én is tegnap lepődtem meg, mikor retur jegyet akartam kérni(aztán megkérdezték mikor jövök visszafele)hát nem tudtam megmondani igy nem vettem retur jegyet ,szerintem ez hulyeség.
(meg kell mondani kb.4óra időintervallumban mikor jövök vissza-ez szerintem hülyeség-főleg ha több dolgot akarok elintézni lehet hogy 2óra alatt lehet hogy 7óra alatt végzek...)
Örülök neki, hogy több újság is írt a 100 km alatti menetjegyek érvényességi tartamának változásáról (origo, index). Az utazóközönség jelentős része így időben értesült a változásról.
A jegykiadó rendszerben akadnak még javítandó apró hibák.
Ezt a jegyet nem én vettem, de érdemes megnézni a kiállítási és az érvényességi dátumokat.
Menetjegy kiadásának dátuma: 2018. 12. 9. 4:41
Érvényesség: 2018. 12 9. 0:00 - 4:00
A jegykiadó rendszer még nincs a topon, ilyen esetben csak a jegyvizsgáló jófejségén múlik, hogy pótdíjaz e vagy sem.
- Nyugati (bez.) - Palota (bez.) lassúmenetek miatt +2-3 perc
- előttes vonat nem halad, késve indult, keresztbejárat stb. +akármennyi
- ehhez jön még csúcsban az utascsere
- mínusz a minimális tartalékidő, és a menetdinamika (kapaszkodni tessék!)
Ebből adódik, hogy mondjuk csúcson kívül, Flirt vagy Traxx esetén általában tartható a mostani szűkített menetrend is, (a lassújelekből Palotáig összeszedett késés is behozható), illetve a másik véglet csúcsban, taknyos időben, eleve +1-2-vel indulva, egy-két bekapott vörössel, és máris megvan a +10, minden extra havária nélkül.
Gyakorlatban a csúcs is megúszható 5 percen belüli késéssel, ha minden jól megy.
Átnéztem a mai Bp Nyugati - Vác útvonalon közlekedő vonatok késéseit az elvirán. A hozzászóló nem írt le butaságokat. Főképp a 16:00 és 18:00 között induló "munkás" vonatok szedtek össze tíz perc késést. Szerintem ez a késés a sok utas miatt alakul ki, ötven embernek több időbe telik leszállni mint ötnek. Véleményem szerint ebben az időszakban induló vonatok menetidejét tíz perccel hosszabbnak kellene feltüntetni a menetrendben.
2226 - 10 perc késés 2256 - 10 perc késés 2456 - 10 perc késés 272 - 10 perc késés 2476 - 13 perc késés 2286 - 10 perc késés
Tisztelt MÁV az S70-es személy vonat Budapest Nyugati felől Vác felé minden nap 5-20 percet késik, ez idő alatt a diákok elkésnek az iskolából és nem kapnak igazolást, öreg nenik es bácsik fagynak szét , kisgyerekekből lesz jégkocka...
Kérem szépen akkor érkezzen a vonat, amikor kell neki vagy küldjenek kevesebbet de az legyen fix.
Tehát ha ott vagy mint valamilyen alsóbb vezető, akinek van munkáltatói jogköre, de közben meg óriási létszámhiánya és sok-sok túlórája, te sem tudod, hogy mit kéne csinálni. (Mert szerintem nem tudja.)
És miért is nem jött a jv egy 100 km-es úton? Lett volna legalább egy órája, de inkább kettő...
Akkor most az utasokat kell szívatni, mert a jv nem tette a dolgát?
Amúgy meg egy kis odafigyeléssel ki lehetne szűrni (abból kiindulva, hogy az utasok jelentős része közvetlenül az indulás előtt veszi meg a jegyét), hogy melyik jv nem dolgozik rendesen.
Mondjuk igazad is lehetne, de én megváltok egy menettérti jegyet 100 kilométerre oda útban nem jön a jegyvizsgáló,logikus hogy visszaútra nem használom fel ezt a jegyet hanem veszek egy másik egy útra szoló jegyet,a másikat meg visszaváltom a kiindulási állomáson,így is féláron utaztam!
"És egy budapesti bevásárlás, ügyintézés időtartamát nem lehet pontosan kiszámolni."
