Sziasztok, hígítással kapcsolatban szeretnék kérdezni. Ha bázis hígításhoz más márkának a bázis hígítóját használom az jó lehet, vagy mindenképp a saját hígítóját kéne? A környéken 2 fényezős bolt van, de márka/gyártó azonos hígító egyiknél sincs. Másik kérdés: Impa univerzális akril hígító van, ezt használhatom lakkhoz? Persze az eladó mondta, hogy jó lesz na de ő a nitróra és az észterre is ezt mondta, sőt, még javasolta is mert az olcsóbb... :)
Próbaképp anno megvettem az 1000W Milwaukee-t. Egyrészt csalódás volt, mert 1 év után összeégett a belseje, nem volt érvényesíthető a 3 év gari.. másrészt nehéz, mint a dög és semmivel se végott könnyebben vagy ilyesmi. 6mm-es koronggal pucoláskor érezhető volt az erőfölény, főleg, ha valaki erőből rányomja az anyagra, de nálunk ilyet nem csinálunk, úgyhogy azóta is csak a ga5030. Remélem soha nem vezetik ki. Ha lenne akkus verziója, akkor az talán versenyre kelhetne vele. De sajnos az akkusak vastagabbak, kesztyűben jobb a vékony.
Ha már makita, akkor én a ga5030-ra szavazok. Leggyengébb-legkisebb, de mégis van amelyiket 5 éve nyúzzuk a lakatosműhelyben. Nagyon jó fogású vékonyított háza van, könnyű is a gép. A fenntartása sem vészes, nem kell eldobni, ha csapágyat kér vagy ilyesmi, olcsó hozzá. Egy időben volt, hogy 9 ilyen gép szolgált, ma is van 5-6 db.
Jó lehet az állítható fordulatszámos sarokcsiszoló, de én megvagyok nélküle. Pl. vékony alu lemezt alacsony fordulatszámon érdemes vágni, de én erre szúrófűrészt használok. Vagy a durvábban rozsdás részeket időnként legyező csiszolókoronggal szoktam megkínálni, ehhez is jobb (lenne) az alacsonyabb fordulatszám, de ha az ember ügyes, akkor megoldható magas fordulatszámon is. Aztán ha elvágok egy bádoglemezt, és utána a sarkokat és a széleket finomítani akarom, akkor lehetne alacsony fordulaton folytatni a munkát, de én egyszerűen fogok egy ráspolyt és megoldom. :) Szóval, ha sokszor csinálsz olyanokat, amiket írtam, akkor lehet, hogy megéri neked egy fordulatszám-szabályozósat venni.
2800-as fordulaton is szarrá fogod hologrammozni a fényzést. Arról nem beszélve hogy ezen a fordulaton a lágy indítás ellenére is szét fogja spriccelni a polírozóanyag nagy részét. Mindehol lesz belöle, csak a polírkorongon nem. Tekintve hogy a polírozó anyagnak a hütés is a szerepe (rotációs polírozásnál különösképpen) szarrá fogod égetni a fényezést vele. Hogy mit csinál a réz, ezüst, meg stb felületen nem tudom, de hogy a fényezésnek csak ártani fogsz vele, abban biztos vagyok.
A fényzés polírozása egy szaktudást igénylö dolog. Ez nem úgy van hogy te nekiesel és csinálod. Tudni kell milyen polírozóanyagot, milyen polírkorongot, milyen technológiát (rotációs, excenter ezen belül kényzerpályás vagy szabadonfutó) kell használni. Ha polírozni akarsz, miért nem polírozógépet veszel? A sarokcsiszoló csak forgó mozgást végez, ez a mozgás a polírozásban a rotációs gépek mozgásának felel meg. Szépen leírtam neked a korábbi hozzászólásomban hogy rotációs gép a veszélyek miatt (magas cut, nagy hölképzödés) nem való amatör kezekbe. Nagyjából olyan ez mintha ma miután megvetted a sílécet, egyböl a fekete pályán akarnál lesiklani. Többet én ehhez a témához nem szeretnék hozzátenni.
Motor tankot ne akarjál ezzel polírozni, mert olyan hologrammosra polírozod hogy rondább lesz mint valaha. Eleve csak a magasabb fordulatszámon dolgozik egy rotációs géphez képest is. Egy rotációs gép kb 150-1400/perc fordulatig szabályozható. 1400-as fordulaton még a festéket is lekaphatod az alkatrészröl. Amatör kezekbe még rotációs polírozógép sem való, csakl szigorúan excenter.
Én nem használnék sarolcsiszolót polírozógépnek...
