyire szereti, hol szokott általában rozsdásodni? Alvázvédelme a 2003 utáni Pandáknak már megfelelő? Igazából a rozsdától tartok leginkább, nem tudom, hogy mennyire hajlamosak a rozsdásodásra.

Köszönöm szépen!

jokalaci Creative Commons License 2016.04.27 0 0 630

Üdv!Pandások.Új vagyok a lapon,84-es 900-as Pandával,ismerkedünk egymással.Cseréltem,nekem már elég egy ekkora autó.Amúgy amit lehetett összeböngésztem róla,leírásokat,fotókat,videókat,stb.Van rajta mit igazítgatni,de semmi gond,igazak a leírások,egyszerű kis szerkezet.-Ennek ellenére itt-ott előjön kisebb igazítani való,megoldom.-Szégyen ide,szégyen oda,a kilóméteróra világítása nem működik.Mióta hozzám került szinte minden elkektromos szerkezete rendeltetésszerűen működik(egyszerű vezetékezésű )túlbonyolított villamos ketyerék nélkül.De a kilóméteróra megvilágítását nem találom!-Tudna valaki ebben tanácsot adni,hogy merre tapogatózzak?-Évekkel ezelőtt találkoztam egy olyan megoldással,ahol egy szem izzó volt a műszerfalban és kis fémtükörrel terelgették a fényt a megfelelő helyre!Nem volt semmi!Ha jól emlékszem valamilyen kis Peugeot (800-850-es lehetett).-Ami a Pandát illeti,tényleg egyszerű mint egy faék,kicsit fapados,elég hangos,de mindene megvan aminek lenni kell!Jól indul,jól megy,keveset iszik el lehet férni benne,stb.Ha tud valaki segíteni,megköszönöm!Jó pihenést,minden jót! Joókalaci

rocknrolla Creative Commons License 2016.02.24 0 0 629

Sziasztok!

 

Egy 2006-os 1.3 mjet pandám van és mostanában elég fura dolgokat művel. Egyik nap munka vége után beültem, beinídtottam, egyesbe tettem és amikor gázt adtam neki, nem emelkedett a fordulatszám. Leállítottam, újra beindítottam, akkor se. Nagy nehezen a 4. újraindításra elkezdett reagálni a gázra, de még 1x újra kellett indítanom, akkor már felpörgött a motor rendesen és haza tudtam menni. 

 

Olyat is csinál, hogy megyek kb. 80 km/h-val és ugyanígy nem reagál semmit se gázadásra, vagy reagál, de szaggatva. Vagyis hol veszi a gázadást, hol nem. 

 

Van itt olyan, aki tapasztalt már hasonlókat vele? Mi lett a megoldás?

 

 

Bubinko Creative Commons License 2016.02.11 0 0 628

Ő lenne az én járgányom...

 

lampas75 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 627

Sziasztok!

 

Panda 4*4 1989 évjárat javítási kézikönyvet keresek!

 

Köszi!

zodes Creative Commons License 2016.01.18 0 0 626

Szia! Ilyen nekem is volt. Ha felnyitod a motorháztetőt a szélvédőnél van egy csatorna, ahová a víz folyik le és onnan középre (ha jól emlékszem), majd egy lyukon keresztül az útra. Na ez a lyuk volt nálam levéllel eltömődve, ezért jött be a víz.

Előzmény: dsugi (603)
lisalisa1 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 625

kÜLD RÓLA KÉPEKET PRIVIBEN ILL. ÁRAT IS MONDJ,NEKEM NEM MEGY.....kÖSZÖNÖM.

Előzmény: no_holy_shit (624)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.11.30 0 0 624

nem kaptam semmit

Előzmény: lisalisa1 (623)
lisalisa1 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 623

PÜ ment..

 

THX

Előzmény: no_holy_shit (622)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.11.29 0 0 622

en vennek egy szimpla DIN atalakitot es beraknek egy mp3-s fejegyseget...

 

de ha leirod (akar privatba) h mi a realis ar akko rlehet hogy kikapom a radiot es megkapod es berakok en egy mp3-s fejegyseget

Előzmény: lisalisa1 (621)
lisalisa1 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 621

Sziasztok!

 

2006-os 1.3 mjet 51kW Pandába keresek cd- rádiót, kóddal reális áron...

 

Előre is thx.........

bunburnyák Creative Commons License 2015.11.02 0 0 620

szia.

 900cm3-vel előzgetni nem kell. de a torinoi motornak nagyon kellemes duruzsoló hangja van.90-100 az utazója,amit stabilan tud tartani.gyorsabban nem érdemes erőltetni szerintem.ezekről a motorokról csak jót hallottam.ha kíméli az ember,kibír annyit mint egy merci motor.subito.it-n néztem a torinoi motoros kockák drágábbak mint a 2-s panda.van sima 900-s motorral a 90-s évjáratból 4500 ercsiért.azt hittem a szék mellé ülök.

a lökösön láttam már ott ködlámpákat beszerelve.lemez nincs mögötte,látni a gumit.valójában ha ködlámpát oda szereli be az ember,akkor a gumi pont arra veri a vizet.viszont a holland panda klub fórumán láttam fröccsöntött műanyag kerékjárat bélést ami ezt orvosolja.na meg a rohadást.

a padló, gumi.amit komfortosabbá tettem szőnyeggel.ellenben van előnye,mert egy vizes ronggyal porszívózás után szépen ki lehet takarítani.