Így aztán épp az ütemes menetrend lényege veszik el. Ezentúl nem a menetrendhez kell igazítani az életünket, hanem a visszaúti menetjegy érvénytartamához. Vagy marad a délutáni sorbanállás. Néha elvetődöm a Nyugatiba, és megdöbbenek a váci oldal automatái előtti sorokon. Ahhoz képest a Déli nyugodt hely.
A főfórumba tegnap írtakat beteszem ide is, hátha olvassá odafönt is:
Ezt nagyon egyszerűen ki lehetett volna védeni, a menettérti jegyet menettértiként kiadva.
Tudom, hogy 100km alatt (jelenleg, ideiglenesen) nem értelmezett a fogalom, illetve két darab egyútiként adja ki a rendszer. De az automatánál most is kiválasztható a menettérti jellegű utazás.
Ehhez annyi lenne szükséges, hogy menettérti utazás kiválasztásakor összefüggésbe kellene hozni a két jegyet, de legalább a vissza irányú részre rávezetni, hogy tartozik a ...sz. menetjegyhez. Ekkor a visszaúti rész érvénytartama lehetne a tárgynap 23:59 perc.
A START nem veszítene, mert:
- az odaúti részre élne a 4 órás korlátozás
- a visszaúti részt csak a kiindulási állomáson lehet visszaváltani. Vagyis hiába lenne érvényes a nap hátralevő részében, kezeletlen felhasználás után visszaválthatatlanná válna.
Ezzel még együtt tudnék élni, hiszen az odaút megkezdésére nyitva álló 4 órás intervallumot el tudom fogadni. A visszaútnál pedig megmaradna a választás szabadsága. Ha már ütemes menetrend van...
2. Vajon a kallert mi akadályozta meg, hogy Budapesttől Velencéig végigjárja a szerelvényt?
És még mielőtt...: naponta ingázom Veresegyház és Nyugati között. Átlag 3-4 esetből 1-szer az 50-60 perc utazási idő alatt nem jön a jv., pedig ott van a szerelvényben, és ne mondja senki, hogy a flirt-ön ennyi idő alatt nem lehet végigérni.
Szóval megint az utasokat szívatják, ahelyett, hogy megnéznék, milyen időszakban és mely vonalakra jellemző a jegyvisszaváltás, és ott erősítenék az ellenőrzést. A Nyugati peronnál levő automatáknál sokszor áll hosszú sor, úgyhogy nem lesz ez egy nagy öröm az utasoknak. És egy budapesti bevásárlás, ügyintézés időtartamát nem lehet pontosan kiszámolni.
Ja, ma reggel sem jött a kaller, de nem írok vonatszámot, mert tudom, én lennék a rohadék...
No offense, de napi szinten vonatozok: egy szerelvényen nem láttam kiplakátolva, egyszer nem mondták be hangosba. Valóban igaz, a honlapon el lehetett olvasni, de nem valószínű, hogy az utasok nagy része a vasúttársaság honlapján szörfözget naphosszat. Szeptember 22-én küldtem nekik levelet, annyit nem válaszoltak azóta, hogy fapapucs. Legalább annyit illett volna, hogy 'köszönjük, hogy véleményét megosztotta velünk'. Nem érdekli őket, mit gondol az utas. Egyáltalán.
Amit írsz (hogy visszaváltják a jegyet), abban igazad van. Ez szvsz társadalmi probléma, aminek nagyrészt politikai okai vannak, így nem ide tartozik.
E megoldásnál kevésbé drasztikusabb például az lehetne, ha csak a visszaválthatóságot korlátoznák, nem a utazási érvényességet. De másnak biztos van jobb ötlete. Szívesen olvasnám, hátha közösen ki tudnánk találni valami jó megoldást.
Hogy a jegyes vásárlók ELŐRE értesülhessenek erről a változásró,l a változás bevezetését megelőző jegyvásárlásaik során, és ne 9-én reggel kelljen mindenkinek elmagyarázni, meg megvárni, míg megszüli, hogy mikor is menne majd haza, vagy mig eldönti, hogy most vesz jegyet hazaútra, vagy majd visszafele. Én kíváncsian várom, mekkora sorok lesznek ebből az első héten mondjuk.
Persze hogy 100 km alatt nincs retur jegy !! De oda vissza megveszi amink az érvénytartama aznap 23.59 óra Lemegy Peströl Velencére fürdeni este jön haza és oda álla az ablakhoz hogy nem utazott el! Viszont a feje meg lángol ugy le van égve...