Minden tevékenységet átvizsgálás előz meg, ahol a tulajdonos elmondhatja a kívánságait, mi pedig elmondjuk, hogy mit érdemes csinálni szerintünk.
"Ezen lehetne vitatkozni, hogy mennyi értelme van ezeket védeni és mennyira hatásos, szerintük előbb-utóbb úgyis cserés lesz, ezért egy átlagos, nem veterán tucatautó esetén ezzel alapból nem is foglalkoznak."
- Bármilyen autóval foglalkozunk, nincs olyan döntés sem, hogy valami cserés lesz nem kezeljük, kivéve, ha a tulajdonos jelzi ezt, illetve a munkalapon szerepel egy későbbi javítás során. Ha pedig véletlen így is kimarad, akkor jelezni kell emailben, telefonon.
Alapvető különbség másokhoz képest, hogy nincs olyan, hogy lemezen felületi rozsda passziválás meg csodaszerek. Eltávolítás van csak.. tehát amelyik alvázvédős cég nem foglalkozik ezekkel, az mit csinál a rozsdás részekkel? Lehet látni a videókban.. lekaparja és majd lesz valami. Ha hozzáfér.
Valamint az átlátszó, enyhén sárgás anyagok hazsnálata, amivel nyomonkövethető marad a karosszéria állapota és nem fedi el egy fekete/bronz truyi az egész felületet. Ugyanis attól még, hogy valami jelenleg kívülről hibátlannak tűnik, belül nem biztos, hogy az. De csak később kerül felszínre. Ezért is vannak az átvizsgálások, utóellenőrzések, hogy ezekre azonnal adjunk megoldást, amikor kis méretű a probléma. Igen, 1cm rozsdapöttyöt is érdemes lekezelni, hogy ne legyen belőle 2 tenyérnyi kivágandó felület. Ezt sajnos sokan elodázzák.
Nálunk azért is drágább elsőre az ajánlat másokhoz képest, mert lebontjuk a futóművet, ha útban van (felette rozsdás, máshogy nem férni hozzá) és persze ha kéri a tulajdonos. Ha nem kéri és kétséges lehet a tartósság, akkor inkább nem vállaljuk.
" Ahogy az autószerelők túlnyomó többségénél, náluk se működik az, hogy odaviszed az autót teljesen laikusként, megcsinálják, fizetsz és mindkét fél elégedett lesz." - Ezt a rengeteg elégedett ügyfél és a saját nevünkben is kikérem magunknak. Arra van az átvizsgálás és a folyamat közbeni egyeztetés, hogy ez megvalósuljon. Ha mégsem sikerül valamiért, akkor pedig a garancia intézménye illetve alapvetően a visszajelzés email formájában van telefonon. Az tény, hogy nem vagyunk hibátlanok, mert olyan nem létezik, de néha már zavaróan alaposan igyekszünk vinni a kommunikációt és mindenről érdeklődünk kérdezünk, egyeztetünk a tulajdonossal. Ez nyilván a munka nagyságához és bonyolultságához mérten történik.
A CVH-val nem saját tapasztalat, de két ismerősöm véleményére alapozom, akik többek között alváz- és üregvédelmet csináltattak ott és láttam is az autójukat utána saját szememmel is. Tény, hogy a lakatoláshoz nagyon magas szakmai tudással rendelkeznek, tapasztalat is van bőven, tehát elvileg nincs akadálya a nagyon jó minőségű munkának. Nagyon szépen dolgoznak, itthon bőven a felső kategóriát képviselik.
Ugyanakkor, az alvázvédelemet ők tényleg szó szerint értik. Magyarán egyes futómű-elemeket nem biztos, hogy alapból lekezelnek pl. a rugókat. Ezen lehetne vitatkozni, hogy mennyi értelme van ezeket védeni és mennyira hatásos, szerintük előbb-utóbb úgyis cserés lesz, ezért egy átlagos, nem veterán tucatautó esetén ezzel alapból nem is foglalkoznak. Tehát ha komplett alváz- és üregvédelmet akarsz (annak van igazán értelme szerintem), és őket bízod meg a melóval, akkor részletesen meg kell nekik mondani, hogy komplett munkát végezzenek. Egyébként Budapesten a legjobbnak mondott szaki: Üregúr. Róla van a legtöbb jó vélemény. Ő tényleg komplett mukát végez alapból (de lakatolással, homokfúvással, fényezéssel nem foglalkozik). A lökhárítókat is leveszi szó nélkül, alapértelmezetten óda is juttat anyagot, gyári Dinitrol technológiai utasítás alapján, a megfelelő helyekre fújja be a cuccot. Ugyanakkor, az átlagnál rozsdásabb autókat már kevésbé szereti elvállalni. Saját tapasztalat, bár lehet csak épp rossz napja volt, egy előzetes felmérésre vittem az autómat, és eléggé fanyalgott, mondván ő jobban szereti az új autókat, és alapvetően inkább állagmegóvásra szolgál a kezelés. Aztán így végül nem vittem hozzá (egyébként korrekt áron dolgozik, fél év a várólista nála...). Aztán lehet hiba volt, mert többnyire úgyis igencsak rozsdás autókat kap, de megcsinálja tisztességesen, a Facebookja alapján nem sok új(szerű) autó fordul meg nála... Garanciát ő is vállal a munkára, kb. 5 év a várható élettartama egy ilyen kezelésnek.