 

Előzmény: R. Scherbotsky (619)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2015.11.02 0 0 619

Wow, igazán szép lett. Ha egy hirdetésben látnám ezeket a képeket, simán a kínálat tetejére áraznám be az autódat. Fura, hogy csak most, a képeidet nézve tűnt fel, hogy a Panda első lökhárítója a két sarkánál, középmagasságban réselve van. Vajon mi lehet az oka?

Jól látom, hogy az eredeti padlókárpit gumiból van? Valamiért azt hittem, ezek a szériavégi autók már mind szövetes padlókárpittal készültek.

De a leginkább az érdekel, mire elég a 900-as motor a kisautóban? Könnyen tartható vele a forgalom tempója, vagy érdemesebb szerinted inkább az 1.1-est venni? A régebbi motort termikusan jobban sikerültnek tartom, nekem úgy tűnik, azok ritkábban lesznek hengerfejesek, meg valamiért autentikusabbnak is érzem a Pandához, mint a hengerenkénti injektoros Fire-t.

(Küldtem mailt a megadott címre.)

bunburnyák Creative Commons License 2015.11.01 0 0 618

Legyél szíves küld el a puskamániás kukac citromélespont húúúra az elérhetőséged.

Előzmény: R. Scherbotsky (615)
bunburnyák Creative Commons License 2015.11.01 0 0 617

Üdv

frissen mosva a kicsike.

az új lámpákat még be kell állíttatni,de hétvégén nincs szerviz.

következő hétvégén benézek pár bontóba,hátha akad itt tetősín.

bunburnyák Creative Commons License 2015.11.01 0 0 616

R. Scherbotsky Creative Commons License 2015.10.29 0 0 615

Komoly lendülettel kezdtél hozzá a kisautó rendberakásához, és ahogy látom, eltökéltségben és kalandvágyban sincs hiány... olvastam néhány sztorit olyanoktól, akik 900-as Pandával szaladtak ki Norvégia-külsőre, én a magam részéről asszem már túl öreg vagyok az ilyen kalandokhoz.

Mielőtt belefogsz az átépítésbe, szerintem kérdezz rá a közlekedésfelügyeletnél, mit szólnak hozzá, nehogy a következő műszakin érjen meglepetés. Rémlik, hogy a holland Panda-fórumon van olyan, akinek Panda 34-ből épített 4x4-ese van/volt, meg rémlik egy srác összkerekesre épített Marbellával is, de fontos tudni, hogy a fődarabok átépítését illetően sokkal lazább szabályok vonatkoznak az 1997 december 31. előtt forgalomba helyezett autókra, mint a későbbiekre (egy egyszerű műszaki szemlével hivatalosan is bejegyeztethető pl. típusidegen motorcsere is, így lett az egyik fórumos srácnak full legálisan, papírozva Uno Turbo-motoros a ’95-ös 900-as Pandája).

Az megvan neked, hogy Carlos Sainz annak idején egy Gruppe 2-es Pandában kezdte a ralis karrierjét?

A kerekeken egyébként, amiket lentebb említettem, téli gumik vannak, a profiljuk is egész jó még, és mivel nagyon valószínűtlen, hogy az elkövetkező hónapok során megérkezne a házhoz az a kis Fiat, amire félretettem őket, elképzelhető módon tudom őket nélkülözni valamivel hosszabb időre is.

Előzmény: bunburnyák (614)
bunburnyák Creative Commons License 2015.10.27 0 0 614

kiváncsivá tettél gumi ügyben. bár most téli gumi a fontos,mert decemberben haza látogatnék,a sógoroknál meg kötelező.költöttem kicsit a panduszra. új zárható tanksapka,új elsőlámpák,fehér indexbúrával,ledes nappali menetfény,olaj,szűrő,légszűrő,gyertyák,fagyálló,féktárcsa szett betétekkel,szőnyegek.

ki lett takarítva alaposan.felnik újrafújva ezüstre. mire belekerülnek az új alkatrészek,elég frankó kis masina lesz.

tervbe van a hőfokmérő,a tetősin,oldalcsíkok.

otthon van egy terepes, kasznihalál betegségben.annak a futóművét,váltóját kapná meg.

de ahhoz még be kell szereznem új rugókat,meg új lengéscsillapítókat,és egy új kuplungtárcsát.

ha már szétszedjük,az se maradjon ki.

 

ha bekerülnek a lámpák,teszek fel képeket.

Előzmény: R. Scherbotsky (613)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2015.10.27 0 0 613

Ha a Pandás SG fórum kocka Pandás szekciójára gondolsz, az gyakorlatilag kihalt. Pár éve valamelyik magyar autós site-on bemutattak egy fekete 770-es Fire-t, asszem abba a cikkbe be volt linkelve egy kocka Pandás magyar Facebook-csoport maroknyi létszámú tagsággal, de már sem a cikket, sem a csoportot nem találom.

