1999-es Punto I-esünk van és pár napja teljesen váratlanul elfojt az összes ablakmosó folyadékunk. Után töltöm és szépen elfolyik, nem látom, hogy hol folyik ki csak eltűnik...
Nem koccantunk, nem szedtük szét, senki nem nyúlt hozzá.
Mire tippeltek mi lehet a gond? Mik a tipikus hiba lehetőségek?
Eddig közel 180.000 km-t tettünk meg és semmi bajunk nem volt ezzel.
azert tegyuk hozza hogy eleg ritka a tanktuz, ha meg az van akkor (az alanti sajnalatos pelda alapjan) lathato hogy kimaszni se tudtak nemhogy oltogatni. persze kisebb tuzekhez jo lehet, de talan egy rendes allapotban levo autonal se jellemzo hogy csak ugy zarlatol es kigyullad (nem ferrari ez;).
off: csaladban volt egy olyan eset hogy uj konyhabutort csinaltattak. az asztalos mester megcsinalta es jo alacsonyra lehozta a paraelszivot. ez mar onmagaban gaz volt. a baj akkor lett mikor a forro olajba belefreccsent a viz, az felcsapott es begyulladt a paraelszivoban levo szuro. eloltani se nagyon lehetett mert vizzel nem birsz felfrocskolni oda, kozben meg ugye szivta a levegot ami elesztette a tuzet. szetolvadt xarra az egesz, meg jo hogy nem egett le a butor (+a lakas), na azota van a konyhaban egy kis tuzoltokeszulek (nem tom pontosan milyen de egesz normalisan nez ki).
Igen pont erről beszéltem, hogy egy zárlatos kábel miatt simán kiég a kocsi, az ember meg ott áll mellette és nézi tanácstalanul.
Azért gondoltam, hogy egy ilyen tök jó a kocsiba. A lentebb említett prevent tűzoltóspray-t viszont nem tudom milyen. Viszont gyanítom ha balaesetben lángra kap a benzintank, akkor már édeskevés mindkettő.
Főleg ha a csomagtartóban tárolja az égő benzintank mellett.
Én már oltottam el ilyen tüzet egy kis poroltóval ( http://bolthely.hu/munkaruhazati/id/52711 ). Az autós kolléga kocsija télen kigyulladt. Kis lánggal égett néhány kábel a motortéren belül a dob környékén. Kézzel dobálta rá a havat, de nem sikerült így eloltania. Az én poroltóm viszont nagyon hatásos volt.
amúgy szerintem egy 18 éves autonál ennyi probléma nem sok, főleg hogy olasz, ennek ellenére elenyésző egy két körömnyi folt van csak rajta, az alja az meg szinte teljesen ép. Télen fűtött garázsban állt(meg kell hagyni nem volt szegény a két kisöreg) és hóban nem használták, az öreg félt hóban vezetni, még nem is vettek rá téli gumit, amúgy 4 majdnem szőrös michlein energy volt rajta, 315ért jutottam hozzá, ami meg kell hagyni nagyon jó ár a többihez képest.
