A fogyasztás jelentős részét a magasabb sebességnél fellépő légellenállás okozza, illetve a hidegüzem. Nekem volt nemrég egy osztrák etap offos dízellel hegyek között, 60-90 közötti tempóval 5 literes fogyim lett, normál pálya tempónál 6-6,3 körül eszik a gép
Az sem mindegy, mennyire pörgeti az ember, mennyit kapcsolgat.Én ugye vittem a családot, nézelődtünk, nem volt sietés.
A hétvégén beleraktam a kocsiba 800 km-t. Ebből 3-400 km arról szólt, hogy kb 400 m-ről felmentem 2000 m fölé és vissza, ezt megcsináltam kétszer ezalatt. Felfele volt ahol vissza kellett kapcsolnom egyesbe, de kifele ritka volt a harmadik fokozat. Az út kb felénél tankoltam, majd mikor hazaértem megint. Mind a két tankolás az eddigi rekord alacsony fogyasztást mutat, alig 8 liter / 100km fölött. Eddig a 9 literes fogyasztás is ritka volt mint a fehér holló, az alá meg soha nem jött le. Az olaj 10,000 km-es, most a héten fogom lecserélni, ugyanígy a szűrők is. Honnan jött az alacsony fogyasztás? Lehet nem tapostam annyira, de fogyasztás szempontjából rohadt kedvezőtlen útvonalról beszélünk. Ha túl sok a levegő amit kapt itt ahol használom, én ledugom a szívócső felét, hogy érezze magát a hegyekben, ha ez kell neki.
Az olaj meg a szűrők cseréje bárki által kivitelezhető, magadnak is meg tudod oldani alig pár szerszámmal. A gyertyacsere (SG-nél van saját tapasztalatom) sem igényel se speciális műhelyt, se plusz szaktudást, se extra szerszámokat, de előny ha kicsi a kezed, türelmes vagy és kéznél van egy telefon amin youtube-n megnézed hogyan kell. A műhelyeknek nem a kedvence a gyertyacsere, legalábbis errefele, azért kellett magam megoldjam.
Vastag fecskendő kellene hozzá, ami nagy lyukat hagyna szerintem. Nincs ott valami szegély, akár műanyag burkolat alatt? Esetleg valami közeli képet tudnál lőni?
Most van az olaj- meg mindenszûrô cserének is az ideje. Elôhalásztam a kézikönyvét és a megszokott 5w30 mellett ugyanolyan hômérsékleti tartományra 0w20 is fel van tûntetve. Van aki próbálta már mindkettôt?
Hátul a csomagtérben a tetőböl lejön még egy bíztonsági öv, ami egy kidudorodásban van. Annak a kidudorodásnak az oldalán a tetőkárpit ragsztása egy kb 2x5 cm-es részen elvált. Mit tudok ezzel kezdeni, hogy visszaragasszam vagy minimum ne jöjjön le jobban? Nagyon nem látszik, de nem akarom, hogy az egész lejöjjön és újra kelljen kárpitoztassam.
A kocsim 266500 km-ben van, vagyis 3500km múlva vezérlést kell cserélnem benne. 2006-os Forester 2.0X-ről van szó, 116 kw(158 le), normál szívó DOHC. EJ204 a motor ha minden igaz. A gyári alkatrészek tudomásom szerint AISIN márkájúak átcimkézve, úgyhogy ugyanazt szeretném bele tenni, csak Subaru felirat nélkül, mert az 2-4-6x-osára drágítaná. A problémám ott van, hogy nem kapok AISIN kitet pont erre a modellre. Minden másra van, a 125 lovasra, a 2,5 XT-re, mindenre, csak erre nincs. Valamelyiké talál? Pl a 2,5-ösé? Darabokból összelegózni nem akarom, mert túl sok a hibalehetőség amit nem akkor akarok megtudni, mikor már a fél motortér ki van pakolva. Láttam SKF, Dayco meg Contitech szetteket vízpompával együtt, amik nem tűnnek rossznak, meg Gates és INA meg SNR szetteket is, ami max ha más nincs kategória, de csak az AISIN fele hajlik a szívem és az eszem. Valaki cserélt ebben a modellben AISIN vezérlést és meg tudná mondani, hogy honnan tudok olyat rendelni? Szétgugliztam már mindent, de még nem sikerűlt találnom egy ehez passzoló kitet. Kösz!
Ezt most látom. A 200sx-en anno hegesztették mert el volt rohadva. Az alsó is a kipuffon, azt meg leszedték. A katalizátor meg összetört vagy mi mert csörgött-zörgött... kicseréltettem egy csőre. Szerintem jobban ment.
A kormányon szép lassan minden meg van kopva, a bőr egyre jobban, de a gombok kezdtek idegesíteni. Úgy látom ugyanaz a Subaru szürke, mint minden más, ami a kocsiban festve van és szürke.
1. Hogy tudom a gombokat leszedni egy darabban és visszaszerelni anélkül, hogy tönkretenném őket?
2. Hogy tudom a sok kis bisz-basz feliratot meg jelet szépen lemaszkolni ahoz, hogy azok is ne legyenek lefestve?
Inkább a maszkolás a fő kérdés, lehet a kormányon is megoldható a festés még ha nem is annyira rajongok a gondolatért.
A kocsiban egy utángyártott (kínai) 6,2 inches médiaakármim van a középkonzolon. Megy rajta a rádió, van GPS amit úgysem használok, Bluetooth-tal össze tudom kötni a telómat vele, de szar a mikrofonja, és a beszerelt tolatókamera képét megmutatja, ami dicséretes ha már egy napig szereltem. Szeretnék egy 7 incheset, aminek keskenyebb a kerete és kicsit nagyobb a kijelzője, ami napsütésben is jobban látható, GPS nem érdekel, de Android auto az igen, legyen Bluetooth kapcsolata és gyárilag olyan mikrofonja, amin tisztán hallatszom, na meg ne legyen úgy árazva, mint az átlagos gyári Subaru alkatrész. Van ötletetek, hogy milyen márkát és milyen modellt keressek?
Valószínűleg a lemez elfogyott-kilyukadt a felfogatásnál és már nem fogja a csavar. Vagy nagyobb alátét kell a csavarfej alá, vagy másik lemez.Esetleg nagy alátét helyett egy darab alulemezből teszel oda egy 200forintosnyi darabot, ha elfér és nem tűnik nagyon barkácsnak.
Egy ideje hallgatom, hogy alapjárat fölött valami csörömpöl, de csak egy bizonyos szûk fordulatszám-tartományban van egy pléhbili hangja. Kiderûlt, hogy a leömlô végén a kocsi orrában a kipufogón van egy hôpajzs, ami berezeg egy bizonyos frekvencián. Levenni nem akarom, mert oka van, hogy odatették, de idegesít. Mi erre a megoldás?
Nézz körül, mennyi bubut látsz az utakon, és akkor azoknak csak a töredéke fórumozik, talán néhány tucat ember országosan, abból is kevés jön ide. Inkább a klubban találnál életet, de még ott sincs nagy pörgés.