A holland Panda klub viszont márciustól októberig havi rendszerességel tart összejöveteleket, néhány hete volt a szezonzáró találkozójuk. A fórumon is folyamatosan jelen vannak, van saját shop-juk is Panda klubos matricával, kitűzővel meg ilyesmikkel.

Múlt pénteken volt a MP-on egy szériavégi, 2001-es 4x4 Limburgben - ez olyan ritka, hogy szinte arannyal kell érte fizetni, mert a pénz már nem is elég jó. Amiket eddig láttam, azokért legalább 3 guriga körül kértek, ehhez képest ennek az autónak 1000 euró volt az ára, és a leírás szerint jó állapotban is volt - másnapra el is tűnt a hirdetés. Lejjebb kérdezted a "terepes futóművet" - nem tudom, pontosan mit értettél ez alatt, a 4x4-es Pandák hátsó futóműve merev hidas, laprugós volt, a a hajtással együtt építhetők át a sima elsőkerekesek alá, ha nagyon kell, de már a szétrohadt kasznis potenciális donorok is kiveszőben vannak.

Egy ilyen Young (=alap) kivitelű autónak a 'tuningolását' én a gyári extrák beépítésével kezdeném: nyitható hátsó ablak, vízhőfokmérő, a vastagabb fajta oldalsó védőcsík (ha be lehet még szerezni).

Van egy szett újabb típusú Panda felnim 165/65 gumikkal, ezek egy collal szélesebbek és ~1,5 cm-rel kisebb a süllyesztésük (kb. 3 centivel kerül velük kijjebb a kerék külső síkja), elég szigorúan néz ki velük a kisautó. Eladni nem akarom, de ha szeretnéd megnézni, hogy állnak a kocsidon, egy próbakör erejéig szívesen kölcsönadom őket.

Előzmény: bunburnyák (612)
bunburnyák Creative Commons License 2015.10.26 0 0 612

üdv.

találtam magyar panda klubbot,de elég hullaszag van.

 

Előzmény: R. Scherbotsky (611)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2015.10.23 0 0 611

Ha 500 euróért tényleg jót tudtál venni, akkor nagyon ügyes vagy/nagy szerencséd volt. Tetszik a színe, mármint hogy egyáltalán van neki – nem is értem, hogy voltak képesek ezt a kisautót annyian feketében meg ezüstszürkében megvenni.

Az alább leírtakat (bontó, klub) mind Hollandiára értettem – Magyarországon csak nagyon keveseket érdekel ez a típus, nemigen foglalkoznak vele. Ha nem beszéled a nyelvet, akkor persze nehezített pálya, de azért nem lehetetlen. A Panda már a gyártásának az ideje alatt kultautó lett Nyugat-Európában – ez volt az ő Trabantjuk 23 éven keresztül. A gyártás 2003-ban fejeződött be, de a legtöbb országban már a Cinquecento forgalmazásának a megkezdése után kivették a kínálatból, csak ott maradt elérhető, ahol erős a kisautók piaca – Hollandiában végig kapható volt. A 900-as motorral 2001-ben gyártották utoljára, utána az Euro3-as kibocsátási norma életbe lépése miatt már csak az 1.1-es Fire-motorral készült még két évig. Az alkatrészek –most még– fillérekért kaphatóak, szerelni is simán lehet őket vésővel-kalapáccsal.

A 100 eurós kategóriában nem látok fantáziát, ezek legfeljebb alkatrésznek jók, szitává vannak rohadva, a lakatosmunka meg iszonyú drága. Épp ez az oka annak, hogy rohamtempóban tűnnek el az utakról, 2-3 éve még a Marktplaats-on is lapátolni lehetett őket, most gyakran csak egy tucatnyi van fenn, és a nagy része annak is felejtős állapotú. A mostani kínálatból a leginkább az Pro Auto-s 2002-es világoszöld tetszik, ha érdekel, rá tudsz keresni. Én is hobbiautónak/családi tartalékautónak venném, szeretem a karakteres autókat és eléggé rá is vagyok kattanva az olasz kiskocsikra.

Közmegegyezés szerint a Panda egyenes ági örököse a 60-as évek legendás kisautóinak (2CV, Renault 4 stb.). nincs kétségem afelől, hogy a szép darabok ára belátható időn belül emelkedni kezd. Most még kis utánajárással össze lehet szedni a szépeket is bohóc áron, ha lenne egy hangárom, tuti beállítanék néhány darabot befektetésképpen.

bunburnyák Creative Commons License 2015.10.22 0 0 610

bocs hogy ennyit fecsegek,de sosem volt pandám,2. napja van.semmit nem tudok a pandákról,csak azt hogy már régóta tetszett az egyszerűsége.(T.I.R. sorozatból.az sem most ment a tv-ben) most úgy állok,hogy megengedhetek magamnak egy második,vagy hobbi autót.és összejött.

 

van magyar panda fan club? hol találom?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!