Egy idős pártól vettem vezetett szervízkönyvel 11 éve náluk volt az auto, 230000 km van most benne(228000el vettem), egy csomó mindent kicseréltek rajta már, és igen diesel, és igen az izzítógyertyákra és azok kábeleire gondoltam :) de ahogy utánnna olvasgattam ezek nagy része Punto betegség...gyujtáskapcsoló, csomagtartó ajtó zár, elektromos alblakemelő, állítólag a központi zár is szokott huncutkodni, az nekem mondjuk tökéletes. Amúgy a víz nem fogyott megnéztem, olajszint jó, mondjuk nem is füstöl...a szerelőm meg a nagybátyám :)
Írta hogy diesel, meg hogy TD, meg hogy izzít. A gyertya meg a kábele az izzítógyertya lehet. Vagy trükkös a szerelője, akkor viszont az indexfolyadékot is utántöltötte volna. :)
kb 2 hónapja van egy 1.7 TD puntom, nagyon szeretem jó kis gép, de pár hibára felfigyeltem pl. két első elektromos ablakemelő kezd haldokolni, tetülassan húzza fel, főleg ha egyszerre a kettőt húzom akkor kb 20-25 másodpercig megy mi lehet ennek az orvoslása? csak a csere? másik, csak akkor ég a lámpa és csak akkor megy az utastérventillátor ha indítás után kicsit magamfelé fordítom a kulcsot. ÉS ami még nagyon zavar egy időszakos prbléma ami a legutálatosabb, csak néha csinálja, indítási folyamat, izzítózok elalszik az izzítólámpa indítok egyből rá is kap de dödörögve jár alapjáraton kb 2 másodpercig aztán helyre áll és ez a 2 másodperces folyamat nagy fehér füstgomolyaggal jár, amúgy diesel létére eggyátalán nem füstöl csak ha a taposólemeznél jár a pedál :). A szitu az hogy önidítót felújítattam gyertyákat és kábeleiket kicseréltem porlasztócsúcsokat kicseréltem, egyszerűen nem tudom mi baja lehet...ötlet?
hát, mióta egyszer sikerült egy 20km-es utat behúzott kézifékkel megtennem (tipikus kezdő hiba, de még régebben volt), én is tudom, hogy igencsak elkellhet egy tűzoltókészülék a kocsiban. szerencsére nem lett komoly baj, csak füstölt egy kicsit a dobfék. :(
tényleg, vajon ezek a prevent márkájú kis tűzöltó spray-k elegendőek?
amúgy kérdeztem már előbb, nincs valakinek tippje egy jó budapesti punto szervizre.
konkrétan a hátsó üléseket összegyűrte az ütközés ereje. aki ott volt, az max a lábát hátrahagyva mászhatott volna ki. :(
viszont egy ilyesféle dolog: http://www.lifehammer.com/ (üvegtörő, bizti-övvágó) nagyon is kell minden kocsiba, nem csak puntoba. az első ülésekben levőket ez akár meg is menthette volna, ha van ilyenjük. párezer forintos cucc, az obikban is van. én spec tartok egy kis pajszert is az ülésem mellett, vészhelyzetben, ajtó felfeszítéséhez (nem feltétlenül a saját, ha balesetnél állok meg, akkor azét) jól jön. kötekedő másik autós esetében is. :)
amit nem ertek hogy miert nem birtak valahogy kimaszni vagy miert nem huzta ki oket valaki. oke hogy a tank hatul kozepen van, raadasul a szivattyu teteje a hatso ules alatt. gondolom mikor osszenyomta akkor az is kiszakadt es ott kiomlott a benya be az utasterbe ami valamitol begyulladt :(
hát úgy alakult, hogy pár hete én is punto I-es tulaj lettem, egy szép, aranyszínű 1.2-es elx 75-ösé. örülök is neki rendesen, a korához képest (már vehetne cigit, de mégsem füstöl, ehheh) nagyon szépen megy. igazi kis öröm.
hogy ez így is maradjon, kéne találnom budapesten egy jó, megbízható szerelőt. kit, milyen helyet javasoltok? előre is köszi!
2-ével ez elött ugyan ez a baja volt,akkor el vittem be méretni,és azt mondták,hogy lambda szonda.Vettem is belle igaz nem gyárit,hanem NGK,mint utolag ki derült,hogy univerzális és azt nem ismeri fől.Szeretném meg sporolni a bemérés árát.Ugy hogy bóntoba szeretnék szétnézni.Tudomásom szerint a gyári BOSCH LSH15-négy vezetékes. Ha esetleg útána tudnál érdeklödni.hogy biztose ez a gyári azt nagyon meg köszöném
Amennyire tudom ezekben az autókban a befecskendező ikon a check engine lámpa. Szóval gyakorlatilag bármi lehet ami a motorvezérlőre van kötve. Érzékelők, jeladók, injektor, akármi.