Én új vagy tényleg rozsdamentes autó esetén Üregúrhoz vinném. Ha rozsdásabb a verda (komolyabb meló, lakatolás is szükséges lehet) és hosszú távra tervezel vele, továbbá nem is sajnálod rá a pénzt, akkor CVH (bár náluk is elég hosszú várólista van). Korrektek, 1 év gari, ebben 2 ingyenes ellenőrzés is szerepel (félévente) és ha valami nem stimmel az elvégzett munkával, javítják, Üregúrhoz hasonlóan ők is fényképekkel alaposan dokumentálják az elvégzett munkát. Természetesen kiváló állapotú autó esetén is választhatod a CVH-t nyugodtan, azonban fontos, hogy előzetesen megfelelően beszéld meg velük, hogy pontosan milyen munkával bízod meg őket, hogy ne legyen később ebből vita. Ahogy az autószerelők túlnyomó többségénél, náluk se működik az, hogy odaviszed az autót teljesen laikusként, megcsinálják, fizetsz és mindkét fél elégedett lesz. Részletesen meg kell beszélni, hogy tényleg mit tartalmaz majd a munka.
Sajnos az alváz- üregvédelemmel foglalkozók túlnyomó többsége nem végez megfelelő munkát (hogy finoman fogalmazzak), bár nyilván vannak még rajtuk kívül is jó szakik itthon is, csak nehéz őket megtalálni.
Lehet picit OFF, de csak kicsit. Máshol nem tudom megkérdezni, így ott próbálkozom először.
Van egy 2 éves bejárati ajtóm. Szinterezett aluminium, antracitszürke (RAL7016). Nem volt vele kegyes az élet, így 2 év alatt is már eléggé zavaró sérüléseket szedett össze. Mind csak felületi, alu nem látszik ki sehol. Matt/selyemmatt, így polírozni nem tudom. Vállal ilyen festést valaki? 2,4x1,5m sík felület. A tokot nem tudom kivenni, de azt is javítani kellene. Valamilyen matt lakk szerintem javítana a dolgon, de ehhez nagyon nem értek
Tudtok ajánlani profi alvázvédelmet budapesten vagy vonzáskörzetében ahol rendesen kitakarnak / leszednek mindent és nem csak összetaknyolják az autó alját?
Ha kittelni kell -és nagyobb felületet,-utána érdemes 2k füllert a felületre felhordani. Az alapozóra teljes száradas után lehet kittelni.Epoxy alapozó elsősorban korróziógátló ,és szigetelő tulajdonsága miatt alkalmas fémfelületek alapozására. Kevésbé rendelkezik töltőképességgel ezért célszerű 2K füller alkalmazása az alapozás után. Hogy meglegyen a teljes rétegvastagság ,és rétegrend ezért szükséges így felépíteni a bevonatot.
Szeretnék segítséget kérni alapozó/töltőanyag kiválasztással kapcsolatban, mert egy "kicsit" elakadtam. :)
Felújítottam egy régi motort és kitaláltam, hogy én szeretném a "fényezést" is csinálni ha már hobbi, meg szeretem csinálni akkor még is így lenne kerek.
A problémám az, hogy elkezdtem alapozót keresni, és a gyártó azt írja, hogy akár 140 μm vastagságban is lehet fújni, mert nagyon jó töltőtulajdonsággal rendelkezik (car fit-nek az epoxy alapozójáról van szó https://www.carfitrepair.com/wp-content/uploads/2020/10/4_390_0500_en.pdf). Ez pontos akkor mit jelent? Ez ilyen 2 az 1-ben termék, nem szükséges rá töltőanyag? Én a józan paraszti eszemmel azt gondoltam eddig, hogy kell egy vékony alapozó réteg, szórógitt, bázis, lakk.
Bocsánat, hogyha hosszú és/vagy keszekusza voltam, de napok óta különböző anyagokat, és azok leírását olvasom és már lezsibbad az agyam... :)