alap a kipufogo csere x evente, nem veszes par 10e-es koltseg, munkaval egyutt. masik a kuplung kinyomo csapagy beragodas, szokasos fiat betegseg, szinten olcson javithato x evente (hogy az x mennyi az [utan]gyartotol es beepitestol fugg). nekem mas komolyabb bajom nem volt vele. ha azt nem nezem hogy a sok kocsog vonohorgos allandoan beletolat elol hatul, tele van apro dudorokkal. rozsda nincs, nemi olajfolyas a szelepdekni alatt (ez egyszer kinyirta a felso holtponti jeladot, melegen nem akart beindulni, asszem 5volt a javitasa), elektromosan amugy teljesen jo, neha az egyik hatso izzo kontaktol, megmozgatom es jo ujra 1-2 evig.
fenszoro magassagallito szokott koricalni, le is lehet kotni ha valakit zavar. hatso ablaktorlo tengely egyszer beallt. bontottban vettem mindharmat (2+magassagallito,hatso motor, par e ft volt). most lattam hogy az ablakmoso csopog ha tele toltom, bar meg nem masztam ala, annyira nem zavar...
Köszönöm a választ :) Szerencsére nem vagyok hülye az autókhoz, úgyhogy annyira nem fogunk mellényúlni szerintem, csak a problémás részletek érdekelnek. Szerencsére nem vezet rosszul, így a fényezést nem kell félteni. Talán :D
Mégegyszer köszönöm a választ, ha nálunk lesz a gépsárkány, akkor majd jelentkezem.
Felfüggesztés, fűtőradiátor, elektromos rendszer, mindegyik javítható, de a vételárba bele kell kalkulálni a várható költségeket.
Vételkor kötelező vezérléscsere itt is alap ez ~12k -ból megúszható, ha van ismerős itt-ott. Ha nincs akkor 20-25 k.
Autószerelő haverom szintén barátnőjének vette, felfüggesztés javítása, fékek cseréje és küszöbhegesztés miegymás után ~50 bukóval adta el nekem, pedig drágábban vettem meg tőle mint amenyiért a hasonló korúakat hirdetik.
És akkor a munkadíj az ingyen volt. De ez legalább rendesen meg van csinálva.
Motor, váltó nem kényes, a bontott sem drága.
Nekem 55s van, ez a legkisebb legfapadosabb, de közlekedni tökéletesen elég.
Ha örömködni akarok, vagy sietek, akkor motorral megyek. :-)
Ha csajodnak veszed, mindenképpen fehér legyen, fényezetlen lökhárítókkal. :-)
Ha nem értesz hozá vigyél magaddal autószerelőt, olcsób kifizetni, mint mellényúlni.
Segítséget szeretnék kérni Punto vásárlásban, a barátnőmnek szeretnék egy mászkálós autót venni és ebben a kategóriában szerintem a Punto a legjobb választás. Mire kell figyelni, vannak típushibái/gyenge pontjai az autónak? Melyik motor a legjobb és ilyenek. Olvasgattam a Népítéletet, de ott igazából nem sok konkrétumot írtak le.
mesterek, a kipufogo rendszer elejen a leomlok utan van egy flexi cso. latott mar ilyet belulrol valaki? mi van benne? nekem ez kilukadt belul es a femszoveten keresztul kifuj. a hangja is eleg duborgos. mi penz lehet egy csere darab? ha jol lattam a leomlo alatt szet lehet csavarozni meg a katalizator elott es igy kijon a konyokkel egyutt.
Van értelme amit csinált, csak kevés. A munkája által előbbre hozta a gyújtást, de ennyi. Hogy van-e károsító hatása? Szerintem igen. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen a "tuning" még sok mindent kéne módosítani. De hát szerintem ezt tudod te is. Nem kell ecsetelni. Azért jár bután alapjáraton, mert nagy az előgyújtása és visszaakarja fordítani minimálisan a motor járását. Magas fordulaton meg beéri az égési folyamat a szikrát...............
Erre találták ki az előgyújtás vezérlést a valódi mérnökök. Régebbi modelleknél még mechanikus, "újabbaknál" meg már elektronikus módon.
Hozzáteszem, az én véleményem is hasonló, mint a tiéd. Abban a formában az kevés, amit a tulaj csinált.